Toon posts:

USB-stick is volgens Windows niet geformatteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb een Peak III usb stick van 1GB, en ik heb hem al ongeveer een half jaar en gebruik hem regelmatig voor het transport van data, zo ook afgelopen zondag nog. Er staat dus ook nog data op.
Nu wou ik hem Maandag in me pc stoppen om er nog wat bij op te zetten, maar toen ik hem in deze computer wou openen, kreeg ik deze melding:

"De schijf in station G:\ is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?" :/

Hij is wel degelijk geformatteerd en er staat zoals ik al zei zelfs nog data op, daarom klik ik liever niet op "ja", maar als ik op nee klik, gaat de melding weg en ik kom dan verder gewoon die usb stick niet binnen..Ik heb via computerbeheer ook al een keer de stationsletter veranderd, maar dat helpt ook niet.
Iemand een idee?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Oja nog even ter info: ik heb een low-mid end pc met windows XP en SP2...dit gebeurde gewoon opeens en ik heb hem dus ook vaker op me pc gebruikt..

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

move OH > OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

ik had dit probleem ook bleek kapot te zijn.

je kan proberen om het op andere pc`s te testen, misschien helpt dat

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
Heb je hem er wel eens uitgetrokken zonder hem eerst softwarematig te ontkoppelen? Dan kan de data corrupt raken en krijg je zo'n foutmelding. Ik heb dat ook ooit gehad en helaas is het mij niet gelukt het op te lossen.

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
hij stond nog ingesteld op snel uithalen dat wil zeggen dat je hem er gewoon uit kunt trekken (anders dan instellen op maximalisering van de prestaties want dan moiet je dat wel doen). Mja ik zal hem iig testen op een andere computer vandaag. Best wel lullig, ik had data van een kameraad opgeslagen (muziek en zo) want hij kreeg een andere pc, en nu kan ik het niet meer overzetten XD want die usb stick doet het niet, maar moet dat vandaag doen, dus we zien wel of zijn pc hem wel pakt, anders brand ik nu iig een cdtje met antivirus en andere tools, wat daar ook op stond

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Mijn ervaring is dat de 'snel uithalen'-optie geen enkele bescherming biedt tegen het corrupt raken van je data. Heb het ook twee keer gehad en sindsdien gebruik ik altijd de softwarematige ontkoppeling.

[ Voor 1% gewijzigd door Mad Marty op 08-11-2006 14:18 . Reden: typo ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost, gewoon maar geformatteerd...
ben ik wel alle data kwijt die erop stond en het blijft een raadsel hoe het nou kwam (waarschijnlijk dus het corrupt raken van de data door eruit te halen zonder veilig te ontkoppelen)
heb het beleid dus ingesteld voor prestatie en dus ook eerst veilig ontkoppelen.
Ben nu wel alle data kwijt, maar ik kan hem iig weer gebruiken, mocht het me nogmaals gebeuren dan ga ik toch echt naar de winkel terug...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt wel proberen de data te recoveren met de reguliere datarecoverytooltjes: OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? (de context gaat dan wel over HDD's, maar dit werkt ook op flashkaarten die als een schijf worden gezien).
Pagina: 1