Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag allemaal,

Ik heb weer eens vraag. Dit keer over Tom-Tom. Ik overweeg om een Tom-Tom te kopen, omdat ik altijd verdwaal met de auto :D

Ik heb gekeken op de markt, er zijn tegfenwoordig zoveel tom-tom navigatie systemen. Dat ik er niet uit kan komen welke ik moet kopen. Ik weet kortom er weinig van af.

Wat ik zoek:
betrouwbare navigatie systeem (liefs tom-tom)
standaard functies, niet te uitgebreid (mag, altijd mooi meegenomen)
niet te veel kosten (ben nog maar een student)
genoeg satteliet bereik (je hebt er 3 nodig om te kunnen navigeren tog neem ik aan? Hoe meer hoe nauwkeuriger, klopt dat?!
Touchscreen
vloeiend kunnen werken (dus niet dat het vastloopt)

en wat kost het updaten van kaarten (tom-tom) kost het per jaar? per keer dat je update?! of hoe gaat dat in zijn werking.

zat te denken aan TomTom One

met vriendelijke groeten

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
Tja, ik heb destijds gekozen voor een PPC van Mio.
Hierop kan ik zetten wat ik wil (TomTom, MioMap, Igo e.d.)

En je kunt er veel meer mee dan een TomTom One :)

Is snel in het navigeren onderweg, loopt niet vast tijdens het navigeren, is compleet geleverd met toebehoren om hem makkelijk in de auto te installeren etc..

[ Voor 33% gewijzigd door Hoyden op 14-11-2006 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:03:
Tja, ik heb destijds gekozen voor een PPC van Mio.
Hierop kan ik zetten wat ik wil (TomTom, MioMap, Igo e.d.)

En je kunt er veel meer mee dan een TomTom One :)

Ik snel in het navigeren onderweg, loopt niet vast tijdens het navigeren, is compleet geleverd met toebehoren om hem makkelijk in de auto te installeren etc..
Hmm ik moet eigenlijk een Tom-Tom hebben, me vader betaald deels mee, en hij heeft op zijn werk gehoord dat Tom-Tom goeie navigatie is, dus moet ik ook een tom tom kopen -_-
we doen zeg maar samen met 1 tom tom 8)7

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 19:56

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zit ook rond te kijken voor mijn pa naar een TomTom navigator, toevallig. :) Hij heeft eerst een Medion PPC gehad, maar dat zoog zo hard, het liep zo vaak vast en wou soms niet eens werken. Toen een MIO PPC, dat schijnt het al beter te doen. Toen zag ik een advertentie van een TomTom navigator ergens en zei zomaar tegen m'n pa dat dit wel een goede schijnt te zijn, hij helemaal enthousiast dus. :P

Heb wat rondgekeken, ik denk dat de TomTom ONE (Europe) (de nieuwe versie ONE niet de oude) me wel aardig lijkt. Iemand daar ervaringen mee?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 14:49
Trinsec schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:46:
Ik zit ook rond te kijken voor mijn pa naar een TomTom navigator, toevallig. :) Hij heeft eerst een Medion PPC gehad, maar dat zoog zo hard, het liep zo vaak vast en wou soms niet eens werken. Toen een MIO PPC, dat schijnt het al beter te doen. Toen zag ik een advertentie van een TomTom navigator ergens en zei zomaar tegen m'n pa dat dit wel een goede schijnt te zijn, hij helemaal enthousiast dus. :P

Heb wat rondgekeken, ik denk dat de TomTom ONE (Europe) (de nieuwe versie ONE niet de oude) me wel aardig lijkt. Iemand daar ervaringen mee?
De tomtom one v2 is zeker een hele goede keuze! Apparaat werkt vlekkeloos, als je wat extra functies wilt, zou je overkunnen stappen naar de GO710, dan kun je er ook handsfree mee bellen enzo. Ook worden de GO series wat uitgebreider geleverd, zoals een thuislader, tasje zit er standaard bij in tegenstelling tot de tomtom one. Alleen qua apparaat vind ik zelf de One mooier en praktischer, gezien z'n formaat!

Je kunt de one trouwens wel thuis opladen, alleen gaat dat dan via de USB kabel en deze wordt wel standaard meegeleverd ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Trinsec
Idd toevallig haha

@SietzeJBL
bedankt voor je aardige informatie :) Wat is het verschil tussen One en Go dan.
ik weet dat ze er anders uitzien en andere accesoires, maar op uiterlijk na, wat veschillen ze nog meer :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:36:
@Trinsec
Idd toevallig haha

@SietzeJBL
ik weet dat ze er anders uitzien en andere accesoires, maar op uiterlijk na, wat veschillen ze nog meer :)
http://www.tomtom.com/products/chart.php

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Lijstje is niet helemaal compleet: de Go heeft een veel grotere batterij. Daardoor kan de CPU sneller zijn, en hoef je op kortere ritjes de Go niet in te pluggen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 19:56

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

SietzeJBL schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:58:
[...]

De tomtom one v2 is zeker een hele goede keuze! Apparaat werkt vlekkeloos, als je wat extra functies wilt, zou je overkunnen stappen naar de GO710, dan kun je er ook handsfree mee bellen enzo. Ook worden de GO series wat uitgebreider geleverd, zoals een thuislader, tasje zit er standaard bij in tegenstelling tot de tomtom one. Alleen qua apparaat vind ik zelf de One mooier en praktischer, gezien z'n formaat!

Je kunt de one trouwens wel thuis opladen, alleen gaat dat dan via de USB kabel en deze wordt wel standaard meegeleverd ;)
Oh, perfect. M'n pa was wat te voorbarig nadat ik hem een linkje gaf van de TomTom ONE v1, hij bestelde het namelijk gelijk. :P Maareh, we hebben dat ding nu dus binnen, even bekeken, en hij wou toch wel de v2 (vooral omdat de formaat en gewicht wat praktischer is). Dus, hij gaat binnenkort met dat bedrijf waarvan hij bestelde praten en laten omruilen. ;) De eerste indruk van de TomTom ONE was in ieder geval redelijk. Nog niet werkend gezien (willen we ook niet i.v.m. gebruikssporen).

Hij heeft wel 2 PDAs, maar hij wilt -alleen- navigatie, de rest kan hem helemaal niet boeien. 'Aan, en het moet gelijk werken' zogezegd. De GO zal waarschijnlijk ook niet echt iets voor hem zijn. Bedankt voor de tip, though! :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:59:

Wat ik zoek:
betrouwbare navigatie systeem (liefs tom-tom)
Dan koop je toch een TT One

[TomTom] Het grote TomTom ONE topic

• SietzeJBL
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:36:
@Trinsec
Idd toevallig haha

@SietzeJBL
Nou ja er zit eigenlijk weinig verschil in de 2 apparaten qua mogelijkheden zeg maar. Behalve dan dat je bij de Go serie er ook handsfree mee kan bellen met je bluetooth telefoon. Trouwens de verschillen tussen die apparaten worden steeds kleiner, ik geloof dat er binnenkort weer een prijswijziging aan gaat komen. Ik geloof dat de Go 510 (benelux) naar 399,- gaat en ik meen dat de 710 ook naar 449,- gaat maar dat weet ik niet helemaal zeker. Maar ik zag al op tv dat de Mediamarkt bij de 510 ook al de europese software erbij levert! (op dvd) maar meestal zijn dat geen acties van de mediamarkt zelf, maar acties die alle winkels krijgen die tomtom verkopen.

Het is dus maar net wat je zelf wilt. Als je het puur om de navigatie gaat, zou ik de tomtom one v2 nemen, wil je er ook handsfree mee kunnen bellen en wil je er gelijk alles bij, ga dan voor de tomtom go. Nogmaals qua mogelijkheden maakt het elkaar niets uit! Misschien dat de ingebouwde accu van een van deze 2 iets langer meegaat, maar dat lijkt mij geen prioriteit!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Afbeeldingslocatie: http://xs209.xs.to/xs209/06466/naamdsdsdsdsdsdsloos.jpg

Ik heb even de chart ingekrimpt op wat ik belangrijk vond. Een extra hoogwaardig touchscreen klinkt wel aardig en zou ik mogelijk door overstag kunnen gaan (ervaring iemand?), maar even over die kaarten...

Is dat hele kaartensysteem een los systeem? Ik bedoel, je hebt een relatief goedkope TomTomONE; kun je daar nou dmv een los CD/DVDtje wat je ergens bemachtigd achteraf nog de hele uitgebreide kaarten (die de 910 al 'standaard' heeft) uploaden/inlezen?

En zit er nog een verschil in details tussen de kaarten onderling? Omdat ik het woordje hoofdweg lees. Toont bijvoorbeeld de goedkope versie van DUI alleen die wegen; en de dure alle infrastructuur?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het scherm van de Go's is inderdaad net iets breder, maar ik merk zelf dat ik voornamelijk rij op de stem. Die is overigens ook iets beter op de Go (grotere luidspreker, bijna alles is groter)

Kaarten upgraden gaat niet met een CD-tje wat je "zomaar" ergens bemachtigd; je moet namelijk activeren via www.ttcode.com. Maar je het is dus wel mogelijk om CDs of een DVD te kopen. TomTom verkoopt ook al voorgeinstalleerde SD's, da's helemaal plug&play. En je kunt zelfs de kaarten direct downloaden via HOME.

Detail is vrij onafhankelijk van het model, behalve dat "hoofdwegen"gedeelte. Daarmee wordt bedoeld dat de Benelux kaart van de 510 ook nog de snelwegen in Duitsland e.d. bevat.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
MSalters schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:32:
Kaarten upgraden gaat niet met een CD-tje wat je "zomaar" ergens bemachtigd; je moet namelijk activeren via www.ttcode.com. Maar je het is dus wel mogelijk om CDs of een DVD te kopen. TomTom verkoopt ook al voorgeinstalleerde SD's, da's helemaal plug&play. En je kunt zelfs de kaarten direct downloaden via HOME.
Oké. De reden dat ik het vroeg is dat ik op torrentsites (illegaal tuurlijk) wel es zo zijdelings opmerk dat die full kaarten in alle vormen en smaken worden aangeboden. Wil hier verder niks mee insinueren ;)
Maar als je zegt dat ze geactiveerd moeten worden dan zullen die downloads wel nutteloos zijn.
MSalters schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:32:
Detail is vrij onafhankelijk van het model, behalve dat "hoofdwegen"gedeelte. Daarmee wordt bedoeld dat de Benelux kaart van de 510 ook nog de snelwegen in Duitsland e.d. bevat.
Ja idd, maar is het niet vreemd dan? De iets duurdere 710 heeft alleen de ''kaart'' van Europa, terwijl de goedkopere 510 de regio-/landkaart+hoofdwegen van Europa bezit. (kijkend naar de chart)

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43
Silent Thunder schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:11:

Ja idd, maar is het niet vreemd dan? De iets duurdere 710 heeft alleen de ''kaart'' van Europa, terwijl de goedkopere 510 de regio-/landkaart+hoofdwegen van Europa bezit. (kijkend naar de chart)
De 510 heeft enkel een gedetailleerde kaart van de benelux met de doorgaande wegen van Europa, terwijl de 710 gedetailleerde kaarten heeft van heel west Europa (dus incl benelux).

• SietzeJBL
Silent Thunder schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:11:
[...]

Oké. De reden dat ik het vroeg is dat ik op torrentsites (illegaal tuurlijk) wel es zo zijdelings opmerk dat die full kaarten in alle vormen en smaken worden aangeboden. Wil hier verder niks mee insinueren ;)
Maar als je zegt dat ze geactiveerd moeten worden dan zullen die downloads wel nutteloos zijn.
Klopt, de GO serie (en de ONE dus ook!) zijn behoorlijk goed beveiligd en daar schijnt echt alleen legale software op te kunnen, aangezien je niet om de activatieprocedure kan.

[ Voor 18% gewijzigd door SietzeJBL op 21-11-2006 00:12 ]

Pagina: 1