Toon posts:

Reinstall windows xp, bewaren bestanden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag even opheldering. Ik wil dit weekend even windows xp opnieuw installeren want mijn computer is nogal traag etc. Nu komt dit waarschijnlijk omdat ik er 2 windows versie op heb staan.. Ik wou namelijk een tijd geleden net als nu windows opnieuw installeren maar heb toen per ongeluk gekozen voor een 2e windows installatie. Nu staan er dus twee soorten windows op, met dual-boot kan ik dan kiezen welke ik start.

Nu wil ik dus xp installeren, maar ik heb een lichtelijk propleem of iets wat ik opgehelderd zou willen zien worden. Ik heb een 250gb harde schijf: WD Caviar Special Edition 250 GB. Ik heb sinds ik de computer heb altijd gehad, dat pas na de installatie van sp1 (of 2, dat weet ik niet meer zeker) ik pas echt 231 gb heb. ALs ik de normale windows xp installeer heb ik 'maar' 137 gb (dacht ik). Nou is dat normaal geen probleem, maar nu misschien wel. Ik heb 2 partities op mijn computer, en op een staat windows en een groot deel van de spellen die ik speel etc. allemaal herinstalleerbeer. Maar op de andere partitie staan bestanden, voor videobewerking, 3d etc. Nu wil ik deze ECHT niet kwijt en het is te groot om te branden. Nu wil ik dus deze partitie bewaren, hoe ga ik nu te werk?

Is dit mogelijk? Want normaal als ik windows xp opnieuw installeer, heb ik dus alleen de partitie waar windows op staat etc. en ik ben bang dat als ik windows nu opnieuw installeer dat alle bestanden van de andere partitie verloren gaan :S En zoals ik al zei, wil ik dat echt als allerlaatste mogelijkheid.

Ik heb een normale cd van windows xp, dus zonder sp1 of sp2, maar ik heb ook een slipstream cd met sp2. Als ik nu deze laatste installeer, behoud ik dan wel mijn andere partitie?

Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen, het komt er dus op neer dat alles weg meg behalve een deel van 1 partitie dat te groot is om te branden (ik dacht er nog over maar dat gaat echt niet lukken)... Ik vraag jullie om raad!

Alvast heel erg bedankt,
thomas

Verwijderd

ja dat kan je moet die cd met sp2 gewoon gebruiken en dan kun je in de installatie kiezen voor de partitie waarop je je spellen e.d. hebt gezet

Verwijderd

Voor het probleem dat je hardeschijf niet volledig herkent wordt:
http://gathering.tweakers...ssages/649273#hddlimieten

Gebruik gewoon de SP2 cd om te installeren. Formateer de windows partitie en installeer vervolgens op die partitie. Je nieuwe windows zal de andere partitie gewoon herkenen en toevoegen aan de verkenner.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:10:
ja dat kan je moet die cd met sp2 gewoon gebruiken en dan kun je in de installatie kiezen voor de partitie waarop je je spellen e.d. hebt gezet
Uh??? Je wilt hem adviseren om zn nieuwe windows te installeren op zn spellen partitie? Dat is toch juist NIET de bedoeling. :+
O zo... la ma :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt... dus alle bestanden zullen erop blijven staan als ik maar 1 van de 2 partities formateer? Dan ga ik dat proberen :)

@Searoar: Jawel :+ Ik wil namelijk een partitie met 3d en videobewerkingsbestanden bewaren maar de partitie met spellen+windows mag eraf, spellen zijn herinstalleerbeer die andere bestanden niet en die zijn te groot om te branden.

Bedankt alletwee :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En als je al je persoonlijke bestanden wilt bewaren: de File and Settings Transfer Wizard. Output op een USB stick zetten en op de nieuwe installatie weer inlezen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:37:
En als je al je persoonlijke bestanden wilt bewaren: de File and Settings Transfer Wizard. Output op een USB stick zetten en op de nieuwe installatie weer inlezen :)
Bedoel je met persoonlijke bestanden: documenten? En waar kan ik deze wizzard zetten, en hoe lees ik dit dan weer In?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De wizard staat in All Programs | accesoires | system tools. Via de wizard kan je alles exporteren en importeren. Het wijst zichzelf.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ik weet niet of het echt een issue is voor je, maar om zeker te weten dat je de juiste partitie hebt kun je de 'documenten' partitie de naam 'NIET WISSEN' geven bijvoorbeeld :) Dat zie je dan tijdens de installatie terug, bij het uitzoeken van de installatie partitie.
Pagina: 1