[HDD Kapot]BIOS Herkend niets/Virus?

Pagina: 1
Acties:

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb hier een laptop met een HD die niet meer herkend wordt in de BIOS. Is deze dan nog te redden, ik heb alle programma uit het FAQ geprobeerd, maar dit zijn allemaal Windows programma's die de HD ook niet herkennen (heb hem via een 2,5"->3,5" adapter in mijn eigen PC hangen) Is er nog een andere mogelijkheid om hier toch nog de data er af te halen zonder dat de BIOS de HD herkend?
Zou dit probleem door een virus zijn veroorzaakt? is er fysiek iets kapot, door een virus?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iets fysiek slopen door een virus is eigenlijk onmogelijk (een low level format daargelaten, maar dat is wel zeer onwaarschijnlijk).

Verder kan ik je aanraden eens met datarecover progs aan de gang te gaan :)

zie ook OM FAQ / Beleid

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 11-11-2006 12:48 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Datarecover heeft weinig zin als je HDD niet eens herkend wordt. Je kunt evt. proberen een programma als Partition Magic te draaien om te zien of deze de HDD nog herkent, maar ik vermoed dat het een afgelopen zaak is. (Tikt de HD, spint deze nog wel op?)

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
hij tikt idd bij het upspinnen van de HD, en uiteindelijk lukt het volgens mij niet om hem up te spinnen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FutureCow schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:02:
hij tikt idd bij het upspinnen van de HD, en uiteindelijk lukt het volgens mij niet om hem up te spinnen.
Gooi het ding eens in de vriezer met de bekende vriezermethode :) Wellicht dat hij dan wel helemaal wil opspinnen.