[mobo dood] 939Dual-SATA2 wil niet meer opstarten :-(

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Toevallig zie ik dat een mede tweaker ook het e.e.a. heeft te verduren: Mobo Dood?

Heb de tips van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al grondig doorgespit maar ik nog een paar vraagjes.

Afgelopen week deed ik mijn pc aan..... na een tijdje sprong beneden de stop eruit. Ben toen omhoog gegaan en in mijn 'puter kamertje rook ik een vies luchtje. Kwam uit de voeding.
Heb toen een nieuwe voeding besteld een Zalman ZM460-APS .
Vandaag binnengekregen, hup erin gestopt .... CPU fan gaat wel branden, fannetje van videokaart ook, harde schijf spint... maar geen beeld een geen vertrouwde piepjes.
Heb bios gereset, batterij er nog uit gehaald, PCI videokaartje in de PC maar nog steeds geen beeld.
De voeding heeft een 20 pins aansluiting die prima in mijn Asrock 939Dual-Sata2 mobo past. Er bungelt echter nog een vierkant stekkertje aanvast. Dit is de 12v molex maar er zit een sticker aan die mij waarschuwt het stekkertje NIET in de 12Volt aansluiting (aansluiting vergelijkbaar als deze) van het moederbord te stoppen.
Echter, in meerdere topics staat dat het wel moet. Kan mij niet herinneren dat ik voorheen dit stekkertje had aangesloten.

Moet ik het stekkertje er alsnog in stoppen?
En is een moederbord waarvan de fans e.d. gaan draaien per definitie niet kapot? of maakt dat niet uit?

[ Voor 3% gewijzigd door Red devil op 10-11-2006 22:06 ]

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Die stekker die moet er niet in. Die is voor een 24pools aansluiting

Er moet nog een vierkante stekker aan je voeding zitten, deze is meestal wit van kleur met gele en zwarte draden.

Anders krijgt je CPU geen voeding

Staat ook in de handleiding van je moederbord.

Kijk eens op blz 12

ATX 12V Power Connector Please note that it is necessary
(4-pin ATX12V1) to connect a power supply with
(see p.8 No. 4) ATX 12V plug to this connector.
Failing to do so will cause power
up failure.

[ Voor 68% gewijzigd door Dirtyharry op 10-11-2006 22:15 ]

• Red devil
  • Nu online
Dirtyharry schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:12:
Die stekker die moet er niet in. Die is voor een 24pools aansluiting

Er moet nog een vierkante stekker aan je voeding zitten, deze is meestal wit van kleur met gele en zwarte draden.

Anders krijgt je CPU geen voeding

Staat ook in de handleiding van je moederbord.

Kijk eens op blz 12

ATX 12V Power Connector Please note that it is necessary
(4-pin ATX12V1) to connect a power supply with
(see p.8 No. 4) ATX 12V plug to this connector.
Failing to do so will cause power
up failure.
Aha, zou je eens willen kijken op deze pagina?

Ik heb dan kennelijk 2 van die stekkertjes? Ze zitten naast elkaar @ onderstaande plaatje (helemaal rechtsonder), maar ze zijn los.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/power/460_06.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het stekkertje dat je op die 4 pins connector moet stoppen is het ding met 2 gele en 2 zwarte draden. De 4pins stekker die je aan die 20 pins kan klikken heeft andere voltages, dus die moet je er niet in doen, gezien het stekkertje dan de verkeerde voltages krijgt.

• Red devil
  • Nu online
Thanks everybody, het werkt allemaal weer :)

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:52
ik heb iig op me asrock 939dualvsta wel die gele zwarte 4pin op het mobo en alles werkt prima ;o

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

Pagina: 1