SiteGrinder watermerk wil niet weg

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 10:27
Momenteel experimenteer ik met het shareware programma: http://www.medialab.com/sitegrinder/
download: http://www.medialab.com/sitegrinder/download.html

Dit is een photoshop plugin voor webdesign. Hiermee kan je in photoshop je ontwerp omzetten naar HTML/CSS code. Ik weet zelf vrij weinig van de html/css af en gebruik daarom deze plugin.

Helaas is dit een shareware versie en zit er een watermerk ingebouwd als je de file wilt exporteren.
Dit watermerk is extreem aanwezig, zodat je eigenlijk niks aan het shareware programma hebt, als je wilt kijken hoe je website eruit ziet. Toch wil ik graag zien hoe m'n ontwerp eruit ziet, voordat ik dit product aanschaf.

Ik kan nergens vinden bij de policy, dat het verboden is om dat watermerk eruit te tweaken. Helaas zijn mijn programmeervaardigheden veel minder dan mijn vormgevings-skills en lukt mij dit niet. Als het goed is moet het watermerk ergens aanwezig zijn in de vorm van een plaatje, die zich herhaalt.

Zijn er web/programmeur tweakers die ervaring hebben met watermerken uit programma's halen? Of tweakers die deze file kunnen vinden die zorgt voor het plaatsen van het watermerk-plaatje?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Crossposten is trouwens niet de bedoeling: \[html/css] Watermerk ergens in de code?

Rail Away!

• Djerique
:+ Het leek me een topic voor 2 doelgroepen: Programmeurs en webdesigners, dus vandaar die post bij twee verschillende thema's. Zal de volgende keer niet meer gebeuren.

• Mad Marty

Mad Marty

Op de andere plek wordt-ie ook wel opgemerkt en als het niet in het juiste subforum staat wordt-ie over het algemeen wel verplaatst door een mod :)

Rail Away!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Mjah, je ziet in photoshop toch hoe je site er uit ziet? Met exporteren kun je dan zien hoe de structuur er uit ziet, dan zit het watermerk toch niet in de weg?

Ik denk eerder dat je het shareware programma als freeware wil gebruiken...of zie ik dat verkeerd.

• Djerique
André schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:25:
Ik denk eerder dat je het shareware programma als freeware wil gebruiken...of zie ik dat verkeerd.
Nee, "Toch wil ik graag zien hoe m'n ontwerp eruit ziet, voordat ik dit product aanschaf".

Je kan namelijk niks zien van je ontwerp, doordat het programma te veel gebruik maakt van het watermerklogo. :'(

Ik ga namelijk geen programma aanschaffen waar ik in een testversie niks van kan zien. Bovendien is het veranderen van het watermerk logo niet illegaal, als je het puur alleen het design wilt observeren. B)

• Mad Marty

Mad Marty

Uit andere topic:
Het kan aan mij liggen, maar op je screenshot zie ik toch vrij duidelijk hoe je site er uit komt te zien?
[...]
Hoe ziet het er dan uit als je het exporteert? Doe es een screenshot van hoe het er in je browser uit ziet?
Ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je een shareware versie als freeware wilt gaan gebruiken...

Rail Away!

• Djerique
Mad Marty schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:32:
Het kan aan mij liggen, maar op je screenshot zie ik toch vrij duidelijk hoe je site er uit komt te zien?
Nee, want je kan de tekst die er in zit niet lezen. Ik zal even een voorbeeld posten om je te laten zien, wat ik precies bedoel.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Ik snap het nog niet: je kunt je design toch al zien in Photoshop?? Het watermerk komt pas na het exporteren.

Daarbij biedt het programma als shareware de mogelijkheid niet om het zonder watermerk te exporteren. En helpen met het omzeilen daarvan doen we ook niet, want dat willen we hier niet hebben.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Zit het watermerk in de plaatjes die op de diverse plaatsen worden geladen of zitten er ook dingen in de code?

Als het alleen in de plaatjes zit: Je hebt het origineel al, dus waarom zou je het er in de demo uit willen slopen? Als de plugin een beetje goed is ziet het er in je browser hetzelfde uit als in photoshop. Zit het in de code, dan heb je inderdaad niet zoveel aan de demo, want juist de code is de output van de plugin.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

André schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:34:
Daarbij biedt het programma als shareware de mogelijkheid niet om het zonder watermerk te exporteren. En helpen met het omzeilen daarvan doen we ook niet, want dat willen we hier niet hebben.
En daarom gaat ook dit topic dicht. Zoek gewoon een ander programma dat wel doet wat jij wil, of zoek een ander forum om dit probleem op te lossen. De licentie van het programma dat je gebruikt biedt gratis diensten aan, maar dan moet dat watermerk erin staan. Wil je dit niet hebben, dan zul je een andere licentie moeten kopen. Wij gaan je in elk geval niet helpen bij het breken van de licentievoorwaarden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.