Misschien even kijken naar de frequentietabellen. Helaas kun je niet op 'regen' selecteren, alleen op 'relatieve luchtvochtigheid'.MikeyMan schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:08:
Hoewel het vreselijk offtopic is vraag ik mij af hoe vaak het van 8 tot 10 en van 17 tot 19 regent...
offtopic:
Als er 7% van de uren regen valt, zou je uit de tabel concluderen dat de RV rond de 99% ligt bij regen. Dat lijkt logisch, want bij 100% begint waterdamp uit te druppelen. Ik had alleen niet verwacht dat dat ook op grondniveau zou zijn, onder de wolk dus in plaats van in de wolk. Wellicht trek ik een geheel foute conclusie omdat de hoogste RV waarden worden gemeten tijdens de mist, en niet bij regen...
Als er 7% van de uren regen valt, zou je uit de tabel concluderen dat de RV rond de 99% ligt bij regen. Dat lijkt logisch, want bij 100% begint waterdamp uit te druppelen. Ik had alleen niet verwacht dat dat ook op grondniveau zou zijn, onder de wolk dus in plaats van in de wolk. Wellicht trek ik een geheel foute conclusie omdat de hoogste RV waarden worden gemeten tijdens de mist, en niet bij regen...
Addit: op deze pagina heeft de KNMI 'Tijdreeks met uurgegevens van de neerslag (zip, 2.5 Mb)' ter download. Succes ermee
[ Voor 44% gewijzigd door benoni op 14-11-2006 23:50 ]