Suse linux 10.1 + Cedega 5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ik heb nu (op een nieuwe moederbord) linux aan het lopen, alles werkt en de computer werkt opper best, alleen kan ik nog geen windows spellen spelen, ik ben echt een beginner hierin, maar ik wil geen vista begin volgend jaar dus ik wil over naar linux.

ik heb een abo op cedega genomen en heb dit geinstalleerd op mijn computer ik kan flight simulator starte en spelen, echter heb ik 2 makkkelijke vragen..

1. het spel wordt geinstalleerd in "/Home/Dennis/.cedega/flightsimx" en ik zou het graag op een hardeschijf hebben staan die ik hiervoor heb aangeschaft een 250GB disk voor spellen en de data dier daar bij hoort met als mount point /Games.
Dit zou met een symlink (ofzo) moeten werken, maar het lukt me niet om het goed te krijgen, kan iemand mij vertellen hou ik dit doe ?

2. ik wil graag mijn Trustmaster Fox2 joystick installeren en gebruiken onder linux, ik weet dat het kan maar het is me nog niet gelukt.
onder windows is het een simpele HID-Device met 3 assen, een gashendel en 4 knoppen en ben ik geen drivers nodig.
cedega zegt bij toevoegen van de joystick "please enter the result from jstest" eeh, wat bedoel ze hiermee en hoe kom ik aan de gegevens ? en of hoe krijg ik dit werkend, ik kan het nergens vinden.

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09

Cyphax

Moderator LNX
Trekkerkearl schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:57:
ik heb nu (op een nieuwe moederbord) linux aan het lopen, alles werkt en de computer werkt opper best, alleen kan ik nog geen windows spellen spelen, ik ben echt een beginner hierin, maar ik wil geen vista begin volgend jaar dus ik wil over naar linux.