Fan staat stil

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10-2025
Hoi,

nadat ik mijn kast van mijn pc had opengeschroeft en hem daarna aanzette, zag ik dat 1 van de fans niet draaide. Ook als ik bij speedfan kijk, draait ie niet. Dat hoort volgens mij niet. Is mijn fan dan kapot of wat? De temperatuur ligt rond de 45 graden... En loopt op, er staat zon vlammetje, volgensmij is dat niet egt de bedoeling! Nu geeft ie 52 graden!

[ Voor 16% gewijzigd door Coeluh op 08-11-2006 15:45 ]

Verwijderd

Als hij eerst wel draaide en daarna niet meer, is het niet goed nee... Weet je zeker dat je niet per ongeluk een stekker hebt losgehaald? En het zou wel erg toevallig zijn als ie opeens kapot zou zijn.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

CPU-fan? Case-fan? Northbridge-fan? Zit die fan goed aangesloten op het moederbord danwel de molex-stekker? Om welke processor gaat het? Kortom, een hoop vragen voordat we je kunnen helpen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Coeluh
Ik weet niet of de stekker los zit, er lopen 20 draadjes :9

Is 52 graden gevaarlijk hoog?

Case-fan is het, en ik weet niet hoe ik kan zien hoe hij is aangesloten

[ Voor 28% gewijzigd door Coeluh op 08-11-2006 15:47 ]

Verwijderd

Coeluh schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:47:

Ja en wij helemaal niet :X

52 graden is niet extreem hoog, maar welk onderdeel heb je het over; dat vertel je er niet bij... 8)7

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 09:17
hoe hij is aangesloten: eerm loop het kabeltje dat aan de fan uit komt ergens naar toe?

BOE

• Coeluh
Uhm welk onderdeel? Mijn case-fan staat stil, en die geeft 0 rpm in speedfan en de temperatuur is bij temp2 vaak het hoogst. Enige samenhang?
cman schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:48:
hoe hij is aangesloten: eerm loop het kabeltje dat aan de fan uit komt ergens naar toe?
Ja maar ik zie niet precies waar, want hij komt samen in een bundel van een hoop kabeltjes, moet ik dalijk eens goed naar kijken dan!

[ Voor 54% gewijzigd door Coeluh op 08-11-2006 15:49 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Aan een fan zitten een aantal draadjes (twee of drie vaak) en die lopen gezamelijk naar een mooi (wit) stekkertje, en die zit ergens op het moederbord vast of aan een molex aansluiting van de voeding.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45

volg het kabeltje, zie je op een gegeven moment een uiteinde dat NIEt ergens op het moederbord zit, ook niet aan je pc-voeding, dan zit ie d'r niet op, heeft ie geen stroom en werkt ie niet :)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45

volg het kabeltje, zie je op een gegeven moment een uiteinde dat NIEt ergens op het moederbord zit, ook niet aan je pc-voeding, dan zit ie d'r niet op, heeft ie geen stroom en werkt ie niet :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je geeft bar weinig informatie in je topicstart :X Over welke fan heb je het? Heb je uberhaupt de veilige maximumtemperaturen opgezocht? Heb je eraan gedacht of de fan temperatuurgeregeld is? Heb je al in de BIOS rondgekeken?

Enfin, begin hier: PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? De rest spreekt voor zich. Dit topic gaat ondertussen dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.