Welke CPU is de beste keus voor een i865PE mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 12:03
Hoi,

Ik wil graag mijn processor vervangen. Nu zit er een p4 2,6 GHz (Hyperthreading) in (geloof northwood)
De vraag is - wat is de beste keus?
Mobo is de Asus P4P800-X

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het snelste dat je erop kunt zetten zal iets van een 3,4GHz Prescott zijn. Dat is wel wat snellre, maar als je een leuke upgrade wilt doen kun je beter mobo ook vervangen en voor een C2D gaan :)

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 12:03
Dan wordt het dus gewoon een snelle prescott idd, want mobo vervangen is me een te verregaande investering die ik voor wat later bewaar. Ik kan nog best vooruit zonden core duo :)

Verwijderd

Ik zou zeker niet voor een stroomvretende prescott gaan, goede kans dat je voeding dat niet leuk vind en zonde van het geld.

Overclocken of een nieuw mobo en cpu kopen.
Asrock 939Dual-VSTA met agp en pci-e en een amd3000+/3200+ (x2 kan ook) is aardig want dan kan je videokaart en geheugen mee en ben je voor een leuke prijs klaar. (<€120)
Heb je nog geen nieuwe voeding, geheugen en videokaart nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 13:39 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

pricewatch: Intel Pentium 4 3.2GHz (S478, 3.2GHz, 1MB, 800MHz FSB, 103W, Boxed)

Dat is een 3.2GHz die zou werken. Zoals je kunt zien is de prijs niet de moeite waard, want het voorbeeld van gve is aanzienlijk goedkoper voor net zoveel, als niet meer, performance.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon welke processors je er allemaal in kunt prikken :) De PMG FAQ kan jou hierbij prima helpen: Welke processors kan ik allemaal op mijn mobo prikken? Vervolgens weeg je eventueel de prijzen en features af, waarbij de PMG FAQ jou hierbij wederom prima kan helpen: Welke CPU moet ik nemen? :Y)

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.