Upgrade PC zinvol

Pagina: 1
Acties:

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb nu iets van 2 jaar de Poseidon II van de Alternate. Ik gebruik de PC vooral voor gamen en wat tekstverwerken voor school. Nieuwe spellen zoals Oblivion en Call Juarez kan ik heel slecht spelen, lage fps waardoor Call of Juarez onspeelbaar is. Ghost Recon Advanced Warfighter gaat al helemaal niet. Daarom heb ik besloten om m'n pc up te graden, dus een nieuwe videokaart, extra geheugen.

Mijn pc:

Pentium 4 3.4 Ghz. HT
Gigabyte GA-815915P Duo (heeft 1 PCI-e slot)
2× 512 MB RAM (PC 3200 DDR 400)
Asus 6600 256 MB PCI-e
Maxtor 200 GB
Een AOpen behuizing met een standaardvoeding van geloof ik 300 of 350 watt.

Waar ik zelf aan zat te denken:

Pentium 4 3.4 Ghz. HT
Gigabyte GA-815915P Duo (heeft 1 PCI-e slot)
4×512 MB RAM (PC 3200 DDR 400)
MSI 7900GTO of is er een beter alternatief voor het geld?
Maxtor 200 GB
Coolermaster 631 of zoiets als een TT Tsunami. Met een A-merk voeding.

Ik heb probleem dat ik in de toekomst Vista niet kan draaien omdat mijn Pentium 4 3.4 Ghz. 32 bit is :'( Is het dan wel verstandig om up te graden? Gaan de prijzen bijvoorbeeld binnenkort zakken? Mijn processor wordt ook erg warm in de zomer zo'n 65 graden waardoor het een verschrikkelijke herrie wordt. Daar wil ik ook iets aan gaan doen. De behuizing wil ik ook graag vervangen omdat ik graag een mooiere kast wil met een betere airflow. Het liefst met een window en LED's. En een nieuwe voeding omdat hij een nieuwe videokaart een 7900gto, die ik in gedachten had, niet genoeg stroom kan geven. Het liefst een voeding die modulair is, erg stil en meerder pci-e stekkertjes voor een directX 10 kaart.

Ik woon dichtbij de Alternate dus wil ik het daar graag kopen. Kunnen ze het ook voor me in elkaar zetten omdat ik dat zelf nog nooit gedaan heb en zo goed mogelijk wil laten gebeuren. Maar als ik een 7900GTO wil moet ik dat in een andere winkel kopen omdat Alternate ze niet meer heeft.
Mijn budget: €500/600

Alvast bedankt voor de reacties!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik zal wel weer te laat zijn, maaruh:
Er komt inderdaad een windows Vista voor 64-bit-systemen.
Deze is alleen zo beveiligd qua drivers en dergelijk, dat weinig mensen deze versie zullen gaan gebruiken.
De meeste zullen gewoon met de 32-bits versie gaan draaien, wat jij dus ook kan.

Ik zou je aanraden om te wachten op de vista-ready kaarten. (de 8800 is al bijna uit)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhm, basicly wat je gaat doen is een nieuwe videokaart halen en extra geheugen.

Misschien verplaatsen naar "is dit een goede videokaart", lijkt me wat specifieker

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik zou alleen de grafische kaart vervangen, DDR geheugen kopen is, zeker nu, niet echt interessant.

Misschien een andere oplossing, het hele systeem verkopen, 500/600 euro bijleggen en een Core2duo of X2 systeem met DDR2 etc in elkaar schroeven. Ik denk dat je voor de pc die je nu hebt toch nog wel wat terug moet kunnen krijgen.

Verwijderd

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13
Misschien is het handiger het daar te vragen; daar is alles verzameld, en dat houdt het wat overzichtelijker :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zonde van het geld imho...
Die paar dingetjes word je systeem niet echt sneller van.

Ik zou nog even een paar maand wachten en dan een nieuw systeem halen.
Een Core 2 Duo bijvoorbeeld, of als AMD tegen die tijd weer wat snellers heeft, een AMD chippie met bijpassende plank, videokaart en RAM.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• CoolleDirkie
Ik heb pas ontdekt dat ik vier sloten heb voor geheugen op het moederbord, in de handleiding staat dat hij 2 sloten heeft voor DDR en 2 voor DDR II. En ergens anders staat dat het moederbord DDR II en DDR ondersteund. (Gigabyte GA-8I1915P Duo (Pro) ) Zijn er geen andere processors die sneller zijn en op dit mobo passen? Ik zou het geheugen wat ik nu heb, kunnen verkopen en er 2 GB Kingston DDRII 6400 in kunnen zetten, wat ik later weer kan gebruiken. En een X1950Pro in kunnen zetten. Is dat het geld waard en wordt hij hier sneller van? Of is het een nutteloze investering in een oud systeem?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je hebt trouwens een Gigabyte GA-8I915P Duo Pro moederbord, geen GA-815915P. Dat voorkomt een hoop gezoek met google als we info over het moederbord proberen te vinden ;).

Wat betreft je upgrade: ik zou die 1 GB DDR PC3200 lekker laten zitten, want volgens mij willen de meeste games op dit moment nog prima met één gigabyte RAM. Er zijn wel enkele uitzonderingen, zoals Battlefield 2 en F.E.A.R die 1,5 GB nodig hebben op high detail (en dan gaat het alleen om het detail van de textures!). Bovendien kun je later alsnog uitbreiden naar 2 GB DDR of DDR2.
Een ATi Radeon X1950PRO is een goede keuze als vervangende videokaart: prima prestaties voor een leuke prijs (< €200). Verder is een nieuwe voeding echt niet nodig als je al een 350 Watt Aopen hebt. Dit zijn namelijk goede A-merk voedingen die voldoende vermogen kunnen leveren.

Het lijkt mij het beste om alleen een nieuwe videokaart in jouw systeem te steken. Dan kun je nog een behoorlijke tijd vooruit voor relatief weinig geld.

[ Voor 7% gewijzigd door AntonH op 01-01-2007 21:45 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Als je 2 banken voor DDR hebt en 2 voor DDR2 dan denk ik niet dat je je geheugne zo kan uitbreiden. Lijkt me niet dat de chipset dat kan verwerken. Vista wil trouwens prima op 32-bit, Zelfs een groot deel van de nieuwe laptops zijn nog x86 (Core Duo). Zoals gezegd zou ik gewoon je huidige bak verkopen en iets nieuws inelkaar schroeven, voor 700-800 euro kun je een leuke bak samenstellen.

Overigens helpen geheugen en videokaart wel degelijk. Na 3 jaar had ik mijn Athlon 1800+/512MB GF2 een upgrade gegeven naar Athlon 1800+/1GB/Radeon 9600, die 140 die ik daar maar in had gestoken zorgte er wel voor dat ik er nog mooi 1.5 jaar op kon gamen tot ik mn laptop kocht.

• CoolleDirkie
Bedankt voor de snelle reacties.

@ GremliN-Online, ik was niet van plan om DDR II en DDR op 1 moederbord te zetten, dat zou idd niet goed lopen :P

Als ik m'n pc zou verkopen en er misschien -+ €450 voor zou krijgen en het bij mijn -+ €600 zou stoppen, kan ik dan een veel beter systeem krijgen of is de stap niet groot genoeg? Kan ik niet beter een x1950pro, 1 GB DDR erbij prikken en andere voeding nemen want ik heb de Aopen QF50C (zoiets) en die heeft 300 watt. Zou ik hiermee Crysis fatsoenlijk kunnen spelen? Of raden jullie mij nog steeds aan om een Core 2 Duo systeem samen te stellen.

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
ik zou je systeem verkope en dan die 600 erbij leggen.
zo stap je over naar core2duo bv. meteen een nieuwe kast en graka + geheugen en je kan langer vooruit met dat systeem dan als je er nu bv 500 insteekt voor kast+voed en nieuwe vid kaart.

zou toch eerder richting de 350 denken voor je sys

[ Voor 10% gewijzigd door hellmonder1986 op 01-01-2007 22:36 ]

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
450 krijg je us nooit, daar koop je een gelijkwaardig nieuw systeem voor, als je weinig uit wilt geven zou ik een nieuwe videokaart doen, anders een nieuw systeem.

BUH

Pagina: 1