[iPod Speakers] Ervaringen van gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 3.307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik ben zelf van plan om binnenkort mijn oude stereo mijn kamer uit te gooien en er een goed setje iPod-speakers voor in de plaats te nemen. Een aantal modellen uit de mid-end iPod speaker-range komen daarvoor in aanmerking, het meest interessant zijn de modellen van JBL, Bose en Apple zelf. Het liefst wil ik een model met afstandsbediening.

Het meeste zit ik nog met de geluidskwaliteit. De meeste speakers zijn erg klein en ik weet dus écht niet wat ik moet verwachten qua geluidskwaliteit. Het hoeft van mij geen HiFi-kwaliteit te zijn, maar het moet toch wel goed klinken in een grote slaapkamer, zowel de lage als de hoge tonen. Er komen een aantal modellen in aanmerking en een paar daarvan heb ik even geluisterd in de Media Markt, maar ik kwam er maar niet uit. De Bose en JBL klonken best goed, maar het is moeilijk te beoordelen in een drukke winkel op zaterdagmiddag.

Interessante iPod speakers:
Apple iPod HiFi: dé iPod speakers van Apple zelf
Altec Lansing IM500
Bose SoundDock
JBL Radial
JBL OnStage 2

Kortom: wie heeft er ervaring met speakers waar je je iPod in kan docken?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Je kunt ook kijken naar iPals. Van het merk Tivoli.
Misschien geen docking maar die radio's klinken echt geweldig.
www.tivoliaudio.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 08:45

Stekeltje

Nothing to see here move along

De speakers van iPod zelf klinken echt geweldig, ik had een keer bij dixons gevraagd of ik mocht luisteren en hij kan hard ! terwijl het gewoon een volle klank blijft. Als ik ooit nog eens geld over heb dan koop ik ze echt een aanrader. Je kan ook zelf langs wat winkels gaan en vragen of je mag luisteren. Ik weet namelijk niet wat jij goed vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb sinds een paar dagen de Logitech MM50, het is een mooi apparaatje, komt toch redelijk goed geluid uit, en hij heeft een accu dus is draagbaar.
Hij kostte 129 euro.

Groeten,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:20

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb zelf SoundSticks II twee klinkt ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

In mijn overtuiging zijn die ipod speakers allemaal enorme nepperij.
Je ziet soms wel van die systemen van 400 euro , meestal zien ze er niet uit, en is het geluid ook kut.
Voor dat geld kun je beter een budget reciever met budget boxen kopen (concept's 400 ofsow) en daar je ipod op aansluiten(eventueel met een ipod dock, als je het leuk vind je ipod neer te zetten), dan PwN je al die ipodspeakers...

owjah het is een ervaringen topic.
Ik heb een keer die bose beluisterd en het klonk niet echt briljant,
voor het geld tenminste, geen warm geluid en ze kunnen niet echt hard (tenminste dan gaat de geluidskwaliteit er flink op achteruit.. Maargoed dat kan aan mij liggen, ik vind persoonlijk het meeste van bose niet waar voor zijn geld, met als grootste vorbeeld die pc speakers met sub van ze van meer als 300 euro,,,

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 13-11-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
en wat een taalgebruik... ;)

maargoed, ik heb in winkels ook het nodige luisterwerk gedaan, en ik was er op zn zachtst gezegd NIET van gecharmeerd. qinq heeft gelijk wat betreft z'n budget oplossing, ik sluit mijn ipod ook gewoon op mn stereo aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Ik heb aardig wat setjes getest en ook een paar "exotische" een keer besteld om ze te testen zoals bijvoorbeeld de Mirage Omnivibe: die lui maken ook speakers van een kleine 7000 euro per stuk dus ik dacht lets try!
Deze klinkt heel ruimtelijk en helder maar klinkt het beste als ie op een houten ondergrond staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.mirageomnivibe.com/v2/thumbs/m1-550-OmniVibe-front-II.jpg

Ook heb ik een dockspeaker geprobeerd van Arena, ik weet even niet 1 2 3 de specs en dingen ervan (of website) en die was dik 100 euro goedkoper dan de Mirage en klonk eigenlijk nog net iets voller maar kon minder hard. Ik vond het design van de Arena ook net iets mooier.
Zal morgen even kijken hoe en wat met die Arena set.

Van jouw lijstje vind ik persoonlijk de Bose en de AL het beste klinken.
Zelf ben ik behoorlijk afgeknapt op de Apple (miskoop van het jaar...)

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 12-11-2006 23:01 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iceheart schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:37:
en wat een taalgebruik... ;)

maargoed, ik heb in winkels ook het nodige luisterwerk gedaan, en ik was er op zn zachtst gezegd NIET van gecharmeerd. qinq heeft gelijk wat betreft z'n budget oplossing, ik sluit mijn ipod ook gewoon op mn stereo aan :)
Ja inderdaad, ik snap dat een ipod speakerdock zijn charme heeft. maar op de lange termijn heb je er niets meer aan. als bijvoorbeeld je ipod kapot gaat zit je met zo'n speakerdock van 400 euro...
Nu is het setje wat ik voorstelde voor stereo niet echt super, maargoed het is om een idee te geven van iets in dezelfde prijsklasse.
Als je perse een soort dockspeaker idee wilt hebben. Bouw dan zelf speakers. Grote houten behuizing, goede onderdelen kopen op internet. en vervolgens een ipod dock (a 25euro) in de bovenkant verwerken en lakken.
maargoed als je het geld goed kan missen is het een redelijk alternatief zo'n dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Anoniem: 194366 schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:58:
[...]

Als je perse een soort dockspeaker idee wilt hebben. Bouw dan zelf speakers. Grote houten behuizing, goede onderdelen kopen op internet. en vervolgens een ipod dock (a 25euro) in de bovenkant verwerken en lakken.
Beetje bokkiewokkie ding op je iPod aansluiten?
Als je iets goed wilt maken ben je ook wel de prijs van een gewone dockspeaker kwijt, je moet dan zelf nog een mooie kast maken, versterker + voeding maken en de hele zooi inelkaar zetten.

Zou me net een bouwvakker voelen, die hebben meestal ook een houten kist met een autoradio en een accu...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 23:28

hbsJR

All rounder

Beste boss,

Ik ben eigenaar van JBL OnStage. Ik heb geen afstandsbediening, dus ik gok dat ik versie 1 heb. Mijn korte review voor jou gaat over 1.

Ik ben heel, heel erg tevreden over deze sound set. De bass is goed, geluid ontzettend helder en de ondersteuning voor alle ipods is dermate perfect. Ik ben heel erg tevreden over deze set.

de ring, donut voelt licht aan, maar hij heeft een stroomverziening nodig. Waarbij hij een beetje log en lomp aanvoelt. Hij kan niet zonder batterijen wat soms erg jammer is. Daar tegen laad hij gelijk je ipod op en dat compenseert vrij wel alles.

Als je vragen heb, ask me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ballebek schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:10:
[...]

Beetje bokkiewokkie ding op je iPod aansluiten?
Als je iets goed wilt maken ben je ook wel de prijs van een gewone dockspeaker kwijt, je moet dan zelf nog een mooie kast maken, versterker + voeding maken en de hele zooi inelkaar zetten.

Zou me net een bouwvakker voelen, die hebben meestal ook een houten kist met een autoradio en een accu...
Kijk het vereist natuurlijk enige creativiteit en inzicht om het voor elkaar te krijgen, maar het resultaat kan geweldig zijn(ook geluidstechnisch) Het design ook als je er enige moeite aan besteedt.
Maargoed als je met goedkope kwaliteits onderdelen werkt hoeft het niet veel te kosten.

Maargoed aansluiten op een stereo blijft een betere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241999

Was lang op zoek naar goede speakers voor mijn iPod touch.. uiteindelijk de Jamo i300 gekocht.
Ik twijfelde tussen:

- Logitech Audiostation (189 eur)
- Jamo i300 (299)
- Jamo i200 (199)
- Bose (nieuwe portable speakers, 399)

Ik heb de Jamo i300 gekocht vanwege het mooie design (al twijfelde ik over de kleine speakertjes), maar vooral vanwege het sublieme geluid. De i300 heeft echt een goed en mooi geluid. Zowel hard als zacht. Heb het uitvoerig getest met harde beats en scherpe beats. Dus bij deze mijn ervaringen so far....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243035

Ik gebruik zelf de Monitor Audio I-Deck, in mijn ogen de beste ipod speakers.
Het enige nadeel eraan is dat hij alleen bestuurd kan worden met een afstandbediening, op het ding zelf zitten geen knoppen, dus als je de afstandsbediening kwijt raakt heb je een probleem

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 243035 op 18-12-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Die jamo's klinken wel aantrekkelijk:
The Jamo i300 is unique among iPod speaker systems we’ve tested: It’s a sub-sat system that provides home-stereo-quality sound, but its components are small enough to be hidden away in most rooms. It’s iPod-matching shiny and white (the white version, at least), but rock-solid rather than cheap-plastic. Overall, despite a few minor sonic flaws, it’s a compelling combination of sound quality, iPod compatibility, and looks. At $400 (MSRP), it’s also among the most expensive iPod speakers on the market. However, unlike some of the other systems out there that claim to be able to take the place of a typical home stereo, the i300 actually can : Combine an iPod full of music with the i300 and you’ve got a system capable of outperforming many of the stereos you’ll find at the big electronic chain stores, while taking up a fraction of the space in your listening room.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Zijn er nieuwe of recente ervaringen te melden?

Enige reden trouwens dat apple z'n eigen apple hifi speakers voor iPods niet meer verkoopt? Dat zag er me goede kwaliteit uit aan een redelijke prijs. In elk geval grote speakers in een stevige kast, dus daar kwam volgens mij een aardig geluid uit...

Ik zou wel een speaker setje willen waarin de iPod gemakkelijk kan gedockt worden, maar dan wel eentje die het mogelijk maakt naar de radio te luisteren.

Voor zover ik zie is de radio functie van een iPod waarschijnlijk niet meer dan een antenne, aangesloten op de correcte 'pootjes' in de iPod connector. Als je dat kabeltje bekijkt merk je toch weinig complexiteit. De iPod zelf heeft dan de software en de logica om de radio functie te kunnen gebruiken.

Als ik een setje speakers zou vinden die aan de iPod ook radio doorlussen, zou dat ideaal zijn. Dan kan de mini stereo keten ook de deur uit (of naar een andere locatie). CD's beluister ik toch bijna niet meer, die kan ik namelijk gemakkelijk rippen en naar de iPod overbrengen.

Logitech heeft een setje met radio: Pure-Fi Elite™ Is dit iets? Het lijkt van die aanraakgevoelige knopjes te hebben, welke ik ook op een ander setje in de winkel eens gezien heb, en daar was ik niet meteen fan van. Maar goed, dan gebruik je maar de afstandsbediening. Iemand die voor dit setje een alternatief kan aanreiken?

edit: of kan je beter een universele dock kopen en met die geluidsuitgang de iPod op speakers aansluiten? Ik wil gewoon het gemak van klik and play kunnen ervaren, waarvan het 'hart' van het systeem zowel op een vaste plaats gedockt kan zijn, als mobiel gebruikt kan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 31-07-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

ik heb de soundstick van HK. Mooi design en een fantastisch geluid (naar mijn maatstaven). tegenwoordig zijn ze aangesloten op de pc, maar wat een vermogen hebben die dingen (althans voor mijn gevoel).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Anoniem: 131051 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:50:
Zijn er nieuwe of recente ervaringen te melden?

Enige reden trouwens dat apple z'n eigen apple hifi speakers voor iPods niet meer verkoopt? Dat zag er me goede kwaliteit uit aan een redelijke prijs. In elk geval grote speakers in een stevige kast, dus daar kwam volgens mij een aardig geluid uit...

Ik zou wel een speaker setje willen waarin de iPod gemakkelijk kan gedockt worden, maar dan wel eentje die het mogelijk maakt naar de radio te luisteren.

Voor zover ik zie is de radio functie van een iPod waarschijnlijk niet meer dan een antenne, aangesloten op de correcte 'pootjes' in de iPod connector. Als je dat kabeltje bekijkt merk je toch weinig complexiteit. De iPod zelf heeft dan de software en de logica om de radio functie te kunnen gebruiken.

Als ik een setje speakers zou vinden die aan de iPod ook radio doorlussen, zou dat ideaal zijn. Dan kan de mini stereo keten ook de deur uit (of naar een andere locatie). CD's beluister ik toch bijna niet meer, die kan ik namelijk gemakkelijk rippen en naar de iPod overbrengen.

Logitech heeft een setje met radio: Pure-Fi Elite™ Is dit iets? Het lijkt van die aanraakgevoelige knopjes te hebben, welke ik ook op een ander setje in de winkel eens gezien heb, en daar was ik niet meteen fan van. Maar goed, dan gebruik je maar de afstandsbediening. Iemand die voor dit setje een alternatief kan aanreiken?

edit: of kan je beter een universele dock kopen en met die geluidsuitgang de iPod op speakers aansluiten? Ik wil gewoon het gemak van klik and play kunnen ervaren, waarvan het 'hart' van het systeem zowel op een vaste plaats gedockt kan zijn, als mobiel gebruikt kan worden.
De prijs/kwaliteit verhouding van de iPod hi-fi valt heeeel erg tegen, er zijn veel betere speakers te krijgen voor veel minder geld. Neem de Logitech Pure-fi elite; deze klinkt véle malen beter dan de iPod Hi-Fi (met name in de hoge tonen, de iPod hi-fi is gewoon een boombox)
Overigens, de iPod Hi-Fi scheen discontinued te zijn, dit is helemaal niet waar! De online Apple store verkoopt ze voor 292 euro, en Dixons verkoopt ze geloof ik ook nog.

Mijn mening is, koop een Universal Dock en een stereo, dan heb je gewoon veel meer bang for buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Iemand ervaring met deze speakers?

http://shop.iphoneclub.nl...cs-ids-2-white-voor-ipod/

Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2008/8/ba-ids2.jpg
Pagina: 1