Welk geheugen is goed voor...

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Brilliance|IA
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2006
Goedemorgen tweakers,

Ik moet binnen kort een aantal servers van mijn bedrijf updaten naar wat recente hardware goederen,
Mijn vraag aan jullie is wat voor geheugen nou echt geschikt is voor deze specifieke machines.

De machine's hebben de volgende taken:
Webservers, DNS, Database, Backup en VoiP servers.

Voor iedere taak is een apparte machine, en ik heb gemorken dat er nogal wat verschil in geheugen blijkt te zitten.

Ik heb wel het liefst geheugen van een goed merk, zoals Kingston, Corsair of G.E.I.L.
Elke machine minimaal 1GB.

Wat is volgens jullie geschikt ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Servers? Moet daar niet, bijvoorbeeld, ECC geheugen in? Of met andere voltages?

Welkom op GoT, maar zo kunnen we dus niks voor je betekenen; echt veeeel meer info nodig.

offtopic:
wtf is "gemorken"?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 14-11-2006 09:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

welk type moet er in je servers? Als je ecc/fully buffered geheugen wilt hebben valt Geil automatisch af, die hebben dat namelijk al niet. Kingston zeker wel, corsair vermoed ik ook van wel maar ik ben eigenlijk niet zeker.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:07
Dat is per computer anders, je moet eerst eens uitzoeken wat voor geheugen in die machines gaat (SDR-SDRAM, DDR-SDRAM, DDR2-SDRAM) en vervolgens op wat voor snelheid (PC133, PC3200, ... etc). Uiteindelijk kan het ook nog zijn dat je ECC of registered modules nodig hebt voor je servers.

Met andere woorden, werp in blik in de kasten en zoek de handleiding erbij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de QVL van de gebruikte mobo(s) erbij en kijk wat ermee getest is en werkt, dat is de meest zekere manier om geheugen te kiezen.

• Brilliance|IA
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2006
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:37:
welk type moet er in je servers? Als je ecc/fully buffered geheugen wilt hebben valt Geil automatisch af, die hebben dat namelijk al niet. Kingston zeker wel, corsair vermoed ik ook van wel maar ik ben eigenlijk niet zeker.
Sorry, ja er moet inderdaad REG-ECC memory in.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:07
Brilliance schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:38:
[...]

Je hebt het over upgraden, ga je het huidige geheugen vervangen of er geheugen bijplaatsen? In dat laatste geval is het slim de kast even open te schroeven en te kijken hoeveel geheugensloten er nog vrij zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Brilliance schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:38:
[...]

Over het algemeen is het zo dat mobos waar REG-ECC spul in moet een goede QVL hebben (gezien stabiliteit belangrijk is bij die dingen). Dus dan is het makkelijk om die er gewoon even op na te slaan.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

offtopic:
merken --> merkte --> gemorken??

[ Voor 30% gewijzigd door nowell op 14-11-2006 09:46 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

nowell schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:46:
[...]

offtopic:
merken --> merkte --> gemorken??
offtopic:
gemurkd is toch de voltooid verleden tijd?

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
offtopic:
Gemurkd? is dat niet met DT?
Ik zal het gaan meurken. => Toekomende tijd

Njah, misschien is "gemorken" wel een of ander Gronings dialect oid...

even serieus :P, ik ben voor m`n stage hier ook mee bezig. Mochten de servers aangemeld zijn in een domein, waar je wel van uit kan gaan, dan kan je het beste (softwarematig) met Everest Coorporate Edition even kijken in welke geheugenbanken welk merk geheugen zit, en wat voor type, en dan identieke banken bestellen.

Wat je ook kan doen, is van 1 server het geheugen verplaatsen naar 1 ander, en voor de "lege" server geheel nieuw geheugen bestellen. Zo heb ik het hier geregeld, aangezien we 2x hetzelfde geheugen hadden in 2 servers, maar dit niet meer leverbaar was. Een om niet 2 verschillende types geheugen te gaan draaien, het zo opgelost :)

[ Voor 6% gewijzigd door magiel op 14-11-2006 10:05 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zoals je aan de reacties merkt verwachten we op GoT dat je zelf eerst op zoek gaat naar een oplossing voor je hier een topic opent. Naast de documentatie van je computers (zowel in papieren vorm als online een relevante plek om te beginnen) hebben we op GoT meerdere uitgebreide FAQs.

Kijk eens in dit subforum hier:
PMG FAQ

Deze vraag komt vaker voorbij, daarom dat we een kopje in de FAQ hebben opgenomen erover. Mocht je na doornemen van de suggesties in de FAQ nog specifieke vragen hebben, dan mag je ze hier altijd stellen, maar geef dan wel minimaal de info die hier beschreven staat:
PMG Beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.