Advertenties in rss-feed

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Oorspronkelijk heb ik dit geplaatst in die thread omdat het daar ter sprake werd gebracht, maar ik vind dat het hier eigenlijk beter op zijn plek is.

Het gaat erom dat ik sinds gisteren reclameberichten in de RSS feed van de Tweakers frontpage tegenkom. Het enige onderscheid met een "normaal" nieuwsbericht is dat er "ADV:" in de titel staat (en vervolgens het brallerige taalgebruik, maar dan ben je al aan het lezen). Ik vind dit persoonlijk not done.

Reclame op een site, geen enkel probleem. En als je puur vanuit de gebruiker redeneert, dan is RSS een service: je hoeft niet meer naar de site toe om te kijken of er iets nieuws is, je krijgt het zo op je virtuele deurmat. Beetje reclame moet dan kunnen? Vind ik niet.

Voor sites is RSS namelijk minstens net zo belangrijk. Ik zou denken dat dit voor de meeste hier geen nieuws zou moeten zijn, maar kennelijk wordt het toch over het hoofd gezien: als je RSS slim gebruikt kun je het namelijk gebruiken om mensen naar je site terug te lokken. En dat is vrij simpel: je zet geen complete artikelen in je feed, maar alleen een teaser (en maak je maar geen zorgen, Tweakers heeft dat "truukje" ook onder de knie). Als mensen een verhaal interessant vinden, dan klikken ze door naar je site, waar je wat mij betreft, zoals ik al zei, best reclame mag laten zien (mits het niet zo'n irritante flash-popup is die over de content zelf heen staat en je bovendien alsnog naar de reclamesite meeneemt als je op kruisje klikt dat niet bedoeld is om de popup te sluiten, maar alleen om je te verleiden op dat verrekte ding te klikken).

Toen ik enige tijd geleden nog geen RSS gebruikte kwam ik misschien 1 keer in de maand op Tweakers omdat ik dacht, kom, laat ik eens kijken of er nog wat boeiends op staat; nu kom ik er bijna dagelijks doordat ik een nieuwsbericht dat ik in Google Reader vind verder wil lezen.

Het argument [dat in de andere thread gegeven wordt] dat iemand door RSS niet meer op de site komt [en dat daardoor reclame-inkomsten misgelopen worden] is dus een non-argument. RSS helpt juist om het bezoekersaantal te verhogen, mits je het slim inzet. Ik vind dat je in ruil daarvoor best de verleiding kunt weerstaan om daar ook nog weer reclame in te verwerken. Ik sluit me inderdaad aan bij degene die dit gewoon gelijkschakelt met email-spam. Als dit vaker gebeurt spijt het me wel, maar dan haal ik de RSS van Tweakers weer uit mijn reader, dan kom ik zelf wel weer zo nu en dan op de site kijken. Eén keer in de maand ofzo.

Dus: jammer, erg jammer.

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:59
Hoi medetweakers,

Hoewel ik reeds jaren fan van de frontpage ben en daar ook nog wel eens reageer en modereer, is dit forum nieuw voor mij. Alvast mijn excuses als ik in mijn onwetendheid wat regels schend.

Nadat ik vorige week al de rss-feed van Webwereld van mijn startpagina verwijderd had, omdat ik mij bijzonder stoorde aan hun nieuwe gewoonte om daar advertientielinks in te plaatsen, ontdekte ik gisteren tot mijn schrik dat bij Tweakers.net hetzelfde gebeurt. Aan Tweakers ben ik echter een stuk meer gehecht dan aan Webwereld, dus nu zit ik met een probleem. Ik vind reclame namelijk prima, maar niet op mijn eigen pagina. Daar wil ik gewoon blind kunnen klikken op alles wat ik zie en dan krijgen wat ik verwacht.

Ik heb nu de volgende vragen:

- Is dit een permanent iets of een experiment?
- Als het een experiment is, hoe kan ik zorgen dat het mislukt?
- Ik ben niet tegen het feit dat Tweakers financieel gecompenseerd wordt voor hun goede werk. Is er een abonnementsvorm, of een andere vorm van bijdrage te verzinnen waardoor ik kan blijven genieten van nieuws zonder reclame?

En tot slot, een hele andere vraag, helemaal niet gerelateerd aan het bovenstaande:

- Weet iemand een hippe web2.0-startpagina waarbij ik links uit een rss-feed kan laten filteren, of moet ik het weer zelf schijven?

Alvast bedankt voor uw aandacht.

• Haywire
  • Laatst online: 06-12-2025
Doh... Advertenties in rss-feed Post-tijd identiek 8)7 Kan het misschien aan elkaar geplakt worden door de modjes?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Gemerged :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01

Cyphax

Moderator LNX
DJ Henk schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:25:
- Ik ben niet tegen het feit dat Tweakers financieel gecompenseerd wordt voor hun goede werk. Is er een abonnementsvorm, of een andere vorm van bijdrage te verzinnen waardoor ik kan blijven genieten van nieuws zonder reclame?
http://shop.tweakers.net/abonnement

RSS... ik heb er nooit veel mee gedaan maar als ik dat overweeg te doen, dan laat feeds met reclame maar zitten. Ik snap dat er geld in het laatje moet komen maar ik heb geen zin om OVERAL reclame tegen te komen, waar ik ook kijk. Nu zit het op elke webpage, in m'n e-mail (spam), als ik 5 minuten TV kijk, in computerspelletjes, in tijdschriften en op straat op billboards. Mijn grens is eigenlijk wel bereikt zo: het wordt mij te opdringerig, ik blijf er uit de buurt. Dan maar geen RSS. :)
[edit]
Ohja of een abo, maar dat gaat even buiten m'n budget atm.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 14-11-2006 10:53 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een bedrag van €1,25 per maand gaat buiten je budget? ;)

The devil is in the details.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je moet natuurlijk sowieso alleen RSS gebruiken als je het wil gebruiken, niet omdat het er toevallig is ;)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hahn schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:56:
Een bedrag van €1,25 per maand gaat buiten je budget? ;)
Ik zeg het misschien niet helemaal op de beste manier maar het komt er wel op neer. :+
(en als je er eenmaal aan begint, waar eindigt het dan? 10x1,25 (want op een andere site zit je met hetzelfde, of iets vergelijkbaars) is weer 12,50...)
ACM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:03:
Je moet natuurlijk sowieso alleen RSS gebruiken als je het wil gebruiken, niet omdat het er toevallig is ;)
Het kan andersom in mijn geval ook: het is er toevallig, dus is het interessant om wellicht te gaan gebruiken. :P
Alleen wordt het door de invasie van reclame minder interessant, in ieder geval voor mij. Ik vind het ook niet goed om adblockers te gebruiken voor dit soort dingen, dus dat doe ik ook maar niet. :)
'k Heb gewoon het liefst dat niet in alles reclame doordringt.

[ Voor 42% gewijzigd door Cyphax op 14-11-2006 11:06 ]

• DJ Henk
Ah, die pagina heb ik de eerste keer blijkbaar niet goed gelezen. Er bestaat al een abonnement tegen banners. Als iemand mij kan verzekeren dat de rss ook schoon blijft, is mijn probleem opgelost.

Overigens ben ik het verder wel volledig eens met Haywire: rss is een manier om mensen naar je site te lokken, die moet je dus zo laagdrempelig mogelijk houden. Ikzelf weet al wat de waarde van Tweakers.net is, maar als ik hier voor het eerst zou komen, zou het een serieus obstakel zijn.

Mensen klikken toch 90% van de tijd alleen op hun eigen bookmarks of hun eigen rss-feeds. Wil je dat ze je leren kennen en dat ze terugkeren, moet je dus daar een plekje zien te veroveren. Dan helpt het niet als je links voorschotelt die naar hele andere sites leiden en waar mensen een stuk minder in geïnteresseerd zijn.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

prachtig hoe een mooi ontwikkeling als RSS wordt verkracht door commercieel ingestelde bedrijven

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-02 12:35

silverstorm

tearing me apart

Als wij roelant moeten geloven in dit abbo-draaitje dan blijft de reclame uit de RSS-feeds voor abbo's.

ROELANT _/-\o_

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Cyphax schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:04:
Alleen wordt het door de invasie van reclame minder interessant, in ieder geval voor mij.
Mja, de term invasie is wel wat overdreven hoor. Je kan ook de feed gewoon in je browser (iig Firefox kan het vrij aardig) bekijken:
http://tweakers.net/feeds/mixed.xml

en dan zie je dat het momenteel de 5e entry is, de reclame schuift namelijk met de overige items mee naar beneden en wordt na een tijdje pas weer wat naar boven gehaald (hoewel ie sowieso nooit helemaal bovenaan zal komen).
Het vorige experiment hiermee werd overigens vrij snel afgeschoten omdat er aardig wat bezwaar was tegen het op een vaste plek zetten van de advertentie. Nu bekijken we of het zo dan wel wat acceptabeler is.

Het nadeel bij reclame-uitingen voor site-eigenaren is gewoon dat er sprake van vraag en aanbod is. De standaard 486x60-banner bovenin is gewoon vreselijk impopulair door bannerblindheid e.d. Dus als we ons blijven focussen op de vaste plekken, dan gaan de adverteerders gewoon weg... vandaar dat er dus af en toe wat nieuws geprobeerd wordt.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ACM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:15:
[...]

Mja, de term invasie is wel wat overdreven hoor.
Dat is niet alleen gericht tegen de reclame in RSS. Evenwel is misschien "invasie" wat overdreven, maar ik kon zogauw geen beter woord bedenken. Ik bedoel het niet op te blazen ofzo, neem dat dan aan. :P

Ik denk dat mijn bezwaar tegen reclame in RSS is de verhouding tussen reclame en content. Als ik het forum bekijk, dan is dat bijvoorbeeld een flinke pagina met inhoud en onderin een strip van de Google ads. Procentueel gezien zit dat gewoon op een prima vlak; het is daardoor niet zo opdringerig. Een zin reclame tussen de RSS-items is net zo groot als zo'n item en daarmee dominanter/opdringeriger en daardoor meer ergerlijk in mijn ogen. :)
Ik zou bij God niet weten hoe dat te voorkomen is, vandaar mijn standpunt: liever gewoon geen reclame in de RSS. :)
[edit]
Wat ik ook vergeet te vermelden (en bezwaarlijk vind) is dat reclame en content wel vrij lastig van elkaar te scheiden zijn omdat het alleen maar om tekst gaat zonder opmaak. Ook dat is lastig te overkomen (behalve door iets als "Advertentie: " ervoor te zetten maar dat maakt het niet leuker ofzo :+). en dat gebeurt ook, duh :D
Het nadeel bij reclame-uitingen voor site-eigenaren is gewoon dat er sprake van vraag en aanbod is. De standaard 486x60-banner bovenin is gewoon vreselijk impopulair door bannerblindheid e.d. Dus als we ons blijven focussen op de vaste plekken, dan gaan de adverteerders gewoon weg...
vandaar dat er dus af en toe wat nieuws geprobeerd wordt.
Ik heb hier dus ook zeker begrip voor (als commercieel bedrijf moet je je inkomsten ook veiligstellen), daarom ga ik niet lopen bannerblocken ofzo. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 14-11-2006 11:29 ]

• DJ Henk
Het vorige experiment hiermee werd overigens vrij snel afgeschoten omdat er aardig wat bezwaar was tegen het op een vaste plek zetten van de advertentie. Nu bekijken we of het zo dan wel wat acceptabeler is.
Het lijkt me dan dat dit juist nog minder gaat bevallen. Als het op een vaste plek staat, heb je als gebruiker vrij snel een nieuwe blinde vlek ontwikkeld. Reclame die op onverwachte momenten opduikt is indringender en dus irritanter.

Het zal natuurlijk altijd een kat-en-muisspel blijven. Persoonlijk denk ik dat op het gebied van 'platte reclame' de consument uiteindelijk zal winnen, omdat die steeds meer grip krijgt op de manier waarop informatie geconsumeerd wordt, bijvoorbeeld door browsers met adblokkers. Productplacements en niet zo objectieve hoofdredacties kunnen het waarschijnlijk wat langer uitzingen.

• DJ Henk
Overigens heb ik zojuist een abonnement afgesloten. Ik hoop niet dat ik de advertenties hiermee aangemoedigd heb, maar betalen voor content is natuurlijk ook gewoon een optie.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Oh, paniek, de wereld vergaat! Iedereen naar de schuilkelders! Tweakers en computers eerst!

T.net gooit reclame in de RSS feeds, net zoals andere sites al maanden doen. :z Ik snap echt niet waarom mensen zo gekant zijn tegen reclame op internet. Overal zie je reclame, maar zodra het over jouw internetverbinding gaat is het een probleem? Neem dan een abo, en als je niet wil betalen voor content moet je ook al je abo's voor papiermeuk opzeggen. De gemiddelde zaterdagkrant bestaat ook voor meer dan 60% uit advertenties.

Dit soort verhalen zagen we met de invoer van AdSense, en ook met de wijziging van de bannerformaten op de frontpage. Toen er een paar keer incidenteel een float voorbij kwam schreeuwde iedereen ook moord en brand. Ik heb een abo, dus misschien is het makkelijk praten voor mij, maar ik heb tot een paar weken terug gewoon de banners aangehad. Op GoT of de FP heb ik er nooit echt last van gehad, ze bewogen niet, maakten geen herrie, al te schreeuwerige banners waren zo verdwenen en het belangrijkste: ads staan niet op vervelende plekken. Ik ken zat fora met contentadvertising of waar de 1 reply standaard een banner is. Dat vind ik veel irritanter dan een enkel reclame-item in een RSS feed.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 14-11-2006 12:21 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

AtleX schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:18:
Oh, paniek, de wereld vergaat! Iedereen naar de schuilkelders! Tweakers en computers eerst!

T.net gooit reclame in de RSS feeds, net zoals andere sites al maanden doen. :z Ik snap echt niet waarom mensen zo gekant zijn tegen reclame op internet. Overal zie je reclame, maar zodra het over jouw internetverbinding gaat is het een probleem? Neem dan een abo, en als je niet wil betalen voor content moet je ook al je abo's voor papiermeuk opzeggen. De gemiddelde zaterdagkrant bestaat ook voor meer dan 60% uit advertenties.
Ooit volgden alle zoekmachines elkaar ook in het volproppen van hun sites met reclame, omdat ze "toch ergens hun geld vandaan moesten halen". Toen kwam er een zoekmachine die gek genoeg veel bewuster met reclame omging en kijk eens wat er mee gebeurde.
Dit soort verhalen zagen we met de invoer van AdSense, en ook met de wijziging van de bannerformaten op de frontpage. Toen er een paar keer incidenteel een float voorbij kwam schreeuwde iedereen ook moord en brand. Ik heb een abo, dus misschien is het makkelijk praten voor mij, maar ik heb tot een paar weken terug gewoon de banners aangehad. Op GoT of de FP heb ik er nooit echt last van gehad, ze bewogen niet, maakten geen herrie, al te schreeuwerige banners waren zo verdwenen en het belangrijkste: ads staan niet op vervelende plekken. Ik ken zat fora met contentadvertising of waar de 1 reply standaard een banner is. Dat vind ik veel irritanter dan een enkel reclame-item in een RSS feed.
Ik zie niemand moord en brand schreeuwen, er worden gewoon kanttekeningen geplaatst bij het feit dat er ineens reclame in de RSS zit.

Natuurlijk moet Tweakers geld verdienen, maar dat wil niet zeggen dat alle gebruikers elke vorm van reclame klakkeloos moeten accepteren. Het speerpunt van Tweakers is de kwaliteit van de content en de gebruiksvriendelijkheid waarmee het gevonden kan worden. Met deze vorm van reclame wordt er op beide punten iets ingeleverd, dus het is helemaal niet gek om daarover te klagen.

Persoonlijk heb ik net deze week de RSS toegevoegd aan m'n Firefox Live bookmarks, en ik vind het niet irritant dat er een berichtje tussen zit met ADV: blabla. Ik klik er gewoon niet op, tenzij de "blabla" mij interessant lijkt. Waarschijnlijk is het verschil tussen TS en mij dat hij de RSS gewend is geraakt zonder de reclame en dat dit ineens een "ongunstige" verandering voor hem was.

Ik denk dat mensen er gewoon even aan moeten wennen, en als dat niet lukt gewoon een abonnement moeten nemen, zoals DJ Henk dat ook gedaan heeft.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
AtleX schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:18:
<<KNIP>>
Dat vind ik veel irritanter dan een enkel reclame-item in een RSS feed.
Hmm, meestal vind je nogal niveau hierzo, maar dit is toch een echte cry wolf van de tegenpartij.

Vooral omdat je zo heerlijk de broodnodige reclame-wijzigingen op websites aanscherpt, die uiteindelijk ook verdwenen zijn, en rustig blijf volhouden dat het bij RSS zo'n vaart niet zal lopen, terwijl het tegendeel al bewezen is. Sites en bedrijven gingen in het verleden (en ook nu nog) over de kop omdat de reclame-inkomsten vasthingen aan de bezoekersaantallen en daarom niet rendabel bleken.
Op TV maak je het ook mee, en daar zijn ook alle experimenten op niets uitgedraaid. Mensen houden van een bepaald format, en willen daar geen uitzonderingen op.

We hebben in dit topic allang aangetoond dat RSS bezoekers naar je site toetrekt, dus is het ook al duidelijk dat je jezelf de nek omdraait als je denkt een paar grijpstuivers te kunnen verdienen om ook hier reclame aan te bieden.
Resultaat van deze actie: minder bezoekers en een slechte naam die als een lopend vuurtje de ronde doet.

Wil je dat nou echt allemaal ontkennen tegen beter weten in?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
dmace schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:17:
rustig blijf volhouden dat het bij RSS zo'n vaart niet zal lopen, terwijl het tegendeel al bewezen is.
Wat is er volgens jou bewezen dan?
We hebben in dit topic allang aangetoond dat RSS bezoekers naar je site toetrekt,
Er is heel wat beweerd, maar niets aangetoond
dus is het ook al duidelijk dat je jezelf de nek omdraait als je denkt een paar grijpstuivers te kunnen verdienen om ook hier reclame aan te bieden.
het is jou/jullie duidelijk dat ...
Resultaat van deze actie: minder bezoekers en een slechte naam die als een lopend vuurtje de ronde doet.
Met de goede naam van t.net is het best gesteld hoor geloof ik, don't worry.
Wil je dat nou echt allemaal ontkennen tegen beter weten in?
Mwa, hij ontkent helemaal niets geloof ik. Hij wijst alleen op een paar andere kanten van het verhaal en maakt zijn eigen mening kenbaar. Bovendien presenteert hij voor zover ik kan lezen niets als feit, maar alles als mening, iets waar jij nog wat van kunt leren ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Advertenties in RSS feeds wennen echt zeer snel.

PCM heeft een aantal weken regelmatig advertenties voor HP gehad, op het moment dat ik nu HP in de kop zie staan klik ik hem direct weg. (gaat echt helemaal automatisch).

Alleen is PCM ge-eindigd met die HP advertenties en stond er nu op tweakers een RSS aankondiging over HP, voordat ik er erg in had, had ik die dus ook weggeklikt.

RSS is misschien een leuke inkomstenbron, maar of het voor de adverteerder nut heeft betwijfel ik toch echt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:38:
RSS is misschien een leuke inkomstenbron, maar of het voor de adverteerder nut heeft betwijfel ik toch echt.
Toen ik net even keek had het een vrij hoge view- en clickrate... Of dat komt omdat gebruikers hem niet herkennen als nieuws, het meetprogramma niet zo sterk is in echte clicks te meten of andere redenen heeft weet ik niet, maar er zal zeker ook daadwerkelijk op geklikt worden. Zolang op advertenties geklikt wordt zal het voor de adverteerder interessant zijn.
Uiteraard moet er wel enige daadwerkelijke interesse zijn, maar over het algemeen gaat dat wel op.

• DJ Henk
Toen ik net even keek had het een vrij hoge view- en clickrate
Ik ben heel benieuwd of dat zo blijft. Iedereen is nu natuurlijk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe vorm van blindheid.

Evengoed kijk ik uit naar een rss-reader die kan filteren. Om het simpele principe dat ik zelf wil uitmaken wat erop mijn computer getoond wordt en wat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Henk op 14-11-2006 19:24 ]

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
26-04 (Femme): Vanaf heden worden de rss feeds geserveerd door Feedburner ivm het verzamelen van statistieken. De locaties van de feeds zijn ongewijzigd. Als je de feeds direct wilt ophalen van de Tweakers.net-servers (zonder redirect naar Feedburner) kun je daarvoor de volgende url's gebruiken:
http://tweakers.net/feeds/mixed.xml/direct
http://tweakers.net/feeds/nieuws.xml/direct
http://tweakers.net/feeds/meuktracker.xml/direct
http://tweakers.net/feeds/reviews.xml/direct
http://tweakers.net/feeds/plan.xml/direct
De eerste twee van deze lijst geven in ieder geval nu geen advertenties in de rss bij mij. Hoort dat zo? Zo ja, dan gebruik je toch deze feeds ipv die van Feedburner?
Ik gebruik de tweede omdat daar de encoding op ISO-8859-1 staat (in Feedburner is het UTF-8); Zo integreert het netter in mijn website/rssreader.

Verwijderd

Het gaat dus allemaal om geld. Tja een commercieel bedrijf hé.

Ik ben tegen reclame in RSS. Ik zie RSS als een lokkertje naar je website (titel en kleine introductie), en ben van mening dat je dit schoon moet houden. Stel ik plaatst ergens een RSS feed op een informatieschern, dan krijgen de betreffende mensen reclame op tv schermen, die nou net schoon moesten blijven, maar wel voorzien van laatste headlines (enkel titel). Ik vind dit vele malen erger dan SPAM, en zal het ook filteren d.m.v. de alom bekende filter lijsten.

Ook denk ik dat je binnen "niet al te lange tijd" ook AdBlock voor RSS krijgt.

Ik als abonnee wil trouwens helemaal GEEN reclame zien, ook niet in de RSS, moet eens gebeuren dat daar reclame in komt te staan. :')
Al is dat enkel op tweakers, ik ben tegen reclame in RSS in het algemeen.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Yoeri schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:37:
<<KNIP-stukje waar het midden tussen kant nog wal en werkelijkheid ligt. Ik ben ook niet perfect :)>>

Bovendien presenteert hij voor zover ik kan lezen niets als feit, maar alles als mening, iets waar jij nog wat van kunt leren ;)
Meningen genoeg, en bij genoeg meningen (en die zijn er dus al zat) krijg je vanzelf statistiek, en aldus heb je feiten met een hoge probabiliteit.
Hetzelfde heb je nodig om te kunnen stellen of iemand nog wel wat te leren heeft, of reeds refereert naar de opgedane informatie.

Maar weer even on-topic:
Er komen net weer 2 reclamefeeds binnen, maar wel met een tijdstip van anderhalfuur voor binnenkomst. Hoe komt dat dan?

Overigens is voor mij de zaak afgedaan zolang er netjes ADV voor staat. De reclame voldoet aan de eisen die zijn gesteld, en Thunderbird knikkert ze sneller weg dan ze binnenkomen :D

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nu ik zo de frontpage eens bekijk hoop ik dat er iets mis is met de advertenties. Ik heb een flinke banner bovenin, ongeveer dezelfde in skyscraperformaat ernaast, Googleads boven de headlines en rechts daarvan nog een advertentie. Tussen de headlines van vandaag staat NOG zo'n sprout.nl banner, de 3e. Dat gaat wel erg ver zo, tot op het punt dat het irritant begint te worden: die 3 zijn erg blauw, en passen helemaal niet bij de layout maar ze zijn nu wel ERG dominant. Of is dat de bedoeling wel?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:56:
Ik als abonnee wil trouwens helemaal GEEN reclame zien, ook niet in de RSS, moet eens gebeuren dat daar reclame in komt te staan. :')
Al is dat enkel op tweakers, ik ben tegen reclame in RSS in het algemeen.
Ads in de RSS-feeds: uiteraard niet voor de abo's
Niet schreeuwen voor je geslagen wordt he? ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Cyphax schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:23:
Nu ik zo de frontpage eens bekijk hoop ik dat er iets mis is met de advertenties. Ik heb een flinke banner bovenin, ongeveer dezelfde in skyscraperformaat ernaast, Googleads boven de headlines en rechts daarvan nog een advertentie. Tussen de headlines van vandaag staat NOG zo'n sprout.nl banner, de 3e. Dat gaat wel erg ver zo, tot op het punt dat het irritant begint te worden: die 3 zijn erg blauw, en passen helemaal niet bij de layout maar ze zijn nu wel ERG dominant. Of is dat de bedoeling wel?
Sja, eigenlijk is dit natuurlijk offtopic... het gaat over de feeds.

We hebben al jaren de zogenaamde "road block" oftewel, alle (drie de) posities vullen met min of meer dezelfde banner. Die wordt lang niet altijd gebruikt (is ook niet goedkoop natuurlijk) en is ook een tijd lang niet erg vaak verkocht sinds we overgenomen zijn door VNU.
Maar deze was er met webads dus ook al en dit is dus niet "iets mis", maar zo bedoeld door de adverteerder.

Dat ie extra de aandacht trekt is natuurlijk net de bedoeling. Overigens bepalen wij nog altijd niet hoe een reclame-uiting er uit komt te zien, als we zouden beginnen met hoge eisen stellen aan de advertenties (mag niet opvallen enzo ;) ) raken we de adverteerders natuurlijk vrij snel kwijt.
't Moet anderzijds ook niet te gek worden en dat willen adverteerders ook zelf niet. Vandaar dat dat soort uitingen standaard gelimiteerd wordt op een maximaal aantal per bezoeker.

Helaas zijn mensen zo "slim" om advertentie-cookies te blokkeren (en firefox 2.0 doet het standaard), waar op zich wat voor te zeggen valt, maar wat als nadeel heeft dat de adverteerders ook niet kunnen controleren of je een bepaalde banner al gehad hebt.

De google-adsense-positie staat bewust permanent aan, zodat de nieuwsartikelen niet net verspringen op het moment dat je ze wilt gaan lezen doordat er af en toe wel en af en toe niet een advertentie staat.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:04

Qwerty-273

Meukposter

Trouwens iedereen die RSS het medium vinden, toen de meeste sites zijn overgestapt met teasers in RSS ipv volledige berichten was voor mij de lol er al af. Alleen ga ik daar ook niet over zeuren bij elke site dat ze de volledige berichten in de feed moeten zetten.

De reclame is voor een organisatie een bepaald deel van de inkomsten, zeker experimenteren met verschillende vormen kan voor de organisatie een goed beeld geven welke reclame vorm wordt geaccepteerd door de grote meerdere heid van de bezoekers zonder irritant over te komen.

Dit is daar blijkbaar één van de experimenten van, en zo te zien is het mogelijk om voor abbo's de reclame uit te zetten, ook in de feed. Dus daar lijkt me de kous mee af? Of over de reclame heen kijken, of een abbo nemen waarmee je de reclame uit kan zetten?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ACM schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:46:
[...]

Sja, eigenlijk is dit natuurlijk offtopic... het gaat over de feeds.
I know, maar ik vond het ook weer zoiets om er een nieuw topic over te openen en deze gaat ook over het advertentiebeleid van T.net, vandaar. :)
Maar deze was er met webads dus ook al en dit is dus niet "iets mis", maar zo bedoeld door de adverteerder.
Okee, dat was in eerste instantie mijn vraag.
Dat ie extra de aandacht trekt is natuurlijk net de bedoeling.
Goed, begrijp ik. Ben er niet gek op, maar vooruit. ;)
Keertje refreshen en het was weer normaal.
Overigens bepalen wij nog altijd niet hoe een reclame-uiting er uit komt te zien, als we zouden beginnen met hoge eisen stellen aan de advertenties (mag niet opvallen enzo ;) ) raken we de adverteerders natuurlijk vrij snel kwijt.
Was ook meer om aan te geven waarom de pagina gewoon vernaggeld werd door de ads.
't Moet anderzijds ook niet te gek worden en dat willen adverteerders ook zelf niet. Vandaar dat dat soort uitingen standaard gelimiteerd wordt op een maximaal aantal per bezoeker.
Blijft lastig, wanneer vind je het "te gek"? Ik weet alleen van mezelf dat als het normaal zou worden dat er zo veel advertentieblokken (6) staan, ik de frontpage waarschijnlijk veel meer links liet liggen. Dat kan ook de bedoeling niet zijn. :)
Helaas zijn mensen zo "slim" om advertentie-cookies te blokkeren, waar op zich wat voor te zeggen valt, maar wat als nadeel heeft dat de adverteerders ook niet kunnen controleren of je een bepaalde banner al gehad hebt.
Tja ik ben daar vast wel slim genoeg maar ik heb zelfs nieteens zin om allerlei toeren uit te moeten halen voor wat minder ads. :+

Maargoed: dank je voor je reactie, verhelderend. Volgende keer weet ik dat het zo bedoeld is, druk ik op F5, dan zou er zo'n cookie moeten staan begrijp ik. :)

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
Qwerty-273 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:51:
Trouwens iedereen die RSS het medium vinden, toen de meeste sites zijn overgestapt met teasers in RSS ipv volledige berichten was voor mij de lol er al af. Alleen ga ik daar ook niet over zeuren bij elke site dat ze de volledige berichten in de feed moeten zetten.
Ik vind RSS ideaal om headlines te scannen. Zo scan ik de headlines van verschillende nieuwsbronnen op één pagina. De 'teasers' heb ik niet nodig: een titel is vaak duidelijk genoeg om in te schatten of het gehele artikel interessant is om te lezen. Het gehele artikel lees ik vervolgens gewoon op de desbetreffende website. Als ik telkens (op dit moment zijn het er 5) al die nieuwsbronnen moet bezoeken om te kijken of er iets interessants tussen zit, ben ik veel te veel tijd kwijt... ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Cyphax schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:54:
Blijft lastig, wanneer vind je het "te gek"? Ik weet alleen van mezelf dat als het normaal zou worden dat er zo veel advertentieblokken (6) staan, ik de frontpage waarschijnlijk veel meer links liet liggen. Dat kan ook de bedoeling niet zijn. :)
Er is sowieso natuurlijk de uitzondering dat de cpu-usage bij flash-ads niet te gek mag zijn.. oftewel, als je met twee t.net schermen open en/of zo'n roadblock ineens je systeem niet meer kan gebruiken... dan is het wel te gek :P
Daarnaast accepteren we op zich wel vrij veel en is er ook niet een richtlijn te bedenken. Als een advertentie niet gelimiteerd zou zijn, zou de grens natuurlijk sowieso veel lager liggen.
Tja ik ben daar vast wel slim genoeg maar ik heb zelfs nieteens zin om allerlei toeren uit te moeten halen voor wat minder ads. :+
Mja, het punt is dat je bij niet-louche adverteerders dus eigenlijk er juist voor zorgt dat je meer advertenties krijgt door de cookies te blokkeren, ipv minder ;)
Maargoed: dank je voor je reactie, verhelderend. Volgende keer weet ik dat het zo bedoeld is, druk ik op F5, dan zou er zo'n cookie moeten staan begrijp ik. :)
Op zich wel, maar o.a. firefox 2.0 blokkeert standaard de cookies van doubleclick,, tenzij je dus de cookies er van blokkeert dan wordt het wat lastiger nagaan hoevaak je hem al gezien hebt. Ik dacht dat FF2 dat deed, maar blijkbaar is dat door een samenloop van omstandigheden bij mij thuis gebeurd en niet met een normale FF2 install.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 15-11-2006 16:51 ]

• zyberteq
  • Laatst online: 07-08-2025

zyberteq

nou, dat dus

Ik gebruik de RSS feeds al heel lang om gemakkelijk op de hoogte te worden gehouden van het nieuws op t.net. i.c.m. de Sage Extensie voor Firefox kan ik dus supermakkelijk afscannen wat ik wel en wat ik niet wil lezen.

Bij de vorige test van ads in de rss was ik er al op tegen en dat ben ik nog steeds. Het is best wel irritant omdat ik het in eerste instantie weer niet door had.

We (mijn vrienden en ik) hebben sinds kort wat feeds in ons irc kanaal gestopt. en ook daar is het irritant als er reclame tussen zit. Al helemaal omdat het onze eigen server is.
Maar ik denk dat we wel kunnen filteren op het eerste woord daar. Dus als het begint met "ADV:" dan NIET tonen.

al helpt dat niet voor andere rss-readers voorlopig

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2025

Janao

Dog Clubbing Cat

* Janao is personal friend of zyberteq

er is inderdaad ook al sinds ik in irc online gekomen ben vandaag (15:00), al 5x dezelfde advertentie voorbij gekomen

code:
1
[Tweakers.net Nieuws]  ADV: Mobiel bellen via de Rabobank - http://feeds.feedburner.com/~r/tweakers/nieuws/~3/49504932/clk;57844935;14854315;t

naast dat het al onnodige data traffic genereerd, is het ook nog eens ernstig overbodig naar mijn mening.

Als ik een interessant onderwerp vind op de FP dan krijg ik daar immers ook al een hele selectie aan banners en andere ads.

bovendien ben ik het eensch met haywire dat RSS een lokkertje moet wezen om je naar de site te krijgen, en dat lijkt me al reclame genoeg dacht ik zo.

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Ik zat net even m'n feed te bekijken, ik klik ergens op: kom ik op een hele andere site uit dan tweakers.net, ik had eerlijk gezegd zoiets van "you got to be kidding me", maar jullie zijn dus serieus bezoekers uit je feed naar externe sites aan het leiden?

Die ad's bij de quickreply zijn al behoorlijk opdringerig, maar dit is toch wel heel erg imo. Als je het nou naar een advertorial op tweakers.net zelf laat wijzen, ala. Ook behoorlijk irritant maar het heeft tenminste nog enige relatie met tweakers.net.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, als je gewoon lukraak ergens op gaat klikken zonder te kijken waar je op klikt... ;)
We zetten er niet voor niets duidelijk 'ADV:' voor

verder:

Op dit moment zijn er een aantal RSS ads die elkaar afwisselen, maar we willen er atm niet meer dan 1 per feed doen en deze niet meer dan 2x per dag 'omhoog schoppen'. Nu wisselen we dus de teksten af maar laten we de GUID en timestamp hetzelfde, er zijn echter readers die ook bij een verandering van de link de titel en/of de content een item alweer als 'nieuw' markeren - dat is iets dat we niet in de hand hebben en ook niet echt standaard behavior. We denken echter wel dat dit al een betere manier is dan bij het vorige experiment.

[ Voor 49% gewijzigd door crisp op 15-11-2006 22:44 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Tja, ik tik gewoon een aantal recente posts af en toevallig zit dit ertussen. Vervolgens kom je niet eens op tweakers.net uit maar op de een of andere vage site. Wat ik al zei: doe het dan naar een advertorial, daar heb je als site tenminste ook nog wat aan. Nog steeds erg irritant naar mijn mening, maar je naam blijft tenminste hangen.

Om heel eerlijk te zijn zie ik het als een vorm van vervuiling, erg jammer. Ik wil neit constant hoeven selecteren om elk regeltje nou wel of geen echte nieuwswaarde heeft; als ik interesse in een nieuwsbericht heb en er staan relevante ad's tussen (op de site), dan klik ik daar wel op.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ok, noted :)

On a personal note ben ik het overigens wel met je eens, ik probeer (in overleg) echter wel het irritatie-level zo laag mogelijk te houden zonder daarbij teveel aan effectiviteit te verliezen. Tips in die richting zijn dan ook welkom (ik ben zelf geen hardcore RSS-gebruiker) :)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 15-11-2006 22:55 ]

Intentionally left blank

• Rob
  • Niet online

Rob

Als ik een rss feed van Tweakers als tekst en lokkertje naar tweakers op een site zou willen zetten, mag ik dan een filter zetten op het woord ADV, zodat de spam reclame niet op die site getoond wordt?

[ Voor 9% gewijzigd door Rob op 15-11-2006 23:15 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rob schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:14:
Als ik een rss feed van Tweakers als tekst en lokkertje naar tweakers op een site zou willen zetten, mag ik dan een filter zetten op het woord ADV, zodat de spam reclame niet op die site getoond wordt?
In principe mag je gewoon kiezen welke van de headlines je toont, het is niet "verplicht" om het ding integraal te tonen. Mits je maar ergens vermeld waar de headlines vandaan komen enzo. Dus je kan ook die advertentie er uit filteren, of alleen het game-nieuws tonen (voor zover dat mogelijk is), etc.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 17:40
* Mijmert:
Volgens mij kan je niet inloggen via rss. Dan zou er logischerwijs een reclamevrije rss moeten zijn. Wie post als eerste die link? :):)

sowieso; als iedereen consequent niet klikt dan zullen de advertenties hopelijk vanzelf verdwijnen. T.net is nu zo commercieel aan het worden dat ze onderdelen die geen winst maken zullen worden afgestoten.

Anyway, for the record: Ik ben faliekant tegen reclames in de RSS. Volgende stap zullen we porno banners worden op t.net; die leveren pas geld op jongens!

Read the code, write the code, be the code!

• Roelant
  • Niet online
wackmaniac schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:43:
* Mijmert:
Volgens mij kan je niet inloggen via rss. Dan zou er logischerwijs een reclamevrije rss moeten zijn. Wie post als eerste die link? :):)
Je kunt niet inloggen via de feed, maar de feed kan wel checken of je ingelogd bent (via je sessie/cookie).
Volgende stap zullen we porno banners worden op t.net; die leveren pas geld op jongens!
:') Bijna grappig. :z

Verwijderd

Die reclame RSS scoort bij mij behoorlijk hoog op de irritatie meter.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

wackmaniac schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:43:
sowieso; als iedereen consequent niet klikt dan zullen de advertenties hopelijk vanzelf verdwijnen. T.net is nu zo commercieel aan het worden dat ze onderdelen die geen winst maken zullen worden afgestoten.
Wat zou betekenen dat als je RSS als los onderdeel ziet, dat dan de RSS-feed maar verdwijnt? ;)
Anyway, for the record: Ik ben faliekant tegen reclames in de RSS.
Toch ben ik het niet helemaal eens met de argumentatie die hierboven er tegen genoemd wordt.

"RSS is een lokkertje"

Ik ben vanwege dit topic ook maar een RSS-reader gaan draaien en ontdek dat ik veel minder op de t.net-frontpage, slashdot-homepage en nu.nl-voorpagina ga kijken of er nog wat nieuws is... Het is dus niet slechts een lokkertje, normaal zou je eerst al op de betreffende frontpage komen en denken "hey, interessante titel" en dat item dan openklikken. Twee pageviews, nu heb je in je RSS-reader dat gevoel "hey, interessante titel" en zie je aan de eerste twee regels (ook in je rss-reader) of het wat is of niet. En dan klik je misschien pas door naar het item.

Misschien dat we om er een echt lokkertje van te maken de tekst maar wat in moeten korten (en dan geen reclame-headlines)? Ivt nu.nl, dailytech.com en anderen hebben wij nog best lange intro's staan. Of dat we a la Engadget en Slashdot maar gewoon een reclameuiting onder het item moeten zetten? (maar dan geen reclame-headlines)

Maar dat het slechts een lokkertje is en het ons dus geen pageviews (en dus reclameviews) kost is denk ik niet helemaal correct.

Anyway, dat zijn slechts twee gedachten, ik weet niet of we de reclame er in laten of veranderen. Het blijven experimenten, en dat zullen we altijd wel blijven doen.

• wackmaniac
Roelant schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:26:
Je kunt niet inloggen via de feed, maar de feed kan wel checken of je ingelogd bent (via je sessie/cookie).
Aaaai caramba, 0wned. Toch ben ik tegen reclame in rss. Lekker puh!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ACM schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:33:
Maar dat het slechts een lokkertje is en het ons dus geen pageviews (en dus reclameviews) kost is denk ik niet helemaal correct.

Anyway, dat zijn slechts twee gedachten, ik weet niet of we de reclame er in laten of veranderen. Het blijven experimenten, en dat zullen we altijd wel blijven doen.
Eigenlijk helemaal geen onlogische gedachtengang, dat RSS views (vaak?) ten koste gaan van views op de FP... en dan snap ik ook goed dat je daar ads in zet. Maar voor mensen die zowel veel op de FP kijken als in de feeds is het toch een beetje dubbelop. Zou dat niet te combineren zijn op een beetje deftige manier?

• wackmaniac
Geenstijl / Nieuwnieuws heeft hele korte descriptions. Dan moet je wel naar de frontpage. Misschien toch de descriptions maar inkorten. Dan wordt er meer geklikt naar de FP denk ik.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

ACM schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:33:
[...] Misschien dat we om er een echt lokkertje van te maken de tekst maar wat in moeten korten (en dan geen reclame-headlines)? Ivt nu.nl, dailytech.com en anderen hebben wij nog best lange intro's staan. Of dat we a la Engadget en Slashdot maar gewoon een reclameuiting onder het item moeten zetten? (maar dan geen reclame-headlines)
Die laatste zou ik iniedergeval een leuke oplossing vinden :) . Zo hebben de mensen die RSS werkelijk gebruiken als lokkertje er geen last van, en degene waarbij het ten koste gaat van pageviews kijken dan alsnog naar reclame.

DM!

Verwijderd

Na een aantal keer mis te hebben geklikt heb ik nu een oplossing gevonden, RSS-popper icm Outlook filters in plaats van Firefox. Het spijt me, maar dit is gewoon té irritant: als je even niet oplet zit je op de een of andere site buiten Tweakers die geen jota te maken heeft met waar je naar op zoek was. :) Advertenties in het bericht zal me worst wezen, ik gebruik alleen de headlines om door te klikken naar de site zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 10:28 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het is mij inmiddels ook al een aantal malen voorgekomen dat ik per ongeluk op de advertenties klikte bij de rss feeds, ik vind wat reclame op de website prima maar reclame in de rss feeds ben ik echt tegen. Jammer voor tweakers maar de rss gaat uit mijn lijstje met feeds, ik switch permanent naar slashdot.

De rss feeds zullen vast heel wat kliks opleveren maar daarbij ook een flinke hoeveelheid irritatie, ik betwijfel ten zeerste of het resultaat positief is, maar dat zal wel blijken uit de resultaten :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:30
Roelant schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:26:
[...]

[...]

:') Bijna grappig. :z
Ik heb anders in mijn rss reader een "http-authentication" mogelijkheid. Opzich is dit niet zo raar, aangezien rss gewoon xml over http is.

Dus ik denk dat het weldeglijk mogelijk is daar een aparte feed van te maken, en voor rssreaders lijkt het me ook niet zo'n drama om die login te implementeren.

Dit zou zelfs de mogelijkheid kunnen bieden voor feeds waar wel het volledige article in staat (voor mensen met abbo)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het meesturen van een geldig TnetID als GET-parameter zou ook nog een optie zijn die eenvoudig te realiseren is en waarmee gekeken kan worden of betreffende user abonnee is. Sowieso is het dan echter zaak dat je van de /direct links gebruik maakt.

Intentionally left blank

Verwijderd

Bij mij bestaan de eerste 5 entries (verder kijk ik niet) nu uit 2 ADV's. Hoelang duurt het tot het 5 uit 5 is?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:26:
Bij mij bestaan de eerste 5 entries (verder kijk ik niet) nu uit 2 ADV's. Hoelang duurt het tot het 5 uit 5 is?
Dat heeft eerder met je reader te maken, hoe die bepaald of een entry 'nieuw' of 'anders' is en of hij al dan niet entries die niet meer in de feed voorkomen nog wel in cache houdt. Wij stellen een maximum van 1 advertentie per feed, maar halen die advertentie wel op gezette tijden 'omhoog'.
We zijn wel bezig om te kijken hoe we daar verbetering in kunnen brengen maar RSS blijft een lastig medium voor advertenties gezien de diversiteit van de readers en hun behaviors.

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 03-12-2006 15:45 ]

Intentionally left blank

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:44
* Dersan gooit ook t.net uit zn rss feeds...

* Dersan mompelt iets over een evenwicht tussen reclame en gebruiksvriendelijkheid

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb had de feed op de Google homepage staan, en het is gewoon storend. Met de rest dus.
Pagina: 1