Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:53:
hallo, ik heb een 27inch iiyama tfttje en een 27inch lcd tvtje en ik zou graag clone screen willen werken en eventueel gamen. Is dit eigenlijk wel mogelijk om 2
exact dezelfde schermen te hebben bij het gamen? zo ja, welke videokaart ondersteunen het?
ik hoor het graag, alvast bedankt voor de reacties

!
mvg Jelle
een iiyama en lcd tv zijn niet exact hetzelfde he

.
Maaruh, ja het kan makkelijk, het verdient zelfs voorkeur om zelfde reso te draaien (weet niet of lcd tv zo hoog kan als je tft), want dan kan clonen aan. Clonen kan niet aan met 2 verschillende reso's dan moet je gaan spannen: dus je desktop verdelen over 2 schermen (in de breedte of hoogte).
Tegenwoordig ondersteunt elke videokaart dit wel, maar ik neem aan dat beide schermen dvi ingangen hebben. Om die natuurlijk te blijven gebruiken moet je een videokaart nemen met 2 dvi uitgangen. Ati of Nvidia voldoen hier meestal aan, maar ik weet niet wat je kwijt wil zijn aan zo'n videokaart? (0>100, 100>200 of 200+?).
Ondersteuning van games kan nog wel een tegenvaller zijn. Vooral shooters zoals cs, of bf2 is dit klote (vooral met 2 schermen omdat je crosshair dan over 2 schermen verdeelt wordt). Als je de nieuwere games wilt spelen op 2 schermen dan moet je denk ik wel een 200+ euro kaart kopen omdat je 2 schermen moet aansturen en dus meer rekenkracht nodig hebt.
Ik heb zelf geen ervaringen met games op meerdere schermen spelen, maar wellicht een andere tweaker wel.