[7800GTX TOP & WMV] veranderd scherm hoogte

Pagina: 1
Acties:

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb een heel apart probleem op dit moment

ik dacht in eerste instantie dat ik mijn videokaart gemolt had, want het leek random voor te komen.

Nu weet ik dat het probleem zich slechts voordoet als ik WMV bestanden afspeel in welke speler dan ook. AVI bestanden geven bijvoorbeeld geen probleem.

Nu dus het probleem:
zodra ik een wmv afspeel (ook embeded in sites) dan gaat mijn beeld steeds platter worden. het ziet eruit alsof het beeld vertikaal geplet wordt maar er vallen ook stukken weg van de onderkant. het gaat in stoten, eerst mis ik mijn taakbalk en een stukje meer, dan mis ik ongeveer de helft (het deel dat ik nog wel zie is geplet), op een gegeven moment zie ik bijna alleen nog de bovenkant van mijn venster.

ik kan dan bijvoorbeeld met ALT F4 zorgen dat ik reboot/standby ga en weer terug kom, dan ik het probleem weg (teminste tot ik weer een WMV afspeel)

het probleem deed zit ineens voor, ik heb een driver rollback gedaan en ik heb alle drivers eraf gehaald van mijn videokaart en een nieuwe geinstalleerd, zonder resultaat.

dus mijn vraag: kent iemand dit vreemde probleem, of heeft iemand een idee (because it beats me!)

BVD Mark

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Wat je kunt proberen:

Codec pack installeren (K-lite bijvoorbeeld)
Ik denk dat het een software fout is (durf het niet zeker te zeggen :X )

Als je een niet gebruikte HDD hebt:

Even daar windows op zetten (zodat je je huidige partitie niet onnodig hoeft te veranderen).
Basic dingen installeren (drivers + internet browser).
.avi bestand ergens vandaan halen.
.avi (wmv mag uiteraard ook, wat jij wil) afspelen.
Als het probleem zich dan niet voordoet is het *waarschijnlijk* een software probleem op je huidige windows installatie, als het probleem zich wel voordoet op een nieuwe verse windowsinstallatie denk ik dat je VGA kaart brak is, in dat geval ff contact opnemen met de verkoper voor een RMA.
Deze laatste alinea is vooral bedoeld om een hardware defect uit te sluiten, ik heb geen ervaring met het probleem maar zou ik het zelf aanpakken.

En als het dus aan je windows installatie ligt laat ik de keus aan jou:
- of windows opnieuw installeren (neemt wel veel tijd in beslag om alles weer min of meer te krijgen zoals je het nu hebt allemaal)
- of leven met het probleem

ik zou dan voor de eerste optie gaan :)

suc6

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb zo kak aan het opnieuw installeeren van windows, duurt lang en het staat er pas een maand op.

ik kan inderdaad het codecpack er even afgooien, maar ik vrees altijd voor wat de uninstallers allemaal achterlaten in het register. dat staat er natuurlijk nogsteeds als ik het opnieuw installeer.

iemand nog een idee?

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Proberen met een andere (nVidia, ivm drivers) kaart?
Of je 7800GTX in een andere pc stoppen, kijken wat hij daar doet.

Als je software niet uit wil sluiten, dan hardware? :)