Toon posts:

Cardreader standaard geen schijfletter allocatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De meeste cardreaders alloceren standaard een x aantal driveletters. Als je de cardreader onder een administrator account installeert, worden standaard bijv. F, G, H en I letters gealloceert. Als er een standaard gebruiker aanmeld, die ook nog netwerk mappings heeft, naar bijv. G en H, worden deze niet getoond, omdat de cardreader de schijfletters al heeft gealloceert. We willen ook geen schijfletters alloceren, omdat we al krap zitten mbt schijfletters.

Wat we zoeken is een cardreader, die pas een schijfletter alloceert, op het moment dat er daadwerkelijk een memory card in de cardreader wordt geplaatst. Bestaan deze op de markt, zo ja, wat is het merk / type hiervan.

Groet,

TheSky

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52
Oeh, als dat zou kunnen inderdaad :) Ik gebruik zelf nu de cardreader die in mijn monitor zit ingebouwd, maar op zet hem pas aan (in Apparaatbeheer) zodra ik hem nodig heb, zodat er geen hordes nutteloze stations in verkenner staan.

Om het probleem deels op te lossen: in schijfbeheer kun je een andere letter toekennen aan de cardreader, hierdoor blijven iig je bestaande shares benaderbaar :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 16:22
In mijn Compaq laptop R3380 zit een bijgeleverd PMCIA kaartje die pas een schijfletter toekent als er een SD kaart ingestoken wordt, het kan dus wel. Ik zit nu op m'n werk zonder laptop, dus ik kan merk en details even niet opzoeken.

"That was left handed..." - JJH

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

In mijn laptop, Acer Travelmate 6003, zit ook een kaartlezer die pas zichtbaar wordt als er een kaart in gestoken wordt. De kaartlezer in ingebouwd en van O2Micro. Maar zou dit hardware of software matig op te lossen zijn?
Ik heb hier op m'n werk namelijk ook een aantal werkstations staan waar zo'n hele lijst met nutteloze schijven staat, ik ben dus zeer benieuwd hoe dit werkt!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:51
na zelf wat te hebben gezocht kwam ik op dit topic, maar omdat deze dood is toch maar verder gezocht, geen oplossing gevonden, maar wel een bevestiging dat het niet kan...
Cardreader in My Computer

[ Voor 24% gewijzigd door LinuZZ op 17-11-2006 12:57 . Reden: Verkeerde link ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk