p4c800E-deluxe problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 08:33
Eerst eventjes de specs om mee te beginnen als volgt;

Processor: P4 2800mhz northwood
Koeler : Zalman 7000cu
Geheugen: 2x 512mb PC3500 EL-DDR Platinum OCZ
Vga : Sapphire 9800PRO
schijven: 2x 74g raptors s-ata raid

Mijn moederbord begon na 3 jaar trouwe dienst (p4p800-deluxe) dienst te weigeren, hij reboote uit zichzelf en kwam dan aanzetten dat het bios corrupt zou zijn en dat ik deze moest flashen. Na een een paar keer geflashed te hebben wat random gebeurde heb ik besloten een ander moederbord te nemen, een p4c800e-deluxe zou het probleem moeten verhelpen.

Bij cool-prices.nl had ik een p4c800e-deluxe besteld omdat ze de enigste waren met een goed s478 moederbord in hun assortiment. Na binnenkomst van het moederbord bleek al snel dat deze niet werkte, na een perfecte windows installatie en restart gaf hij geen beeld meeren boote verder ook niet meer, vervolgens heb ik hem DOA opgestuurd en heb ik een nieuwe geleverd gekregen, deze kreeg ik met m'n verjaardag (afgelopen vrijdag) binnen, en heb deze vanochtend (zondag) getest, deze test verliep redelijk soepel alles aangesloten en werkte .

Ik moest het bios instellen zodat het moederbord boote vanaf de s-ata raid array waarna hij keurig windows boote. Tot mijn verbazing zag ik een aantal vreemde random vlekken op mijn scherm en dacht in eerste instantie dat er iets met mijn videokaart aan de hand was. Helaas waren deze random vlekken ook te zien bij andere videokaarten.

Ik ben even naar beneden gegaan toen windows nog aanstond en ben toen wat gaan drinken, ik kwam daarna boven en hoorde mijn diskette station ratelen, de pc had zichzelf herstart en zat in een loop van dat hij zocht naar een bios rom omdat deze corrupt is geraakt.

Vreemd vond ik het maar ik heb toch de nieuwste bios erin geflashed en hij herstartte normaal, weer in het bios instellen van de s-ata raid partitie maar helaas bleef hij hier hangen en een reset bood uitkomst, helaas begon het moederbord weer te zeuren over een corrupte bios en dat de rom benodigd was, dit een aantal maal achterelkaar en zelfs dat het flashen niet gelukt was.

Ook al is de bios geflashed nadat ie corrupt is geweest, bij een reboot vraagt ie weer om de rom. het gekke is, is dat wanneer ik bijv. de computer een halfuur van het stroom afhaal hij het wel weer doet zonder dat ik het bios heb moeten flashen.

Wat is er aan de hand ? ik ben onderhand radeloos en de s478 moederborden raken op.
heeft iemand een idee ?

I take my twist with a shout !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De P4C800 Deluxe is gewoon een onding :P

zie: Asus P4C800 blijft random uitvallen... maar waarom? Ding blijft continu uitvallen om de meest rare problemen en zelfs ik heb het probleem niet kunnen achterhalen. Ik zou dus even verder kijken, want S478 plankjes zijn vast nog wel te vinden (hoewel ik dan niet zou kiezen voor een P4C800).

Ik heb zoals in te lezen in mijn topic ook zo ongeveer alles geprobeerd wat er te proberen viel, maar het helpt weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 12-11-2006 16:22 ]

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 10:57
Het kan ook zijn dat je voeding niet helemaal lekker meer is. Ik heb daar wel meer soortgelijke problemen mee gezien.

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 20:18
Terw_Dan schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:21:
De P4C800 Deluxe is gewoon een onding :P

zie: Asus P4C800 blijft random uitvallen... maar waarom? Ding blijft continu uitvallen om de meest rare problemen en zelfs ik heb het probleem niet kunnen achterhalen. Ik zou dus even verder kijken, want S478 plankjes zijn vast nog wel te vinden (hoewel ik dan niet zou kiezen voor een P4C800).

Ik heb zoals in te lezen in mijn topic ook zo ongeveer alles geprobeerd wat er te proberen viel, maar het helpt weinig.
En ook niet voor een P4P800E - Deluxe kan ik je al vertellen :')

• hydrah
Ik heb het euvel gevonden; helaas.

Alle ellende kreeg ik pas nadat ik de spullen van cool-prices.nl binnen gehad had, deze was de voeding en het moederbord alles werkte daarvoor wel.

Nu ben ik alle andere hardware nogmaals aan het controleren en wat blijkt, 1 van mijn OCZ geheugen modules geeft fouten aan bij memtest86 waardoor memtest86 crasht. In linair verband krijg ik 200.000 foutmeldingen en single channel krijg ik bij 1 module een vastlopende memtest86 en bij de andere een perfect resultaat.

Mijn vraag is, wat moet ik nu doen want dit is pas gebeurd nadat ik het eerste; defekte, moederbord kreeg van cool-prices.nl kan ik daar verhaal halen en wat zijn mijn mogelijkheden.

Nu weet ik dat OCZ levenslange garantie geeft op haar modules en aangezien ik deze 3 jaar geleden bij tweakstore.nl gekocht heb en tweakstore helaas weg is heb ik geen direct aanspreek punt meer.

Kan ik dit verhalen op cool-prices.nl of moet ik mij tot OCZ wenden ?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Ik vrees dat je niks kunt verhalen op wie dan ook, het is de bedoeling dat JIJ uitzoekt wat er kapot is (hoe cru dat ook is ivm die rare bios fouten die veroorzaakt werden door het geheugen), wat je wel van OZC kunt verwachten is dat je een nieuwe RAM krijgt, je kunt ze direct aanspreken, het zal alleen langer duren.

oh trouwens, doet je pc het met maar 1 rammetje nu wel helemaal goed? en kwamen de fouten van het geheugen niet doordat het mobo brak was? Test dat wel nog even een paar daagjes :)

~ Mijn prog blog!

• hydrah
therat10430 schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:54:
Ik vrees dat je niks kunt verhalen op wie dan ook, het is de bedoeling dat JIJ uitzoekt wat er kapot is (hoe cru dat ook is ivm die rare bios fouten die veroorzaakt werden door het geheugen), wat je wel van OZC kunt verwachten is dat je een nieuwe RAM krijgt, je kunt ze direct aanspreken, het zal alleen langer duren.

oh trouwens, doet je pc het met maar 1 rammetje nu wel helemaal goed? en kwamen de fouten van het geheugen niet doordat het mobo brak was? Test dat wel nog even een paar daagjes :)
Ik heb de bankjes OCZ per stuk getest, daaruit blijkt dat het systeem bij 1 bankje vreselijk instabiel is of helemaal niet wil starten, bij de andere is er 4 uur geprimed95 zonder vastlopers of reboots.

Ik heb nog ergens in de kast 2x256mb Mushkin bh5 pc3200 liggen die ik zometeen ga testen in een dual channel opstelling.

Waarschijnlijk is het dus mijn ene OCZ module wat het niet tot niet meer goed doet.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:03
De S478 serie is bij mij een beetje bekend geworden met reboots.. Had vroeger een halve B merk voeding met een P4P800 deluxe en het draaide jaaren goed tot 6 maanden terug. Toen vanalles getest. Uiteindelijk mijn voeding vervangen door een A merk en alles was opgelost

Domme was het bios gaf destijds gewoon aan dat mijn 12 volt enzo goed was.

Het geheugen je kunt OCZ mailen en de situatie uitleggen (niet tot de details... want ze zullen wel vragen naar hebt u een polsbandje om gehad enzo...) maar veel kans geef ik je eigenlijk niet...

Maar wens je wel succes

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Hmm, heb zelf nu al een jaar of drie de P4C800 Deluxe (dus zonder 'e') en het enige probleem dat ik heb/had was het alom bekende Firewire probleem. Verder draait mijn bordje perfect en heb ik nooit problemen gehad.. Blijkbaar heb ik dus geluk gehad.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

R-Adioactive schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:46:
[...]

En ook niet voor een P4P800E - Deluxe kan ik je al vertellen :')
Heh, ik heb hier 2 P4P800-E Deluxejes liggen.

Eentje waar ik 24/7 op draai en ik moet zeggen dat ze me nog nooit in de steek hebben gelaten en OCen als de pest. :Y)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• hydrah
Cave_Boy schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:33:
De S478 serie is bij mij een beetje bekend geworden met reboots.. Had vroeger een halve B merk voeding met een P4P800 deluxe en het draaide jaaren goed tot 6 maanden terug. Toen vanalles getest. Uiteindelijk mijn voeding vervangen door een A merk en alles was opgelost

Domme was het bios gaf destijds gewoon aan dat mijn 12 volt enzo goed was.

Het geheugen je kunt OCZ mailen en de situatie uitleggen (niet tot de details... want ze zullen wel vragen naar hebt u een polsbandje om gehad enzo...) maar veel kans geef ik je eigenlijk niet...

Maar wens je wel succes
Ik heb een aantal e-mails uitgewisseld met de hoofd support manager europa van OCZ Technology; dit door een aantal connecties die ik heb. Hier is uitgekomen dat ik het geheugen deze week kan opsturen en een nieuwe module of gelijkwaardige set krijg.

Hier ben ik uiterst content mee, hoe OCZ zich tegen haar klanten opsteld en hoop op het beste, ik houd jullie op de hoogte, en kan jullie iig allemaal al OCZ geheugen aanprijzen.

Pagina: 1