Btw. de speed van het wapen telt toch niet meer op je merc? Of wel?
kan er iemand ff in mun game komen, ff open houden zo dat ik mun smiter kan pakken om dc neer te slaan! *mrboomblaster
hmm beetje gemengde gevoelens hier, een anni er bij en er ook verloren die ik niet had. had op 2 games earth event. bij de ene gaat het goed, janie houdt ff mun game open zodat ik mun smiter kon pakken en meppen hem zijn 2en neer.
bij de 2e ging het minder. ik moest ff mun anni mulen anders kon de nieuwe niet op pakken, dus ik maak een mule game, ik mule dat ding en kan vervolgens mun game niet meer in
game full! en janie zat er alleen in. toen maar gevraagd dat janie er uit ging en toen zei bnet nog steeds full.
wat ik ook probeerde ( andere char, ander acc) nix wilde lukken
maar goed een 15/20/9 er bij ik zijt weer blij.
tnx janie voor de hulp!
hmm beetje gemengde gevoelens hier, een anni er bij en er ook verloren die ik niet had. had op 2 games earth event. bij de ene gaat het goed, janie houdt ff mun game open zodat ik mun smiter kon pakken en meppen hem zijn 2en neer.
bij de 2e ging het minder. ik moest ff mun anni mulen anders kon de nieuwe niet op pakken, dus ik maak een mule game, ik mule dat ding en kan vervolgens mun game niet meer in
tnx janie voor de hulp!
[ Voor 80% gewijzigd door mrboomblaster op 20-11-2006 18:35 ]
D2 acc: *Mrboomblasterhc
Hammers krijg je pas op level 18, voor die tijd heb je nog niet veel aan caster eq. Gebruik dus in het begin gewoon melee eq. Pak op level 25 gewoon een spirit sword + shield, 2 FCR ringen en bijvoorbeeld Iratha's set, en je hebt een goedkope setup met eenvoudig max res op normal, en rond de 80 FCR. Stealth armor erbij (lekker goedkope runes) en je zit al over de 100 FCR.tollo71 schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:30:
Heren mede-HC-ers,
Mijn 4e hammerdin poging: DanMaarEenPala, TochMaarEenHammer, NogEenHammer en nu LaatsteHammer moet dit keer slagen. De rest is een onfortuinlijke dood gestorven (Pheno "lette" wel op de laatste).
Daarom wil ik goed van start gaan en ben dus op zoek naar o.a.:
Peasant Crown
Suicide Branch of Spectral Shard
Lenymo Sash
en andere mana-gevende items.
Wie heeft er iets te ruil/koop/geef?
@Darx-Jordi: IAS werkt ook voor mercs.
occy is pul waard, maar dat is eigenlijk al teveelVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:47:
rap reageren is oculus voor mijnen um goed (gebruik nu spirit zwaard) ?
Me merc krijgt geen EXP meer! Komt het omdat we allebei lvl 88 zijn?
Verwijderd
Nog een skullders en een lem bij voor gekregen, dus nog redelijkFrunz schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:19:
[...]
occy is pul waard, maar dat is eigenlijk al teveel
Merc kan nooit hoger dan jouw level -1 worden, dus daar komt het door jaAubergine schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:50:
-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin
We zijn allebei 88 toch, dus die -1 klopt nietCipri schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:12:
[...]
Merc kan nooit hoger dan jouw level -1 worden, dus daar komt het door ja
Wat zijn eigenlijk de meest popu items on runewods mee te maken? Ik cow best veel op men barb, en vind ook best vaak goeie items met 3/4/5 socks, maar geen idee of die tradable zijn. Nu ook weer een 4sox War Fork Spear(Wellicht HoJ/Passion ofzow), en een 3sox War Crown(Leuk voor Delerium/Radiance?)
Nou denk ik wel dat de meeste de Elite items illen, maar deze hebben weer lekkere lagere reqs natuurlijk. All met all, een stash vol worthless socketed items is ook niets...
Nou denk ik wel dat de meeste de Elite items illen, maar deze hebben weer lekkere lagere reqs natuurlijk. All met all, een stash vol worthless socketed items is ook niets...
4 sox eth colosus voulge's, wyrmhide met veel enhanced defence, archon plate met veel enhanced defence, eth sacred armor liefst ook boven de 900 defence, (eth) flail, zakarum shield met veel resist (liefst 45 all resist), eth balrog blade met veel enhanced dmgCipri schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:21:
Wat zijn eigenlijk de meest popu items on runewods mee te maken? Ik cow best veel op men barb, en vind ook best vaak goeie items met 3/4/5 socks, maar geen idee of die tradable zijn. Nu ook weer een 4sox War Fork Spear(Wellicht HoJ/Passion ofzow), en een 3sox War Crown(Leuk voor Delerium/Radiance?)
3 sox breast plate, archon plate
5 sox phase blade, elite eth polearms, (eth) flail, battle axe
6 sox eth Berserker axe met veel enhanced dmg, eth colosus blade met veel enhanced dmg
dit zijn wel de belangrijkste (leveren ook het meest op)
edit: idd tobias foutje van mij
JaAubergine schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:50:
BA=berserkers axe. Die zijn best wel wat waard. Vooral ethereal en met enhenced damage.
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Das nu eens mooi zeg!mrboomblaster schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:57:
kan er iemand ff in mun game komen, ff open houden zo dat ik mun smiter kan pakken om dc neer te slaan! *mrboomblaster
bij de 2e ging het minder. ik moest ff mun anni mulen anders kon de nieuwe niet op pakken, dus ik maak een mule game, ik mule dat ding en kan vervolgens mun game niet meer ingame full! en janie zat er alleen in. toen maar gevraagd dat janie er uit ging en toen zei bnet nog steeds full.
tnx janie voor de hulp!
Jammer dat je er eentje verloor maar toch sterk dat je 2 keer de clone tegenkomt op een dag!
Ik heb m van zijn leven nog niet gezien...
*Don_holio
omg hoezo luxe probleemmrboomblaster schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:57:
bij de 2e ging het minder. ik moest ff mun anni mulen anders kon de nieuwe niet op pakken, dus ik maak een mule game, ik mule dat ding en kan vervolgens mun game niet meer ingame full! en janie zat er alleen in. toen maar gevraagd dat janie er uit ging en toen zei bnet nog steeds full.
tnx janie voor de hulp!
hoe vind jij die DC games? progje of gewoon geluk?
tja ik zet mun pc snachts aan en kijk dan smorgens en savonds als ik thuis kom van het werk.
ik heb wel een proggie, kissclonehunter voor earth events die bekend zijn gemaakt. maar voor de rest is het gewoon geluk
ik heb wel een proggie, kissclonehunter voor earth events die bekend zijn gemaakt. maar voor de rest is het gewoon geluk
D2 acc: *Mrboomblasterhc
Flail en breastplate zijn erg simpel te vinden, die zijn daarom weinig waard (BP alleen met 15% ED, als je het al kwijt kan).Frunz schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:39:
[...]
4 sox eth colosus voulge's, wyrmhide met veel enhanced defence, archon plate met veel enhanced defence, eth sacred armor liefst ook boven de 900 defence, (eth) flail, zakarum shield met veel resist (liefst 45 all resist), eth balrog blade met veel enhanced dmg
3 sox breast plate, archon plate
5 sox phase blade, elite eth polearms, (eth) flail, battle axe
6 sox eth Berserker axe met veel enhanced dmg, eth colosus blade met veel enhanced dmg
dit zijn wel de belangrijkste (leveren ook het meest op)
edit: idd tobias foutje van mij
Phase blade is ook een stuk populairder met ED dan zonder.
Alle Elite pala shields met veel res kan je wel redelijk wat voor krijgen, zowel eth als non-eth.
Ook vrijwel alle elite 4s eth polearms zijn wel wat waard, en zowel eth als non-eth elite armors kunnen wat opleveren als ze maar veel def hebben.
Wat betreft helmpjes: Vergeet high def helmen, daar gaan niet veel mensen voor. Wat wel veel oplevert is een 3s barb helm met 3 BO en 3 War Cry (en liefst natuurlijk ook nog 2 Battle Command of zo
Druid helmen zijn minder populair, maar ook daar kan je met wat geluk wel het 1 en ander aan verdienen.
0 of 2s Necro wand met 3 Bone Spear en/of Bone Spirit (eventueel met Corpse Explosion of Revive als extra skill) zijn ook wel wat waard vanwege het White runeword.
Oh, en tenslotte ook nog een 4s Sorc staff met + 3 Energy Shield en het liefst nog +1 Shiver Armor of zo
gister nog eff geleveld en de wp-s in act 3 opgehaald. lvl 52 nu, en aan de poort van trav. Moet nu aan mn fireres werken, want die staat op NM behoorlijk in de min... (TO-armor soxen met een ral)
FB is wel leuk, maar doet nog niet echt veel schade, en dan moet ik nog naar hell... meer iets voor als het echt niet anders kan dus... verder moet ik dus gewoon melee doen (of kan je fireball nog boosten met + skills? (heb btw al een dubbele spirit aan)?
FB is wel leuk, maar doet nog niet echt veel schade, en dan moet ik nog naar hell... meer iets voor als het echt niet anders kan dus... verder moet ik dus gewoon melee doen (of kan je fireball nog boosten met + skills? (heb btw al een dubbele spirit aan)?
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
merc kan maximum jouw level zijn... alleen is zijn level capped op 98, de jouwe op 99Aubergine schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:17:
[...]
We zijn allebei 88 toch, dus die -1 klopt niet
Gister van lvl 25 naar 27,8 gegaan. Mijn druid lvl 25 deed WorldStone keep aardig goed, Mede dank zijn merc (Rare met Amp ctc pole is super). Tornado begin ik aan te wennnen, maar blijft een vreemde skill.kwakke01 schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:43:
[...]
wedden van niet ! met 3 runewords heeft hij geen leech meer, en dat zal hem nu nekken; eth insight cv, gaze en eth forti is al een hele leuke setup voor je merc ...
Als die raakt heeft hij kans om 2x te raken, komt door de zigzag beweging.
Cyclone armor is een enorme hulp.
Inferno monsters doen weinig, in het ergste gevaal ben ik de cyclone kwijt.
Heb wel een insight nodig voor merc, 83 mana op het moment en dat is 8 tornado's en dan is het op.
Tornado's cast je ook nog eens snel, waardoor ik een infus van blauwe spul nodig heb.
Helaas kan je geen mana infus kopen. Vandaar insight nodig
Baal's minions tot aan lister ging goed
Merc 1x dood bij de pit lords.
Lister durfde ik niet aan.
Heb maar bijna 500 life.
Als je merc gaat lvl'en dan blijf hij op jouw lvlEvil_Kroki schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:54:
[...]
merc kan maximum jouw level zijn... alleen is zijn level capped op 98, de jouwe op 99
Capped @ 98 idd
[ Voor 12% gewijzigd door Derr_Hans op 21-11-2006 09:07 ]
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Jeps 2x spirit is +4 fireball.kwakke01 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:34:
gister nog eff geleveld en de wp-s in act 3 opgehaald. lvl 52 nu, en aan de poort van trav. Moet nu aan mn fireres werken, want die staat op NM behoorlijk in de min... (TO-armor soxen met een ral)
Mage fist is +fireball (maar je heb TO gloves)
Rising Sun amulet is +2 fire ball
Alle +skills (niet char gebonden +skills) en alle +fire skills boosten jouw fireball.
Me broertje zat op mijn account, ik hoorde het gister ja. Bij nader inzien had ik hem beter kunnen neerhakken en dan de anni aan jou gevenmrboomblaster schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:57:
tnx janie voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Janie op 21-11-2006 09:18 ]
Een sorc doet met een level 18 fireball en +12 skills zonder meer punten in synergies te stoppen gemiddeld iets van 436 schade. (En dan heeft ze dus 14% fire schade extra doordat ze in ieder geval 1 punt al in een synergy heeft).kwakke01 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:34:
Een Paladin doet dus gemiddeld iets van 425 fireball schade met die TO set items.
Als je dan nog 100% meer doet dankzij Conviction heb je nog altijd gemiddeld niet meer dan 850 schade per fireball.
Een sorc met alle synergies gemaxed en dezelfde +12 skills zit op bijna 10k gemiddeld, en heeft op level 83 ook 1 punt in teleport, warmth, static, FO en CM (179 gem. FO damage met 80% piercing).
Verbaast me dus niet zo erg dat de schade tegenvalt, en het nadeel is dat het ook weinig hoger wordt (en dus alleen maar moeilijker).
Fireball op hell doet niet heel veel meer, ik heb full trang oul op SCL, meteor is wat leuker al zeg ik het zelf. Maar goed, Je zou het wat kunnen +en, maar zonder firemastery en de synergies krijg je het nooit als superkiller. Misschien uitbreiden met firefacets, een eschuta, ormus (met + fireball). Misschien dat het dan ook wel helptkwakke01 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:34:
Vanmorgen iig een level omhoog gegaan met de necro. Een djinn slayer gevonden, een twitch (die tollo al aan heeft als het goed is) en een +3 warcry amu voor mijn barb gegambled
Voor de rest kant en klare meuk overigens, maar het ging mij om de 8mil exp. points.
btw, is de trang ouls 2 set item bonus van +18 fireball bij een sorc gecapped op +3?
Ja.Dalyxia schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:10:
btw, is de trang ouls 2 set item bonus van +18 fireball bij een sorc gecapped op +3?
.. en lvl 18 fb doet maar 200 dam...
als ik m'n grief niet voor min. 30 fg kan traden, hou ik hem gewoon lekker zelf en doe ik wat punten in zeal
-edit- of vengeance
[ Voor 4% gewijzigd door kwakke01 op 21-11-2006 12:41 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Ik ga mijn mules eerst eens goed organiseren en de echte meuk wat toch niet getrade wordt weg doen.
Ik zal vanavond wel een volledig lijstje hier posten, voor de HCL mensen hier
Dat trade topic op d2jsp heeft tot nu toe nog niks opgeleverd, dus verwacht erg veel crap
Ik zal vanavond wel een volledig lijstje hier posten, voor de HCL mensen hier
Dat trade topic op d2jsp heeft tot nu toe nog niks opgeleverd, dus verwacht erg veel crap
Mijn eth bonehew geraak ik er ook niet kwijt....
*Don_holio
Nee, dat gevoel ken ik. Heb nu 57 fg, door een zondagse mazzeldag (2 arach in een uuryago schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:45:
...maar heb me er dan ook al bij neergelegd dat ik nooit rijk zal worden in DIablo II

Maar 57 is peanuts daar. Men biedt er met gemak 100én fgs voor bepaalde zaken.
Maar ik heb veel net niet items, dus die verkoop ik hier of anders aan charsi. Een paar dingen zijn de moeite nog waard, dus die houd ik. Bara star, een leuke pala schildje, nog wat socketed items en de p&b skiller houd ik zo uit mijn hoofd. De rest kan mee met de vuilnisman. Ik kan het blijven bewaren, maar dat schiet niet op. Kost alleen maar stash plek
idd en de stash is ook weer zo beperkt, een setje keys neemt al zoveel plaats in !
komt daar nog een tome bij en enkele charm, do the math!
komt daar nog een tome bij en enkele charm, do the math!
*Don_holio
eth bonehew @hcl?? wat vraag je?!?!yago schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:44:
Mijn eth bonehew geraak ik er ook niet kwijt....
@pheno, scl dingen verkopen helpt wl, als je tenminste goeie spullen hebt daar.. runes helpen bv heel erg goed, dus regelmatig een HF hell kraken zal je fg-stand goed doen
[ Voor 31% gewijzigd door kwakke01 op 21-11-2006 13:06 ]
Moet er niet al te vaak een hel rune vallenkwakke01 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:04:
[...]
eth bonehew @hcl?? wat vraag je?!?!
@pheno, scl dingen verkopen helpt wl, als je tenminste goeie spullen hebt daar.. runes helpen bv heel erg goed, dus regelmatig een HF hell kraken zal je fg-stand goed doen

Op scl speel ik bijna niet meer, zoveel tijd heb ik nou ook weer niet

dus dan kan je je spullen @scl makkelijk verkopenPheno79 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:08:
[...]
Moet er niet al te vaak een hel rune vallen
Op scl speel ik bijna niet meer, zoveel tijd heb ik nou ook weer niet
57fg is toch 14 ist dat klinkt al aanzienlijker meerPheno79 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:51:
[...]
Nee, dat gevoel ken ik. Heb nu 57 fg, door een zondagse mazzeldag (2 arach in een uur).
Maar 57 is peanuts daar. Men biedt er met gemak 100én fgs voor bepaalde zaken.
Maar ik heb veel net niet items, dus die verkoop ik hier of anders aan charsi. Een paar dingen zijn de moeite nog waard, dus die houd ik. Bara star, een leuke pala schildje, nog wat socketed items en de p&b skiller houd ik zo uit mijn hoofd. De rest kan mee met de vuilnisman. Ik kan het blijven bewaren, maar dat schiet niet op. Kost alleen maar stash plek
Loop nu inderdaad met Twitch rond. Binnenkort Spirit zwaard maar eens proberen te maken (tnx Skyclad voor de tip) in een 4os Broad Sword dat ik nog heb ergens.Pheno79 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:44:
[...]
Vanmorgen iig een level omhoog gegaan met de necro. Een djinn slayer gevonden, een twitch (die tollo al aan heeft als het goed is) en een +3 warcry amu voor mijn barb gegambled
Voor de rest kant en klare meuk overigens, maar het ging mij om de 8mil exp. points.
Tot ik structureel genoeg mana heb (Insight? lvl27) blijf ik maar melee anders wordt ik gefrustreerd door de enorme mana-consumptie van Blessed Hammer.
Dan rond lvl40 maar eens proberen een Viperskin te traden.Heeft +1 Skil, fcr en resist en is hopelijk te betalen. Klinkt ideaal voor Hammerdin. Dan Frosties en Silweave erbij, liesfst Shako (maar duur@HC) dus wellicht Lore-helm. Na lvl61 Wizzy en in de toekomst een mooi Spirit-schild of HoZ.
Maar nog belangrijker: blijven leven
Mja, daar moet ik ook nog eens cleanen. Wil wel 3 chars houden, mocht er weer eens flink lag zijnkwakke01 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:11:
[...]
dus dan kan je je spullen @scl makkelijk verkopen
Dan kan ik iig scl 'en. Maar de stashes mogen daar leeg, kan wel wat runes enzo verkopen. Volgens mij hadden die lui niet zoveel.
Als mijn broer even meezoekt dan heb ik vanavond nog een lijstje gemaakt met scl/hcl stuff dat op d2jsp kan. En een zooi die weg kan richting got en anders charsi
Oh trouwens, tip for Zealots/Smiters: Geef je merc eens Obedience in een Elite polearm. Goedkoop, en mega schade. Alleen geen IAS, dus daar heb je dan Fana voor nodig 
Op een level 7x Might merc met aura maar zonder Fana doet het al meer dan 1k-5k damage.
Op een level 7x Might merc met aura maar zonder Fana doet het al meer dan 1k-5k damage.
Wist je niet dat spirit mana gaftollo71 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:14:
[...]
Loop nu inderdaad met Twitch rond. Binnenkort Spirit zwaard maar eens proberen te maken (tnx Skyclad voor de tip) in een 4os Broad Sword dat ik nog heb ergens.
Tot ik structureel genoeg mana heb (Insight? lvl27) blijf ik maar melee anders wordt ik gefrustreerd door de enorme mana-consumptie van Blessed Hammer.
Dan rond lvl40 maar eens proberen een Viperskin te traden.Heeft +1 Skil, fcr en resist en is hopelijk te betalen. Klinkt ideaal voor Hammerdin. Dan Frosties en Silweave erbij, liesfst Shako (maar duur@HC) dus wellicht Lore-helm. Na lvl61 Wizzy en in de toekomst een mooi Spirit-schild of HoZ.
Maar nog belangrijker: blijven leven
ik heb vorige ladder ook Obedience gebruikt voor de Might merc van mijn Skelliemancer. Versnelt bossruns alleszins enorm (veel crushing blow).
obiedance is wel heel goed runeword (vooral cheap) voor een niet mana zuipend char, zoals smiter/zealer idd
hmmm, heb nog een eth 5s partizan ...Evil_Kroki schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:37:
ik heb vorige ladder ook Obedience gebruikt voor de Might merc van mijn Skelliemancer. Versnelt bossruns alleszins enorm (veel crushing blow).
zat ik ff te denken, als je armor en helm van griswolds op een act2 offensive merc doet, dan krijg je als set bonus +2 offensive skills (paladin only)
boost dat de level van blessed aim of might ook?
als het goed is helpen alleen +skills items, zoals een tarm helm/shako, CoH, spirits etc. A3mercs geloof ook de skill die ze hebben (ormus-fire voor een fire-merc)Dalyxia schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:59:
[...]
zat ik ff te denken, als je armor en helm van griswolds op een act2 offensive merc doet, dan krijg je als set bonus +2 offensive skills (paladin only)
Ja, mijn might merc voor mijn necro heeft dan ook een nog hogere might. DDalyxia schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:59:
[...]
Alle andere merc2 auras zijn gecapped op 17, daarna mag je nog + met items.
Might kan tot 19, daarna komen de plus items nog
Skullders is +1, Moet nu alleen nog een +2 of +3 tiara vinden, het liefst met 21 strength of 3s zodat ik dat zelf kan maken met amethist of goede jewels

In het geval van Passion met 1 to zeal.Dalyxia schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:59:
[...]
Als je deze runeword in een 4 sox Casadues (elite en snelste scepter van een paladin) met 3 to zeal doe. Dan heeft de char wel +4 zeal ongeacht het nou een paladin is of niet.
Dit had ik gelezen in een zeal sorc guide.
Kan je zonder al te veel +skills toch gemakkelijk een 5 hit zeal krijgen
Maar voor merc geld het alleen met +skills en niet char gebonden.
-edit-
Werkt dat wel 2 griswold set pieces en de +skills als bonus ??
@scl heeft mijn sorc een prayer/insight combo merc heeft skullders en shako aan dus +3 skills.
van de max lvl 18 van prayer voor merc (normal hired) heb ik nu lvl 21 ( van 2x 21 life regen naar 2x 27 life regen, scheelt toch een extra 12 life regen van prayer en insight combo)
[ Voor 19% gewijzigd door Derr_Hans op 21-11-2006 14:29 ]
Mja, mijn sorcje op HCL heeft nu ook een prayer met insight merc. Gaat straks erg snel regeneren wordenDerr_Hans schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:24:
[...]
In het geval van Passion met 1 to zeal.
Als je deze runeword in een 4 sox Casadues (elite en snelste scepter van een paladin) met 3 to zeal doe. Dan heeft de char wel +4 zeal ongeacht het nou een paladin is of niet.
Dit had ik gelezen in een zeal sorc guide.
Kan je zonder al te veel +skills toch gemakkelijk een 5 hit zeal krijgen.
Maar voor merc geld het alleen met +skills en niet char gebonden.
-edit-
Werkt dat wel 2 griswold set pieces en de +skills als bonus ??
@scl heeft mijn sorc een prayer/insight combo merc heeft skullders en shako aan dus +3 skills.
van de max lvl 18 van prayer voor merc (normal hired) heb ik nu lvl 21 ( van 2x 21 life regen naar 2x 27 life regen, scheelt toch een extra 12 life regen van prayer en insight combo)
54 life regen is niet mis, +10 van de tal's set die ik @scl heb. (64 totaal)
1 hit en in notime full
1 hit en in notime full
Verwijderd
Ik ga meteorb laten voor wat het is en iets proberen met blizzard. Nu luid de vraag wat is er een betere combinatie :
blizzard\fireball
of
blizzard\firewall
?
blizzard\fireball
of
blizzard\firewall
?
Blizzard/Fireball is waarschijnlijk beter, simpelweg omdat ze voor Firewall stil moeten staan. Met fireball kan je ook beestjes slopen die niet braaf stil staan, maar die naar je toe rennen.
mmarja wat vraagt de meeste skill points ??
Firewall maxed met 10 in firemastery is al een dodelijke combinatie.
Merc die kan tanken, Shaft,Tal Mask,Insight op Holy Freeze merc.
monsters staan tegen je merc en daar kan je Firewall goed voor gebruiken.
mephi runnen ?
Zet hem vast blizzard firewall blizzard firewall = zeer snel dood.
FireBall heeft zeker 40 Skills nodig (20 FB en 20 FM)
-edit-
met 8+skills haal je 1.xK avg. damage.
Firewall 30 (FW 20 FM 10) skills met 8+skills is 5.xK avg. damage.
Firewal 21 skills (FW 20 FM1) +8skills = 3.8k avg damage
3.6 sec lang
FW ligt aan hoe sterke Blizz je wilt.
Met maxed Ice Bolt en Blast + maxed Blizz en 7 CM (+8)
FW 21 (+8)
Haal je 3.8k avg fire 3.6 sec
Haal je 3.3k avg blizz 4 sec
Haal je 1.9 avg ice blast 9.4 freeze length
Wel een Tank merc nodig.
mephi runnen ?
-edit-
3.6 sec lang
FW 21 (+8)
Wel een Tank merc nodig.
[ Voor 36% gewijzigd door Derr_Hans op 21-11-2006 16:12 ]
sorc kent bij mij maar 1 goeie combo:Derr_Hans schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:52:
mmarja wat vraagt de meeste skill points ??
mephi runnen ?
-edit-
3.6 sec lang
FW 21 (+8)
Wel een Tank merc nodig.
light/coldorb
CL/L/LM maxen ,en in de coldskills 1punt, met uitzondering van mastery; hier alle punten in doen die je overhoudt.
orb voor alle LI's, en de rest CLof lightning voor de bosses..
op deze manier kan je 2 van de drie keys zo oprapen (countess/summoner)
merctank heeft bij mij tipisch een duriels of forti aan, bij mana-eters een eth-insight CV en anders een eth bonehew (ctc bonespear) helm een gaze of tal helm. shaft heb ik niet zoveel mee; daar gaat ie niet sneller van killen, en de meeste pijn komt van ele-dam voor een merc (gloams

[ Voor 10% gewijzigd door kwakke01 op 21-11-2006 16:33 ]
Wil je blizzard sterk hebben dan heb je weinig ruimte tot maxen van beiden volgens mij.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:25:
Ik ga meteorb laten voor wat het is en iets proberen met blizzard. Nu luid de vraag wat is er een betere combinatie :
blizzard\fireball
of
blizzard\firewall
?
Op classic (ja, ik ben diehard), heb ik het iig niet voor elkaar gekregen om bliz en een andere skill pijnlijk te laten zijn op hell.
Kwakke de eth bonehew is op SCL,
tot nog toe is 6 fg geboden. (en dat is ook het enigste bod)
*Don_holio
Dat is meteen het nadeel van blizzardPheno79 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:28:
[...]
Wil je blizzard sterk hebben dan heb je weinig ruimte tot maxen van beiden volgens mij.
Op classic (ja, ik ben diehard), heb ik het iig niet voor elkaar gekregen om bliz en een andere skill pijnlijk te laten zijn op hell.
Heeft veel synergies nodig.
Mocht je een 2de skill nemen dan is firewall toch 1 van de betere keuze.
Minst skill points nodig.
Ik zou blizzard puur doen, maar dat ben ik dan weer. Zelfs op classic goed te doen, waar je geen merc kunt aankleden en mee laten levelen etcDerr_Hans schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:45:
[...]
Dat is meteen het nadeel van blizzard
Heeft veel synergies nodig.
Mocht je een 2de skill nemen dan is firewall toch 1 van de betere keuze.
Minst skill points nodig.
Soms alleen hard weg tele'en

hmpf, heb er al 1 op scl, dus dan heb ik er nix aanyago schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:36:
Kwakke de eth bonehew is op SCL,
forti + ral in cube = fixed forti?
aangezien me forti broken is en repair cost 1,5 miljoen bedraagt
edit: wat is fg?
[ Voor 8% gewijzigd door Aubergine op 21-11-2006 20:03 ]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Ik heb zojuist mijn 3e legale CD-setje D2+LoD gekocht...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik krijg die KissClonehunter niet aan de praat, kan ook niet vinden op internet want die site bestaat niet meer. Moet ik nog eerst iets installeren ofzo Pheno?
Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk die anni!
*Don_holio
En wil je ook zo snel mogelijk een ban?yago schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:04:
Ik krijg die KissClonehunter niet aan de praat, kan ook niet vinden op internet want die site bestaat niet meer. Moet ik nog eerst iets installeren ofzo Pheno?
armor + ral is idd een fixed armor (heb zelf ook last van de 1.5 mil die ik moet dokken ervoor)Aubergine schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:57:
forti + ral in cube = fixed forti?
fg = forum gold, is een trade middel op d2jsp.org, je kan d2 dingen verkopen en dan krijg je op het forum fg en daar kan je dan weer nieuwe spullen voor kopen, dit maakt het dus ook makkelijker om voor HCL zooi te kopen als je op SCL veel dingen verkocht hebt
I know nothingyago schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:04:
Ik gebruik geen hackes, dupes, of weet ik wat, volgens mij was het iemand anders die je moet hebben
Ice blast geeft meer freeze length en damage,Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:03:
Blizzard\firewall wordt het, 2e probleem : glacial spike of ice blast als synergie ?
Glacial geeft damage in radius.
8+skills genomen en 20 blizz + 20 iceBolt.
Damage ice blast : 1944-2018 , 9.2 sec freeze, 19.5 mana
Damage glacial : 703-747 , 8.3 sec freeze, 23.5 mana
Ice blast zou ik nemen
Dit samen met rond de -100 ColdResist.
Blizzard vertraagd ook in een radius, dus glacial niet super nodig.
grrr, was ik vanmorgen nog eff met tollo aan het mulen, word ik er opeens uitgeknikkerd...Pheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 06:59:
[...]
I know nothing![]()
Ik gebruik geen hackes, dupes, of weet ik wat, volgens mij was het iemand anders die je moet hebben
hoop dat jij de insights nog hebt kunnen pakken, anders moet ik er weer een paar maken...
worden dus weer wat countess NM runs dan...
inmiddels op lvl 56 aanbeland, en met hawk gister eff door A3 en A4 heengelopen. combi convict en lightning is geen slechte !
leuke merc erbij scheelt ook een hoop
Gister na een temp ban van 5minkwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:58:
[...]
grrr, was ik vanmorgen nog eff met tollo aan het mulen, word ik er opeens uitgeknikkerd...
hoop dat jij de insights nog hebt kunnen pakken, anders moet ik er weer een paar maken...
inmiddels op lvl 56 aanbeland, en met hawk gister eff door A3 en A4 heengelopen. combi convict en lightning is geen slechte !
Toch 45min gespeeld
Hans, als jij countess gaat doen
Als ik er vanaaf ben dan gaat ik ook maar even countess NM runnen met mijn barb.
Countess kan die wel aan.
Gister lister pack gekilled op lvl 28, tornado (als ze raken) is best wel krachtig.
Doet nu maar 135-156 damage (physical) maar de hoeveel heid en de cast rate (nu 20%FCR) die je eruit spuwd gaan ze er snel aan. Jammer dat AmpDamage niet werk met tornado
Ik kon eigenlijk nergens in, mijn necro hing nog in een spel blijkbaar. Er viel dan ook geen donder, maar dat ben ik gewend.kwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:58:
[...]
grrr, was ik vanmorgen nog eff met tollo aan het mulen, word ik er opeens uitgeknikkerd...
Mijn broer heeft gisteren een n00b pk'er gekilled
Hij was met zijn lowlevel light sorc in frigid bezig, komt een lvl 90 pk necro summoner: cl bleef hangen tussen hem en zijn minions

Sucker
LOL =)
Zie die kerel al achter zijn PC zitten, toen zijn lvl 90 necro dood ging
Maar speel jou broer public games ??
HAHAHA net goed. Die kerel zal wel flink gebaald hebben...Pheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:50:
[...]
Ik kon eigenlijk nergens in, mijn necro hing nog in een spel blijkbaar. Er viel dan ook geen donder, maar dat ben ik gewend.
Mijn broer heeft gisteren een n00b pk'er gekilled
Hij was met zijn lowlevel light sorc in frigid bezig, komt een lvl 90 pk necro summoner: cl bleef hangen tussen hem en zijn minionsBlijkbaar geen lightres
![]()
Sucker

Ik zat vorige week den of evil te clearen op nm komt er lvl 50 sorc binnen in game. Naja dan maar samen clearen, het eerste wat die n00b doet is zodra die in den of evil komt portal maken ice blasts spammen en hostile verklaren

Gelukkig maar dat het een enorme n00b was had hij het met frozen orb gedaan was het misschien minder goed afgelopen. Ljkt me trouwens heerlijk om zo'n wanker te killen
Er zijn natuurlijk ook maar erg weinig games op nm (waren op dat moment 5 publics, dus je loopt enorm gevaar) In mijn game 3 pk'ers geweest binnen 10 minuten.
[ Voor 34% gewijzigd door Janie op 22-11-2006 10:25 ]
Dat vroeg ik hem ook al....wtf doe je in pubbies op hclDerr_Hans schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:56:
LOL =)

SCl kost het alleen wat exp, maar nu zou het hem een IK set kosten (minus armor). Nou had hij me kunnen bellen om even in te loggen en korte metten te maken met die wanker, maar dat kost weer moeite en belminuten
Maar ik zou graag muis zijn geweest om die gast te zien huilen
wat heb je die betaald en waar?Ramzzz schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:01:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
€16 samen (€11 + €10 en dan 50% korting op de 2e) bij de FRS in R'dam Lijnbaan. even duur als bij Bol of Play, als je 't mij vraagt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
lol, als ze me straks na lvl 65 nog willen hostilen moeten ze van goede huizen komen!Pheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:05:
[...]
Dat vroeg ik hem ook al....wtf doe je in pubbies op hcl
SCl kost het alleen wat exp, maar nu zou het hem een IK set kosten (minus armor). Nou had hij me kunnen bellen om even in te loggen en korte metten te maken met die wanker, maar dat kost weer moeite en belminuten
Maar ik zou graag muis zijn geweest om die gast te zien huilen
ga denk ik azen op een guardian voor na lvl 65; heb nog een sup. crownshield met 29resall waar ik 4 gaten in kan slaan. als ik daar spirit in ram, heb ik met guardian @NM zeer wss 95/95/95/75. laat ze dan nog maar eens orbs spammen
icm dream/grief denk ik dat die sorc dan moet rennen
Probeer een 35-45 ress palashield te vinden voor spirit,kwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:16:
[...]
lol, als ze me straks na lvl 65 nog willen hostilen moeten ze van goede huizen komen!
ga denk ik azen op een guardian voor na lvl 65; heb nog een sup. crownshield met 29resall waar ik 4 gaten in kan slaan. als ik daar spirit in ram, heb ik met guardian @NM zeer wss 95/95/95/75. laat ze dan nog maar eens orbs spammen
icm dream/grief denk ik dat die sorc dan moet rennen(heb teleport charges op de swich
)
BTW haal je met spirit wel max block ?
i.c.m HShield waarschijnlijk wel, is HShield prebuff skill ? op switch een +3HShield scepter.
max block vindt ik minder belangrijk dan resist; maar met genoeg def kom je een heel eind toch?!?Derr_Hans schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:30:
[...]
Probeer een 35-45 ress palashield te vinden voor spirit,
BTW haal je met spirit wel max block ?
i.c.m HShield waarschijnlijk wel, is HShield prebuff skill ? op switch een +3HShield scepter.
daarnaast moet ik gaan killen met m'n aura, dus dan moet ik helemaal geen contact hoeven maken
-edit- als het goed is is de spirit tijdelijk. Uiteindelijk moet er een 2e dream op dit char komen...
weet ik niet zeker, wss als je van shield naar shield swapped wel, maar als je van shield->non-shield ->shield swapped, dan is je HS eraf.. (bv als ik ga teleporten; heb een telestaff, kon nog geen orb vinden...)
-edit- offers lopen nu voor een GA, heb een fixed price gegeven van 5fg voor een upped GA, closing tonight
[ Voor 10% gewijzigd door kwakke01 op 22-11-2006 12:01 ]
ff in deze post alle items zetten waar over is gepraat sinds mijn laatste post:kwakke01 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:28:
[...]
sorc kent bij mij maar 1 goeie combo:
light/coldorb
CL/L/LM maxen ,en in de coldskills 1punt, met uitzondering van mastery; hier alle punten in doen die je overhoudt.
orb voor alle LI's, en de rest CLof lightning voor de bosses..
op deze manier kan je 2 van de drie keys zo oprapen (countess/summoner)
merctank heeft bij mij tipisch een duriels of forti aan, bij mana-eters een eth-insight CV en anders een eth bonehew (ctc bonespear) helm een gaze of tal helm. shaft heb ik niet zoveel mee; daar gaat ie niet sneller van killen, en de meeste pijn komt van ele-dam voor een merc (gloams)
+offensive skills werkt blijkbaar NIET op een act2 merc, ik zie iig geen verschil in mijn attack rating bij een blessed aim merc
+blizzard is alleen goed als je een full blizzard sorc maakt (20 ice bolt 20 ice blast 20 glacial spike 20 blizzarrd 20 cold mastery) maakt dus al 100 punten, ben je met prereqs, static field en teleport dus 103 punten kwijt (wil je ook nog energy shield (+4) en chilling armor (+3) ben je dus al 110 punten kwijt, -11 punten van quests maakt level 99 op volle kracht, heb je dus helemaal geen punten over voor andere skills
+li/coldorb, je kan iig alle 3 de keys al halen met een li only sorc, alleen nita is af en toe li immune, die is dan irritant, maar ook gewoon makkelijk als je merc een beetje gear heeft (insight cv, duriels en beetje leuke helm (1 met life leech) ) enige waar ik echt problemen hebin act4 diablo, daar zitten zoveel li immunes
Vanwege Cold Mastery moet je dan alleen wel rekenen op iets van 200 cold res meer nodig hebben dan max.kwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:16:
[...]
lol, als ze me straks na lvl 65 nog willen hostilen moeten ze van goede huizen komen!
icm dream/grief denk ik dat die sorc dan moet rennen(heb teleport charges op de swich
)
Heb ze inderdaad nog kunnen oppakkenkwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:58:
[...]
Ik wilde vanmorgen een Spirit-zwaard maken in een 4os Broad Sword dus vraag aan Kwakke: Spirit is toch ral-tir-tal-sol? Antwoord: zal eens kijken....Ja inderdaad.
Helaas zaten we er allebei naast en is dat de combinatie voor Insight. Resultaat: Gemmed Broad Sword. Gelukkig mag ik het Spirit-Sword van Kwakke lenen
En Blom: hoe bevalt HC?
Blom @ HC 
Suc6
insight broad sword
Suc6
insight broad sword
Das nog irritanter dan mijn "insight spear". En spirit is toch Tal-Thul-Ort-Amn? Of heb ik het nu ook fout?tollo71 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:09:
[...]
Heb ze inderdaad nog kunnen oppakken![]()
Ik wilde vanmorgen een Spirit-zwaard maken in een 4os Broad Sword dus vraag aan Kwakke: Spirit is toch ral-tir-tal-sol? Antwoord: zal eens kijken....Ja inderdaad.
Helaas zaten we er allebei naast en is dat de combinatie voor Insight. Resultaat: Gemmed Broad Sword. Gelukkig mag ik het Spirit-Sword van Kwakke lenen.
En Blom: hoe bevalt HC?
Welke items geven allemaal DR in %?
String(15% max) natuurlijk, Rockstopper (10%), Leviatan (25% max), Shaftstop (30%), ber.
Enigma weet ik dan nog als runeword (door de ber).
Zijn er meer items waar ik rekening kan houden? De eerste 2 heb ik, maar ik wil even kijken hoe ik én max DR kan halen én max res op hell. En levi is daar heel erg slecht voor, of ik moet er een um of héle goede jewel in stoppen
Mijn idee voor mijn beserkbarb op hell hcl:
Ummed rockstopper of gaze
Ummed perf levitian
perf String of ears
laying of hands (ias en 50% fire res)
Nat boots (res en frw)
Angelic rings + amu (ar bóóst)
Upped shaeled steeldriver.
Ik kom met die items op 90/55/55/-10 met max DR met 3x anja. Laying of hands, perf levithian en een perf string heb ik geloof ik niet, mijn hoogste string is 13%
Simpele charms kunnen cold en lightres nog wel maxxen, maar die poison....
Vraag, alle damage reduction dingen die boven DR% komt, tellen die nog mee? Stel ik heb 50% DR en een item die damage reduced bij 10 doet, wat gebeurt daar dan nog mee?
String(15% max) natuurlijk, Rockstopper (10%), Leviatan (25% max), Shaftstop (30%), ber.
Zijn er meer items waar ik rekening kan houden? De eerste 2 heb ik, maar ik wil even kijken hoe ik én max DR kan halen én max res op hell. En levi is daar heel erg slecht voor, of ik moet er een um of héle goede jewel in stoppen
Ummed perf levitian
perf String of ears
Nat boots (res en frw)
Ik kom met die items op 90/55/55/-10 met max DR met 3x anja. Laying of hands, perf levithian en een perf string heb ik geloof ik niet, mijn hoogste string is 13%
Vraag, alle damage reduction dingen die boven DR% komt, tellen die nog mee? Stel ik heb 50% DR en een item die damage reduced bij 10 doet, wat gebeurt daar dan nog mee?
jajaja,'t was vroeg oké
heb nu nog een 4srunesword en een 4s dimblade die ik kan vernagelen...
moet binnenkort ook weer beginnen aan een nieuwe lightsorc; z'n gear ligt nu te verstoffen op een mule (gister eff geleend door m'n pala om genoeg fireres te hebben voor bij dia NM; kon met gloom & 55WW aan gewoon in z'n lightningstraal staan
@hierboven; je vergeet de mooisten stormshield (d8 35%) en shako (10%) en gaze voor je merc (15-20%)
ben m'n smoke wel weer kwijt geloof ik, tenminste, ik kan hem nergens meer vinden

[ Voor 5% gewijzigd door kwakke01 op 22-11-2006 13:39 ]
Je hebt nu toch verdungokwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:33:
[...]
jajaja,'t was vroeg oké
heb nu nog een 4srunesword en een 4s dimblade die ik kan vernagelen...
moet binnenkort ook weer beginnen aan een nieuwe lightsorc; z'n gear ligt nu te verstoffen op een mule (gister eff geleend door m'n pala om genoeg fireres te hebben voor bij dia NM; kon met gloom & 55WW aan gewoon in z'n lightningstraal staan) maar 't is zonde natuurlijk om die spullen te laten liggen (gloom, 12resallshako, 55life waterwalks, spirit long sword/spirit monarch 3light 4edam amu lightskiller, resist ringen)
ben m'n smoke wel weer kwijt geloof ik, tenminste, ik kan hem nergens meer vindenis pas geloof ik de 4e , dus we maken gewoon weer een nieuwe
, want die gloom kan ie pas aan op lvl 4x
als die gozer tenminste vanavond kan traden
btw, voor poison res neem ik altijd een carrion wind! andere hand een dwarf, belt een snowclash en dan als helm een blackhorn; dan heb je voor alle ele's ook meteen absorb
oh ja, en ga op zoek naar een wapen met ignore target defense... heb je ook geen ar nodig!
[ Voor 38% gewijzigd door kwakke01 op 22-11-2006 13:42 ]
Een beserker heeft een broertje dood aan defkwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:53:
[...]
wat je dan ook kan doen is ipv de dr extra def te nemen in de vorm van een metalgrid; heb je ook meteen AR en resist erbij ! 4-5 fg en je hebt er een..
De ar en all res is dan wel weer lekker.
[ Voor 56% gewijzigd door Pheno79 op 22-11-2006 14:03 ]
wat je dan ook kan doen is ipv de dr extra def te nemen in de vorm van een metalgrid; heb je ook meteen AR en resist erbij ! 4-5 fg en je hebt er een..Pheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:48:
[...]
Oh carrion heb ik in stash, alleen mis ik dan de 2de ring van angelic. Je vergeet alleen dat ik mijn belt niet weg kan doen, anders mis ik de DR. Of ik moet een perf gaze met upped shaft zien te regelen, dan heb ik weer max DR. Maar ik ga nu uit van spullen waarvan ik weet dat ik ze kan krijgen of al heb
Defkwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:53:
[...]
wat je dan ook kan doen is ipv de dr extra def te nemen in de vorm van een metalgrid; heb je ook meteen AR en resist erbij ! 4-5 fg en je hebt er een..

Defense heb ik toch niet (0,0), dus ik moet wat anders zoeken. ravenfrost is me wat te duur ben ik bang
Rock 10% + String 15% + leviatan 25% = 50%Pheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:33:
Welke items geven allemaal DR in %?
Ummed perf levitian
perf String of ears
Nat boots (res en frw)
je gaat geen shield gebruiken he ?
Dan is max res zowiezo lastiger
Misschien een oplossing voor je in de vorm van een CTC skill
Treachery RW
lvl 15 FADE = 60% resist en 15% DR
45% IAS
vereiste is dat je wel geraakt word, maar met beserk is dat geen probleem.
Treachery + string + rock+um/shako+um = 15+13+10 = 38% DR met perf string is 40% dr
Als AR compensatie kan je 100% extra AR krijgen als je lavagout gloves gaat gebruiken heeft ook 24% FR. Mist alleen de 350% Demon Damage en 26% fire resis van de LOH.
edit
Metal ICM met RavenFrost en Carrion Wind + Lava Gout is misschien wel een oke combi.
Res , AR van raven en metal , Fire en Posion res + twisters (stun) en 20% ias van lava
@ hans
Pheno gebruikt geen shield.
Gaze is idd beter, maar de Leech is niet nodig als beserker.
Shako kan ook mist alleen wat resist.
Zoals sky aan geeft crown of ages 2sox voor meer resist.
voor resist en almost max %dr
CoA 15% String/Verdungo 15% treachery 15% = 45% DR
CoA 20-30% treachery 60% Metal 25-35% = 105%-125% all res + anya en natural skill is (30 anya en minimaal 30 natural) Max all resist 165-185% allres (-100% hell
125% IAS shealed Steeldriver, gloves, treachery = 13 frame attack 1.9 attacks/sec
[ Voor 13% gewijzigd door Derr_Hans op 22-11-2006 14:58 ]
wel dat is redelijk ingewikkeld, maar hier staat het mooi uitgelegd:Pheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:33:
http://users.tkk.fi/~tgustafs/damagereduction.html
Crown of Ages ook.kwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:33:
[...]
@hierboven; je vergeet de mooisten stormshield (d8 35%) en shako (10%) en gaze voor je merc (15-20%)
Shieldless, dus stormshield niet nodig 
Of er moet een heel dik one handed zwaard bestaan die een elite steeldriver doet verbleken qua damage.
Beserk zelf geeft trouwens ook een dikke ar bonus, helemaal vergeten! Als ik maar genoeg ar charms vind dan komt dat ook wel goed. Dan kan ik de ringen+ amu gebruiken om mijn res wat hoger te krijgen.
Crown of ages is trouwens erg geil tov gaze, gezien life en manaleech niet op beserk werkt! Dank voor de tip, die zal wel duur zijn, maar wel een endgame must have! Twee sockets met ums en auch, dikke res (minimaal 20+ 2x15 )! Door die keuze zou ik ook verdungo kunnen nemen, ipv string, meer leven is beter
Als ik :
- crown (2xum)
- levi(1xum)
- nat boots
- loh
Heb dan ben ik op hell: 45/20/20/-5
Dan heb ik nog belt, amu en ringen over om de rest flink omhoog te schroeven.
Ik heb al een carrion wind, dus dan is 45/20/20/50
Natural res (1 punt) met + skills (crown is al 1) die ik bij een amu (3) = 5 natural res er nog bij. De rest moet met charms erbij gehaald worden.
En nu ga ik dat linkje eens lezen over damage reduction
Als ik het zo lees, dan is de totale Dr 50% dus alle charms etc die bovenop mijn 50% DR komen tellen gewoonweg niet mee. Mhh, jammer.
Of er moet een heel dik one handed zwaard bestaan die een elite steeldriver doet verbleken qua damage.
Beserk zelf geeft trouwens ook een dikke ar bonus, helemaal vergeten! Als ik maar genoeg ar charms vind dan komt dat ook wel goed. Dan kan ik de ringen+ amu gebruiken om mijn res wat hoger te krijgen.
Crown of ages is trouwens erg geil tov gaze, gezien life en manaleech niet op beserk werkt! Dank voor de tip, die zal wel duur zijn, maar wel een endgame must have! Twee sockets met ums en auch, dikke res (minimaal 20+ 2x15 )! Door die keuze zou ik ook verdungo kunnen nemen, ipv string, meer leven is beter
Als ik :
- crown (2xum)
- levi(1xum)
- nat boots
- loh
Natural res (1 punt) met + skills (crown is al 1) die ik bij een amu (3) = 5 natural res er nog bij. De rest moet met charms erbij gehaald worden.
Als ik het zo lees, dan is de totale Dr 50% dus alle charms etc die bovenop mijn 50% DR komen tellen gewoonweg niet mee. Mhh, jammer.
[ Voor 5% gewijzigd door Pheno79 op 22-11-2006 15:20 ]
Je Damage Reduction kan je op voeren door SOL'sPheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:10:
Shieldless, dus stormshield niet nodig
Als ik :
- crown (2xum)
- levi(1xum)
- nat boots
- loh
BTW met treachery en loh + steeldriver eigen 40% ias kan je de sheal eruit halen en daar een UM inzetten voor openwounds, of een Damage/Resist jewel.
Neem aan dat je niet wil vertrouwen op fade
Dan is levi of shaft een betere keuze.
Levi is damage en Shaft is life
Wat ik er dus uit lees is dat die extra sols of wat dan ook, na de 50% niet meer helpt.Derr_Hans schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:32:
[...]
Je Damage Reduction kan je op voeren door SOL'sin armors te stoppen
BTW met treachery en loh + steeldriver eigen 40% ias kan je de sheal eruit halen en daar een UM inzetten voor openwounds, of een Damage/Resist jewel.
Neem aan dat je niet wil vertrouwen op fade
Dan is levi of shaft een betere keuze.
Levi is damage en Shaft is life
Fade kan op zich ook wel, nog meer res, curse reduction en DR.
Niet max, maar er zijn toch charms die DR geven? Of vergis ik me nu?
Of ik kan een babatorch met 15all res pakken en een ber in CoA stoppen. De rune alleen al kost wel 30 fg ongeveer, maar dan ben ik wel max DR
Is er niet een + 1 to energyshield runeword voor iedereen? Die pakt ie zelfs voor de DR berekening
zoeken naar een orb met energyshield chargesPheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:51:
[...]
Wat ik er dus uit lees is dat die extra sols of wat dan ook, na de 50% niet meer helpt.
Of ik kan een babatorch met 15all res pakken en een ber in CoA stoppen. De rune alleen al kost wel 30 fg ongeveer, maar dan ben ik wel max DR![]()
Is er niet een + 1 to energyshield runeword voor iedereen? Die pakt ie zelfs voor de DR berekening
Die extra sols werken voor de 50%, je onvangt 90 damage dat is 45. met sols ontvang je 90 - 7= 83 -50% = 41 damage. 2 sols is 90-14 = 38 het is niet veel maar wel een manierPheno79 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:51:
[...]
Wat ik er dus uit lees is dat die extra sols of wat dan ook, na de 50% niet meer helpt.
Of ik kan een babatorch met 15all res pakken en een ber in CoA stoppen. De rune alleen al kost wel 30 fg ongeveer, maar dan ben ik wel max DR![]()
Idd een ber en um in CoA en dan heb je max dr en max resist met 1+skill voor natural resistance skill . 105-125 (mijn 2na laaste post) + xtra um = 120-140 + 30 anya 150-170 + 2skill natural (21%) is 171-191% resist -100% hell
Gloves en treachry geven extra fire en cold res. (lava/loh fire)
een 4% poison en light ring/amu/charm heb je 75/75/75/75 in hell met 7x% posion/curse reduction 50%DR en 13frame attack
Helaaskwakke01 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:04:
[...]
zoeken naar een orb met energyshield chargeszal vast wel bestaan, net zoals teleport en lifetap
[ Voor 17% gewijzigd door Derr_Hans op 22-11-2006 16:11 ]
Wat is Open Wounds ookalweer? En is Life Tap een curse? Want sinds ik draculs heb komt er om de zoveel secs een curse, dus Tap ik Life van iedereen die de curse heeft? Ik snap het niet helemaal
En hoeveel is een Dream Helm waard?

[ Voor 55% gewijzigd door Aubergine op 22-11-2006 16:12 ]
Openwounds=target bleeds oncontrollablyAubergine schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:11:
Wat is Open Wounds ookalweer? En is Life Tap een curse? Want sinds ik draculs heb komt er om de zoveel secs een curse, dus Tap ik Life van iedereen die de curse heeft? Ik snap het niet helemaal![]()
lifetap is idd een curse, en die cast je dacht ik op het mormel wat je op dat moment aan het slaan bent.
dream helm gaat voor 2-8 ist, afhankelijk van de stats
[ Voor 3% gewijzigd door kwakke01 op 22-11-2006 16:18 ]
Dus krijg je van iedereen die die curse heeft 25% life? En bij hun gaat het eraf?
Dit topic is gesloten.