[win XP] remote desktop uitschakelen zonder SSH

Pagina: 1
Acties:

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Ik heb nu een SSH tunnel opgezet naar mijn windows XP pro bak, waarover ik mijn remote desktop connectie tunnel zodat deze nog enigsinds veilig is. Nu voel ik er echter niet zoveel voor dat je ook zonder SSH prima kan verbinden met mijn pc, want poort 3389 van remote desktop staat open.

Is er een mogelijkheid om, als de connectie niet door de SSH tunnel komt, deze uit te schakelen? Op google spreekt men enkel over het opzetten van de server en het connecten door de tunnel.....

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kunt hoogstens het poortnummer wijzigen, daarvoor moet je met regedit de waarde 'PortNumber' aanpassen in HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp.
Wijzig deze in een lekker hoge poort (33890 ofzo) en je bent al ietsjes veiliger.

We are shaping the future

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

plukke schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:51:
Ik heb nu een SSH tunnel opgezet naar mijn windows XP pro bak, waarover ik mijn remote desktop connectie tunnel zodat deze nog enigsinds veilig is.
Ik wil niet lullig doen, maar RDP is gewoon via SSL beveiligd hoor dus je kan beter als je echt persee extra beveiliging wil een firewall erop zetten die op poort 3389 alleen een aantal IP's doorlaat ;)

RDP moet je als een soort afgekapte Citrix zien eigenlijk ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||