Hallo, ik heb een moederbord P4B-mx van ASUS, en ik wil de bios upgraden, nu heb ik overal op internet gezocht, maar ik krijg of een bin of een zip bestandje, als ik de bin of zip echter wil openen in Nero, lukt dat niet. Nero zegt dan: Runtime error, Program D:\Ahead\Nero\nero.exe, R6016, Not enough space for thread data. Wat moet ik nou precies doen om die bios op een bootable cd'tje te krijgen?
Flash hem via windows met die Asus tool, als dat bij jouw mobo niet kan waarom dan geen diskette...of als je die niet hebt...waarom dan niet gewoon via de brander die in is gebouwd in Windows.
Een zip kun je niet openen vanuit Nero. Dat moet je met winzip doen of winrar oid.
Verder is het zo dat een .bin de binary file is voor je bios (dat is dus je biosfile). Deze kun je niet branden, maar moet je met een flashprog gebruiken om je bios te flashen. Je flashprog heeft een bestand nodig om weg te schrijven naar je flashrom, dat is die .binfile.
Verder is het zo dat een .bin de binary file is voor je bios (dat is dus je biosfile). Deze kun je niet branden, maar moet je met een flashprog gebruiken om je bios te flashen. Je flashprog heeft een bestand nodig om weg te schrijven naar je flashrom, dat is die .binfile.
via windows moet je niet flashen, dat moet je doen vanaf een kale dos boot, zo weet je zeker dat er niets in de weg gaat zitten.Saturnus schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:23:
Flash hem via windows met die Asus tool, als dat bij jouw mobo niet kan waarom dan geen diskette...of als je die niet hebt...waarom dan niet gewoon via de brander die in is gebouwd in Windows.
[ Voor 38% gewijzigd door TERW_DAN op 06-11-2006 20:26 ]
ik heb geen windows meer op die pc, dus dat gaat niet, en het diskette station is kapot
Dan pak je een bootable cdmartijnmaas370 schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:25:
ik heb geen windows meer op die pc, dus dat gaat niet, en het diskette station is kapot
ja, maar dat is de vraag, hoe krijg ik dat .bin bestandje geopend in nero
Niet, dat bin bestandje kun je niet openen in Nero. Met een flashprog moet je die bin naar je bios schrijven.martijnmaas370 schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:28:
ja, maar dat is de vraag, hoe krijg ik dat .bin bestandje geopend in nero
hoe doe ik dat dan, ik heb geen windows meer op die pc he?
Je typt dit berichtje nu ook, dus ik neem aan dat je een werkende pc hebt waar je een bootable cdtje op kan maken.martijnmaas370 schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:34:
hoe doe ik dat dan, ik heb geen windows meer op die pc he?
neem ook PMG FAQ eens door
ja, maar wat moet ik precies uitvoeren om die bios op een cdtje te krijgen
Zoals in de PMG FAQ staat genoemd (stukje over biosflashen) staat er dat je een bootable disk kan maken en vervolgens vanaf daar het flashprog kan draaien
ja, maar overal staat, voeg de .exe bestanden toe, maar ik heb een bin bestand
En waar is je exe file? awdflash.exe bij een award biosmartijnmaas370 schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:51:
ja, maar overal staat, voeg de .exe bestanden toe, maar ik heb een bin bestand
Je zal toch een flashtooltje moeten hebben.
Verder kwestie van een bootdisk downloaden, awdflash.exe en de bios (.bin) bij het image instampen en fikken.
Maar in dit geval.. waarom wil je de biosupdaten? Gezien je vragen vraag ik me af of het risico van een flash niet groter is dan het hele nut ervan.
If it ain't broken, don't fix it............
Met alleen een binbestand red je het natuurlijk niet. Je zult ook het flashprog erbij moeten hebben. Dus zorg eerst dat je alle files hebt, brand vervolgens deze op een cdtje waar je mee kunt booten
is drdos flash dan een prog wat ik kan gebruiken
winflash even downloaden
succes
voor flashen onder windows
werk met bin files
succes
werk met bin files
[ Voor 44% gewijzigd door xdc op 06-11-2006 21:02 ]
slimmehotspot.nl
Dat staat toch in de faq?martijnmaas370 schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:00:
Nee dus, dat kun je niet gebruiken, het staat zomaar zinloos in de faqMaak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
Ik denk dat je er verstandig aan doet om niet zelf te gaan flashen gezien je kennisnivo. Ik heb je nergens een reden zien noemen om de flash te doen (aka: welk probleem wil je ermee verhelpen?) en tenzij je het leuk vind om je moederbord te riskeren zie ik er geen enkel nut van.
Asus heeft toch AWDflash op hun site staan? Die kun je dan het beste gebruiken.martijnmaas370 schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:00:
Flash liever uit Dos. Flashen onder windows is gewoon minder stabiel (en de TS heeft geen windows op die bak).xdc schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:02:
winflash even downloaden
succes
werk met bin files
Ga je eerst eens inlezen over het BIOS flashen alvorens je er aan begint.
Begin eerst eens bij PMG FAQ - Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?
Dit topic gaat in ieder geval op slot. Een beetje inzet van jouw kant is wel vereist. Vraag je overigens ook eens af wáárom je het BIOS wilt flashen, wellicht is het gewoon veel makkelijker (en veiliger) om het niet te doen
Begin eerst eens bij PMG FAQ - Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?
Dit topic gaat in ieder geval op slot. Een beetje inzet van jouw kant is wel vereist. Vraag je overigens ook eens af wáárom je het BIOS wilt flashen, wellicht is het gewoon veel makkelijker (en veiliger) om het niet te doen
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()