Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waar op letten bij aanvraag sponsoring?

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
hello,
ik ga voor mijn website sponserings aanvragen naar bedrijven sturen.
nu was mijn vraag hoe je dit het beste aanpakt?
waar moet je op letten als je dit doet, wat mag ik niet vergeten vermelden enz.
thx in advance
masauri

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52
Waarom zou een bedrijf je website willen sponsoren? Vertel dus niet hoe geweldig je site wel niet is maar vertel juist wat de kansen voor de potentiele sponsor zijn.

Verder is correct taalgebruik een absolute must, niet zoals je startpost dus!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Wij krijgen ook regelmatig sponsor aanvragen (wij hebben een hosting, webdesign en webapplicatie bedrijf). 5 van de 10 worden afgewezen omdat het niet innovatief is, er in ruil voor onze diensten slecht een bannertje of linkje geplaatst wordt, of omdat het idee redelijk slecht uitgevoerd is (mits het al uitgevoerd is dus).

3 van de 10 aanvragen gaan de prullenbak in omdat er erg fout taalgebruik toegepast wordt, zodanig dat we die berichten geneens serieus kunnen nemen (beetje dus zoals de startpost, game- en internettaal gemixt met afkortingen).

2 van de 10 zijn goede aanvragen, maar helaas zijn het mensen met de grootste ideeën, maar waar van de uitwerking uitblijft, door tijd gebrek, of geen zin meer. 1 van de 20 of iets dergelijks wordt echt een succesvol project, en heeft potentie. Als jij denkt dat jouw project binnen deze groep valt, dan moet je dat zeker in je aanvraag vermelden, en de punten waarvan je denkt dat je sterk staat.

en laat je aanvraag door 2 of 3 andere mensen lezen, om fouten er uit te halen en te perfectioneren.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
djluc schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:48:
Waarom zou een bedrijf je website willen sponsoren? Vertel dus niet hoe geweldig je site wel niet is maar vertel juist wat de kansen voor de potentiele sponsor zijn.

Verder is correct taalgebruik een absolute must, niet zoals je startpost dus!
buiten "vertel juist wat de kansen voor de potentiele sponsor zijn" heb ik ook niets aan jou post.
je begrijpt mij tenminste om me van voldoende antwoord te kunnen voorzien ook al is het niet mijn mooiste beste nederlandse ABN dat ik hier ff als voorbeeld zou moeten zetten om te laten zien aan jou dat ik het kan en om uit te leggen wat ik vraag.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52
Je hoef hier echt niet je "mooiste beste nederlandse ABN" te plaatsen. Die tijd kan je beter steken in je sponsorbrief. Het zou echter wel prettig zijn als je gewoon de basis-zaken als hoofletters en leestekens zou toepassen.

Ontopic: Wat maakt je site speciaal. Waarom zou een sponsor niet een van de miljoenen andere sites gaan sponsoren?

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
djluc schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:34:
Ontopic: Wat maakt je site speciaal. Waarom zou een sponsor niet een van de miljoenen andere sites gaan sponsoren?
Omdat het nog niet bestaat.
verscheidene mensen hebben reeds het net afgezocht maar het bestaat buiten mijn site niet.
Ik ben reeds in onderhandeling met een bedrijf, maar heb geen idee hoe ik zo'n brief zou moeten opstellen.
Vandaar dus de vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door masauri op 10-11-2006 21:00 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
masauri schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:44:
hello,
ik ga voor mijn website sponserings aanvragen naar bedrijven sturen.
nu was mijn vraag hoe je dit het beste aanpakt?
Als je iemand iets wil verkopen, moet je opvallen en je moet duidelijk maken waarom het minder kost dan 't oplevert.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat bij de meeste bedrijven bedelbrieven meteen in de prullenbak verdwijnen, ongeacht de vraag of je taalgebruik goed is.

En zorg ook dat je, voordat je je brieven/emails verstuurt ook je follow-up al gepland hebt. Regel een telefoonscript, regel tijd ongeveer een week later en ga ze allemaal nabellen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

masauri schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:58:
Omdat het nog niet bestaat.
verscheidene mensen hebben reeds het net afgezocht maar het bestaat buiten mijn site niet.
Ik ben reeds in onderhandeling met een bedrijf, maar heb geen idee hoe ik zo'n brief zou moeten opstellen.
Vandaar dus de vraag.
Waarom is het feit dat iets nog niet bestaat, genoeg om het te sponsoren? Een - pak em beet - vereniging om kleren naar %arm land% te sturen bestaat ook al lang maar er zijn zat mensen die dat sponsoren.

Of bedoel je investeren? En als investeren: heb je een uitgewerkt bedrijfsplan?

En inderdaad; als ik op mijn bedrijf een slecht geschreven verzoek tot "gratis geld" krijg, neem ik het niet serieus. Je gaat er toch van uit dat iemand die niet de moeite neemt om goed te schrijven, wel de moeite neemt om goed z'n best te doen voor hetgeen hij bedelt. En je hebt nog niet laten zien dat je fatsoenlijk kan schrijven. Klinkt als een lullige aanval, maar het is bedoelt als deel van een antwoord op je vraag: zorg dat je beter schrijft.

Als je al in onderhandeling (?) bent, heb je trouwens toch geen brief meer nodig?

Oftewel: huh? :P

Generiek antwoord: Ga er van uit dat er al zat voetbalverenigingen en armenhuizen brieven sturen. Wat is er zo speciaal aan jouw site dat mensen er geld aan geven? Hoe bevorderdt het %algemeen doel%? Waarom jij en niet de kankerstichting?

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 11-11-2006 09:28 . Reden: vcanvan = van :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
ik kan moeilijk uitleggen waar het om gaat hier omdat het onderhandelen nog achter gesloten deuren plaats vind.
ik vraag enkel tips enz. anders had ik allang mijn verhaal al getyped.
als de tijd er rijp voor is kom je dit vanzelf te weten hier op tweakers.
ik ben hier al van 17april 2006 mee bezig, en heb dus inderdaad niet 1 plan maar maar meerdere draaiboeken om alle mogelijke situaties aan te kunnen.
alleen vraagt het onderhandelen tijd.
en als ik meer dan 1 bedrijf kan krijgen om me te sponsoren, des te beter nietwaar ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

.

[ Voor 114% gewijzigd door Guardian Angel op 10-11-2006 23:35 ]

ARME AOW’er

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 07:53

Reptile209

- gers -

(jarig!)
Wat ideeën uit de losse pols:
- Wees concreet. Geef aan wat men precies krijgt (kleurenprintje als voorbeeld, of zoals gesuggereerd een voorbeeldpagina), hoeveel het precies gaat kosten. Ergens bij het voorbeeld kan je vermelden wat je nodig hebt (bijvoorbeeld logo zo en zo groot, deze resolutie; banner a x b pixels, etc.)
- Geef aan wat je precies doet en waarom <bedrijf> daarmee zijn doelgroep bereikt. Kijk bijvoorbeeld ook of je kan vinden wat voor andere zaken ze gesponsord hebben/sponsoren, en vertel waarom datzelfde geld bij jou beter besteed is.
- Geef aan hoe en wanneer je direct contact met ze gaat opnemen. Bijvoorbeeld "... zou hier graag in meer detail met u over willen spreken. Daarom neem ik woensdag 22 november rond 14.00 telefonisch contact met u op. Mocht dit u niet schikken, zou u mij dat dan willen laten weten op <insert email en telefonnummer>."
- Zorg dat je waarmaakt wat je belooft, bouw desnoods een veiligheidssysteem in als 25% vooruit betalen, de rest na gebleken tevredenheid na 30 dagen.
- Plaatjes (zie puntje 1) verkopen makkelijker dan tekst, dus maak het aanschouwelijk.
- Probeer vantevoren uit te vissen wie je moet hebben (naam) en hoe je hem/haar bereikt per brief, email en telefoon (voor puntje 3).
- Hou het zo kort en zakelijk mogelijk, niemand gaat een roman van 10 pagina's doorspitten. Zorg dat de belangrijkste data (wat, hoe, waar, hoeveel) direct duidelijk is: vat het samen in een tabelletje ofzo.

Zo scherp als een voetbal!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:01:
[...]

Als iemand nauwelijks of geen moeite doet om een nette startpost te schrijven, waarom zouden dan anderen moeite moeten doen om te reageren?

omdat ik de ganse week niets anders gedaan heb dan nette dingen te typen.
dus mag het voor mij ook al is wat gewoner zijn voor de verandering.

ik heb zo de indruk dat men meer op elkaars gedrag reageerd dan op het topic hier op tweakers.
volgens mij is het zelfs verboden om is een off-day te hebben, en moet je je voor alles verantwoorden in plaats van een simpel antwoord op een simpele vraag te krijgen, die niet te moeilijk is en begrijpbaar voor iedereen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kijk eens waar ik ook op reageer. :)

Daarnaast geef gaf ik je toch een zet in goede richting. Als je alleen over het eerste deel bóven de lijn valt en verder niets ermee doet deed dan edit ik mijn post maar weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 10-11-2006 23:38 ]

ARME AOW’er

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
ik zeg ook niets over dat andere deel omdat ik het gebruik, en ff op me in laat werken.
ik copy/past alles in een word documentje om het nog is rustig na te lezen als ik het afgeprint heb.
alles even op een rijtje zetten en aan de hand daarvan een document opmaken waar het allemaal in voorkomt.

ik begrijp wat je wil zeggen, maar ik heb het niet alleen over jou, ik wil niet dat je je persoonlijk aangevallen voelt.
het spijt me als dit zo was.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gaat het nu om sponsoren, adverteren, of investeren. Dat blijft me een beetje vaag. Waarom zou een onderneming je geld geven? Wat kunnen zij met jouw ' diensten' ?

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Roenie schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:35:
Gaat het nu om sponsoren, adverteren, of investeren. Dat blijft me een beetje vaag. Waarom zou een onderneming je geld geven? Wat kunnen zij met jouw ' diensten' ?
zoals in de topic titel staat, sponsering.
waar moet ik op letten als ik een sponsor aanvraag doe? meer niet.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Laat ik maar weer eens wat vragen. Welke bedrag denk je nodig te hebben om minimaal 3 volledige jaren probleemloos te kunnen draaien? Het scheelt maar 'íetsjes' als je een sponsor benadert voor € 50.000,= per jaar of voor € 50,= voor 3 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 12-11-2006 20:47 ]

ARME AOW’er

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
masauri schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:32:zoals in de topic titel staat, sponsering.
waar moet ik op letten als ik een sponsor aanvraag doe? meer niet.
Dat staat er inderdaad, maar dat je dat hebt opgeschreven wil niet zeggen dat dit de lading dekt. Het is juist onduidelijk hoe het zit, daarom mijn vraag. Wat jij sponsoring ziet, kan een ander als adverteren zien.

Het allerbelangrijkste lijkt me dat de sponsor jouw goede doel wil steunen en achter de doelstellingen staat. Ten tweede wil de sponsor geassocieerd worden met de positieve uitstraling van de samenwerking. Ten derde gelden de wetten van het adverteren.

offtopic:
Vragen om hulp is goed, maar wanneer je reacties krijgt die om verduidelijking vragen of kritische opmerkingen plaatsen vind ik dat je nogal geïrriteerd reageert. Doe dat beter niet in je gesprekken met sponsors.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Ik sluit me helemaal bij Roenie aan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
jep, klopt helemaal.
komt doordat ik net uit een moeilijke periode kom dat ik zo geirriteerd reageerde.
heb redelijk slecht nieuws gehad omtrend dichte familieleden, vandaar.
moet het nog allemaal verwerken.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
De kunst van het verkopen...

In het algemeen, geef aan hoe het bedrijf beter wordt van de sponsoring, dus wat je ze kan bieden. Wees niet arrogant door te stellen dat je precies weet wat ze nodig hebben: bied meerdere opties aan. Laat blijken dat je probeert mee te denken met hun business.

Geef ook aan hoe je er zelf op vooruitgaat, dus op welke wijze jij profiteert van de samenwerking. Schets een situatie waar beiden op vooruitgaan.

Probeer het ook 'van de andere kant' te zien: Hoe zou jij omgaan met een sponsoring-verzoek?
Stel (ik noem maar iets) een verzorgingshuis zoekt sponsoring voor een verbouwing, zou je het doen? Als ze vervolgens aanbieden om de eetzaal de Masauri-eetzaal te noemen? Of... de regionale turn-selectie vraagt sponsoring? En als ze jou een halve dag de beschikking over de selectie voor commerciele activiteiten geven, bijvoorbeeld voor opname van een tv reclame?

Succes met je business!
Pagina: 1