alienfruit schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:40:
Ik zal het dit weekend eens proberen, ik heb alleen geen ruimte over (80gig) op mijn firewire hardeschijf. Maar als ik dus een nieuwe zou kopen daar een 'kopie' maak van de hardeschijf in mijn PowerBook dan kan ik het gewoon doorblijven gebruiken via onze MacMini (PPC) ?
Als je een externe Firewire hardeschijf aanschaft, dan is het allemaal heel simpel te realiseren

.
Open dan Disk Utility, selecteer je interne harde schijf en dan het tabblad "Restore". Hiermee kun je je harde schijf volledig klonen naar een externe harde schijf en andersom. Sleep je interne harde schijf naar het vak Source volume, en sleep de externe hardeschijf naar Destination. Kies voor 'erase destination' en daarna op restore en na een tijdje wachten staat er op je externe harde schijf een volledige, bootable kopie van je interne exemplaar.
Deze kopie kun je daarna ook gewoon benaderen vanaf je Mac Mini en sterker nog, als je straks eenmaal je MacBook hebt kun je de Migration Assistant gebruiken om vanaf dat externe volume je instellingen weer terug te krijgen

!
Unix-commando's heb je dus niet nodig, een paar keer klikken en slepen en alles is voor elkaar

.