Toon posts:

2e HDD plaatsen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Hier een veelvoorkomend probleem en toch voor mij momenteel niet oplosbaar.
Ik heb een 2e HDD aangeschaft. Mijn 1e is er een van 40 GB en de nieuwe van 160 GB. Nu heb ik beiden aangesloten maar nu is het zo dat de nieuwe HDD niet zichtbaar is in "Deze Computer". Echter als ik bij mijn Hardware kijk staat de beiden ertussen. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Ik heb dit probleem wel enkele keren gehad en netjes opgelost alleen kom er nu echt niet uit. Hartelijk dank alvast!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Rechts klikken op deze computer. --> beheren --> schijfbeheer en dan kan je hem heel simpel actief maken en formateren.

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Waarschijnlijk is je hdd niet geformateerd. Probeer het eens met schijfmanagement

Verwijderd

Wat voor een hdd is het? Toevallig maxtor?
Dan Maxblast downloaden van de site van Maxtor, installeren,en klaar. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Western Digital. Heb de schijf nu geactiveerd zeg maar en ben nu bezig met formateren. Gaat wel heel langsaam. Kan dat? ;). En er staat bij dat de schijf ipv 160 GB, 149,05 GB is....kan dit kloppen?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

Ja, dat kan kloppen. Schijffabrikanten willen nog wel eens 1 GB = 1000 MB & 1 MB = 1000 kB als maat gebruiken. Windows rekent het echter correct met 1 GB = 1024 MB enzovoort...

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
een volledige format van een redelijke grote schijf kan nogal traag zijn ja. en idd de werkelijke grotte van een 160GB schijf ligt zo rond de 145 ofzo, het betreft het verschil tussen de gigabyte en de gibibyte. WD neemt een gigabyte als SI eenheid, nl 10^9 bytes, terwijl de gibi eenheden met machten van 2 werken, gigibyte is 2^30 ofzo, of 20, zou es moeten checken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke...komt alles toch nog goed ;).
Hartelijk bedankt voor jullie hulp!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Je kan ook die format annuleren. Hij staat dan wel in deze computer. Waar je hem dmv snelformateren snel kan formateren..

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

DarkJack schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:09:
een volledige format van een redelijke grote schijf kan nogal traag zijn ja. en idd de werkelijke grotte van een 160GB schijf ligt zo rond de 145 ofzo, het betreft het verschil tussen de gigabyte en de gibibyte. WD neemt een gigabyte als SI eenheid, nl 10^9 bytes, terwijl de gibi eenheden met machten van 2 werken, gigibyte is 2^30 ofzo, of 20, zou es moeten checken.
Lekker lastig uitgelegd :), wat Koppensneller zegt dus:
160*1000*1000*1000 -> grootte in bytes
grootte in bytes/1024/1024/1024 -> 149gb

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 14-11-2006 20:15 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:11:
Je kan ook die format annuleren. Hij staat dan wel in deze computer. Waar je hem dmv snelformateren snel kan formateren..
En wat heeft dit precies voor invloed?

Verwijderd

Niks, je hoeft alleen wat minder lang te wachten op het formatteren. Maar tegen de tijd dat je dit hebt gedaan is je format al klaar denk ik ;)

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
:p Als je dat gelijk doet is kan je het dus doen via snelformateren. En dan ben je binnen enkele seconden klaar. Verder is er geen verschil

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:14:
Niks, je hoeft alleen wat minder lang te wachten op het formatteren. Maar tegen de tijd dat je dit hebt gedaan is je format al klaar denk ik ;)
Zit nu nog op 22 % :(

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Dan zou ik maar even de door mij genoemde methode toepassen.. Gewoon rechts erop klikken en annuleren en dan in deze computer snelformateren.

Verwijderd

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:19:
Dan zou ik maar even de door mij genoemde methode toepassen.. Gewoon rechts erop klikken en annuleren en dan in deze computer snelformateren.
En dat is inmiddels...een stukje sneller...gedaan ;). Hartelijk dank!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
:D Veel plezier met je schijf.
Geen dank verder. We zijn hier om elkaar te helpen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat exact in de FAQ van dit subforum beantwoord: OM FAQ / Beleid » Mijn nieuwe harddisk staat niet in Deze Computer, wat nu? :)

Dit topic gaat dan ook dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg van de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.