Apple Cinema Display 30" krijgt kuren...

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele maanden heb ik een MacBook Pro, en sedert enkele weken nu ook m'n 30" ACD.
Ben er enorm blij mee (geen dode pixel ofzo) en zou niet meer zonder kunnen!

Maar al vanaf het begin was er iets raars... Als ik een groot zwart oppervlakte had (ongeveer 90% van mn' scherm ofzo), kon hij dat precies "niet trekken". Zie foto voor beter detail:
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/acd/black.jpg Klikbaar

Al bij al vond ik dit niet erg. Eens ingelogged kom je zo'n situaties niet tegen en had er dus ook niet echt last van.

Nu deed ik daarnet de laatste nieuwe update van m'n MacBook Pro en kreeg ik andere problemen:
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/acd/dock.jpg Klikbaar

Weet niet of het hardware- of softwarematig is, dus kunnen jullie zeggen of je in volgende screencap ook die blauwe strepen ziet?
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/acd/screenshot.png

Iemand enig idee waaraan dit alles zou kunnen liggen? Na enkele maanden probleemloos te werken op m'n eerste Mac begin ik er nu meer en meer problemen mee te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op die laatste screencap zie ik geen blauwe strepen. Dan zou het dus aan je scherm liggen.
Ik zou Apple even bellen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 14-11-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de screenshot zie ik niks raars.
Het lijkt wel op een brakke videokaart. Ik zou absoluut teruggaan naar je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in je screencap geen rare blauwe strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt garantie, maar er gewoon gebruikt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:07

Nietzman

Woei!

Ik zou zelf eerder aan de videokaart/drivers van je macbookpreu denken, dan aan je scherm. Ik denk dat die 'm niet helemaal trekt, vooral ook aangezien het dockprobleem na een update veroorzaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel heel erg kl*te aangezien ik hem elke dag meeneem naar m'n werk.
Ik krijg wel een C2D van m'n werk, maar das pas ten vroegste binnen enkele weken (is nog niet besteld) dus kan em momenteel ECHT niet missen...
Is het niet mogelijk een soort van "rollback" van een update te doen? Gewoon tot ik m'n andere heb?

En ik altijd maar opscheppen dat ik nog nooit problemen heb gehad met Apple-hardware :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste screencap zie ik ook strepen, maar dat komt omdat je scherm en mijn scherm op 16bits staan en die van andere GoT'ers in dit topic op 32bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:01:
De laatste screencap zie ik ook strepen, maar dat komt omdat je scherm en mijn scherm op 16bits staan en die van andere GoT'ers in dit topic op 32bits.
Boom, heb het niet op strepen die afkomsting zijn van scherminstellingen, maar gewoon babyblauwe pixellijnen (zoals te zien op de foto's die ik hierboven heb gepost)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
al aan gedacht het scherm even aan een andere mac of pc te hangen? dan kan je sowieso al 1 van de 2 uitsluiten ;)

ik denk zelf dat het gaat om een videokaart(driver) probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even m'n scherm ontkoppeld en van stroom ontdaan. Dan 5 minuten laten uitstaan en terug geprobeerd. Eerst (met laptopscherm en acd aan) wou m'n Mac de resolutie niet hoger zetten dan diegene op m'n laptopscherm (systeemvoorkeuren > schermen > ACD). Nogmaals alles ontkoppeld en dan waren de fijne blauwe streepjes weg...

Enige probleem dat ik nu nog altijd heb is de extreme ruis bij grote zwarte oppervlaktes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het mogelijk dat je misschien last hebt van magnetische straling in de buurt van je monitor?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Dat lijkt mij sterk met een LCD scherm, Falcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:06:
al aan gedacht het scherm even aan een andere mac of pc te hangen? dan kan je sowieso al 1 van de 2 uitsluiten ;)
Geen gek idee... heb je die mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:40:
[...]

Geen gek idee... heb je die mogelijkheid?
Spijtig genoeg niet, ben de enige thuis die moedig genoeg was om over te stappen naar een Mac.
Op m'n werk trouwens hetzelfde, en denk dat ik wat ogen zou uitsteken als ik daar met een 30" onder m'n arm toekom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je ACD aansluiten op een PC mits deze een DVI-D aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 22:09
Let erop dat je bij de 30" wel een Dual-Link DVI aansluiting nodig hebt. De standaard DVI aansluiting heeft niet genoeg bandbreedte om de data nodig voor die resolutie aan te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backup draaien van je emails en de rest. Naar dealer van mac gaan met je scherm en laptop, Laten zien wat precies de probleem is. Laten fixxen onder garantie en een vervangde laptop tot de jouwe is gefixt... :) is dat niet een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

klinkt goed, alleen je krijgt geen vervangende laptop...

maar ermee teruggaan zou ik sowieso doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
MellyVille1 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:03:
klinkt goed, alleen je krijgt geen vervangende laptop...

maar ermee teruggaan zou ik sowieso doen!
Ligt aan de dealer. De dealers waar ik gewerkt heb, hebben allebei vervangende laptops. Maar natuurlijk niet in een oneindige voorraad, en ook niet hetzelfde model over het algemeen als jezelf hebt. Dus als je pech hebt heb je helemaal niks inderdaad. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zie wel strepen op de laatste screen. :)

Verwijderd

Topicstarter
M'n MacBook Pro voor m'n werk wordt morgen waarschijnlijk besteld.
Apple belooft op z'n site dat het verzendklaar is binnen de 7 dagen, dus hoop ik hem binnen dit en 2 weken te hebben. Dan vliegt de mijne terug onder garantie!

Allemaal hartelijk dank voor alle tips enz!
Pagina: 1