Toon posts:

Videokaart vertoont artifacts, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een nieuwe videokaart gekocht alleen die vertoont artifacts. puntjes en lijnen door de beeldscherm als ik een spel speel. nu kan dat aan 3 dingen liggen: 1 voeding, 2 temps, 3 videokaart is brak.
nu had ik met speedfan gekeken hoevel volt er door ging door de 12 volt lijn daar liet die zien dat die 11.25V was. nu zeiden jullie dat ik een multimeter moest pakken. na heel veel moeite heb ik er eentje kunnen lenen en ik heb het gemeten. ik heb een vrije molex gepakt en de zwarte draad bij zwarte en de rooie bij de gele draad, dit heb ik gevonden op deze site Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 waar dat staat uitgelegd. en nu laat de multimeter zien dat het -11.94V á -11.95V is. dus dan ligt het denk ik niet aan de voeding toch? (het is in voltage bekeken, ik weet niet of dat goed is) dan kan het aan de hitte liggen maar die komen idle, ongeveer, niet boven de 48 graden gemiddeld. dus denk dat de videokaart is. wat zeggen jullie?

specs:
pentium 4 3.00 Ghz.
80GB.
512mb pc3200
x800 pro
component pro 300W
Zalman cooler
1 casefan.
combo cd/dvd drive (cd brander/dvd brander)
diskette station
lancard (in 1 van me pci sloten)

ik wil het zeker weten want ik ga dan de videokaart terug sturen.
en nog iets anders, als ik nou deze videokaart terug stuur, kan het dan zijn dat de 12V lijn veranderd en dat ik alsnog een nieuwe voeding nodig heb?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
Heb je die artifacts altijd, of alleen bij (sommige) spellen? Heb je al andere drivers geprobeerd? Loopt je pc na verloop van tijd ook vast?

Overigens als die 48°C van je videokaart is, dan zal het dat niet zo snel zijn, want een videokaart kan best 100°C of warmer worden zonder kuren te vertonen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
vast lopen doet die niet maar die videokaart heb ik ook nieuw en die was op de eerste dag, toen ik hem erin stopte, met veel artifacts. dat is bij nfs MW. heb geen andere spellen getest. ik heb een 19 inch breedbeeld en speel alles op high.
al me temps die ik lees komt niet boven de 48 graden. dus me videokaart ook niet.
nieuwe drivers ik had de nieuwste maar zal ff kijken of de nieuwste te verkrijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
zonder spellen te spelen heb ik atitool gebruikt voor een artifact test. zie hier de test die 13min. duurt: http://www.techzine.nl/f/g/21008php1uTpT5.JPG
GEEN 1 ARTIFACT MEER OVER! begrijp er niks van. ik heb de artifact test een aantal dagen geleden ook gedraait maar toen was dit te zien na 1 min. http://www.techzine.nl/f/g/21008phpkQXMJ1.JPG

ik ben nu weer de artifact test aan het draaien en draai nu 14 min. al helemaal niks gevonden, zelfde foto als hierboven, (nadat ik half uur nfs MW heb gespeelt) in de spel zag ik ook niks. alleen nu doet me pc wel iets sloom maar ik denk dat dat ligt aan me ram of zal dat liggen aan iets anders? ik heb namelijk nu 512mb ram en speel de spel op high met een 19inch breedbeeld.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 19:07 ]

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-07 10:31
Over het geheugen gesproken:
Heb je al gekeken of dat goed is? Het zou te toevallig zijn, maar even testen kan geen kwaad:

meuktracker: MemTest 3.4

heb je ook artifacts bij b.v. 3dmark?:
http://www.futuremark.com/download/3dmark05/

Verder kan je volgens mij de snelheden van de ventilator regelen in atitool. Scheelt het als je die bij b.v. 50 graden al op 100% laat draaien? (zou natuurlijk niets moeten uitmaken)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb memtest gedraait dat is goed. geen fouten gevonden. ik heb 3demark05 gedraait en ik kreeg de score 4708 ik zag geen artifacts tijdens het draaien.

50 graden wordt me kaart niet volgens mij maar hij staat ingesteld op 67% tot 80 graden als die 80 graden word dan gaat die op 80% draaien.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 13:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

persoonlijk vind ik de 300watt voeding ( zeker als het geen a merk is..) aan de magere kant
Heb je niet de mogelijkheid om eens een degelijke wat zwaardere voeding te testen (350watt A merk of zelfs mischien nog wat hoger...)?!

Blijkbaar is het een degelijke voeding, netzo als aopen gebruikt van FSP group, wat hele stabiele, degelijke voedingen zijn. Zelf ervaring gehad met de 300 én 350watt voeding. Je zou via zo een website al je componenten kunnen invullen waardoor die site berekend wat je piekvermogen is..

Daar zou je misschien eens naar kunnen kijken..

[ Voor 43% gewijzigd door SAiN ONeZ op 11-11-2006 19:55 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1