Toon posts:

Videokaart CS 1.6

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb net een oude PC op mijn mooie kamertje gekregen en probeer CS (1.6) aan de praat te krijgen alleen de videokaart in het moederbord (Intel meoderbordje) wil niet echt lopen.

Het moederbord heeft allen een paar PCI slots voor een videokaartje. Dus zoek een PCI videokaartje, niet te expensive.
Moet ik nu een 64 MB of 128 MB videokaart halen (GeForce 5200 ofzo) om CS 1.6 leuk / soepel te laten lopen. Suggesties of zelf nog wat liggen?

Specs:
Intel Celeron 1.2 Ghz
256 MBram
Pentium 3 gok ik dan?

Alvast bedankt he!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 00:12 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 23:11
Je hebt een Intel Celeron cpu, dit is niet vergelijkbaar met een P3 of P4 tenzij je de buildnummers weet. Celeron is namelijk de goedkope versie van de Pentium en word al sinds het P3 tijdperk gebruikt. Maar ik gok dat het idd vergelijkbaar is met een P3.
Modbreak:Ahum...

Celly 1.2GHz is altijd een P3 based met Tualatin core. Traagste P4-based Willammette core Celly draaiden op 1.6GHz. http://balusc.xs4all.nl etc.

Verder denk ik niet dat je nog minder dan 128MB op een PCI kaart kunt krijgen nu. Als je überhaupt al een PCI videokaart gekocht krijgt.

Ik snap alleen ff niet waarom je moederbord geen AGP slot heeft. Bijna elke plank heeft die wel sinds de P2..
Modbreak:Integrated VGA... als je niet bepaald kennis hebt van "Bijna elke plank", doe er dan geen uitspraken over...

Edit: ik zie dat je 256MB geheugen hebt. Dat is voor Windows XP al niet veel, en zeker niet icm CS 1.6. Ik zou dus naast een leuk goedkoop videokaartje ook op zoek gaan naar wat meer SD-RAM. Let wel op dat je geen modules koopt die je moederbord niet ondersteunt. Het kan namelijk zo zijn dat 512MB op 1 reepje niet herkent word.

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 15-11-2006 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is een oude PC van het Friesland College. Moeders werkt daar en kon em meeneme voor 40 euries (vernieuwing). Net XP erop gegooid en nu maar CS'en dan :P!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx Postman. Dus een 128 MB videokaartje en een 256 MBRam erbij (Y) top!

[EDIT] Ik weet hoe je een videokaartje erin prikt. Maar hoe doe je dit met een extra MBRAM geheugentj? En waar zit die in godsnaam :P (Naab). K maak zo wel ff foto van me PC binnekant.

[EDIT 2] Die 2 Reep-slotjes zijn bij mij gevuld. Betekent dit 2x 128 MBram?
En hoe weet ik of mijn moederbord dit ondersteund (2x een 256 erin)?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 00:37 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 19:19
Postman schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:14:
-Knip-
Ik snap alleen ff niet waarom je moederbord geen AGP slot heeft. Bijna elke plank heeft die wel sinds de P2..

Edit: ik zie dat je 256MB geheugen hebt. Dat is voor Windows XP al niet veel, en zeker niet icm CS 1.6. Ik zou dus naast een leuk goedkoop videokaartje ook op zoek gaan naar wat meer SD-RAM. Let wel op dat je geen modules koopt die je moederbord niet ondersteunt. Het kan namelijk zo zijn dat 512MB op 1 reepje niet herkent word.
Wss is het een barebone ? met alleen PCI sloten en een onboard Intel integrated graphics oid
(Toevallig MSI barebone?)

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Dunno of het een barebone is oid.
Ik ga nu gwn 2x 256 erin klikken en een geforece FX5200 128MB of een Radeon 9200 128 MB (zijn over Inet nog wel verkrijgbaar). Kan ik die reepjes geheugen zonder installatie oid erin doen en klaar is et? En is het erg om 2 verschillende merken erin te doen? Thnx

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Beetje op eigen onderzoek uitgaan. Als je reviews van PCI kaarten erbij pakt kun je lezen of die extra geheugen in deze gevallen uitmaakt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.