Toon posts:

Plasma vs LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een platte TV aanschaffen, want op de plaats waar momenteel mijn TV staat komt een gashaard. Hierboven moet dan het platte scherm gehangen worden. Het scherm mag maximaal 1 meter breed zijn, dus zeg maar rond de 37 a 40 inch schermen. Maximaal bedrag is 1800 euro.

In eerste instantie heb ik me georienteerd op LCD schermen, vanwege plaatsing boven gashaard (warmtebestendigheid). Scherper beeld wanneer een PC, Xbox aangesloten wordt. LCD minder energie verbruikt.

In een aantal winkels vraagt men mij of ik ook plasma heb overwogen. Deze bieden momenteel de laagste prijs voor een goede contrast 10000:1. De weergave van PAL/NTSC ziet er beter uit met plasma. Alleen het aanbod van plasma's in de 37 tot 40 inch is erg beperkt.

Eigenlijk vind ik 1080i en 1080p niet eens zo interessant, want er is nog weinig content. Het weergeven van een goed PAL/NTSC beeld vind ik veel belangrijker.

Ben ik volledig met mijn afweging van plasma en LCD? Hebben jullie tips voor een LCD dan wel plasma TV die voldoet aan mijn wensen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer eerst even te zoeken voordat je een vraag stelt. Het is niet leuk als elke week dezelfde vraag wordt gesteld en veel vragen kan je met een beetje zoekwerk terugvinden.

Jouw vraag is er een die al vaak is langsgekomen, zie ook dit topic (en vele andere)

[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Plasma vs LCD discussies zijn al veelvuldig gevoerd. Even zoeken Zou meer dan zat informatie op moeten leveren over de voors en tegen van de twee.

Verder moet je toch echt in de winkel moeten beslissen wat je mooier vind, want dat is vaak heel persoonlijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.