Ik wil uit mijn kast een stuk ijzer zagen, maar hoe krijg ik dit mooi voor mekaar? Er moet plexiglas komen
Met bijvoorbeeld een dremel zou je dit wel mooi kunnen doen. Ik zou persoonlijk dan eerst het grote werk eruit halen met een ijzerzaagje.
je kan een decoupeerzaag gebruiken, maar dan met fijn vertanding, (omlaag gericht , zodat je geen bramen naar boven krijgt )
en op hoog toerental.
Baarna met dremel afbramen.
Je hebt kans dat je wat lak moet repareren.
Veel success
en op hoog toerental.
Baarna met dremel afbramen.
Je hebt kans dat je wat lak moet repareren.
Veel success
gaatje boren...handzaagje derbij...je hebt wel van die figuurzagen voor een paar euro + ijzerzaagjes...
lijkt mij de goedkoopste oplossing...dremel kost direct zoveel meer volgens mij
lijkt mij de goedkoopste oplossing...dremel kost direct zoveel meer volgens mij
En het oppervlak afplakken met tape (gewoon van die papieren schilderstape). Dat voorkomt dat je krassen krijgt als je met een decoupeerzaag eroverheen gaat.
Toen ik mijn kast wou verzagen werd mij ook geadviseerd om een dremel te gebruiken. Ik kan je wel vertellen dat je er niet zo 1 2 3 doorheen gaat met een dremel. En het kost best veel slijpschijfjes aangezien die dingen zo op zijn. Gebruik een dremel dus alleen voor het fijnere werk. Voor het grove werk kun je het best een slijptolletje gebruiken of een ijzerzaag. Een decoupeerzaag kan ook maar daar heb ik geen goeie ervaring mee. (moeilijk te plaatsten en veel last van bramen) En voor het fijnere werk inderdaad een figuurzaagje of een dremel.
succes ermee!
succes ermee!
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Oke ik ga het proberen, maar zo'n kast is vrij dik lukt dit met een figuur zaagje want dan heb je toch last van de zaag (niet van dat zaagje zelf maar de rand van het frame van het ijzerzaagje) of zit ik hier naast?
Als je de goede schijfjes koopt voor je dremel(kloon) kan je er lang mee doen. een zijkant en je bent hooguit 2 schijfjes verder. Meestal hebben de bouwmarkten ook nog wel dremelklonen ergens liggen.
Maar een figuurzaag icm. een ijzerzaagje geeft je wel de meeste controle, en geniet dan ook mijn voorkeur.
Maar een figuurzaag icm. een ijzerzaagje geeft je wel de meeste controle, en geniet dan ook mijn voorkeur.
Wat dacht je van een zaagVerwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:27:
Ik wil uit mijn kast een stuk ijzer zagen, maar hoe krijg ik dit mooi voor mekaar? Er moet plexiglas komen
Frequently Asked Questions CM - Blowholes en Windows maken
alstu.
Frequently Asked Questions CM
Kijk de volgende keer dus even in de FAQ en gebruik de search. Je zult er versteld van staan hoeveel info er al in de database van GoT staat.
Kijk de volgende keer dus even in de FAQ en gebruik de search. Je zult er versteld van staan hoeveel info er al in de database van GoT staat.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()