Antec Sonata Lifestyle 2

Pagina: 1
Acties:

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41
Na aardig wat topics over deze kast gelezen te hebben lijkt het een interessante kast om aan te schaffen. Ik zit alleen nog met een 2-tal mogelijke problemen:

Ik wil waarschijnlijk een 8800 GTX kopen maar ben bang dat deze niet in deze kast past. Weet iemand hoeveel ruimte (cm) er is om een PCI-e kaart te plaatsen? Het staat nl niet duidelijk beschreven op de website van Antec en de 8800 GTX is 26,6cm lang :/ .

Verder heb ik nog een vraag over de voeding die erin zit. Als ik het goed begrepen heb op de Antec website, zit er in deze kast een True Power 2 450W voeding. Op deze voeding zit maar 1 PCI-e aansluiting voor een videokaart. Is het mogelijk om deze te splitten of er 1 bij te zetten? Ben anders bang dat ik een andere voeding moet nemen.

Mocht deze combinatie niet gaan werken, zijn suggesties voor een andere stille kast welkom!

Mijn second opinion is een Cooler Master Centurion 5 met een Seasonic S12 500W voeding.

System specs | X

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39
Je 2de combinatie is wel goed. Maar dat kost ook wat meer. In de Sonata zit trouwens SmartPower 2.0 450 watt. Je zou de PCI-E kunnen splitten, meestal zit er z'on splittertje bij de videokaart. Het moet wel passen hoor, want de meeste moederborden zitten rond de 25 cm.

[ Voor 5% gewijzigd door robvanderaart op 06-11-2006 09:56 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik ben dus erg benieuwd hoeveel ruimte er exact beschikbaar is om de videokaart te plaatsen. In sommige kasten is de ruimte net groot genoeg om het mainboard te plaatsen maar aangezien de 8800 GTX een stukje groter is...

Heeft iemand toevallig deze kast en kan het even nameten?

Ik ben die splitters nog nooit tegengekomen... De 8800 GTX is volgens mij ook de eerste kaart die 2 PCI-e aansluitingen heeft...

System specs | X

Verwijderd

Ik zou ook graag meer horen over die splitters... Hoe werken ze precies bijv.? Kun je ze ook los krijgen als ze niet bij de videokaart worden geleverd?

Edit: ik las net op de site van ASUS:

** NB 1: Twee 6-pins extra voedingsconnectoren in verpakking

Dat loopt dus wel los. In de manual staat ongetwijfeld uitgelegd hoe het allemaal meot passen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 21:07 ]

Verwijderd

MadHost schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:35:
Ik ben dus erg benieuwd hoeveel ruimte er exact beschikbaar is om de videokaart te plaatsen. In sommige kasten is de ruimte net groot genoeg om het mainboard te plaatsen maar aangezien de 8800 GTX een stukje groter is...

Heeft iemand toevallig deze kast en kan het even nameten?

Ik ben die splitters nog nooit tegengekomen... De 8800 GTX is volgens mij ook de eerste kaart die 2 PCI-e aansluitingen heeft...
Ik heb de combinatie hier nu draaien. Als je de kaart erin steekt moet je even door de HDD bay priegelen, maar daarna zit hij prima, met (zo ik me herinner) 1-3 cm afstand erachter als hij gemonteerd is. Dat gaat dus prima. Mijn kast geeft momenteel koelte af ipv warmte, dus dat is ook geen argument om het niet te doen. De fan duct moet eruit, maar gelukkig heb ik een cooler voor mijn cpu die sowiso naar de outtake fan an de achterkant gaat. Als je daar rekening mee houd kan er eigenlijk niets mis gaan.