Ik wil in m'n nieuwe computer 2 Gb PC6400 stoppen, maar iemand zei dat ik net zo goed PC4200 erin kan stoppen i.v.m. de fsb (1066:2=533 533x8=4200)? Klopda...? Of is PC6400 alsnog sneller, ook al gooi je een boel weg, om het zo maar te zeggen? Ik dacht dat niemand 4200 gebruikt met een E6600...? Het scheelt toch weer wat geld, dus...
Het voordeel van geheugen dat sneller loopt is dat je kan overklokken met FSB en RAM op 1:1.
Een E6600 kan met PC6400 RAM op 400x9=3600MHz. Dus de vraag is wil je wel of niet overklokken.
Die FSB is trouwens quad pumped. Dus de echte FSB is 266MHz.
Een E6600 kan met PC6400 RAM op 400x9=3600MHz. Dus de vraag is wil je wel of niet overklokken.
Die FSB is trouwens quad pumped. Dus de echte FSB is 266MHz.
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2006 18:33 ]
Ligt eraan wat je ermee wil gaan doen..
Als je wil gaan overklokken kun je beter voor het PC6400 geheugen gaan denk ik. De FSB (standaard 266 Mhz QDR) is met de wat betere moederborden probleemloos op te krikken naar 400 Mhz. Met een multiplier van bijvoorbeeld 8x (9x is standaard voor E6600) kom je dan uit op een respectabele 8 x 400 = 3.2 Ghz. Om dan je geheugen 1:1 te laten lopen moet het ook op 400 Mhz kunnen draaien, oftewel PC2-6400 (DDR2-800)
Als je wil gaan overklokken kun je beter voor het PC6400 geheugen gaan denk ik. De FSB (standaard 266 Mhz QDR) is met de wat betere moederborden probleemloos op te krikken naar 400 Mhz. Met een multiplier van bijvoorbeeld 8x (9x is standaard voor E6600) kom je dan uit op een respectabele 8 x 400 = 3.2 Ghz. Om dan je geheugen 1:1 te laten lopen moet het ook op 400 Mhz kunnen draaien, oftewel PC2-6400 (DDR2-800)
Hm, interessant. Eerlijk gezegd ben ik net zo'n OC'er. Ik ga een E6600 kopen met ee 8800GTX en dan ben ik voorlopig nel zat, zelfs zonder OC.
In ieder geval: ik zou dan dus ook PC5300 kunnen kopen: scheelt zowat een derde van de prijs (80 euo) en dan kan ik als ik wil ooit nog eens een beetje OC'en (?).
Ik zat eerst te denken aan een supersysteem met en nForce 680i mobo en zo, maar ach, dat is voor een non-OC'er over the top natuurlijk. Dus het wordt denk ik een Asus P5B Deluxe (non-Deluxe kan ook nog, maar dan moet ik weer een firewire kaartje kopen en zo... alhoewel dat ook het geld niet is...). Probleem is dat ik graag een supersysteem wil maar eigenlijk een gemiddelde gamer ben die toch niet alle mogelijkheden benut.
In ieder geval: ik zou dan dus ook PC5300 kunnen kopen: scheelt zowat een derde van de prijs (80 euo) en dan kan ik als ik wil ooit nog eens een beetje OC'en (?).
Ik zat eerst te denken aan een supersysteem met en nForce 680i mobo en zo, maar ach, dat is voor een non-OC'er over the top natuurlijk. Dus het wordt denk ik een Asus P5B Deluxe (non-Deluxe kan ook nog, maar dan moet ik weer een firewire kaartje kopen en zo... alhoewel dat ook het geld niet is...). Probleem is dat ik graag een supersysteem wil maar eigenlijk een gemiddelde gamer ben die toch niet alle mogelijkheden benut.
Op GoT verwachten we dat je zelf op onderzoek gaat voor je een vraag stelt. Uit je topicstart blijkt dat niet bepaald te zijn gebeurd hier. www.anandtech.com heeft uitgebreide reviews van Conroe + geheugen gedaan. Conclusie is dat je moederbordchipset bepaalt welk geheugen het beste is - maar als zovelen meld je daar niets over 
Ga die reviews eens lezen zou ik dus zeggen...
Hier op GoT is ook eea verschenen, lees hier bijvoorbeeld:
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon][Discussie]
Ga die reviews eens lezen zou ik dus zeggen...
Hier op GoT is ook eea verschenen, lees hier bijvoorbeeld:
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon][Discussie]
[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 12-11-2006 19:23 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()