FireFox conflicteert met andere software?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze ochtend kwam ik op m'n werk en opende ik een pagina waar ik gisteren mee was begonnen. Ik merkte dat enkele zaken niet meer correct werden weergegeven.

Het leek erop dat FireFox plotseling elke link een padding onderaan van enkele pixels gaf:

Safari (correct):
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/got/a-sa.png
FireFox (fout):
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/got/a-ff.png

Mijn eerste gedacht was dat ik iets had misdaan in m'n CSS, maar later tijdens het surfen bleek dat er nog andere sites in de mist gingen:

Safari (correct):
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/got/google-sa.png
FireFox (fout):
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/got/google-ff.png

Als ik onder een ander profiel inlog worden de pagina's perfect weergegeven, dus denk ik dat het eeen conflict is met andere software...

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Hartelijk dank, want dit stoort me mateloos...

Mijn versie: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X; nl; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 10:25 . Reden: Versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Ik denk dat er een ernstige update moet komen voor 2.0 aangezien ik alleen maar gezeik ermee hoor.
Ik heb bijvoorbeeld (net als een maat van mij) het probleem dat je soms niet kan typen in een nieuwe tab, leuk zoon nieuwe tab maar dan kan je URL niet invoeren :')

Dat met die links zag ik gisteren ook op een paar sites btw...
Ik zat toen te denken aan een fontprobleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 13-11-2006 10:35 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het probleem van niet kunnen typen ben ik ook al enkele keren tegen gekomen...
Vind het raar dat dit enkel aan FF zou liggen aangezien ik enkele weken probleemloos heb kunnen werken zonder enige bugs te ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 13:48

hlz

Ligt het niet aan een bepaalde extensie voor Firefox? Ik zelf heb je probleem namelijk niet. Ook vreemd in je screenshot is de ... achter '... mail naar de ...'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele extensies buitengesmeten en geen verandering.

Net FireFox 3.0a1 (Minefield) gedownload en nog steeds dezelfde renderproblemen...

Laatste ding dat ik nog zou kunnen proberen is het aanmaken van een nieuw FireFox-profiel, maar mijn kennis van Mac is nog niet zo vergevorderd, dus heb geen flauw benul wat ze bedoelen:
On Linux or Mac, start Firefox with the -ProfileManager switch, e.g. ./firefox -ProfileManager (this assumes that you're in the firefox directory).
Nog een klein noob-vraagje: in welke folder kan ik m'n bookmarks terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even uit een andere topic gevist:
BtM909 schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:00:
Als je een nieuw profiel aanmaakt, dan kan het dus een instelling of add-in zijn ;)

Geef eens even aan welke add-ins je gebruikt en wat er gebeurt als je ze tijdelijk uitschakelt?
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/got/add-ons.png
Uitschakelen veranderd niets, nog altijd dezelfde fouten...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Firefox heebt de rare quirk dat als je Control ingedrukt houdt en dan je scrollwiel gebruikt, het lettertype groter of kleiner gezet wordt. Misschien kun je daar eens naar kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:07:
Firefox heebt de rare quirk dat als je Control ingedrukt houdt en dan je scrollwiel gebruikt, het lettertype groter of kleiner gezet wordt. Misschien kun je daar eens naar kijken :)
Nope, had ik al geprobeerd door het te resetten met ctrl (appeltje bij mij) + 0...

Nog andere voorstellen? :)

Edit: Kan het zijn dat de oorzaak bij onlangs geinstalleerde software ligt?

Voor zover ik me kan herinneren heb ik vlak voor de problemen begonnen Delicious Library geïnstalleerd...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog voorstellen?? Ik ben een webdesigner en voel me redelijk machteloos momenteel :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
The Eagle schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:07:
Dat hebben de meeste browsers naar mijn weten. Onder Tiger werkt dit by default hoe dan ook niet want die handeling (Ctrl + scroll) wordt door het OS al afgevangen voor zoomen :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Het komt op mij over als vrij 'normale' renderfouten van FireFox. Ik heb het onder Windows, Linux en OS X meegemaakt dat sommige regels ineens vet en geplet worden weergegeven. Even scrollen of de regel selecteren en het is weg. Die foutjes zitten al sinds de vroegste versies van FF erin en zijn er dus nog nooit uit geweest.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:56:
Het komt op mij over als vrij 'normale' renderfouten van FireFox. Ik heb het onder Windows, Linux en OS X meegemaakt dat sommige regels ineens vet en geplet worden weergegeven. Even scrollen of de regel selecteren en het is weg. Die foutjes zitten al sinds de vroegste versies van FF erin en zijn er dus nog nooit uit geweest.
Ik weet wat je bedoeld, heb dat zelf ook al enkele keren voorgehad!
Maar het probleem dat ik nu heb heb ik nog nooit gehad en zou ook niet weten hoe ervan af te raken...
|:(

En de problemen blijven duren...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net Camino geinstalleerd en die geeft exact dezelfde fouten weer...
Dus ligt het aan het framework...
Iemand enig idee hoe ik dit framework kan "resetten"?
Safari heeft het probleem niet...

Verwijderd

Topicstarter
Is het de moeite hier nog rond te vragen?
Heb al uren zitten zoeken op Google, maar kan niets vinden voor "firefox 2.0 render bug" of "gecko render bug" of iets anders...
En aangezien de huidige Safari ook zo zijn beperkingen heeft heb ik Webkit gedownload, maar dit crashed enkele keren per dag.
Ben echt hopeloos!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Onder een andere user had je de problemen niet? Als dat zo is, waarom gooi je dan niet gewoon de Libraries van de desbetreffende bestanden weg? Aangenomen dat je weet hoe dat moet! :)

Waarom ga je er vanuit trouwens dat een andere applicatie het probleem veroorzaakt?

[ Voor 19% gewijzigd door Matias op 16-11-2006 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Matias schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:08:
Onder een andere user had je de problemen niet? Als dat zo is, waarom gooi je dan niet gewoon de Libraries van de desbetreffende bestanden weg? Aangenomen dat je weet hoe dat moet! :)
Euhm een snelle step-by-step zou enorm welkom zijn :)
*Edit: is dit mogelijk zonder mijn bookmarks en plugins te verwijderen??
*Edit2: en waarom het ik dan in Camino net hetzelfde probleem??!
Waarom ga je er vanuit trouwens dat een andere applicatie het probleem veroorzaakt?
Geen idee, dacht ooit ergens gelezen te hebben dat zo'n "kleine" foutjes/bugs/... konden veroorzaakt worden door een andere applicatie. Zal nog in de tijd geweest zijn dat ik met Windows werkte ofzo 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hopla :)
...waarom het ik dan in Camino net hetzelfde probleem??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 13:48

hlz

Omdat Camino dezelfde renderengine gebruikt als Firefox.

Zomaar een idee: ligt het misschien aan je font smoothing? Waar staat die op ingesteld? (System prefs -> Appearance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/got/smoothing.png

Niets vreemds hierzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties?
Pagina: 1