[HDDlife] Moet ik vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09-2025
Hoi,
Ik heb net Hddlife geinstalleerd en deze geeft nu het volgende aan:

http://img68.imageshack.us/img68/6823/324bz8.jpg

Ik heb de schijf nu zon 3 jaar.. ik weet niet hoe betrouwbaar hddlife is en op het forum kan ik er maar weinig over vinden..
Wat ik zo raar vind is dat de health 0% is en de performance 70%???
Dus moet ik vervangen of moet ik het niet al te serieus nemen?

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-02 12:36
probeer eens te testen met een tooltje van maxtor zelf... powermax

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee je hoeft hem niet te vervangen aan de hand van zo'n programma. Echter moet je wel je belangrijke data backuppen. Maar dat doe je natuurlijk altijd, ongeacht de conditie van je harde schijven. :P

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 13:54
Bij mij heeft 2* een harde schijf heeft het leven gelaten vlak nadat hddlife nog 50% health aangaf..

Staar je niet blind op de output het is een indicatie en zoals hierboven gezegd, zorg altijd voor een goeie backup.

1 - 2 - 3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk leest HDDlife gewoon de smartstatus uit (weet het zo niet, en ga ook niet op een imageshack link klikken). SMART is nooit echt heel betrouwbaar imho, het wil er nog wel eens naastzitten is mijn ervaring.
Ik zou gewoon beginnen met de hdd testen en kijken of het ding stuk is (bad sectors heeft) of het nog gewoon goed doet :)

Verwijderd

Ik draaide ook dat programma en had er ook een topic over geopend, het advies was om het te negeren.
Een paar weken later gaf mijn maxtor de geest...
Ik zou je willen adviseren om een goede backup te maken, maxtor schijven willen nogal eens de geest geven.

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09-2025
Oei verschillende meningen dus.. ik zal maar eens een nieuwe schijf aan gaan schaffen dan er zit niets anders op :( ik ga het risico niet nemen en backups maken? daar heb ik geen zin in zo lui ben ik ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vertrouw hierop: OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
3rd party tooltjes zijn leuke gimmicks, maar daar blijft het dan ook bij.
daar heb ik geen zin in zo lui ben ik ;)
Voor het geval dat: datarecovery staat ook in de FAQ van dit subforum uitgelegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.