Hallo
Op dit moment ben ik in bezit van een pc met de volgende specs:
Asus P5W DH Deluxe
C2D 6600
Club3D 1950XTX
2x 1GB DDR2 800 CL4 OCZ
1x Maxtor 160GB / 1x Maxtor 300GB / 1x WD 300GB / 1x Seagate 80GB
600Watt Coolermaster voeding
Creative Audigy4
SCHONE WINDOWS INSTALLATIE
Het probleem
Het probleem is dat het systeem random een soort van freeze heeft. Het systeem hangt dan gemiddeld 4 a 5 seconden. De input van de gebruiker wordt geregistreerd, alleen wordt dan 5 sec later pas uitgevoerd. Dit is zowel tijdens gamen, als windows gebruik. Ik vermoed dat het een IRQ probleem is. Wanneer ik bij windows device manager kijk, zie ik dat mijn videokaart en beide netwerkpoorten op IRQ 16 staan, gesamelijk met nog wat andere apparaten.
Mijn pogingen
Ik heb uiteraard eerst even rond gezocht op got en op google. Kwam daar een paar intressente dingen tegen, helaas mocht dit niet baten.
Ik heb dus geprobeerd de IRQ settings aan te passen. Dit is mij niet gelukt. In de bios kan ik het niet per device toewijzen, en ik windows kan ik het niet aanpassen.
Tevens heb ik de BIOS versie gecontroleerd. Dit is de 1108 meen ik, De opvolger hiervan biedt volgens de asus site geen verbetering behoudens meer CPU support.
Heb BIOS naar defaults gezet, ook geen succes
Heb geheugen snelheid aangepast van 667 naar 800, geen verschil
Ik weet niet meer waar ik moet zoeken, iemand aub suggesties ?
Op dit moment ben ik in bezit van een pc met de volgende specs:
Asus P5W DH Deluxe
C2D 6600
Club3D 1950XTX
2x 1GB DDR2 800 CL4 OCZ
1x Maxtor 160GB / 1x Maxtor 300GB / 1x WD 300GB / 1x Seagate 80GB
600Watt Coolermaster voeding
Creative Audigy4
SCHONE WINDOWS INSTALLATIE
Het probleem
Het probleem is dat het systeem random een soort van freeze heeft. Het systeem hangt dan gemiddeld 4 a 5 seconden. De input van de gebruiker wordt geregistreerd, alleen wordt dan 5 sec later pas uitgevoerd. Dit is zowel tijdens gamen, als windows gebruik. Ik vermoed dat het een IRQ probleem is. Wanneer ik bij windows device manager kijk, zie ik dat mijn videokaart en beide netwerkpoorten op IRQ 16 staan, gesamelijk met nog wat andere apparaten.
Mijn pogingen
Ik heb uiteraard eerst even rond gezocht op got en op google. Kwam daar een paar intressente dingen tegen, helaas mocht dit niet baten.
Ik heb dus geprobeerd de IRQ settings aan te passen. Dit is mij niet gelukt. In de bios kan ik het niet per device toewijzen, en ik windows kan ik het niet aanpassen.
Tevens heb ik de BIOS versie gecontroleerd. Dit is de 1108 meen ik, De opvolger hiervan biedt volgens de asus site geen verbetering behoudens meer CPU support.
Heb BIOS naar defaults gezet, ook geen succes
Heb geheugen snelheid aangepast van 667 naar 800, geen verschil
Ik weet niet meer waar ik moet zoeken, iemand aub suggesties ?