Toon posts:

Nieuwe videokaart: advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zoek al 'n tijdje naar een geschikte nieuwe videokaart zodat ik weer de nieuwste games kan draaien...

Mijn PC:
Windows XP
SP2
Intel Pentium 4 CPU 3.00 Ghz
1,00 GB geheugen

En aangezien eht om een pc van ongeveer 3 jaar oud gaat heb ik een AGP aansluiting.

Mijn budget ligt op 250 euro

Ik heb al wat rondgezocht op het internet, maar ik ben een complete leek op 't gebied van videokaarten. De series etc. zeggen me helemaal niets. Ik heb dus geen idee met welke kaart ik wat voor een prestatieverbetering krijg op mijn PC. Wat haal ik bijvoorbeeld meer uit de GF7800GS in vergelijking tot de Sapphire X1600 256mb ?

Advies is hartelijk welkom !

Bvd.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou natuurlijk kunnen beginnen in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daarvoor heeft men benchmarks uitgevonden, welke heel makkelijk te vinden zijn met Google. Binnenkort komt de X1950Pro AGP, die binnen je budget valt en tevens de beste AGP kaart zal zijn. Maar dan zal waarschijnlijk je processor de bottleneck worden. Maar winst zul je zeker behalen. Maar misschien zijn je eisen wel niet zo hoog en heb je voldoende aan een goedkopere kaart, die ook wel de nieuwste games kan draaien. Beetje lastig te zeggen zo.
Maargoed, met benchmarks kun je er zelf prima uitkomen :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi Chris, welkom op GoT.

Het is de bedoeling dat je, voordat je een topic opent, eerst zelf even op zoek gaat. Er zijn een heleboel reviews en roundups van videokaarten. Zoek even op de productnaam met Google of kijk even in de VGA Charts.

Neem ook even de Algemene gedragsregels (Netiquette) door, dan weet je een beetje hoe het hier op het forum werkt :)

Dit topic is gesloten.