Toon posts:

clone screen vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een 17inch iiyama tfttje(geen breedbeeld) en een 27inch lcd tvtje (breedbeeld) en ik zou graag clone screen willen werken en eventueel gamen. Is dit eigenlijk wel mogelijk om 2 exact dezelfde schermen te hebben bij het gamen? zo ja, welke videokaart ondersteunen het?

of moet ik dan een breedbeeld iiyama kopen zodat de maten meer overeen komen?

ik hoor het graag, alvast bedankt voor de reacties :*) !

mvg Jelle

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 10:54 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Je hebt iets gemist. Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"

[ Voor 51% gewijzigd door Guardian Angel op 08-11-2006 10:59 ]

ARME AOW’er

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Admin General Chat
Zo ja welke videokaart ondersteuenen het? Wat voor een videokaart heb je?
En je zou eens met UltraMon kunnen stoeien om een gewenste resolutie te kunnen draaien ;)
3dfx FAQ (deel 2) :?

[ Voor 38% gewijzigd door Outerspace op 08-11-2006 10:59 ]

Wauw, een sig!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:53:
hallo, ik heb een 27inch iiyama tfttje en een 27inch lcd tvtje en ik zou graag clone screen willen werken en eventueel gamen. Is dit eigenlijk wel mogelijk om 2 exact dezelfde schermen te hebben bij het gamen? zo ja, welke videokaart ondersteunen het?

ik hoor het graag, alvast bedankt voor de reacties :*) !

mvg Jelle
een iiyama en lcd tv zijn niet exact hetzelfde he ;).

Maaruh, ja het kan makkelijk, het verdient zelfs voorkeur om zelfde reso te draaien (weet niet of lcd tv zo hoog kan als je tft), want dan kan clonen aan. Clonen kan niet aan met 2 verschillende reso's dan moet je gaan spannen: dus je desktop verdelen over 2 schermen (in de breedte of hoogte).

Tegenwoordig ondersteunt elke videokaart dit wel, maar ik neem aan dat beide schermen dvi ingangen hebben. Om die natuurlijk te blijven gebruiken moet je een videokaart nemen met 2 dvi uitgangen. Ati of Nvidia voldoen hier meestal aan, maar ik weet niet wat je kwijt wil zijn aan zo'n videokaart? (0>100, 100>200 of 200+?).

Ondersteuning van games kan nog wel een tegenvaller zijn. Vooral shooters zoals cs, of bf2 is dit klote (vooral met 2 schermen omdat je crosshair dan over 2 schermen verdeelt wordt). Als je de nieuwere games wilt spelen op 2 schermen dan moet je denk ik wel een 200+ euro kaart kopen omdat je 2 schermen moet aansturen en dus meer rekenkracht nodig hebt.

Ik heb zelf geen ervaringen met games op meerdere schermen spelen, maar wellicht een andere tweaker wel.

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude radeon 9800 pro, maar ik wil een nieuwe pci e gaan halen. zit te denken aan 9700GT maar dan wil ik wel een beetje zeker zijn dat het wel gaat werken anders is het zonde van het geld...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Blame it "de snelkoppeling" in de FAQ. Hoe dan ook, het antwoord staat er in bij Dual Monitor.

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 08-11-2006 11:02 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
200+ euro voor een kaartje vind ik geen probleem maar het moet dan wel helemaal naar wens zijn.

"Ondersteuning van games kan nog wel een tegenvaller zijn. Vooral shooters zoals cs, of bf2 is dit klote (vooral met 2 schermen omdat je crosshair dan over 2 schermen verdeelt wordt)."

dat verdelen heb ik eigenlijk weinig zin in :$

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Admin General Chat
Guardian Angel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:00:
[...]

Blame it "de snelkoppeling" in de FAQ. Hoe dan ook, het antwoord staat er in bij Dual Monitor.
Voor de duidelijkheid, je moet dus hier naartoe: Misschien tijd voor een dual monitor FAQ? ;)

Wauw, een sig!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Joh, die is er al lang. Even scrollen in de FAQ en dan klik op dual-monitor. :(

Stomme link

[ Voor 59% gewijzigd door Guardian Angel op 08-11-2006 11:06 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:02:
200+ euro voor een kaartje vind ik geen probleem maar het moet dan wel helemaal naar wens zijn.

"Ondersteuning van games kan nog wel een tegenvaller zijn. Vooral shooters zoals cs, of bf2 is dit klote (vooral met 2 schermen omdat je crosshair dan over 2 schermen verdeelt wordt)."

dat verdelen heb ik eigenlijk weinig zin in :$
maar tactiek spellen zoals C&C, oblivian (toch, speel het zelf neit) of flightsim zijn daar wel heel erg voor geschikt! Maar je moet gewoon zo denken: elke spel zal in de breedte of hoogte verlengt wordne met precies in het midden een naad (hoe storend die is, ligt natuurlijk aan de omranding van je schermen).

Daarom worden er voor games vaak 3 gebruikt: in het midden 1 hele, en dan aan zijkanten 2 bijzaak, zoals play/unit menu enzo of zijkant kijken.

T60P Widescreen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is met een beetje zoekwerk ook wel te vinden, zie ook de linkjes die hierboven genoemd worden :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me duidelijk - linkjes in de FAQ zijn braq, maar het staat er echt :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.