Suse 10.1 install wil niet terug naar de x86 kernel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
gister avond kreeg ik mij joystick aan het werken maar toen ik deze wou proberen kreeg ik problemen in cedega 5 met de video driver...het bleek dat cedega 5 niet goed werkt met 64 bit versie van suse 10.1

Nu hoef ik niet persee de 64 bit versie te hebben en wou ik suse 10.1 herinstalleren met de X86 kerlen in plaats van de X86_64 kernel van linux, echter lukt me dit niet.

wat ik ook probeer yast blijft de x86_64 kernel installeren, weet iemand hoe ik dit handmatig kan veranderen tijdens de installatie van suse 10.1 ? 8)

ik heb de orginele gekochte dvd van suse 10.1 (non-oss geloof ik)

hopelijk is dit het laatste probleem waar ik tegen aan knal, ik wil echt geen vista op me machine volgend jaar ik moet en ik zal over naar linux. :*)

mijn hardware:

Asus P5LD2 Socket 755 Moederbord.
Asus 7600GS Silent PCI-e 512MB 16x (met zalman v-900 koeler.)
Pentium 4 661 "Cedar Mill" 3,6Ghz 2MB processor met emt64 ondersteuning (met zalman 7700 koeler)
DDR-2 1GB V-Data 533Mhz

[ Voor 13% gewijzigd door Trekkerkearl op 09-11-2006 09:54 ]

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gister avond kreeg ik mij joystick aan het werken maar toen ik deze wou proberen kreeg ik problemen in cedega 5 met de video driver...het bleek dat cedega 5 niet goed werkt met 64 bit versie van suse 10.1
Post even in jouw vorige topic hoe jij dat aan de praat hebt gekregen, zodat andere mensen niet weer dezelfde vraag hoeven te stellen.

Nu even terug op jouw vraag, je moet de x86 versie van suse 10.1 pakken, dan krijg je een 32bit kernel. Als je de cd niet hebt dan verwijs ik jou hier naartoe :)

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
op mijn vorige pc gebruikte ik de zelfde dvd en toen was het wel 32bit.
sterker nog als ik de kernel wil veranderen, zegt ie:
"choose this kernel only if you know what your doing yast automaticly chooses the correct kernel for your system"

ookal kies ik deze volgens yast (standard kernel)
dan zie ik nog dat tijdens het kopieren van de bestanden alles eindigt op X86_64 wat zeggen wil dat hij nog steeds de 64 bits versie installeert.

hij zal dit doen omdat mijn processor 64 bit ondersteunt, iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten BV in de bios van mijn moederbord, zodat hij als 32 bit gezien wordt ?
of hoe ik deze dvd zover krijg dat hij de 32 bits versie installeerd.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

kan je niet een 32bit userland instaleren op suse?

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
sorry dat ik het zeg, maar zoals al eerder aagegeven heb ik nog niet zo veel kaas gegeten van linux.
Ik begin het steeds beter te begrijpen met al die dependensie en ander systemen, maar ik weet dus niet wat een userland is ? zou je dit kunnen uitleggen @daft_dutch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
daft_dutch schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:21:
kan je niet een 32bit userland instaleren op suse?
Wat daft_dutch bedoeld is, installeer een 32bit omgeving, dus coreutils, binutils libs e.d. als 32bit installeren.

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

Pagina: 1