Oude pc stiller maken

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo,

Ik heb als server een oude Dell GX1 draaien, deze moet helaas in de huiskamer staan omdat hier de router staat en de kabels dus liggen voor de internet verbinding, maar dat terzijde.

Ik zit er dus niet op te wachten dat dit apparaat zoveel herrie blijft maken als hij nu doet, hoe zou ik dit apparaat minder herrie kunnen laten maken? Het geluid wat me erg stroort is het hoge geluid van een draaiende fan.

Het is een oude pc dus jullie begrijpen hopelijk wel dat ik er niet meer al teveel geld voor neer wil tellen.

Lars

[ Voor 7% gewijzigd door lgeraeds op 08-11-2006 09:14 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47
Met je oor luisteren waar de (meeste) herrie vandaan komt en de herriemakers vervangen door stillere varianten. 'm in een kast stoppen scheelt natuurlijk ook, maar dan zou je de temperaturen even in de gaten moeten houden.

The devil is in the details.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kan je aangeven WAT er precies veel herrie maakt? De HD? De voeding? De ventilatoren?

Money for nothin' and your chicks for free

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 12:03
De herriemakers vervangen is een uitstekend idee en hoeft neit eens zo duur te zijn.

Miischien wat geluidwerend materiaal van de gamma?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een oude bak is de kans groot dat het meeste geluid van de hdd afkomt. Die kun je in een silencer hangen. Fans kun je simpelweg uitzetten, langzamer laten draaien of vervangen door stillere exemplaren.

En wat hahn ook al zegt, gewoon luisteren waar het geluid vandaan komt :)

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Wat ik gedaan heb met mn Dimension die dienst doet als server.

- Alle stalen "fanguards" in de kast eruit geslepen zodat de fan hier niet doorheen hoeft te blazen maar de lucht een ongehinderde weg heeft.
- 2 80mm PAPST fans. 1 voor de voeding. 1 voor de afvoer van warme lucht in de kast. Zoals boven staat met een open achterkant.
- P266 Passief gekoeld dmv groot koper koelblok.
- 2 Seagates HD's.

Absoluut fluisterstil. Ik vind het een heerlijk systeem geworden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 08-11-2006 12:55 ]

Pagina: 1