Toon posts:

Bios flas Asus P5WDH Deluxe mislukt!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! :|

Ik heb een groot probleem. Gisteren wou ik mijn moederbord flashen naar de laatste bios de 1503. Ik heb dit gedaan via EZ-flash in het bios. Normaal gaat dit altijd goed maar om onverklaarbare reden liep mijn pc tijdens het flashen vast waardoor die niks meer deed. Ik heb toen het stroom eraf gedaan en op nieuw aangedaan nu blijft echter het beeld op zwart staan!! Je hoort geen piepjes of andere signalen.

Hoe kan ik dit in hemelsnaam oplossen ik kom er zo niet meer uit?

Ik heb 1 idee om dit op te lossen door de rom bios die op het moederbord zit in een andere pc te doen en dan proberen te flashen. Maar helaas heb ik geen moederbord met een 8mb rom bios ik heb alleen maar 4 mb. Dit gaat zeker dan niet lukken?

Wie helpt mij? :'(

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dat moederbord heeft toch de feature Crashfree Bios 3 ?
Dat zou moeten betekenen dat je hem alsnog kan flashen.
CrashFree BIOS 3
De ASUS CrashFree BIOS 3 laat gebruikers beschadigde BIOS-gegevens terugzetten vanaf een USB flash disk die het BIOS-bestand bevat. Dit hulpprogramma bespaart gebruikers de kosten en moeite van het aanschaffen van een vervangende BIOS-chip..

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:32:
Dat moederbord heeft toch de feature Crashfree Bios 3 ?
Dat zou moeten betekenen dat je hem alsnog kan flashen.

[...]
Dit heb ikzelf ook ook geprobeerd maar hij spreekt usb, cdrom, floppy totaal niet aan. Het beeld blijft constant op zwart staan en de pc doet verder niks geen enkele activiteit.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik dacht dat 1407 de laatste bios was?

Heb je al de emergency recovery gedaan? Volgens mij (heb het MoBo niet), kun je door een combinatie van de battery verwijderen, CMOS clear en een poosje wachten terugkeren naar de vorige bios....moet in je boekje staan....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Communicator schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:52:
Ik dacht dat 1407 de laatste bios was?

Heb je al de emergency recovery gedaan? Volgens mij (heb het MoBo niet), kun je door een combinatie van de battery verwijderen, CMOS clear en een poosje wachten terugkeren naar de vorige bios....moet in je boekje staan....
Wat je daar omschrijft is een standaard Cmosreset. Tenzij je een dual bios hebt kun je data die op de bioschip staat niet zomaar recoveren. Dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken.

Wat er nog geprobeerd kan worden is hotflashen met een ander plankje of simpelweg een nieuwe bios bij flashbios.org bestellen (maar dat kost natuurlijk wel ene paar euro.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:58:
[...]

Wat je daar omschrijft is een standaard Cmosreset. Tenzij je een dual bios hebt kun je data die op de bioschip staat niet zomaar recoveren. Dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken.

Wat er nog geprobeerd kan worden is hotflashen met een ander plankje of simpelweg een nieuwe bios bij flashbios.org bestellen (maar dat kost natuurlijk wel ene paar euro.
Probleem is inmiddels verholpen. Heb een nieuwe bios besteld via flashbios.org. Toen ik keek naar het adres van dit bedrijf zit het nog geen 10 min van me vandaan. Ben direct naar hem toe gegaan en kon de volgende dag de nieuwe bios ophalen. Bios geplaatst en alles werkt weer naar behoren.

Deze kan dus dicht. Bedankt allemaal! _/-\o_

• Ballooning
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-12-2007
Same problem here... :'(

Na het mislukt flashen van de 1503 firmware zie ik na het inschakelen van de pc niets meer op het beeld verschijnen...
Dat Crash Free Bios werkt ook niet, ik heb floppy's, USB-sticks en ook de originele CD geprobeerd, maar geen enkele activiteit.
Ik heb maar een nieuwe bios besteld bij Flashbios.org, nu maar hopen dat ie het dan weer doet...

[Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6600][Corsair TWIN2X2048-6400C4][MSI Geforce 7900 GTO 512 MB][Samsung Syncmaster 940BF][Coolermaster RealPower 550Watt][2x WD250GB Sata II][Logitech Z-2300][Logitech G5SE & G15][Windows XP Professional SP2]

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:10
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:37:
[...]

Probleem is inmiddels verholpen. Heb een nieuwe bios besteld via flashbios.org. Toen ik keek naar het adres van dit bedrijf zit het nog geen 10 min van me vandaan. Ben direct naar hem toe gegaan en kon de volgende dag de nieuwe bios ophalen. Bios geplaatst en alles werkt weer naar behoren.

Deze kan dus dicht. Bedankt allemaal! _/-\o_
Welke bios versie draai je nu dan?

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Leuk dat het flashen mislukt! Misschien geen goede bios file?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:26
1407 is volgens mij ook de laatste 'officiële' bios die er is......

• Ballooning
1503 BETA is te downloaden, gewoon via de ASUS update site.
Las er wel positieve feedback over op diverse buitenlandse fora...

[Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6600][Corsair TWIN2X2048-6400C4][MSI Geforce 7900 GTO 512 MB][Samsung Syncmaster 940BF][Coolermaster RealPower 550Watt][2x WD250GB Sata II][Logitech Z-2300][Logitech G5SE & G15][Windows XP Professional SP2]

Verwijderd

Topicstarter
killer2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:14:
[...]

Welke bios versie draai je nu dan?
Ik mijn nieuwe bios chip besteld bij flashbios.org. Deze meneer heeft hem geflashed naar de laatste versie dus 1503 beta.

Neem voor de volgende keer alleen een final denk ik heb geen zin dat het later weer mislukt.

• Ballooning
Hoera! net post van Flashbios.org...
Nieuw bios-chipje erin (met good-old 1407) en 't systeem start weer!

Pagina: 1