Toon posts:

Mijn nieuwe systeem (weet niet wanneer ik het ga kopen)

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben hier nieuw en 15jaar :P de zotte jaren van je leven dus 8)7

zo heb ik eenzot idee en een pc te kopen (ik ga het wel echt doen hoor 8) )

het systeem:

Samsung 740BF, 17 inch, Zilver, zwart
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6700, Socket 775, Boxed
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 x2
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
LG Electronics GDR-8163RBB, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
=> Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer, Retail <=
Akasa Fan Control Pro, Diverse
Logitech MX518, Zwart, zilver, Retai
Logitech G11 Gaming Keyboard, Zwart, zilver, Retail
Asus P5W DH Deluxe, Retail
Be Quiet Straight Power, 700 Watt, Retail
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x

De mensen die goed opletten zullen direct zeggen "waat is de video kaart de case en de coolers?"

wel de case ga ik zelf maken (het idee is zich nog aan het vormen ga binnenkort een cip plaatsen)

de video kaart ben ik niet uit of ik 512mb of 250 mb neem (ik wacht wel op direkt x 10)

en de coolers hangen af van wat men bak wordt >:)

zo dit gezegt zijnde heb ik ene paar vraagjes:

1- ik heb een de instalatie (als je wilt post ik de spec.) van +/- 1000 euro ik wil die graag aansluiten op men pc (100w is leuker als 10w die ik nu heb) moet ik hiervoor iets bijkopen en ze zeggen op ene ander forum dat ik als ik dat doe geen sound cart nodig heb maar men moederbord uitgangen ook goed zijn....

2- men moederbord wil ik vernaderen omdat ik HEEL VEEL slecht comentaar op het merk hoor welk raden jullie mij aan?

3- Moet ik bij coolers letten op rpm, db, of luchtverplaatsing (ben de afkoring kwijt 8)7 )

4- wat raden jullie aan naar de toekomst gericht een 250mb kaart of een 512mb kaart

5- betsaat er een soort zwart plexi glas ofzo ik wil een zwart blinkende case met windows.....
hoe zouden jullie dat doen ik wil graag UV pexi glas heeft mooi effect _/-\o_

zo dit was het denk ik nog vragen stel ze maar ik heb de mijne al gestelt

p.s: ik ben nog vergeten te zeggen dit project heeft wel degenlijk ene buget 2000 euro voor alle hardware de case niet meegerekend......

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ik zou als ik jou was gewoon een e6600 nemen. Scheelt aardig wat geld, en volgens mij heb je ook wel verstand van overklokken.

Je hebt verder wel erg dure componenten allemaal uitgezocht, wil je niet iets goedkoper?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gooi die E6700 eruit en neem de E6600 icm 8800GTX van het prijsverschil, t prestatieverschil is toch minimaal (en overclockbaar :P)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wel een dure pc voor iemand van 15..

Videokaart: 256mb, 512, of 1gig: het gaat er uiteindelijk om welke het beste presteert. Dus gewoon zoeken naar benchmarks.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. wat is een de installatie?

2. Persoonlijk ben ik een Gigabyte fan (nog tenminste) maar dat is natuurlijk erg persoonlijk, dus ik zou daar eerst gaan kijken. Asus zou ik idd uit de weg gaan, al is het maar vanwege de ranzige incompatibility

3. ligt eraan wat je wilt met je coolers, moeten ze stil zijn, dan een zo laag mogelijke dB, moeten ze veel lucht verplaatsen, dan zoveel mogelijk CFM. toeren maken weinig uit, maar over het algemeen zijn meer toeren per minuut gewoon lawaaieriger

4. Ligt eraan wat je met je vidkaart wilt doen. Allereerst bestaan kaartjes met mb's niet, het zijn dan altijd nog MBs (en dat scheelt toch een factor 8 miljoen). 256MB is op zich meer dan zat voor de meeste dingen, maar ga je dingen doen die grote textures moet laden kan 512MB zinnig zijn.

5. ik heb het wel eens gezien, zoek eens op bedrijven die plexi verkopen :)

• Quacka
Terw_Dan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:59:
4. Ligt eraan wat je met je vidkaart wilt doen. Allereerst bestaan kaartjes met mb's niet, het zijn dan altijd nog MBs (en dat scheelt toch een factor 8 miljoen). 256MB is op zich meer dan zat voor de meeste dingen, maar ga je dingen doen die grote textures moet laden kan 512MB zinnig zijn.
lul niet, geheugen van videokaarten wordt niet weergegeven in Mbit, maar in Mbyte. Dus is het onzinnig om te zeuren over afkortingen. Dat is namelijk totaal niet interessant.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:00

aex351

I am the one

Quacka schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:04:
[...]

lul niet, geheugen van videokaarten wordt niet weergegeven in Mbit, maar in Mbyte. Dus is het onzinnig om te zeuren over afkortingen. Dat is namelijk totaal niet interessant.
Hij "lult" niet. Er is een verschil tussen MB (byte) en Mb (bit), welkom bij computer les 1. :+ En niet iemand anders afkraken zonder dat je het zelf weet.

[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 10-11-2006 22:09 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:04:
[...]

Ipv gelijk zo agressief te reageren kun je ook bedenken dat dit WEL van belang kan zijn. Totaal geheugen van een videokaart wordt meestal in MB aangegeven, maar zodra we het gaan hebben over geheugenchips (en die zitten ook op videokaarten) wordt zowel MB als Mb door elkaar gebruikt, dus als je dan uitgaat van 512Mb aan geheugen totaal is het nogal lullig dat je uiteindelijk te maken hebt met 64MB.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga niet overclocken.......

zou ik dan een E6600 kopen niet overclockt

voor de coolers ga ik kijken naar luchtverplaatsing

zou een snelle 256 mb kaart direkt x 10 4 jaar meegaan?

ik weet dat ik een dure pc heb men ouders betalen ook de helft e ;)

welke van gigabyte zouden jullie mij aanraden?

(de GigaByte GA-965P-DQ6, Retail )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:46:
zou een snelle 256 MB kaart direkt x 10 4 jaar meegaan?
Ligt eraan wat je ermee wilt.
Ik heb nu een Radeon 9700 pro met 128MB en dat ding voldoet voor mij nog steeds prima. Maar gezien ik niet veel games speel op mijn bak is dat voor mij toereikend. Daarbij is het natuurlijk moeilijk te zeggen wat over 4 jaar standaard is.

• Quacka
aex351 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:07:
[...]

Hij "lult" niet. Er is een verschil tussen MB (byte) en Mb (bit), welkom bij computer les 1. :+ En niet iemand anders afkraken zonder dat je het zelf weet.
dat weet ik, slimpie, maar het is gewoonweg NIET INTERESSANT wat betreft geheugen.
Heb je ooit een stuk gezien, 1 advertentie waarin ze het hebben over zoveel mbit aan geheugen op een videokaart?
Neen, want men heeft het als men het over videokaarten heeft over MByte en niet bits.

Dus is het niet interessant om daar een onzinnige opmerking over te plaatsen.
Zelfs een voetnoot waarin je zegt dat t trouwens MB is en niet Mb vind ik al onzinnig, laatstaan de opmerking die door Terw geplaatst werd.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook niet echt een gamer _/-\o_

welke direkt x 10 kaart van 256mb (een snelle kaart) raden jullie mij aan?

wie weet of ik nu een sound cart nodig heb of niet??

wie kent een hd met 16mb buffer en 160gb?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 22:58 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:42
als je niet gaat overclocken is DDR II 800 ook zonde, verander maar naar DDR II 533. Moederboard (ASUS P5WDH-deluxe) vind ik persoonlijk een goede keus (wat toevallig, ik heb m ook ;)), omdat het boardje veel aansluitingen heeft en ik me lekker voel bij ASUS. Maar zoals Terw_dan al zei, je moet ook kijken bij andere merken. Tegenwoordig worden er geen (oke, bijna geen) slechte moederboarden meer gemaakt. Als jij bij aan A merk als ASUS, Gigabyte, DFI, MSI blijft kan je daar in principe gewoon goed mee uit de voeten.

Videokaart, zoals ookal eerder werd voorgesteld, zal de 8800 gts een leuk kaartje zijn. Hij zal de komende tijd de games wel aankunnen. Of 4 jaar mogelijk is? Who knows? In mn oude bak zit een Geforce 2 32MB waarmee ik soms met lanparty's nog delta force speel. Is prima te doen, alleen je moet genoegen nemen met een stuk lagere instellingen (en dus minder eye candy).

EDIT : als je geen gamer bent waarom wil je dan toch een kaart van 400 euro? En een processor die dik overdreven is voor de dagelijkse app's?

[ Voor 7% gewijzigd door Hammetje op 10-11-2006 23:01 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:53:
[...]

dat weet ik, slimpie, maar het is gewoonweg NIET INTERESSANT wat betreft geheugen.
Dat is het dus WEL.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:54:
ik ben ook niet echt een gamer _/-\o_

welke direkt x 10 kaart van 256mb (een snelle kaart) raden jullie mij aan?

wie weet of ik nu een sound cart nodig heb of niet??
Voor zover ik weet zijn er nog geen DX10 kaarten op de markt, dus ik zou wachten tot die er zijn en dan kijken wat je wilt, als je uberhaupt al een DX10 kaart nodig hebt (als je geen games speelt zou je ook prima met een DX9 kaart kunnen werken).

Verder is het zo dat ik niet weet wat voor eisen je stelt aan het geluid, maar op zich kun je met onboard geluid ook uit de voeten natuurlijk (gezien tegenwoordig ieder mobo dat heeft).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je bent niet echt een gamer.. waarom dan een dure DX10 kaart? Of je een geluidskaart nodig hebt moet je zelf weten, dat is persoonlijk
Zoals al gezegd is een E6700 een beetje overkill. Neem dan een E6600. Die is ook erg snel en bied een prima prijs/kwaliteitverhouding.
[...]

Heb je ooit een stuk gezien, 1 advertentie waarin ze het hebben over zoveel mbit aan geheugen op een videokaart?
Neen, want men heeft het als men het over videokaarten heeft over MByte en niet bits.

Zelfs een voetnoot waarin je zegt dat t trouwens MB is en niet Mb vind ik al onzinnig, laatstaan de opmerking die door Terw geplaatst werd.
In dit geval is het duidelijk, maar je ziet in veel gevallen dat het door elkaar gehaald wordt waardoor er onduidelijkheden ontstaan. Dus, gewoon de goede afkortingen gebruiken en niet gaan lopen kloten.
Terw_Dan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:00:

Voor zover ik weet zijn er nog geen DX10 kaarten op de markt, dus ik zou wachten tot die er zijn en dan kijken wat je wilt, als je uberhaupt al een DX10 kaart nodig hebt (als je geen games speelt zou je ook prima met een DX9 kaart kunnen werken).
Geen DX10 kaarten op de markt? En de 8800GTX/GTS dan? Dat moet jij toch weten? :P

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 10-11-2006 23:02 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:42
RoD schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:01:
Je bent niet echt een gamer.. waarom dan een dure DX10 kaart? Of je een geluidskaart nodig hebt moet je zelf weten, dat is persoonlijk
Zoals al gezegd is een E6700 een beetje overkill. Neem dan een E6600. Die is ook erg snel en bied een prima prijs/kwaliteitverhouding.

[...]

In dit geval is het duidelijk, maar je ziet in veel gevallen dat het door elkaar gehaald wordt waardoor er onduidelijkheden ontstaan. Dus, gewoon de goede afkortingen gebruiken en niet gaan lopen kloten.

[...]

Geen DX10 kaarten op de markt? En de 8800GTX/GTS dan? Dat moet jij toch weten? :P
idd
http://shop.powerline.nl/s/iinfo.php?art_code=VK109226

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Dutch_Razor
[...]

Tis toch echt een verschil tussen MB en Mb en daarmee uit.

Bovendien is mb wat ik ook nogal eens zie millibit.

Dr zijn al Geforce 8800 kaarten uit , verder zou ik toch een Asus nemen, dat geheugen de voltagestandaard overschrijdt kan Asus niks aan doen, en dat zal op sommige Gigabytes ook niet werken.

Niet dat er iets met Gigabyte mis is ofzo maar ik heb gewoon altijd Asus :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoD schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:01:
Laat ik het nuanceren, geen BETAALBARE DX10 kaarten ;)
Dat deze kaarten er aankwamen wist ik natuurlijk, maar als je geen gamer bent ben je imho niet snugger bezig als je zo'n 8800 koopt.

budget kaarten heb ik echter nog niet gezien (waarbij budget €50 of minder is).

• Dutch_Razor
Hij heeft toch een MX518 en een G11, lijkt me dat ie wil gaan gamen :P

Btw dat slechte verhalen over de P5W komt gewoon doordat veel mensen em hebben, dan zie je er ook meer over. Beter dat je met een bekend probleem zit dan dat je t zelf mag oplossen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Dutch_Razor op 10-11-2006 23:09 ]

• Phyth0n
  • Laatst online: 14:48
ik zou gewoon een 8800 kaart kopen: zoals http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXXGA
enne 15 als je geboortedatum 28 januari 1992 is? dan ben je toch nog 14?

• RoD
  • Niet online

RoD

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:06:
[...]

Laat ik het nuanceren, geen BETAALBARE DX10 kaarten ;)
Dat deze kaarten er aankwamen wist ik natuurlijk, maar als je geen gamer bent ben je imho niet snugger bezig als je zo'n 8800 koopt.

budget kaarten heb ik echter nog niet gezien (waarbij budget €50 of minder is).
Ah, kijk.. dan wordt het anders :P
Je hebt gelijk. 400 euro voor een videokaart is zwaar overkill als je niet gamed. Dan kun je beter voor iets in de richting van een 7600GT gaan. Of zelfs nog lager als je alleen beeld wilt.
Dutch_Razor schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:08:
Hij heeft toch een MX518 en een G11, lijkt me dat ie wil gaan gamen :P
Maar hij zegt zelf van niet. Maargoed, dat is dan inderdaad ook weer een rare keuze van de TS.
Phyth0n schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:09:
ik zou gewoon een 8800 kaart kopen: zoals http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXXGA
Dan mag jij mij uitleggen wat het nut van een DX10 kaart van 400 euro is als je geen spellen speelt.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 10-11-2006 23:10 ]

• Dutch_Razor
Ah dat stukje had ik gemist.

Nouja nix mis met een goed tobo en muis he :)

Verwijderd

Topicstarter
:o dus eigenlijk raden jullie mij aan een direkt x 9 te nemen 8)7 kom ik dan niet later in de problemen

=> ik ben geen gamer maar wil egwoon dat als ik een spel koop ik eht ga kunnen draaien ook nog binnen 2 jaar of 4 jaar

is mijn voeding niet overkill?

ik ag geen asus nemen ik hoor er veel te veel slecht revieuws over... :X

• T0MCAT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03-2019
Als je maar een 17" scherm hebt heb je al genoeg aan een 7900 GTO of je moet er echt met je neus opzitten... B)

Verwijderd

Topicstarter
Phyth0n schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:09:
ok bijna 15......iedereen zegt gewoon da ik 15 ben omda ik bijna verjaar ....srr

voor een niet gemer te zijn welek stukken raden jullie mij af want zo te zien is men systeem een beetje te zwaar....

ps weet iemand een goede hd 160gb en 16mb buffer...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 23:16 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:12:
:o dus eigenlijk raden jullie mij aan een direkt x 9 te nemen 8)7 kom ik dan niet later in de problemen

=> ik ben geen gamer maar wil egwoon dat als ik een spel koop ik eht ga kunnen draaien ook nog binnen 2 jaar of 4 jaar

Dat gaat ook wel lukken met een mindere videokaart. En elke kaart is over 3 jaar verouderd dus dan is het zonde om nu voor een dure te gaan als je toch niet gamed.

Zou je btw ook wat aan je spelling kunnen doen? Veel posts van je zijn nogal lastig te lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 10-11-2006 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:15:
[...]

Dat gaat ook wel lukken met een mindere videokaart. En elke kaart is over 3 jaar verouderd dus dan is het zonde om nu voor een dure te gaan als je toch niet gamed.

Zou je btw ook wat aan je spelling kunnen doen? Veel posts van je zijn nogal lastig te lezen.
ik zal er op letten ik heb een probleem met snel trypen zal trager typen :D O-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:12:

Je kunt beter nu een simpel kaartje nemen, een 7600je ofzo en dan over 2 jaar upgraden. Kost je stukken minder en is waarschijnlijk nog gunstiger kwa snelheid ook (omdat een budget kaart die je over 2 jaar koopt net zo snel/sneller is dan een highend kaart van nu).

Voor wat betreft je hdd, vrijwel iedere fabrikant heeft een serie met 16MB buffer erin, of ze er ook nog in 160GB formaat zijn met 16MB weet ik zo niet, maar prijstechnisch is het toch beter een 320GB of groter te nemen (beste euro/GB verhouding). Kijk daarvoor gewoon in de PW.
en let eens op hoofdletter gebruik gb en mb zijn niets, het is GB en MB

Verwijderd

Topicstarter
een hoeveel Watt voeding dan ( ik ga wel een paar ledjes hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 23:34 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:32:
een hoeveel watt voednign dan ( ik ga wel een paar ledjes hebben)
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

Hier moet je zijn.

Verwijderd

Topicstarter
daar snap ik niets van ik ken eigenlijk niet veel van pc's

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan is dat de geschikte plek om je eens in te lezen. De topicstart bevat allerlei handige informatie. :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:35:
Dan is dat de geschikte plek om je eens in te lezen. De topicstart bevat allerlei handige informatie. :)
ok ik zal er aan beginnen

is het moederbord dat ik enkele ost geleden ehb gepost goed?

• RoD
  • Niet online

RoD

Welke? Degene die in je TS staat? De P5W DH Deluxe is een tamelijk bekend bordje en daar zijn ook wel reviews van de te vinden. Ook zijn er wel ervaringen van GoT'ers te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik heb voor de moment geen vragen meer

Verwijderd

Topicstarter
8)7 na wat denkwerk (waar ik alleen bij computer goed in ben )en opzoek werk kom ik aan dit:

http://img165.imageshack.us/img165/2923/nieuwepctl5.png

er is 350 euro van men buget af gegaan (ik heb maar 1 hd gezet i n p v 2) 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Passen alles componenten nog? :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 16:04 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Doe eens wat aan je spelling btw, tis DirectX, Gamer en er zal wel meer zijn (Firefox 2.0 Owned btw met de spellingcontrole :) *hint* ).

Maar in welke klas zit je nu? Zou het niet beter zijn gewoon een mid-end PC te kopen nu en over 2jaar oid als je gaat studeren een Laptop te kopen? Ik weet niet wat je niveau is maar op het HBO of de universiteit kun je eigenlijk niet zonder laptop. Ook mn zusje wil nu een laptop (en gaat schooien bij mn ouders) voor het MBO voor verslagen. 2000 euro is veel geld en zeker in jou geval. Voor 1000 euro heb je nu ook een geweldig systeem. Hou je wat geld over voor een laptop later, rijbewijs, scooter, uitgaan :P. Ik zou het iig zonde van het geld vinden. Core 2 Duo E6600, 2GB en GF 8800GTS zou meer dan genoeg moeten zijn, het snelste van het snelste is toch gewoon geld weg gooien voor die paar procent extra.

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:43:
Doe eens wat aan je spelling btw, tis DirectX, Gamer en er zal wel meer zijn (Firefox 2.0 Owned btw met de spellingcontrole :) *hint* ).

Maar in welke klas zit je nu? Zou het niet beter zijn gewoon een mid-end PC te kopen nu en over 2jaar oid als je gaat studeren een Laptop te kopen? Ik weet niet wat je niveau is maar op het HBO of de universiteit kun je eigenlijk niet zonder laptop. Ook mn zusje wil nu een laptop (en gaat schooien bij mn ouders) voor het MBO voor verslagen. 2000 euro is veel geld en zeker in jou geval. Voor 1000 euro heb je nu ook een geweldig systeem. Hou je wat geld over voor een laptop later, rijbewijs, scooter, uitgaan :P. Ik zou het iig zonde van het geld vinden. Core 2 Duo E6600, 2GB en GF 8800GTS zou meer dan genoeg moeten zijn, het snelste van het snelste is toch gewoon geld weg gooien voor die paar procent extra.
wat zou jij dan veranderen?
=> vergeet niet dat ik nu nog kosten heb van scherm toetsen bord en muis als ik die er af zou doen scheelt het ook weer 400 euro (zitten in de prijs) de meeste mensen die een pc kopen hebben dat al :'(

met je unif heb je wel een punt ;)

Maar men ouder betalen de helft.. ik ben 15 jaar 2de middelbaar (1x blijven zitten)

welke video kaart raden jullei mij aan voor 180 euro? (een snelle liefst)

Verwijderd

ik raad je aan een andere cardreader te kopen. 30€ is gewoon té veel, ook al is het een lianli. Koop een gewoon budget spulletje, aan een cardreader kan toch niet zoveel schelen. Voor 15€ ben je dan klaar.

500 wat is ook wel een beetje extreem he, met een Amerk 350w kom jij toe. Ik heb zelf een 520w voeding zitten en dat ding trekt alles wat je eraan hangt (cpu die rond de 160watt moet trekken, 8Harde schijven, 2 DVDbranders, een x800GT en een hele zooi fan's en neons enzo. Zelfs bij een testje met een tec kon die nog 7A trekken zonder dat het systeem plat ging) . Zoveel kracht heb jij dus echt niet nodig, al verbruikt je videokaart veel, jouw cpu verbruikt zo goed als niets (65w).

Spaar dus op je voeding een beetje uit (steek een Asus A-45GA 450W ofzo, kost maar 50€) en je kan al 40€ extra aan je vga geven. Dan kom je voor 220€ aan een x1950pro. Of het zin heeft om zo een te zetten weet ik niet, je koopt ze nu en binnen een maand is ze verouderd... Ik zou dus die 40€ gewoon aan iets anders uitgeven.

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik zou toch nog eens wat reviews doorlezen. Best buy guides lijkt een goede start:
http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide
http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/

videokaart: een 1950 pro is € 180,-
pricewatch: MSI Radeon RX1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) RX1950PRO-T2D256E

En waarom geen 19" scherm? Je hebt b.v. al een Eizo voor € 340,- :9
pricewatch: Eizo FlexScan M1900 (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Grijs)

of de samsung 940 BF voor € 255,-:
pricewatch: Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)

Ik heb zelf ook een voeding van Be quit! en dat bevalt goed. Hij ziet er ook erg mooi uit. hier kan je trouwens berekenen hoeveel Watt je nodig hebt. Hou hier wel rekening met een uitbreiding in de toekomst.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:06:
ik raad je aan een andere cardreader te kopen. 30€ is gewoon té veel, ook al is het een lianli. Koop een gewoon budget spulletje, aan een cardreader kan toch niet zoveel schelen. Voor 15€ ben je dan klaar.

500 wat is ook wel een beetje extreem he, met een Amerk 350w kom jij toe. Ik heb zelf een 520w voeding zitten en dat ding trekt alles wat je eraan hangt (cpu die rond de 160watt moet trekken, 8Harde schijven, 2 DVDbranders, een x800GT en een hele zooi fan's en neons enzo. Zelfs bij een testje met een tec kon die nog 7A trekken zonder dat het systeem plat ging) . Zoveel kracht heb jij dus echt niet nodig, al verbruikt je videokaart veel, jouw cpu verbruikt zo goed als niets (65w).

Spaar dus op je voeding een beetje uit (steek een Asus A-45GA 450W ofzo, kost maar 50€) en je kan al 40€ extra aan je vga geven. Dan kom je voor 220€ aan een x1950pro. Of het zin heeft om zo een te zetten weet ik niet, je koopt ze nu en binnen een maand is ze verouderd... Ik zou dus die 40€ gewoon aan iets anders uitgeven.
ik ga wel case modden en die kaart ga ik niet nemen idd te rap veroudert

is 400W genoeg let wel ik moet er nog ledjes (niet veel) enz aanzetten....

de cartreader zal ik niet veranderen hier, in een winkel in belgie zal ik een andere kopen (de rest koop ik bij azerty.nl)

ik dacht aan deze voeding:
Be Quiet Straight Power, 400 Watt, Retail

prijs: 57.53 euro

Verwijderd

die voeding is ook genoeg, een ledje trekt namelijk geen/amper stroom. Als je een ampere van je 12v lijn kwijt wil kan je mits goed schakelen makkelijk een 100tal leds laten branden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:02:
8)7 na wat denkwerk (waar ik alleen bij computer goed in ben )en opzoek werk kom ik aan dit:

http://img165.imageshack.us/img165/2923/nieuwepctl5.png

er is 350 euro van men buget af gegaan (ik heb maar 1 hd gezet i n p v 2) 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
X1950Pro nemen ipv die 7600GT. De X1950Pro presteert beter.
Passen alles componenten nog? :*)
Dat kun je zelf ook checken.

Verwijderd

Topicstarter
zo een beetje aan verandert:

GigaByte GA-965P-DQ6
+card reader
Western Digital Caviar RE16, 160 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 2x
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Asus EAX1950PRO/HTDP/256M, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Samsung 940BF, 19 inch, Zilver, zwart

zij dit goede coolers:

Zalman CNPS9700 LED (procesor cooler)
Zalman VF900-Cu LED (video kaart cooler)

alles samen +/- 1800 euro is dit goed? (als er iets af kan wil ik het weten)

• laurensxeon
  • Laatst online: 30-01 18:00
artic freezer pro moet ook een goede koeler zijn.

maar euh moi.. 1800 eu. voor een 15 jarig jochie. ik zou een schop onder m'n kont kunnen krijgen van mijn ouders... 1200 eu vind ik al een max en ik ben 20. maarja sommigen zwemmen in het geld...

succes verder.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:48:
zo een beetje aan verandert:

GigaByte GA-965P-DQ6
+card reader
Western Digital Caviar RE16, 160 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 2x
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Asus EAX1950PRO/HTDP/256M, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Samsung 940BF, 19 inch, Zilver, zwart

zij dit goede coolers:

Zalman CNPS9700 LED (procesor cooler)
Zalman VF900-Cu LED (video kaart cooler)

alles samen +/- 1800 euro is dit goed? (als er iets af kan wil ik het weten)
"Is dit goed" is geen vraag, geef even aan waar je precies over twijfelf en waarom.

• Greeneye1992
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:35
Je hebt al gezegd dat je niet zou overclocken
waarom neem je dan pc6400 en geen pc4300 of als je nog een beeetje wil overclocken pc5300/5400?

specs:http://specs.tweak.to/list/7767

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08-2025
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, Cas 5, 800 MHz (Valueram): € 328,21
http://www.azerty.nl/prod...2-pc6400-800-mhz-2-x.html

Kingston KHX6000D2K2/2G, 2048 MB, Cas 4, 750 MHz: € 215,68
http://www.azerty.nl/prod...2-pc6000-750-mhz-2-x.html

Volgens mij is de goedkoopste in dit geval de snelste.

Maar natuurlijk kan je dit zelf ook vinden op Azerty. Je gaat naar naar "DDR2 modules (non ecc)", respectievelijk naar, "DDR2 overclock modules" daar klik je onder "groeperen" op "capaciteit" en dan op "prijs".

Bij de Best buy guide van Tweakers vindt je een link naar een review van processorkoelers.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot. Het voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en ik vind dat je zélf ook wel het één en het ander mag uitzoeken i.p.v. het hier te vragen.

Je kunt aan de hand van benchmarks, reviews en ervaringen (bv. op GoT of Tweakers.net Productsurvey) prima uitzoeken wat goed presteert en of het bijelkaar past :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.