Toon posts:

Is dit een goeie manier om 1200 euro te besteden?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik met deze samenstelling een beetje een pc die games als oblivion aan kan?

Kast: Chyang Fun Design Tower CF-2529-BK ATX No PSU (zwart)
Voeding: Cooler Master Powersupply eXtreme Power 500W
Processor: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB
Moederbord: ATX Asus P5W DH Deluxe i975X, SATA2 RAID, WLAN
Geheugen: Kingston 2x512MB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Harddisk: Samsung 250GB SATA300 8MB FDB, SP2504C
DVD-ROM: BenQ COMBO-Drive CB523C 52x/32x/16x OP=OP! (zwart)
DVD-/+RW: NEC DVD-/+/RAM AD-7173 18x/18x/12x DL (zwart)
Floppydrive: NEC 1,44MB 3,5" (zwart)
Card Reader: Apacer ER151 15 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (zwart)
Videokaart: PCI-e Club3D GeForce 7950GT 512MB GDDR3 2xDVI/HDTV

ong. 1200 euro

Verwijderd

ik zou zeggen pak 2x 1GB modules voor het oog op vista

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 14:51 ]

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik zou proberen toch 2x1GB geheugen modules te nemen :)
Verder ziet het er op zich goed uit :)

Omelette du fromage!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je er nog € 100 bij doet kan je een E6600 er in doen, dubbele L2 cache en standaard hogere clock.
En als het dan nog kan ipv 7950GT een 7900GTO.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@saturnus

Hij kan beter die 100 euro extra besteden aan 2x1 GB geheugen dan aan een upgrade naar een E6600

www.koopeendroom.nl

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:47:
Heb ik met deze samenstelling een beetje een pc die games als oblivion aan kan?

ong. 1200 euro
1 vraag dus ook één antwoord: Ja dat kan.

Waarom heb je eigelijk voor deze onderdelen gekozen en waarom vraag je je af of deze pc goed genoeg is om te gamen?

Nu met WP, PV, EV en PC

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
ik zou voor een goedkopere graka gaan, 7900gto/1950pro oid en dan 2gb aan geheugen erinstoppen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Maarten-NForce schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:58:
@saturnus

Hij kan beter die 100 euro extra besteden aan 2x1 GB geheugen dan aan een upgrade naar een E6600
Dat is inderdaad waar, mijn reactie was meer bedoelt als aanvulling daarop. (Als het voor hem mogelijk is).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen behoefte aan windows vista en hoef dan ook niet perse 2x1Gb.
Ik ga wel voor de Core 2 Duo E6600 en misschien een Radeon X1950XTX

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dus dan hoef je ook geen 2x1GB? Dat is een beetje een rare conclusie. Aan de rest van de setup te zien ga je er behoorlijk intensieve dingen à la gamen mee doen, dus dan is 2GB zeker niet onnodig. Vooral niet aangezien de rest behoorlijk high end is.
Maar vertel eerst eens even wat je er precies mee gaat doen, waarom je voor de onderdelen gekozen hebt en waar je precies over twijfelt.

Verwijderd

Topicstarter
is een Radeon X1950XTX beter dan een GeForce 7900GTO eigenlijk?

Verwijderd

En waarom heb je dan wel behoefte aan een P5W DH Deluxe? Die steekt er een beetje bovenuit, hoort in een ander segment thuis als je het mij vraagt. Kies gewoon de Asus P5B of MSI 965 Neo-f. Scheelt alleen in features en dan crossfire kunnen de 2 genoemde ook niet.

Videokaart zou ik over twijfelen.
De E6300 gaat een kaart als de 8800GTS die 100 euro duurder is dan de 7950GT vermoedelijk bottlenecken (al zal het niet al te veel zijn) en aan de andere kant vind ik deze GPU te duur. Een X1950Pro lijkt me echt het maximum als je nu nog geen directx10 gaat kopen. Een 7900GTO kun je ook overwegen maar die is bijna overal uitverkocht. Zie digitique.nl, daar is hij nog op voorraad. Hij is goedkoper en sneller!

EDIT:
@boven: Ja, en hij kan FSAA/HDR combineren. Maar als je de 7900GTO lekker overklokt tot boven GTX speeds (meestal mogelijk) is hij in 3DMark06 sneller dan een X1950XTX op z'n max OC!
En voor het geld van de ATi heb je een veel snellere DX10 kaart te pakken (8800GTS)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 15:42 ]

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm eigenlijk niet, je kunt die 1200 euro beter op mijn bank rekening storten, is een betere besteding ;)

Ik zie bijna alleen maar componenten waar van je op dit (en andere) fora kunt lezen dat het goed spul is. ASUS mobo, Coolermaster PSU, Kingston geheugen, NEC DVDRW en ga maar door.

Ik zou zelfs i.d.d. eerder kiezen voor 2x 1GB, haal je had van een Crucial, Kingston, OZC is het 'altijd' goed.

Wat ik me wel afvraag waarom je een Club3D VGA kaart haalt en niet 'gewoon' een ASUS. Heb je daar ook weer 3j garantie op (weet niet hoelang dat bij Club3D is)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:10:
Maar vertel eerst eens even wat je er precies mee gaat doen, waarom je voor de onderdelen gekozen hebt en waar je precies over twijfelt.
Hij is meerendeel bedoeld voor games en daarnaast maak ik flashfilmpjes.
en waar ik op dit moment over twijfel is wat is het meest efficient om extra geld in te steken:

Processor (E6600 ipv E6300)
Geheugen (2x1GB ipv 2x512MB)
of videokaart ( Radeon X1950XTX ipv GeForce 7900GTO)

alle 3 wordt beetje te veel van t goeie.

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je wilt gamen kun je het beste voor de X1950XTX gaan. Die E6300 voldoet ook wel, en in games heb je toch meer aan wat extra GPU kracht. Verder zou ik daar wel 2x1GB geheugen bij doen aangezien dat anders wel een bottleneck wordt als je een beetje lekker zware games wilt spelen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarom een tweede topic over hetzelfde onderwerp? Lees eens Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?.

Daarnaast kun je reviews lezen, ervaringtopics zoeken, evt. problemen noteren enz. enz.

Gewoon een boodschappenlijst neerzetten kan iedereen en dat maakt je nu niet echt tot een Tweaker.

De copy/paste van de link hieronder was ik vergeten. Best in goed topic. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 13-11-2006 16:01 ]

ARME AOW’er

• RoD
  • Niet online

RoD

Lees ook [Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem eens door. Staat heel veel handige informatie in :)

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:57:
Gewoon een boodschappenlijst neerzetten kan iedereen en dat maakt je nu niet echt tot een Tweaker.
Ik heb ook niet zo zeer de ambitie om een Tweaker te worden. Ik vraag alleen wat hulp, advies en meningen en die heb ik gekregen.
Thanx voor jullie reacties. :)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:50:
[...]

Hij is meerendeel bedoeld voor games en daarnaast maak ik flashfilmpjes.
en waar ik op dit moment over twijfel is wat is het meest efficient om extra geld in te steken:

Processor (E6600 ipv E6300)
Geheugen (2x1GB ipv 2x512MB)
of videokaart ( Radeon X1950XTX ipv GeForce 7900GTO)

alle 3 wordt beetje te veel van t goeie.
En op welk scherm ben je dit van plan te gaan doen? Scheelt natuurlijk ook aanzienlijk op welke resolutie je de boel wil gaan draaien.

Ik zou persoonlijk niet het geld over hebben voor een X1950XTX (of 8800 ;) ) Lekker de centen in de zak houden en dan over 'een tijdje' maar weer upgraden, dat is mijn devies bij VGA kaarten.

Door de upgrade van het geheugen wordt je systeem in de volle breedte 'sneller' door de VGA kaart alleen bij gamen (en dan is het nog maar de vraag of je het echt merkt)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:01:
[...]
Ik heb ook niet zo zeer de ambitie om een Tweaker te worden. Ik vraag alleen wat hulp, advies en meningen en die heb ik gekregen.
Thanx voor jullie reacties. :)
Dat ontslaat je niet van de eisen waaraan je topic moet voldoen.

Juist door het lezen krijg je vanzelf meer kennis van de materie en leer je de (on) mogelijkheden en verbeteringen. Als je zelf weinig inspanning wilt doen dan is het lezen van http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide (mede samengesteld door leden van dit forum) een betere optie dan een topic zoals dit. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:25:
[...]

Dat ontslaat je niet van de eisen waaraan je topic moet voldoen.

Juist door het lezen krijg je vanzelf meer kennis van de materie en leer je de (on) mogelijkheden en verbeteringen. Als je zelf weinig inspanning wilt doen dan is het lezen van http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide (mede samengesteld door leden van dit forum) een betere optie dan een topic zoals dit. :)
Daar zit wel wat in ja :)

• laurensxeon
  • Laatst online: 30-01 18:00
ik zou ook idd voor een 6600 gaan en 2gb aan ram en dan de vga kaart wat minder omdat je nu net in een dx9 en dx10 tijd zit,

de nieuwe dx10 kaarten zijn nog erg duur
de dx9 kaarten worden idd goedkoper maar wat wil je nu

een jaar kunnen doen met een GF GTO of een X1950pro en upgraden naar een dx10 kaart als ze rond de 250 eu zitten

of

een dikke dx9 kaart kopen en dan een half jaar later er achter komen dat ie toch niet dat moois op het beeld tovert dan de screen shots van de nieuw games die op internet staan. en dan er achter komen dat je destijds dure dx9 kaart nu geen fli#$5#er meer waard is.

of

dikke doekoes uit geven aan een dx10 kaart.

wat is u keuze A,B of C
mijn keus is A

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou een 8800GTS nemen die is veel beter , maar t zal duurder worden.

Licht t nou aan mij of is die pc nogal duur voor wat erin zit nu?

• laurensxeon
  • Laatst online: 30-01 18:00
Dutch_Razor schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:37:
Ik zou een 8800GTS nemen die is veel beter , maar t zal duurder worden.

Licht t nou aan mij of is die pc nogal duur voor wat erin zit nu?
komt voornamelijk door de vga kaart.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot. Waarom? Omdat het niet voldoet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Het dumpen van een lijstje met specificaties en die laten beoordelen is niet de bedoeling. Wij willen een onderbouwing zien van de door jouw gekozen onderdelen. Vertel ons wáárom je iets gekocht hebt (motivatie). Ook dienen er vragen te zijn (een topic zonder vragen?). Géén vragen alsin 'past dit bij elkaar?' of 'heeft mijn moederbord functie X?' want dat soort vragen kun je prima zélf opzoeken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.