Behuizingen waar een 8800 GTX in past

Pagina: 1
Acties:
  • 3.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik wilde zelf nu ik op het punt sta een nieuwe pc te bestellen een Antec Sonata II kopen.
Maar ook wilde ik een 8800 GTX zodra hij een tijdje uit is en de prijs iets gedaald.

Alleen nu las ik dat die kaart wel 28 centimeter is, en de officiele breedte van een ATX bord is 24,4 centimeter.

Als ik plaatjes opzoek van de sonata 2 op internet waar een moederbord in geplaatst is,
zie ik vaak dat het bord toch wel bijna de hele achterplaat gebruikt, en er dus lang geen 4 cm extra vrij is voor deze lompe kaart.

Weet iemand wat een mooie stille kast is als de sonata II maar waar WEL een 8800gtx in past?
Als dit zo doorgaat is die videokaart straks nog groter dan een moederbord..

Verwijderd

Ik was hier inderdaad ook benieuwd naar, aangezien ik ook hetzelfde probleem tegenkwam, alleen dan met de Thermaltake Aguila kast. Die Aguila is volgens de thermaltake-site:

"ATX/BTX compatible (BTX upgrade kit is optional)"
"Fits up to standard ATX & BTX motherboard"

Deze is echter ook maar 478.0 mm x 210.0 mm x 520.0 mm, dus 21 cm breed als ik het zo moet begrijpen. Neem aan dat de 8800GTX er dan helemaal niet in gaat passen. Aangezien deze kast ATX compatible is, denk ik dat je met een ATX kast niet ver zal komen.

Voor zover ik weet gaat't dus heel lastig worden om een 8800 GTX in een midi-tower te krijgen. Big-towers zullen waarschijnlijk wel genoeg plek hebben voor deze kaart, maar midi-towers zijn denk ik net iets te klein ( tenzij je een breed model hebt ).

Dit is op het moment het enige wat ik er echt van weet, en ik weet ook niet of het allemaal waar is. Ik hoop dat anderen er meer over weten inderdaad, want ik ben ook erg benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 15:26 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je bent nou eenmaal tweaker dus pak zaag hamer dremel en maak ruimte voor je 8800gtx.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 00:36
Als ik zo even kijk op dit plaatje denk ik dat je gewoon je HD onderin die HD rack moet gooien, en dan gewoon je 8800 een beetje dat HD rack in laten steken, en desnoods een stukje van het HD rack wegzagen als dat niet goed past.

Verwijderd

Chieftec CA serie: past hij zeker weten in. Naast m'n P5B Deluxe is er nog ruim 8 cm vrij..

EDIT: foto'tje:
http://www.coenverbruggen.nl/foto/hardware/2006_06220014.JPG

Welliswaar met een A8N SLi-Deluxe, maar het gaat even om de ruimte die er is (als je de kabels opruimd).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 16:28 ]

Verwijderd

En die Chieftec CA serie is een midi-tower? ( Ik zocht namelijk bij Alternate en Salland op Chieftec AC en dan komen er bij bijvoorbeeld Alternate Big towers EN midi towers uit. Ben zelf niet zo op de hoogte van welke big en welke midi zijn, maar ik denk dat het een midi is als ik het plaatje zo zie ) :P

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:25:
Chieftec CA serie: past hij zeker weten in. Naast m'n P5B Deluxe is er nog ruim 8 cm vrij..

EDIT: foto'tje:
http://www.coenverbruggen.nl/foto/hardware/2006_06220014.JPG

Welliswaar met een A8N SLi-Deluxe, maar het gaat even om de ruimte die er is (als je de kabels opruimd).
offtopic: wow en ik dacht dat ik een kabelzooi had _/-\o_

Ontopic: Is de chieftec CA serie een miditower dan? Ik dacht dat allemaal van die enorme torens waren?? Ik heb liever niet zo'n enorm bakbeest, neemt zo lastig mee naar lanparty's, en heb ik hier niet zo heel veel ruimte.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Thermaltake Eureka moet ook zeker passen lijkt me zo..

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/cases/thermaltake/eureka/14.s.jpg
klik plaatje voor review

[ Voor 25% gewijzigd door Occy74 op 07-11-2006 17:21 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Eureka is volgens de thermaltake site wel een Big-tower. Het leuke is echter dat deze kast 540.0 mm x 205.0 mm x 650.0 mm is, en dus zelfs smaller is dan de Aguila. Daar zou hij dan toch zowieso in moeten passen? Of zou het problemen kunnen geven om hem in de lengte ( dus van de back richting front ) te laten passen?. Ik dacht namelijk dat de 8800GTX niet zou passen op de manier dat hij aan de linkerzijkant te ver uit stak ofzo?? ( sorry als ik nou echt een héél stomme opmerking maak, maar dit dacht ik dus serieus :P )

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:24:
Deze is echter ook maar 478.0 mm x 210.0 mm x 520.0 mm, dus 21 cm breed als ik het zo moet begrijpen. Neem aan dat de 8800GTX er dan helemaal niet in gaat passen. Aangezien deze kast ATX compatible is, denk ik dat je met een ATX kast niet ver zal komen.
Ik neem aan dat die 21 cm de breedte van de kast is. :)
Dimension (H*W*D), 478.0 mm x 210.0 mm x 520.0 mm
Hoogte maal Breedte maal Diepte dus. De diepte is dus de maat waar je op zal moeten letten. In dit geval zal het dus geen problemen opleveren.

Verwijderd

Dus het passen van de 8800GTX heeft te maken met de diepte, en niet met de breedte?? ( zat ik er dus effe flink naast :P :D ). Ik ben blij dat het in die kast eventueel zal passen, aangezien ik al wat tekeningen had gemaakt om deze kast te modden ;). Bedankt voor de uitleg btw, nou weet ik waar ik op moet letten MOCHT ik toch een andere kast kopen.

[EDIT]

Ja, 21 cm had betrekking op de breedte van de kast, niet op de videokaart ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 18:05 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
|-------|
|-------| Hoogte^
|-------|
|____|
<breedte>

Voorkant (of achterkant) van de kast :) Als je het zo onthoud heb je het nooit fout met diepte enz. Lengte/diepte kun je dan zelf wel verzinnen :P Is wel handig om te weten. Ook met grote koelers. Vaak wordt er dan over de breedte van de kast gesproken. Een hoop mensen denken dan aan de breedte van de koeler en dus aan de lengte van de kast. Ik zal het niet te ingewikkeld maken...

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
Ik ben benieuwd of hij in deze kast Antec SLK3000B past
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1215.jpg

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Dus eigenlijk als je een 8800gtx wil zul je aan de big tower of het slopen (ik ben niet heel erg handig/creatief :P) moeten? Ik heb niks aan een bigtower aangezien de ruimte hier beperkt is.
en persoonlijk vind ik bigtowers maar lompe onhandige dingen, zeker wat betreft meenemen van je systeem. Of bestaat er toevallig een nette middenklasser? Ik wilde de sonata 2 doordat deze zo lekker stil is en relatief klein is. Is er iets als een ietsjes uitgerekte miditower, maar nog net geen bigtower?
Ik heb echt al meer dan 100 webshops bezocht om een mooie te vinden

• dewil1990
Antec SLK3000B

deze lijkt een beetje op de sonata iets groter maar ik weet niet of hij daarin past.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:13
Chieftec CA-01-B-B-SL.. Die heb ik.. En daar past hij zeker weten in :7

_@/'

Verwijderd

De silverstone TJ04 die wil ik gaan bestellen binnekort daar zou hij ook wel in passen denk ik als je het hd rekje eruit haalt. O+ hij is alleen een beetje zwaar

http://www.silverstonetek.com/products-tj04.htm

Verwijderd

Steephh schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:15:
Chieftec CA-01-B-B-SL.. Die heb ik.. En daar past hij zeker weten in :7
Hier de BL-BL-B

De CA is trouwens de grote serie, de CX (en LCX) en is de 'midi' variant daarvan. Aldus Chieftec. De CA is 65 cm hoog, de LCX is 52 cm hoog, wat 'midi' is volgens Chieftec. De CH serie is 46 cm hoog, en nog steeds een respectabele diepte van 53 cm. (Harde schijven vanaf de zijkant inbouwen, dus ruimte zat!!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 22:16
Ik had al specifiek voor de Antec Sonata 2 een topic geopend over de 8800 GTX. Heeft toevallig iemand deze kast zodat we de exacte ruimte weten?

System specs | X

• dewil1990
Als ik foto's bekijk van de antec sonata 2, er zit dan ook nog een koeler tegen het hdd rek, dan betwijfel ik of de kaart gaat passen. En als je de voeding gebruikt, van de antec sonata 2, ik weet niet wat je voor de rest voor hardware hebt. Maar ik weet niet of die voeding het wel trekt aangezien de 8800 veel stroom nodig heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door dewil1990 op 07-11-2006 20:48 ]

Verwijderd

even ter informatie, er zijn 3 varianten van ATX.

ATX 1.0 welke kleiner dan 24,4 is(kon het niet exact vinden).
ATX 2.0 welke 24,4cm breed is,
ATX 3.0 welke 30,4cm breed is.

dit kun meestal ook zien aan de gatjes waar je je moederbord op vastzet.
1e gaatje zit links boven, bij je PS/2 aansluiting
2e gaatje zit op de ATX1.0 positie
3e gaatje zit op de ATX2.0 positie
4e gaatje zit op de ATX3.0 positie waardoor het moederbord dus bijna vierkant is(30x33cm).

dus op foto's kun je hieraan zien hoe breedt een kast is.

Verwijderd

wat betreft de Antec SLK3000B en de silverstone TJ04. dit zijn allebei ATX2.0 kasten en dus 24,4cm breed in de kast. ik heb de foto's bekeken en volgensmij kun je bei beide het HD rek eruit haalen dus dan past de 8800GTX. verlies je alleen wel veel HD-ruimte voor een goed HD-Raid.

de kasten lijken ook erg veel op mekaar(binnenkant dan he). gaat wel lukken dus.

edit:
dit is dan mischien wel een oplossing: http://www.chieftec.de/?p...tem=36&k_id=4&language=uk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 21:01 ]

Verwijderd

Dacht ik te weten, welke behuizing ik wou nemen voor m'n nieuwe systeem
krijg je weer zoiets.
Waarom maken ze die videokaart dan ook zo lang?
Konden ze hier geen rekening mee houden? Veel mensen zullen dan
nu of straks hierdoor een andere behuizing moeten kopen, of zullen de volgende
kaarten weer wel een "standaard afmeting" krijgen?

Maar goed... Ik kan nog kiezen en nu zag ik de volgende kast van Chieftec, namelijk
de: Chieftec SH-01B-B-SL
Afmeting: Diepte, Breedte, Hoogte -> 540x205x442 mm

Daar is zo te zien ook plaats genoeg in en vind ik (persoonlijke mening) wel mooi, omdat
ik geen behuizing met een deur wil.

Duitse review: Klik

Klik afbeelding om te vergroten:
Afbeeldingslocatie: http://www.easy-mod.de/pic_8610_1_240_240.pic

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 21:41 ]

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Die chieftec zit er idd opzich wel netjes uit. Ik zie dat er slechts 2 leveranciers zijn? icomputers en een prutzaak uit hengelo. Ik ga eens kijken of we em hier bij computerland kunnen leveren, ookal zit hij niet in het standaard assortiment.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:47

PauseBreak

derp!

Weet iemand hoe het zit met de Chieftec DX-01B-D-U?
Die ziet er wel redelijk ruim uit (is ook ATX2.0 variant), maar of die 8800GTX erin past is mij echt een raadsel. :/

Nee, merp!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:37:

nu of straks hierdoor een andere behuizing moeten kopen, of zullen de volgende
kaarten weer wel een "standaard afmeting" krijgen?
Mobo's hebben standaard afmetingen, alles wat erop geprikt kan worden niet. ;) nVidia maakt weliswaar "reference boards", maar er bestaan geen afspraken tussen GPU-fabrikanten over aan welke afmetingen deze moeten voldoen (behalve de sloten waarin ze moeten passen).

Over een poosje zullen de technieken de kaarten wel weer doen krimpen. Enkele jaren geleden waren er ook van die extreme gevallen in de Voodoo serie, gelukkig is die trend toen niet doorgezet.

Verwijderd

Mobo's hebben standaard afmetingen, alles wat erop geprikt kan worden niet.
Oké dat wist ik niet.
Maar dan nog lijkt het me geen slimme zet van Nvidia. Omdat deze 8800 zo lang is, zullen
wellicht veel mensen wachten op een DX 10 kaart van ATI of de volgende kaart van NVidia, hopende dat die wel in hun/elke behuizing zal passen.
Maar goed zoals je al zegt, was het vanwege de techniek misschien nu nog niet mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 09:01 ]

Verwijderd

MrDrako schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:13:
Die chieftec zit er idd opzich wel netjes uit. Ik zie dat er slechts 2 leveranciers zijn? icomputers en een prutzaak uit hengelo. Ik ga eens kijken of we em hier bij computerland kunnen leveren, ookal zit hij niet in het standaard assortiment.
Bij Azerty is het ook nog wel te proberen.

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb mijn chieftec bij azerty gehaald. Daar hebben ze hem gewoon. Erg mooie kast waar die 8800 makkelijk in past :)

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Heb vandaag de XFX 8800 GTX besteld, echter vindt ik nu dit forum wat me zorgen maakt.

Heb zelf een Cavalier 1 (CAV-T01)
http://www.coolermaster-e...title=CAV-T01Cavalier%201

Weet iemand of deze gewoon past of dat ik problemen krijg ???

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr.Steve

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:12:
Heb vandaag de XFX 8800 GTX besteld, echter vindt ik nu dit forum wat me zorgen maakt.

Heb zelf een Cavalier 1 (CAV-T01)
http://www.coolermaster-e...title=CAV-T01Cavalier%201

Weet iemand of deze gewoon past of dat ik problemen krijg ???

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr.Steve
de CAV-T01 is een ATX2.0 kast wat je goed kunt zien omdat er 3 horizontale bevestigings punten zijn voor je moederbord. wat betekent dat het 3e punt op 24,4 cm van de kant ligt.

de 8800 is 28cm breed en zal dus 4cm voorbij het 3e horizontale bevestingings punt liggen. in de hd tray dus. met wat geluk past deze er precies in maar ik zou er niet op gokken. echter is het mij nogal onduidelijk of de hd-tray te verwijderen is.

als dit mogelijk is, wat in vele kasten zo is dat is dit geen probleem en zul je waarschijnlijk alleen een 5,25" naar 3,5" bay moeten halen. zodat je je hd in een 5,25" tray kunt bevestigen. je kunt gewoon 2 beugels kopen welke je aan weerszijde van de hd bevestigd, kost iets van E2,50 of je kunt een complete gekoelde hotswap tray kopen voor E50,- maar dat hangt af van je eigen behoefte.

hier nog wat foto's:
http://www.tomshw.it/howt...0040913&page=miditower-10
http://www.thethirdmedia.com/pc/200503/20050303126772.shtm

mocht de hd-tray niet te verwijderen zijn dan moet je denk ik of een andere kast of videokaart gaan zoeken of je kast gaan modden de de tray er gewoon uit zagen/dremelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:15:
[...]

de CAV-T01 is een ATX2.0 kast wat je goed kunt zien omdat er 3 horizontale bevestigings punten zijn voor je moederbord. wat betekent dat het 3e punt op 24,4 cm van de kant ligt.

de 8800 is 28cm breed en zal dus 4cm voorbij het 3e horizontale bevestingings punt liggen. in de hd tray dus. met wat geluk past deze er precies in maar ik zou er niet op gokken. echter is het mij nogal onduidelijk of de hd-tray te verwijderen is.

als dit mogelijk is, wat in vele kasten zo is dat is dit geen probleem en zul je waarschijnlijk alleen een 5,25" naar 3,5" bay moeten halen. zodat je je hd in een 5,25" tray kunt bevestigen. je kunt gewoon 2 beugels kopen welke je aan weerszijde van de hd bevestigd, kost iets van E2,50 of je kunt een complete gekoelde hotswap tray kopen voor E50,- maar dat hangt af van je eigen behoefte.

hier nog wat foto's:
http://www.tomshw.it/howt...0040913&page=miditower-10
http://www.thethirdmedia.com/pc/200503/20050303126772.shtm

mocht de hd-tray niet te verwijderen zijn dan moet je denk ik of een andere kast of videokaart gaan zoeken of je kast gaan modden de de tray er gewoon uit zagen/dremelen.
Bedankt nog voor je reactie, de kaart was al besteld en het past er gelukkig in (zie foto) 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/8800%20GTX%203.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:56:
[...]

Bedankt nog voor je reactie, de kaart was al besteld en het past er gelukkig in (zie foto) 8)

[afbeelding]
hij valt dus eigenlijk in het hdd rack. das geluk hebben. nVidia mag wel een waarschuwings stikker op die doos zetten.

Verwijderd

MrDrako schreef:

Alleen nu las ik dat die kaart wel 28 centimeter is, en de officiele breedte van een ATX bord is 24,4 centimeter.

Weet iemand wat een mooie stille kast is als de sonata II maar waar WEL een 8800gtx in past?
Die Sonata II van Antec is niet veel anders dan de Sonata I die ik zelf heb. Er wordt nu een rare cooling brug bijgeleverd en de voeding is aangepast. deze rest ongewijzigd.
Ik heb er zelf een 7800GTX in zitten en die past (maar net incl. de apparte voedings aansluiting voor GPU's)

Als je nog geen kast gekocht hebt, ik zou toch proberen te gaan voor deze Sonata... iedereen die hem ziet is verliefd op de lak afwerking.. krijg je tenmiste aandacht van diegenen waarvan je het niet zou verwachten en zelfs zonder dat je het ook maar hoeft te tonen.. :P

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 15:10

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Dit probleem speelt niet of minder bij een GTS omdat deze iets kleiner is?
Klopt toch of kan het dan alsnog krap zijn bij een midi tower?

• Flamestrike
  • Laatst online: 08-02 12:13
op anandtech is een thread waar ze het hier ook over hebben.

http://forums.anandtech.c...did=1959556&enterthread=y

THIS IS A LIST OF CASES THAT WILL FIT 8800GTS and 8800GTX.

Updated list as of Jan. 16, 2006:

Antec 900
Antec 1050B
Antec p180**
Antec p160**
Antec Performance II SX835
Antec PlusView 2
Antec Sonata 1
Antec Sonata II (extra airduct removed fits GTX)
Antec Super Lanboy**
Apevia X-Cruiser**
Apevia X-Pider
Aspire X-Qpack (Not sure if works 100% without a case mod)
Asus Vento 3600
Chenming CMUI-601
Coolermaster Stacker 830
Coolmax Centurion 5
CoolerMaster Praetorian 730
CoolerMaster WaveMaster
Enermax 721
Enermax Chakra Case
Enermax CS-5271BFS
Gigabyte 3D Aurora
Gigabyte GZ-FA1CA
GlobalWin YCC-61F1
Lian LI PC-7 Plus
Lian Li PC-75
Lian-Li PC-777
Lian Li PC-A10
Lian Li PC-V2100+
Lian-Li V1200 Plus
Lian-Li V1200B Plus
MGE Quantum
MGE Titanium
NZXT Lexa "Retro toaster"
Silverstone TJ07
Silverstone TJ09
Thermaltake Aguila**
Theramltake Armor
Thermaltake Kandalf
Thermaltake Mambo**
Thermaltake Shark
Thermaltake Soprano
XG CA-SW2-K (must change included power supply)
XION Solaris**

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:47

PauseBreak

derp!

Dan kun je aan dat lijstje ook de CM Stacker STC-T01 toevoegen. De 8800GTX heeft meer dan genoeg ruimte in deze behuizing.

Nee, merp!

• Avalaxy
Ach die kaart past in elke kast :Y) We zijn niet voor niets tweakers >:)

Maar even serieus; dit geldt dus niet voor de 8800GTS? Is die veel kleiner, of scheelt het niet veel?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 00:19

SalimRMAF

SpaceX - 4K

wat ik niet snap is dat niemand de antec nine hundred heeft gezien. Het is de mooiste kast die ik tot nu toe heb gezien en hij is niet te groot: 46 hoog 49 diep. genoeg bays etc. prijs is 100 inc verzendkosten , ex voeding. de voeding zou een 600 watt zou goed zijn. ( voeding zit beneden )

Gulfstream G650

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
MrDrako schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:46:
Ik wilde zelf nu ik op het punt sta een nieuwe pc te bestellen een Antec Sonata II kopen.
Maar ook wilde ik een 8800 GTX zodra hij een tijdje uit is en de prijs iets gedaald.

Als ik plaatjes opzoek van de sonata 2 op internet waar een moederbord in geplaatst is,
zie ik vaak dat het bord toch wel bijna de hele achterplaat gebruikt, en er dus lang geen 4 cm extra vrij is voor deze lompe kaart.

past niet in antec meuk, sonata no go en ook niet in performance series -> mijn x1950pro paste maar net en antec kasten zijn gewoon bagger geld niet waard, in een stc-01 past ie wel.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:38
8800 GTS is afaik inderdaad aanzienlijk kleiner :)

Both the 8800GTX and the 8800GTS are built on PCBs larger than any previous consumer graphics card, with the 8800GTX measuring 10.6 in (~26.9 cm) in length and the GTS measuring 9 in (~23 cm).

afkomstig van wikipedia :)

• Avalaxy
Ok dat is mooi, ik zit er aan te denken om een 8800GTS 320MB te kopen als ik geen RMA krijg van Asus (als ik dat wel krijg hoef ik die kaart natuurlijk niet te kopen) maar ik weet niet of het past in m'n sweex galaxy kast. Overigens kan ik dit wel modden hoor >:) .

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
leonpwner1 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:59:
Ok dat is mooi, ik zit er aan te denken om een 8800GTS 320MB te kopen als ik geen RMA krijg van Asus (als ik dat wel krijg hoef ik die kaart natuurlijk niet te kopen) maar ik weet niet of het past in m'n sweex galaxy kast. Overigens kan ik dit wel modden hoor >:) .
Verdient een 8800GTS niet een betere behuizing? :P

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 08:13

Barca

In Search Of Sunrise

whiplash1990 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:46:
Als ik foto's bekijk van de antec sonata 2, er zit dan ook nog een koeler tegen het hdd rek, dan betwijfel ik of de kaart gaat passen. En als je de voeding gebruikt, van de antec sonata 2, ik weet niet wat je voor de rest voor hardware hebt. Maar ik weet niet of die voeding het wel trekt aangezien de 8800 veel stroom nodig heeft.
Zeer interessant topique dit. Ik ben van plan OF de 8800GTS OF de 8800GTX aan te schaffen i.s.m. de Antec LifeStyle Sonata II. En dan loop ik ineens tegen dit topique aan!

Ik vind het opvallend dat er wel wordt ingegaan op de verschillende andere opties, nou ja dat vroeg de TS natuurlijk ook :)... maar er wordt niet echt ingegaan op de vraag of de 8800GTX zonder problemen in de Sonata II past. Kan iemand dat ophelderen?

[ Voor 9% gewijzigd door Barca op 26-02-2007 22:07 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Barca schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:06:
[...]

Zeer interessant topique dit. Ik ben van plan OF de 8800GTS OF de 8800GTX aan te schaffen i.s.m. de Antec LifeStyle Sonata II. En dan loop ik ineens tegen dit topique aan!

Ik vind het opvallend dat er wel wordt ingegaan op de verschillende andere opties, nou ja dat vroeg de TS natuurlijk ook :)... maar er wordt niet echt ingegaan op de vraag of de 8800GTX zonder problemen in de Sonata II past. Kan iemand dat ophelderen?
Vraag me dat zelf ook af, maar vond dit:
fyi the 8800gtx just fits in a sonata2, just.
http://whirlpool.net.au/f...s-archive.cfm/640374.html

Neem aan met de duct verwijderd.

En hier:
My problem with the case was that I had to remove the 120mm fan that mounted on the back of the hard drive rails because my 8800GTX was too big...
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=53321
Afbeeldingslocatie: http://www.mts.net/~dangill/computer%20stuff/new%20computer/the%20old.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Fly-guy op 27-02-2007 09:46 ]

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Top, dank je... dat is goed nieuws. Maar vervolgens vraag ik me dan weer af hoe het zit met de iets kortere GTS8800. Is het daarvoor ook noodzakelijk de fan te verwijderen?

Edit: Uiteraard heb ik nagekeken of dit niet werd vermeld in bovenstaande topics en heb wat geGoogled, maar tot op heden nog geen antwoord hierop gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Barca op 27-02-2007 12:06 ]

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

* Barca maakt gebruik van zijn eenmalige schopje :)

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

In deze chieftec behuizingen past de kaart ook zeker. Ik heb even linkjes gemaakt van de freezinghardware site. Die hebben volgens mij elk chieftec model en ook de toebehoren. Zoals zijpanelen met windows ed.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=2177&c=54
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1926&c=54

Aan deze kasten hoef je alleen je mobo vast te schroeven. De rest wordt allemaal geklikt. Ik heb een keer een een grote chieftec gekocht omdat ik een goedkope kast zocht. Nu ik m eenmaal heb wil ik nooit meer een andere. Dat rail-systeem voor je harddisk, het systeem voor je branders, het klikding voor je pci(express) kaarten. Echt geweldig makkelijk.

Je hebt ook ruimte om boven je voeding een radiateur in te bouwen :P

Alle chieftec behuizingen, kaart past denk ik in de meeste:
http://shop.freezinghardw...dex.asp?Pagina=00002&c=54

[ Voor 7% gewijzigd door R-O-Y op 01-03-2007 20:25 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Die Chieftec kasten zijn sowiezo erg ruim van binnen. heb zelf ook 2 Chieftec kasten en gewoon erg goede kasten voor een prima prijs.

@Barca: volgensmij zijn alle kaarten uit de 8800 familie even groot dus de GTS8800 zal in elke kast passen waar de 8800GTX in past. een aangezien je hoogstens alleen de 120mm fan moet verwijderen zie ik geen probleemen omdat je altijd nog wel een fan in het zijpaneel zou kunnen modden/kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:55:
[...]

Oké dat wist ik niet.
Maar dan nog lijkt het me geen slimme zet van Nvidia. Omdat deze 8800 zo lang is, zullen
wellicht veel mensen wachten op een DX 10 kaart van ATI of de volgende kaart van NVidia, hopende dat die wel in hun/elke behuizing zal passen.
Maar goed zoals je al zegt, was het vanwege de techniek misschien nu nog niet mogelijk.
Zover ik weet is de R600 nog iets langer dan de 8800GTX..., ach het past toch in alle 'Tweakers' kasten, dremeltje erbij en je hebt een leuk middagje...

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:58:
[...]

Zover ik weet is de R600 nog iets langer dan de 8800GTX..., ach het past toch in alle 'Tweakers' kasten, dremeltje erbij en je hebt een leuk middagje...
Nee alleen de OEM versie is langer.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:58:
[...]
Ik geloof dat dit alleen voor de oem variant geldt. De retail versie wordt een stuk kleiner. Hier heeft volgens mij een stuk van op de frontpage gestaan. (ik kan het helaas niet zo snel terug vinden)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Inderdaad, de R600 Retail heeft een lengte die bijna hetzelfde is als die van de X1900/1950 Serie.

Verwijderd

_Dune_ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:03:
[...]

Ik geloof dat dit alleen voor de oem variant geldt. De retail versie wordt een stuk kleiner. Hier heeft volgens mij een stuk van op de frontpage gestaan. (ik kan het helaas niet zo snel terug vinden)
Klopt jullie hebben gelijk, sorry voor de verwarring... :X

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk toch voor de sonata 2 gegaan, vond em te mooi, lekker klein maar genoeg ruimte voor m'n hardware (uiteindelijk dus ook voor een eventuele 8800gtx)

Ik heb er nu tijdelijk een x1950 Pro inzitten, ook al zo'n enorme kaart, kan de extra 120mm fan er niet bij hebben door dat fijne extra stroomkabeltje.
Het is iig goed om te weten dat de gtx past, ga ervan uit dat de volgende generatie weer met een kleiner pcb word gemaakt, zoals bij de geforce 4 ti 4600, dat was toendertijd ook al een reus.
Kan er geen regel gemaakt worden dat een videokaart nooit langer als een moederbord mag zijn..

[ Voor 16% gewijzigd door MrDrako op 08-03-2007 11:10 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

ANTEC 900 nine hundred.

bij cool prices hebben ze een reviesy! :)

Gulfstream G650

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
ik heb een NSK6000 van Antec, daar past mijn X1950Pro NET in (moest het psu kabeltje nu eens zijwaarts gemonteerd staan zoals bij de 8800 kon ier er veel makkelijker in)

Verwijderd

Zal de 8800GTS (320mb) passen in mijn Aspire X-Cruiser zonder enige problemen?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe kast te gaan kopen maar ik wil later natuurlijk ook niet het probleem hebben dat hij te klein is.

http://img111.imageshack.us/img111/5926/comp2ea.jpg

Het lijkt wel alsof dit soort kasten nooit verkocht word, zonder HDD cace onderin.
Weet iemand zo'n soort goede kast? (een budget van ong. 100)
En wat zijn de nadelen ervan?, lijkt toch ideaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 19:57 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

yo! Kijk eens naar de toekomst... ik w8 i.i.g. nog minstens 6 maanden want de 8800 serie is nog in de kinderschoenen. net als dx10 .
ik raae jullie allemaal aan te wachten tot de serie ná de 8800 en de R600.

more bucks for banks!

Antec Nine hundred 4-life homie! 8)

Gulfstream G650

Verwijderd

Hier past ie wel in.

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03-2025
Coolermaster Centurion 534 Zw/Zi past die ook in als je hem in de eerste pci slot zet wel anders kome je tegen de HDD rek aan en nu tegen floppy en die heb ik niet en je zou eventueel ook floppy eruit kunnen slopen wat al niet nodig is heb nog 2/3 cm over waar al mijn draden tussen lopen (A) :D volle kast maar het past :D

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:38
fingerhead schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:21:
Coolermaster Centurion 534 Zw/Zi past die ook in als je hem in de eerste pci slot zet wel anders kome je tegen de HDD rek aan en nu tegen floppy en die heb ik niet en je zou eventueel ook floppy eruit kunnen slopen wat al niet nodig is heb nog 2/3 cm over waar al mijn draden tussen lopen (A) :D volle kast maar het past :D
alleen jammer dat hedendaagse graka's niet echt meer in PCI slots passen :+

Verwijderd

Jongens, hoe zit het dan met de Antec Sonata III
Deze was namelijk nog niet uit toen de topic werd opgestart en staat er daarom niet tussen.
Weet iemand of de Geforce 8800GTX in de antec sonata III past en zo nee, what about de GTS 640 versie?

Verwijderd

Lian Li PC70 daar past de 8800GTX ook in

Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/devillin/image/c2d_1.jpg

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

(jarig!)
gts/gtx zijn allemaal even groot dus dat is het punt niet.

Ik neem aan dat ze na de release van de nieuwe (grote !) kaarten de kasten niet alleen maar kleiner gaan maken, maar dit is speculatie, geen feitenkennis.

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1