Toon posts:

Verschil AMD 64 cpu's?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen de AMD Athlon 64 3800+ (S939, 2.4GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W) en de AMD Athlon 64 3800+ Venice (S939, 2.4GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)?

Kwa prijs zit er een paar euri verschil in, maar is de een ook sneller/beter dan de ander?

Ik zit nu met een MSI K8N Neo2 Platinum mobo en wil daar een snellere cpu op prikken, aangezien de Athlon64 cpu's nu niet echt duur meer zijn :)

Verwijderd

Andere is winchester core denk ik dan.
Newcastle volgens Balusc

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. zag net op de MSI site "Supports up to 3500+, 3800+ Athlon 64 FX 53, or higher CPU"...
Dan gaat een AMD64 3800+ waarschijnlijk niet lukken...

Venice, Newcastle, is de een beter dan de ander?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 12:43 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
waarom zou het niet lukken.
als de socket het zelfde is werkt het bij AMD eigenlijk altijd. (de enige uitzondering is sommige mobos met een bepaalde via chipset die geen dual cores ondersteuned, maar latere revisies van die chipset hebben dat ook opgelost)

[ Voor 91% gewijzigd door Countess op 11-11-2006 12:52 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:18
De term 'or higher CPU' is de sleutel hier. Dat houdt in dat ie met de laatste BIOS ook snellere ondersteunt. De genoemde processoren waren ten tijde van de introductie van het moederbord de snelste processoren beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 11-11-2006 12:46 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Nice, dan zou ik dus na mijn bios te updaten toch een 3800+ kunnen prikken.

Ik weet nu alleen nog niet het verschil tussen die verschillende cores..

• Countess
je kan er altijd een 3800+ in stoppen, het zal alleen zo zijn dat de bios dat in het begin niet aangeeft dat er een 3800+ in zit, maar hij zal dan waarschijnlijk aangeven dat er een athlon64 2.4ghz in zit.
verder werkt het gewoon zoals normaal.
de naam is eigenlijk het enige wat die bios update zal doen kwa CPU "ondersteuning". (naast eventueele andere fixes natuurlijk)

venice is de newste revisie, die een paar procenten sneller is in sommige gevallen en over het geheel genoemen waarschijnlijk beter overclocked.
venice heeft ook SSE3 ondersteuning als het goed is, en de newcastle "maar" sse2.

[ Voor 33% gewijzigd door Countess op 11-11-2006 12:54 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:18
Een Newcastle is gebakken op 130nm en heeft een VCore van 1,5Volt.
Een Venice is gebakken op 90nm en heeft een VCore van 1,35~1,4Volt. (Koeler dus)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik prik er een 3800+ zonder bios update, benut mijn systeem dan wel de extra snelheid vd nieuwe cpu of loopt de cpu dan op snelheid van de max ondersteunde cpu?

Ok, koeler is beter, dus zou ik dan voor de Venice moeten gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 12:55 ]

• Countess
ja zal gewoon werken zoals normaal. de bios update zal zoals gezegt alleen de naam toevoegen, verder niks.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Hij draait gewoon op de normale snelheid die de CPU heeft, alleen geeft ie niet aan dat er een 3800+ inzit

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:49:
Nice, dan zou ik dus na mijn bios te updaten toch een 3800+ kunnen prikken.

Ik weet nu alleen nog niet het verschil tussen die verschillende cores..
:) Ikzelf heb precies hetzelfde mobo als jij gehad met een 3500 Newcastle.
Was geen goeie overclocker. De 3800+ waar je nu over spreekt zijn pas uit, lijken me dan ook hetzelfde, stepping 4 gaf bij mij altijd de beste resultaten 3700+.

Verwijderd

Topicstarter
Super, ik dank u allen voor de heldere uitleg, ik ga de 3800+ Venice bestellen _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit had je hier ook wel kunnen uitvinden: PMG FAQ » Processors » Een overzicht van alle CPU's :)

Zoekertje/FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.