PC upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:16
goedendag,

Ik ben van plan om binnekort(lees: zo snel mogelijk) mijn pc is wat up te graden, en dan volgend jaar als vista komt een dx10 videokaart+vista kopen zodat mijn pc weer lekker up to date is.
Ik heb op dit moment:
MSI MS-7046 mobo
P4 3.2ghz HT
2x 512mb DDR ram
Ati radeon X300 pro 256mb PCI-e X16
200gb S-ata hdd
DVD-brander en nog een lezer(beide IDE)

wat ik eerst wil upgraden is mn mobo+proc.+geheugen
ik denk dat ik voor de core2duo E6400 wil gaan en ik wil 2gb DDR2 geheugen geheugen.

Ik zat zelf te kijken naar deze configuratie op alternate.nl:
Asus P5B - € 139,- http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEA57&
Core™ 2 Duo E6400 - € 229,- http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HPGI39&
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit - € 259,- http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IBIE8M&
totaal kom ik dan dus uit op 640,-

is dit een beetje een goede configuratie voor gamen en wat grafische design enzo? ik ben trouwens niet van plan om over te clocken...
zo niet: heb je dan misschien een configuratie die wel goed is? maakt me niet uit bij welke winkel, als het maar verzonden kan worden en het allemaal wel bij 1 winkel is.
Maximaal ben ik van plan om €650,- neer te leggen

Groetjes,

Dutchie

• Arch-IT-ect
  • Laatst online: 13-06-2025

Arch-IT-ect

.nutter

M'n ervaring met GEIL geheugen is maar middelmatig, als ik van jou was, zou ik is kaar kingston of Corsair uitkijken.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb 2 jaar op 2*512GB gedraaid (ben type al vergeten) en alles draaide wel goed. maar nu met de 2*1GB corsair erin, heb ik wel de indruk dat m'n bak een pak sneller draait, niet alleen omdat het geheugen verdubbeld is, maar ook omdat die corsair gewoon smoother draait....

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
De configuratie is goed. Persoonlijk zou ik voor wat goedkoper geheugen gaan als je toch niet wil OCen. Dus gewoon PC6400 van Dane-elec bijvoorbeeld.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:08
Als je niet gaat OC'en is PC5400 ook ruimschoots genoeg, en dat scheelt ook alweer in de kosten :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
anti-rsca schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:25:
M'n ervaring met GEIL geheugen is maar middelmatig, als ik van jou was, zou ik is kaar kingston of Corsair uitkijken.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb 2 jaar op 2*512GB gedraaid (ben type al vergeten) en alles draaide wel goed. maar nu met de 2*1GB corsair erin, heb ik wel de indruk dat m'n bak een pak sneller draait, niet alleen omdat het geheugen verdubbeld is, maar ook omdat die corsair gewoon smoother draait....
:?

Dit is nou echt compleet subjectief en zeer waarschijnlijk ook gewoon iets wat je jezelf wijs maakt. Geheugen werkt gewoon volgens ingestelde snelheden en timings. Dus geen appels met peren vergelijken.

voor de TS: Als je echt games wilt gaan spelen zou ik zelf eerst eens gaan kijken naar een andere videokaart. Dat heeft vaak meer invloed op de snelheid dan de proc.

Verder wil ik je nog wijzen op Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 . Dat topic is speciaal voor dit soort vragen.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 14:47
Heb zelf G.E.I.L. geheugen en in combinatie met MSI een dijk van een geheugen. Niks mis mee.

Heb maar twee TIPS voor je:

1. Ga naar de website van de fabrikant en kijk welke geheugen compatible is.
2. Lees de reviews / benches van het moederbord en kijk i.c.m. welk geheugen dit is getest

Suc6.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
adyta schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:29:
Als je niet gaat OC'en is PC5400 ook ruimschoots genoeg, en dat scheelt ook alweer in de kosten :)
pc4300 kan je dan net zo goed nemen:
nieuws: Effect snel geheugen op prestaties Core 2 gemeten

Ik zou trouwens gewoon wachten tot je geld genoeg hebt om ook je videokaart te upgraden.
Voor gamen is je huidige videokaart te traag, denk ik, en die blijft dus te traag. Ook met core2duo in je pc...

[ Voor 21% gewijzigd door Quacka op 15-11-2006 12:36 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoFlame
  • Laatst online: 21:16
bedankt voor de reacties. ik hou het denk ik wel gewoon op het moederbord + proc die ik zei, ik kijk zo wel even voor ander geheugen dan(pc4200of5300)...
en over de videokaart: zoals ik zei wil ik volgend jaar een dx10 videokaart kopen, daarom koop ik nu geen nieuwe. op dit moment zijn er alleen nog maar kaarten van nvidia die duur zijn, en ik wil ati en niet nvidia. anders had ik allang een nieuwe :p

nogmaals dank, ik zal nog wel ff vertelle over het geheugen dat ik dan heb gekozen.(en of dat natuurlijk wel goed geheugen is :P)

EDIT: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IBIE88& dat wordt hem denk ik, als het tog nie veel utimaakt met de PC6400 :) scheelt weer wat geld :p

[ Voor 13% gewijzigd door RoFlame op 15-11-2006 13:31 ]

Verwijderd

Even dit topic weer on maken als het kan.

Heb net een 2e 8600GT Silent512mb kaart van nvidia in mijn kast bij gedrukt. Nu heb ik 1 probleem.

Het volgende wil het geval nu ik deze kaart geinstalleerd hebt, kan ik configuratiescherm niet meer openen. Hierdoor valt mijn upgrade dus eigenlijk gelijk weg. Ik kan ook windows niet meer updaten.

Weet iemand of het ligt aan de nieuwe videokaart of dat het ergens anders aan ligt.

Ook zou ik graag mijn geheugen een beetje updaten, ik overclock niks, heeft iemand nog een goed alternatief, heb nu 2 keer G.E.I.L 1024mb PC6400 er in zitten. Maar wil eigenlijk naar totaal 4 gig werkgeheugen.

Mijn moederbord is een ASUS M2B-E SLI

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:52:
Even dit topic weer on maken als het kan.
Na 1,5 jaar en niet eens ontopic want je hebt een technisch probleem. :)

Je geheugen upgraden is iets wat je ook al makkelijk zelf kunt bepalen. Tientallen topics daarover en een FAQ helpen je daar mee.

ARME AOW’er

Pagina: 1