Toon posts:

Processor Dekundige Gezocht voor Vragen.

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben Michel van der Molen en ik doe een opleiding ICT op het Noorderpoort in Groningen.
Op deze opleiding heb ik samen met mijn tafelgroep de opdracht gekregen een werkstuk te maken over het Moederbord,mijn deelonderwerp is de processor.
Als deel van de opdracht moet ik een deskundige zoeken die een door mij zelf gemaakt lijst met vragen wil beantwoorden.
Daarom wil ik vragen of hier ergens iemand een processor deskundige is die mijn vragen kan beantwoorden.Als dat zo is zo ik graag willen dat die gene even de antwoorden op men vragen geeft samen met een duidelijk uitleg.

Dit zijn mijn vragen :

Vragen over de Processor

1. Wat is de hoofdfunctie van de processor ?

2. Hoe werkt de processor ?

3. Waar staat de afkorting CPU voor ?

4. Hoe word een processor gemaakt ?

5. Wat voor soort processors zijn er ?

6. Wat is verschil tussen verschillende soorten Processors ?

7. Wat is het belangrijkste verschil tussen de fabrikanten AMD en Intel ?

8. Hoe komt dat verschil ?

9. Welke processor raad u aan voor thuis gebruik

10. Wat was de eerste processor ooit. ?

11. Hoe kan een processor sneller werken ?

12. Wat is de aller snelste processor ooit gemaakt

13. Wat is dual core ?

14. Wat is quad core ?

15. Wat is overclocking ?

16. Hoe kan een processor sneller gaan dan waar hij voor gemaakt is ?

17. Hoe koel moet een processor zijn zodat hij niet oververhit word ?

18. Ik heb iets gehoord over .25 en .15 micron wat is dat ?

19. Hoe merk je het verschil ?

20. Welk Steunprogramma raadt u aan voor de beste prestaties van de processor?

Extra: Wilt u nog iets toevoegen ?

-------------------------------------------------------

Veel vragen zijn vrij makkelijk en had ik zelf ook wel kunnen beantwoorden, maar het was nou eenmaal de opdracht dat ik het een deskundige vroeg.

Ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen.

Alvast bedankt.
Grtz Michel

P.S. graag naam en eventueel beroep noemen bij het beantwoorden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PMG FAQ
begin eerst eens met hier te lezen, daar staat genoeg info in :)

Verwijderd

En nu maar hopen dat je iemand vind die er behoefte aan
heeft om die waslijst te beantwoorden :X 8)7 }:O

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 16:21 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:18:
En nu maar hopen dat je iemand vind die er behoefte aan
heeft om die waslijst te beantwoorden :X 8)7 }:O
Ach, die vragen zijn nix ;), met beetje google weet je ook wel dat CPU staat voor Central Processing Unit, en iedereen weet wel hier wat overclocken is, is tevens ook uit de naam te halen.
Zelfde geldt voor de rest, paar minder makkelijke tussen, maar met beetje hulp van google is dat zo te achterhalen. Maar moet door een 'deskundige' beantwoord worden

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 09-11-2006 16:24 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27
Met zelf zoeks! :+

offtopic

Ik wil miljonair worden, wie wil er werken en mij van geld voorzien?

/offtopic

Een beetje een rare opdracht van school (of stel jij hem maar zo hier, omdat dat veel werk scheelt :z). Plat gezegd vragen ze dus: Hier heb je (of maak) een vragen formulier, zoek maar iemand die het invult. Het lijkt me beter te zeggen: Hier heb je (of maak) een vragen formulier, zoek zelf de antwoorden (daar leer je van) en stel de vragen die je niet weet (daar leer je ook van), of niet zeker weet aan een deskundige.

[ Voor 139% gewijzigd door Jumpman op 09-11-2006 16:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 22:03
Mijn eerste reactie was google maar nu zie ik dat je het een deskundige moest vragen...Als je dan echt leuk wil doen, ga is naar een computerwinkel, laat ze al je vragen beantwoorden en koop daarna vooral niks ;) :9

Nee maar even serieus. Ik denk dat je makkelijk even langs een willekeurige computerzaak kan gaan en daar wat vragen stellen. Er zullen daar toch ook wel 'deskundigen' lopen die ervoor betaald worden jou te helpen?

Macbook Pro, 640 WD extern

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

-lezen is idd ook een faq-

mijn excuses, ik had het verkeerd begrepen.

Daarnaast wil ik je wel even vermelden dat je beter irl een "deskundige" kan zoeken die je hierop antwoord geeft. Voor zover ik weet is het namelijk noodzakelijk om je bron in je essay te verwerken. Een bron als GoT wordt absoluut niet geaccepteerd (trust me, been there, done that ;) )

[ Voor 76% gewijzigd door KatirZan op 09-11-2006 16:26 ]

Wabbawabbawabbawabba

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

wij hebben dit ook gehad op school....
en zelf heb ik alle info via google gevonden en de meerendeel zelf gedaan....

kijk even rond op het internet.
deze vragen zijn echt wel te vinden...

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:45

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:14:
Als deel van de opdracht moet ik een deskundige zoeken die een door mij zelf gemaakt lijst met vragen wil beantwoorden.
Om te beginnen : proficiat me je eerst post hier op GoT. Zoals hierboven al aangegeven , Google is your friend so make use of it ;) .. anderzijds stel ik me wel vragen bij jou topicstart want het lijkt me eerder dat jij de opdracht hebt gekregen om een verslag te maken over de CPU en dus iemand zoekt die jou de informatie hiervoor geeft. Dit is helaas niet de bedoeling hier op GoT..... :+

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik ben geen professional, maar ik zou wel enkele antwoorden kunnen geven:

1) De CPU is de centrale verwerkings eenheid van een pc, en verwerkt dus alle data die hij krijgt. (is nog wel wat meer over te vertellen hoor, maar heb geen zin om zo lang te typen :P).

2) De CPU werkt met een ALU, Registers en een Control Unit. Je hebt een databus, wat dus zegmaar de algemene bus is, en waarop alle bovenstaande 'onderdelen' op 'aangesloten' zitten. De control Unit is verbonden met de Control Bus en en Adres bus. Deze geeft vervolgens een seintje aan de Registers dat er iets aankomt over de databus, en wat er mee gedaan moet worden. Vervolgens gaat dit naar de ALU (of eerst via de Control Unit naar de ALU, dat weet ik niet precies), en de ALU verwerkt het.

3) Central Processing Unit, of in het nederlands: Centrale Verwerkings Eenheid

4) Met een ronde wafer van Silicium als ik me niet vergis, waaruit de cores/cpu's worden 'gedrukt' . Veel meer kan ik hier helaas niet over vertellen.

5) Je hebt printplaten zoals de Pentium 3, en Microprocessors zoals de Pentium 4 (en natuurlijk de tegenhanger Athlon).

Je hebt single cores en Dual Cores, en ook Quadcores (en mischien nog wel meer).

Ook geluidskaarten en videokaarten etc hebben een 'Processor'.

6) Het verschil ligt meestal in de hoeveelheid Cache, het stroomverbruik, en natuurlijk de snelheid. Ook worden in cpu's vaak verschillende technieken gebruikt, denk maar aan Netburst, Cool & Quiet.

7) De architectuur denk ik. Qua snelheid is het toch meestal een nek-aan-nek race,

8) De architectuur onder ondere, en het aantal NM waarop het gebakken is (stroomverbruik hangt hier vanaf).

9) Athlon 64 met Cool & Quiet, of een Celeron/Sempron.

10) /

11) Doormiddel van overclocken

12) /

13) Meerdere cores (2) op 1 cpu, waardoor je dus eigenlijk 2 'cpu's' hebt op 1 plakje.

14) Er zijn 2 soorten quad-cores. Je hebt _echte_ quadcores, met 4 cores op 1 'plakje', en je hebt 2 dual-core cpu's die samenwerken op 1 moederbord, wat ook quadcore wordt genoemd.

15) Het aantal kloktikken per seconde van een cpu opvoeren, waardoor hij sneller zal gaan werken, maar ook warmer zal worden.

16) Overclocken :S

17) Steeds verschillend, veel cpu's kunnen makkelijk 65 graden worden, sommige zelfs 80, maar andere cpu's komen liever niet boven de 60. Onder de 60 graden zit je dus iig veilig.

18) /

19) /

20) Hoe bedoel je dat?

Hier nog wat meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/CPU

Helaas weet ik het niet nog iets uitgebreider, maar just my 2 cents. Het is volgens de FAQ echter niet toegestaan je huiswerk hier zomaar neer te kwakken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Havoc89, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

dit is niet de manier om een topic te openen in PMG, zie ook PMG Beleid en daarom gaat je topic dicht.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.