Het grote Second Life topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 20:31
Ligt het aan mij, of bestaat er over deze toch wel heel populaire game, geen topic ?

Zo niet dan wordt het tijd om eens een fatsoenlijke topicstart te maken. (Door mij of een ander)

Ik las vanmorgen er wat over in de Metro en heb me nu aangemeld voor het spel. Vanavond ga ik er thuis eens lekker voor zitten ! Ik had er al eerder over gelezen/gehoord maar tot vandaag was het er nog niet van gekomen.

Om misschien alvast wat info te geven. De naam zegt het al, je begint een (online) tweede leven. Het spel is in principe gartis. Maar tegen betaling ontvang je wekenlijks zakgeld en heb je meteen de beschikking over grond, waar je een huis kan bouwen of eigen zaak kan beginnen. Er zijn zelfs mensen die hier full-time mee bezig zijn en er (echt) geld mee verdienen. Dit doen ze bijvoorbeeld door vastgoed beheer, kleding designen en "zichzelf" te verkopen, etc. Er bestaat intellectueel eigendom in het spel. Als je iets designed, dan is het ook echt van jou. Mensen kunnen jouw kleding dan weer kopen en jij verdient er een centje mee. In het spel betaal je met Linden Dollars. Deze kun je kopen met US Dollars en andersom. Je kan de L$ dus ook weer verkopen voor US $. (EN hier komt het, die US Dollars kun je omwisselen voor Euro's en daar kun je dan weer iets mee bestellen in de pricewatch ;)) Inflatie wordt zelfs nauwlettend in de gaten gehouden, door de geldhoeveelheid in-game te reguleren.

Het is zelfs zo populair dat grote merken zoals Ford en IBM online in-game adverteren dmv bijvoorbeeld product demo's.

check: Second Life

Ik wilde dit graag bespreekbaar maken op GoT. Strategien, hoe te starten, design tutorials, samenwerken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
Geld verdienen? Ik heb gehoord dat er mensen steenrijk mee geworden zijn. Ook zijn oplichterspraktijken goed mogelijk, net als in de echte wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag je dan ook een virtueel bordeel beginnen? En dan betaald krijgen in echt geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 20:31
Wat ik weet is dat je iig je eigen nachtclub kunt beginnen. Dansers kunnen daar gaan dansen en de eigenaar die verdient geld dmv een complexe formule. (Met variabelen als aantal mensen in toko en tijd gespendeerd in toko)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Hmmm ik ben net begonnen, maar moet zeggen dat ik er nog niet veel van snap :+

IGN : Kailea Diqui

zo eerst ff fiets van station halen en lunchen (IRL) dan weer verder. In de tussentijd blijf ik wel even voor $3 per 10 minuten dansen ofzo :/

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:35

Eijkb

Zo.

Tja, mensen worden overal rijk mee. Met WoW, MMORPG's, en nu dus ook Second Life. Ik lees er best vaak over op "niet technische" sites en die staan allemaal verwonderlijk te kijken. Als je werkzaam bent in bv. marketing moet je tegenwoordig bijna wel representabel zijn in Second Life...

Dat mensen er tijd voor hebben... :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag toen zo'n documentaire over zo'n vent die dat speelde :') Ging ie naar zn second life vriendin in de VS... terwijl ie er thuis ook 1 had (wel een heule dikke :P )

Volgens mij was t zembla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben er sinds kort ook een beetje mee aan het spelen. Tot-nu-toe is mijn gevoel dat het een grote virtuele dating-community is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:46:
Ik zag toen zo'n documentaire over zo'n vent die dat speelde :') Ging ie naar zn second life vriendin in de VS... terwijl ie er thuis ook 1 had (wel een heule dikke :P )

Volgens mij was t zembla
http://www.vpro.nl/progra...st/afleveringen/27029984/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
pven schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:49:
Ik ben er sinds kort ook een beetje mee aan het spelen. Tot-nu-toe is mijn gevoel dat het een grote virtuele dating-community is.
dus niet zo heel veel verschil met de real world?

nee ik probeer hier niet een discussie te beginnen over de zin en het doel van het leven ;)

ik concludeer dat dating e.d. ook een zeer belangrijke rol speelt irl. Blijkbaar is het makkelijker om je te op die manier uiten in een second life. Het is voor een aantal een soort masker wat ze op kunnen zetten. Ik heb in de tijd ook die docu gezien, en was zeer verbaasd over de gang van zaken. In plaats van real life vrienden ging die jongen (en ook zijn IRL vriendin) elke avond op zoek naar zijn digi vrienden(/innen). Uiteindelijk ging hij ook op bezoek bij die vriendinnen en dat viel behoorlijk tegen, blijkbaar doen mensen zich online anders voor dan IRL. (heeft hij nog geluk dat het wel vrouwen waren!)

is dit misschien het idee van buitenaards leven?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik speel het ook nu en dan

ik zie de potentie wel maar door technisch gereutel blijft het spel nog maar matig
compleet ongetexturizede stukken als de server het niet trekt etc

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het sinds een week, ik vermaak me er wel.

Eigenlijk heeft het voor mij de oude vertrouwde chatbox vervangen, tis alleen veel leuker geworden want nu loop je gewoon door een wereld en kan je vanalles doen.

Ik hoor de laatste tijd wel steeds meer mensen die roepen dat het allemaal om sex draaid in Second Life. Dat wou ik toch even tegenspreken. Ja er is daar sex, stripclubs escordbureaus en weet ik veel wat nog wel niet meer. Maar die zijn in het echte leven ook vergeet dat niet. En net als in het echte leven hoef je daar niet mee in contact te komen. Je kan ook gewoon naar een leuke plek gaan om daar mensen te leren kennen.

Het internet blijft nou eenmaal een anonieme bezigheid dus je zal nooit weten met wie je "echt" aan het praten bent. Maar dat weet je nergens op het net.

Wel een waarschuwing, het is echt wel verslavend, en als je iemand bent die bijvoorbeeld World of Warcraft een jaar kan spelen pas dan wel een beetje op want voor je het weet wordt je First Life je Second Life (als je begrijpt wat ik bedoel).

Voor mensen met vragen? Stel ze maar, ik ben zeer bereid een objectief antwoord te geven over Second Life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:02:
Ik speel het sinds een week, ik vermaak me er wel.

...

Voor mensen met vragen? Stel ze maar, ik ben zeer bereid een objectief antwoord te geven over Second Life.
Een paar vragen:

- Kun je dus een garage opzetten als eigen zaak, en 3d autos maken -> die verkopen -> erin rondrijden (kopers)
- Als ik het een maand of wat speel, wat zou ik als ik goed ben verdiend kunnen hebben?
- Is er een goede tutorial of handleiding in het NL, behalve dan de engelse op die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je moet er toch voor betalen? Het is geloof ik niet gratis.

edit: ik heb het wel eens gespeeld, en het is ongelofelijk buggy, ik vond het een zwaar bagger spel. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door FiXeR.nl op 08-11-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:36:
Je moet er toch voor betalen? Het is geloof ik niet gratis.
Rondlopen is gratis, maar als je iets wilt gaan bouwen op je eigen land dan kost je dat geld.
edit: ik heb het wel eens gespeeld, en het is ongelofelijk buggy, ik vond het een zwaar bagger spel. ;)
Ik vond het rondlopen best meevallen. Try again! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54
kvdd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:34:
- Als ik het een maand of wat speel, wat zou ik als ik goed ben verdiend kunnen hebben?
Doel je hiermee op echt geld? Of doel je op werk/tijd->virtueel geld->virtuele goederen?

Afaik kun je alleen echt geld verdienen wanneer je een duidelijke meerwaarde kunt bieden behalve het aanbieden van tijd/arbeid. In China is er immers veel meer tijd en is geld relatief gezien veel meer waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Rukapul schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:55:
[...]

Doel je hiermee op echt geld? Of doel je op werk/tijd->virtueel geld->virtuele goederen?

Afaik kun je alleen echt geld verdienen wanneer je een duidelijke meerwaarde kunt bieden behalve het aanbieden van tijd/arbeid. In China is er immers veel meer tijd en is geld relatief gezien veel meer waard ;)
Ik doel op ingame geld, Linden :)

Als ik er alleen maar tijd en arbeid in steek verdien ik niet veel dus?
edit:
ik zou graag een leuk bedrijfje op willen bouwen in mn vrije tijd (kost dus wel geld) maar of dat ook wat gaat opbrengen :?

Kga het niet gebruiken als dating programma >:)

[ Voor 10% gewijzigd door kvdd op 08-11-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan je ook mensen killen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gewist, na een uur had ik toch nog geen echt geld verdiend en verder vind ik het niet bepaald leuk. Dus voor mij was er geen nut meer om dat spel erop te laten staan.

Persoonlijk vind ik het maar zwaar zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

Seraphin

Meep?

Lol dat vroeg ik me ook al af. Kun je huurmoordenaar worden :P

En iets serieuzer: wat gebeurt er als je door iemand wordt aangereden, of van 10 hoog naar beneden springt? En (toch weer terugkomend op killen) is er wet- en regelgeving? Of mag je al vloekend, drinkend, spuitend slikkend en schietend op straat rondhakken?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens mij niet, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:10:
Ik heb het gewist, na een uur had ik toch nog geen echt geld verdiend en verder vind ik het niet bepaald leuk. Dus voor mij was er geen nut meer om dat spel erop te laten staan.

Persoonlijk vind ik het maar zwaar zonde van je tijd.
Die conclusie trek je al na één uur? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seraphin schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:12:
[...]

Lol dat vroeg ik me ook al af. Kun je huurmoordenaar worden :P

En iets serieuzer: wat gebeurt er als je door iemand wordt aangereden, of van 10 hoog naar beneden springt? En (toch weer terugkomend op killen) is er wet- en regelgeving? Of mag je al vloekend, drinkend, spuitend slikkend en schietend op straat rondhakken?
Ik zie al een online party-leven ontstaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:39

Geckoo

Good news, everyone!

toch ook maar ff geregisteerd... :) kijken wat het is.
mochten er mensen willen joinen mag ik dan mijn naam opgeven voor een reference?

kan nu trouwens niet inloggen van wege onderhoud... maar tot wanneer is 12 noon PST?

[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 08-11-2006 18:24 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:13:
[...]

Volgens mij niet, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

[...]

Die conclusie trek je al na één uur? :/
Ja
soms kun je op 1 uur best al beslissen of je het leuk vind of niet. En als je dan leest hoeveel moeite het kost om echt geld te verdienen (iets wat ik vooral het belangrijkst vond), dan kun je best binnen 1 uur door hebben dat het toch niks is.
Dat kan niet altijd natuurlijk maar in dit geval was het mij naar 1 uur duidelijk :) (gelukkig maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 07-10 16:34
Collega had het hier laatst toevallig over, en kom er ook steeds meer nieuwsposts over tegen.
Het lijkt mij wel leuk om dingen te maken, en vooral te scripten voor de wereld.
Heb het gister avond even geinstalleerd maar die pc trok het vrijwel niet (ondanks dat hij aan de recommended sysreqs voldeed ;()
Misschien thuis ook nog eens installeren, maar ik was in eerste instantie niet zo onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvdd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:34:
[...]

Een paar vragen:

- Kun je dus een garage opzetten als eigen zaak, en 3d autos maken -> die verkopen -> erin rondrijden (kopers)
- Is er een goede tutorial of handleiding in het NL, behalve dan de engelse op die site?
Ja, je kan eigenlijk alles opzetten wat je wilt, alleen moet je dat wel kunnen. Als je iets hebt kan je dat verkopen. In een winkel, op straat, waar jij maar wilt.

-Weet ik echt niet, ik kan het wel gaan vragen aan iemand die ik daar ken die best veel verdiend maar dan moet ik ff kijke wanneer die weer online is. Ik ben er alleen voor de fun :P

-Ik weet niet of dat er is, het is eigenlijk ook gewoon ontdekken. Je leert heel snel in Second Life. Enne gewoon vragen aan mensen als je iets wilt weten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand me niet wou helpen. Ow jah nog een tip> als je niet goed engels kunt spreken zoek dan naar "de molen" dat is een nederlandse club en daar zijn veel NLers.

Je Kan bijvoorbeeld ook geld verdienen door ergens te dansen of aan het werk te gaan. Daar kan je dan weer kleding etc van kopen. Daar word je niet rijk van :P

Het spel zelf is gratis, als je een abbonement neemt dan kan je ook grond kopen etc. Als je goed uit wilt zien (voor een virueel mens dan :P) dan kan je dat niet echt doen zonder geld.

Volgensmij kan je geen mensen killen in het spel, je kan ook niet dood enzo, wel kan je guns kopen en er mee schieten maar iemand dood maken kan niet.

Of het zwaar zonde van je tijd is??? Tsja dat is geheel aan de persoon, ik vind van niet, ik hou ervan om met mensen in contact te komen in het echte leven maar hou er ook van om met mensen uit bijvoorbeeld Amerika te spreken. Ik vind het in ieder geval nuttiger dan een gewoon spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PST is Pacific Standard Time. Oftewel in dit geval -08:00, dus als het goed is komt Second Life om 21:00 weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
hmm jammer dat je niet kan killen leek me wel leuk een drugsbaron te worden ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, nee volgens mij kan dat niet. Maar je kan natuurlijk wel drugsbaron worden, bedenk en soort drugs die past in een viruele wereld en ga dat verkopen. Huur daarna mensen in die het voor je verkopen.

Eigenlijk kan je alles doen qua handel en contacten wat je in het echte leven ook kan doen. Alleen is het in Second Life niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zit er zelf nu zo'n 2,5 maand op, en ik vermaak me er prima. Als het je puur gaat om 'credits' binnen te slepen moet je daar echt niet zijn. Zowieso kun je zelf flink wat spekken door via creditcard er credits op te bouwen. Dus dan heb je daar alleen jezelf mee :+

Wel moet je voor veel dingen tussen de L$100 ~ L$800 betalen. Er zijn wel duurdere dingen, maar die komen over het algmeen iets minder voor.

Helaas zijn de servers de laatste tijd wat vaker overbelast en/of moet er wat onderhoud gedaan/gefix0red worden. Maar ach, dan wacht ik wel.

Je moet het iig niet gaan spelen met een Pentium II oid, wat dat trekt SL echt niet. Zelfs met mijn Pentium4, de snelste Prescott op Socket478 heeft er soms best moeite mee.

Over het schieten... ja, je kan er iemand 'virtueel' doodschieten. Maar dat kan alleen in bepaalde omgevingen (je zal dat zien aan een hartjesicoon bovenaan). Als je dan 'doodgaat' wordt je geteleporteerd naar de locatie die je als 'Home' heb ingesteld.
En nee, je verliest niks van je inventory. Er zijn omgevingen waar expliciet staat aangegeven dat wapens not-done zijn. Je kan dan prima een ban krijgen van die specifieke locatie als je dat dan toch doet.

Als iemand mij wil bereiken in SL, dan mag dat (zal wel in engels antwoorden; dat is een persoonlijke keuze). DM me dan maar voor de naam.(die ga ik hier niet publiekelijk zeggen)

Moi! :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2417a2d95fb78d10a5a7d73b13300fca/full.jpg
Een van mijn av's. Deze zal je trouwens niet vinden. Door een goeie vriend voor me gemaakt.

En SL is weer online! :+

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Laatst online: 13-10 21:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Sinds vorige week heb ik het ook eens geinstalleerd uit nieuwsgierigheid. Je kunt dus inderdaad van alles zelf maken, zie de showcase op de SL-site. Deze voorwerpen kun je bij je dragen in je "inventory". Er zijn ook mensen die je gewoon van alles geven wat ze zelf gemaakt hebben. Zo kreeg ik van iemand een dragcar en een zonnebril, voor niets. Er zijn ook marktplaatsen waar van alles staat opgesteld en waar je de voorwerpen kunt kopen.

Die voorwerpen kun je dan ook gebruiken (of opzetten). Verder kun je je eigen avatar extreem afstellen, van sproeten tot dikke neus tot lang en kort haar. Er is geen doel in het spel, het is gewoon letterlijk een tweede leven. Ik breng er ook niet echt veel tijd in door, maar vind het wel leuk om te kijken hoe het in elkaar steekt allemaal. Het idee dat het ook een virtuele economie is en eigenlijk nergens over gaat, maar dat er toch veel echt geld in omgaat is wel raar.

Gisteren heb ik zelf voor het eerst geld verdiend met het zitten rond een kampvuur, dat leverde een paar Linden dollars (=ingame geld) op. Gaat heel erg langzaam en eigenlijk laat ik dan gewoon het spel draaien op de achtergrond maar ga ondertussen iets anders doen.

Het is jammer dat je echt land moet kopen en echt geld moet gebruiken daarvoor, voordat je zelf iets mag gaan bouwen. Maar op zich logisch, anders zijn de server- en beheerkosten niet te dragen door de makers van het spel zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjeerd op 09-11-2006 14:24 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:24
weet iemand een precieze plek waar je wat geld op kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nestor schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:22:
Gisteren heb ik zelf voor het eerst geld verdiend met het zitten rond een kampvuur, dat leverde een paar Linden dollars (=ingame geld) op. Gaat heel erg langzaam en eigenlijk laat ik dan gewoon het spel draaien op de achtergrond maar ga ondertussen iets anders doen.
Waarom kreeg je daar dan geld voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Moet je ook een premium account hebben (aka harde euro's betalen) om spullen te maken en verkopen ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

hoe zit het eigenlijk met quests die je kan doen? Kan je daar speciale items voor krijgen? En hoe groot kan je party zijn als je aan een zware quest wil beginnen? Wat zijn de PVP mogelijkheden? Wat ik hier lees kan je andere spelers enkel in een zeer beperkt gebied aanvallen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik denk dat je voor quests/PVP's en 'speciale items' beter bij dingen zoals WoW blijven. Zowieso bestaan er eigelijk geen speciale items in SL omdat je alles in principe zelf kan maken.

En dat het in een beperkt gebied is, is gewoon normaal. Zowieso zijn grote aantallen funest voor de engine van SL en gaat het imho meer om socializing dan andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Snap ook niet waarom veel mensen dit een game noemen.
Het is gewoon ee second life. Een enorme chat omgeving. Geen game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
C.44 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:51:
Moet je ook een premium account hebben (aka harde euro's betalen) om spullen te maken en verkopen ?
Nee, dat hoeft helemaal niet :) Je hebt zelfs speciale 'sandboxes' om dingen te bouwen en te testen. Wel is het meestal handig om een stukje land te hebben om je merchandize te kunnen laten showen. Maar het hoeft niet.
frickY schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:34:
Snap ook niet waarom veel mensen dit een game noemen.
Het is gewoon ee second life. Een enorme chat omgeving. Geen game.
Beter zou ik het niet kunnen verwoorden! :)
Je kan er wel 'spellen' in spelen, maar het is in grote lijnen niet meer dan je eigen laten voordoen als iemand/iets anders.
Als jij je als Jedi Knight over SL wil lopen kan dat. Of als Generaal in Stargate-SG1. Dat is nou het leuke eraan.

[ Voor 37% gewijzigd door Vinnie op 09-11-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Laatst online: 13-10 21:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

pven schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:39:
[...]

Waarom kreeg je daar dan geld voor? :?
Puur omdat ik er zat, het had totaal geen reden. Maar de eigenaar van dat stukje wereld gaf om één of andere reden geld voor elke minuut dat je blijft hangen/zitten rond een kampvuur. Op zich begrijpelijk, want zo lijkt het natuurlijk of het er druk is en dat er wat te doen valt, wat weer meer mensen aantrekt (misschien). Nouja, het is in ieder geval een plek waar ik geld kon verdienen door er niets voor te doen. Als mensen betere plekken/manieren weten om Linden dollars te verdiene, ik hou me aanbevolen B)
m4yall schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:36:
weet iemand een precieze plek waar je wat geld op kan doen?
Waar ik nu zit heet "Mr. Lee's Greater Hong Kong".

[ Voor 14% gewijzigd door Tjeerd op 09-11-2006 19:15 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de client van Second Life maar eens geïnstalleerd omdat ik erg nieuwsgierig was geworden. Ik heb nu dus client versie 1.12.3(6) van 1 november 2006. Helaas blijkt mijn complete pc vaste te lopen (crash) na enkele minuten spelen..

- Ik heb mijn VIA 4IN1 driver geupdate en mijn ATI Catalyst driver geupdate naar versie 6.10
- Ook heb ik VPU recover uitgevinkt in de Catalyst driver
- Ik heb de game preferences op default gezet dus resolutie gewoon 800x600 en letterbox en dus geen full screan game
- Verder draai ik WinXP SP2 op AMD 2500+ met KT400 chipset en ATI radeon 9500
- Zo ver ik weet zijn er geen andere games die bij mij crashen

Helaas blijft de pc nog steeds helemaal vast lopen..
In de forums van Second Life kan ik niet komen omdat ik mijn creditcard gegevens niet heb ingevuld (omdat ik die niet heb!) In de Knowledgebase is hier niets over te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Nah ik vind de controls ook niet echt lekker. Het gaat allemaal nogal traag. Dus ik ben alweer gestopt, maybe als ik nog een keer meer geduld heb ga ik het wel weer spelen. Maar voor nu heb ik andere spellen om me mee te vermaken waarbij ik ook kan chatten :)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Jammer dat je een redelijke videokaart moet hebben om die achterhaalde graphics te laten zien. Op mijn Ati 9100 IGP (een mobile versie van de 8500) doet ie het niet op. En zoals ik om me heen hoor hebben er aardig wat mensen problemen om het spel te draaien.

Misschien een leuk spel, maar ik zal het nooit weten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Klopt het dat het wel een tijdje duurt voordat je account is geactiveerd? Ik kan wel inloggen op de website, maar met dezelfde gegevens kan ik niet in de client komen :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Geen mensen killen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kun je ook mensen beroven enzo, en in huizen inbreken in spullen jatten?
dan ga ik definately spelen :D

zal wel niet kunnen, dan deed iedereen wel iets crimineels in het spel, maar toch wel leuk idee >:)

[ Voor 33% gewijzigd door defusion op 12-11-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Datafeest schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:29:
Klopt het dat het wel een tijdje duurt voordat je account is geactiveerd? Ik kan wel inloggen op de website, maar met dezelfde gegevens kan ik niet in de client komen :o
Niet dat ik weet? Ik kon er meteen op. Maar het kan zijn dat er door de overbelasting gisteren alles wat is vertraagd ofzo :)
MeNTaL_TO schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:17:
Jammer dat je een redelijke videokaart moet hebben om die achterhaalde graphics te laten zien. Op mijn Ati 9100 IGP (een mobile versie van de 8500) doet ie het niet op. En zoals ik om me heen hoor hebben er aardig wat mensen problemen om het spel te draaien.

Misschien een leuk spel, maar ik zal het nooit weten.
Wat doet ie dan (niet)? Opzich zou een Radeon 8500/9100 IGP het prima moeten doen. En aardig wat mensen problemen hebben? Sja, over mensen waarbij het wel werkt hoor je natuurlijk nooit ;)
dommerick schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:03:
Nah ik vind de controls ook niet echt lekker. Het gaat allemaal nogal traag. Dus ik ben alweer gestopt, maybe als ik nog een keer meer geduld heb ga ik het wel weer spelen. Maar voor nu heb ik andere spellen om me mee te vermaken waarbij ik ook kan chatten :)
Wanneer heb je dat geprobeerd dan? Want gisteren waren er idd wat problemen mbt overbelasting van de servers/paar bugjes. Hierdoor kon ik zelf ook maar weinig meer op een gegeven moment :{
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:44:
Tot nog toe dus niet zo enthousiast over SL!
Jammer, maar of dat dan nou aan SL ligt?
defusion schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:42:
kun je ook mensen beroven enzo, en in huizen inbreken in spullen jatten?
dan ga ik definately spelen :D

zal wel niet kunnen, dan deed iedereen wel iets crimineels in het spel, maar toch wel leuk idee >:)
Om hier even op in te springen. Je kan makkelijk in andermans huisjes kijken/inbreken als het niet op 'slot' staat. Maar dit staat vaak bekend als 'not done'. Het ligt er met oa name aan of je gebanned wordt van het specifieke stukje sim waar je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:52
ik zit hier op de inholland den haag hoge school, en we hebben hier een beveiliging om programma's te installeren..

is er een andere mogelijkheid om het op deze locatie te spelen? even ervan uitgaande dat de poorten wel open staan..? kan je het vanaf een website spelen..? ik heb een website over, bijvoorbeeld op dezelfde manier alsof je een spel via andermans pc op het netwerk speelt..

of is dit lastig oid..? ik wil namelijk weleens even kijken of dit wat is.. ik speel WoW, maar vrienden willen dit een keer uitproberen. ik loop wel mee, maar weet toch dat het niets voor mij zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 08:41
Kan je in Second life een Lan party organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:52
DTorro schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:57:
Kan je in Second life een Lan party organiseren?
geen idee, maar ik weet niet of je die vraag stelt naar aanleiding van mijn reply..? maar ik wil het dus als dat de enige oplossing is, op afstand spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ik heb het ook geprobeerd, omdatiemand erover had in entropia, en dat het vele malen mooier en beter was. nou ik heb het na 10 minuten tijd verspilling er snel weer afgegooid. de engine is wel grappig, maar het speeld voor geen meter, dat vliegen verpest al de helft, en dan bouwd alles ook nog superlaat op zit je ineens gevangen in een stuk beton enzo.

alles is maar gewoon kleuterschool stijl inelkaar geplakt, en bijelkaar geschraapt. en als je iets zelf wilt scripten moetje ook nog een abbo hebben van 6 dollar per maand.

en dan maar iets maken wat anderen in de wereld wil kopen. ik snap niet dat mensen dit leuk vinden dit is geen eens een game meer, maar gewoon een level editor waar je zelf in rond kan lopen.

en dan worden ze er ook nog rijk mee ffs. arme noobs die geld spenderen aan dit spel om die uitbuiters rijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
Is er al een GoT-group ofzo? En is er animo om met z'n allen wat te gaan bouwen in SL? Ben zelf net begonnen met SL, vind het grappig dat je wat kan bouwen in die wereld. Ik heb al een aardige toren in elkaar geknutseld... :P ..ik heb alleen nog geen land? :? Ben absoluut niet van plan om er geld aan uit te geven, maar Linden dollars zijn van harte welkom. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door TweakV op 15-11-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is bouwen gratis in Second Life?
Dit gaat dat Return to Blockland dan overwinnen, denk ik :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Bouwen is gratis jah. Je hoeft er geen bal voor te hebben. Helemaal niks. Natuurlijk is het wel zo dat als je zelf textures wil gebruiken die je moet uploaden, betaal je L$10 per texture/file upload.

Er zijn zelfs wel 'gratis' plaatsen waar je je spul kan verkopen, dus je kan er wel wat verdienen, ook al heb je zelf geen land. De eigenaren van zo'n stukje vragen meestal dan wel provisie. Zo'n 10% gok ik.

Verwijderd

hoe loopt het verder schokkend zeker??

kan iemand wat voorbeelden geven wat je allemaal kan maken dan? :)

• JayBro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:48

JayBro

Glory to Arstotzka!

Joh, als je geen creditcard hebt kun je echt niks!
En dat is toch wel erg irritant vind ik...

PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 48G RAM / X570 Aorus Elite / 2TB M.2 / LG 4K

Verwijderd

Ik draai SL op me MacBook C2D 1GB, en heb t geinstalleerd om te kijken wat me nieuwe meissie kon doen enzo...

Ik ben dus blijven hangen, (nu een maandje dus, waarvan verspreid een goeie week inworld) en vond snel werk als allerhande ontwerper. (grafische opleiding gedaan en blijf erin doorleren/werken)

Hij (de uhm... baas? dan maar?) wilde die grond *voor mij* en 20% van de opbrengsten best opleveren zodat we/ik een winkel kan ontwerpen/onderhouden waar ik voor betaald krijg dus als ik er ben of dingen maak. We onderhouden we dus eerdaags een arty winkel met z'n twee... Ik heb goed contact met mensen/vrienden in *de wereld* daar, en hoorde eerlijk gezegd veel signalen van mensen die echt zijn consumed door Second Life, veel geld erin zijn verloren, sociale contacten etc. -O- Details wil ik nie geven, da's tenslotte persoonlijk...

Ik ben ook erg verslavingsgevoelig dus ik houd graag mijn financien lekker ver van Second Life, behalve als ik er echt geld mee zou gaan verdienen. Mijn SL geldschieter weet dit, want daarover raakten we ook aan de praat. Vandaar dat ie wel wilde helpen op deze manier, en we hebben best veel lol onze sandbox, up in sky. Op de grond lopen er veel te snel mensen naar binnen enzo > irritant als je net een cool jasje of gitaar voor je wintercollectie aan het ontwerpen bent. :')

Coole combo, ik leer wat 3D beginselen, en hij leert beter Engels (dude is Duits, terwijl de voertaal dus Engels is, save "de molen" en meer van de plekken waar 1 specifieke taal geproken wordt)

Ik vond dus *een manier* om in een week tijd een leuk netwerkje aan te leggen waarin in dingen kan verkopen en showen die ik in het echt maak, incl. de copyrechten en all that. En if you will, chatvrienden en vriendinnetjes. Maar als je bijv. ontwerpt zit die functie erin > no copy/mod/transfer. Als je dit doet is je stuff dus best veilig als je wil, ook erg exclusief of prijzig ;) you name it, doe maar.

Het grootste voordeel vind ik dat je in dit 'spel' 'wint' als je sociaal succesvol bent, in plaats van dat het draait om de meeste headshots.

Ik heb in het verleden zowel UT als Homeworld tot best een acceptabel niveau gespeeld, maar voel niets meer voor nerveuse hack and slash spellen. Hier kan ik nog m'n ding/beroep/studie aanscherpen ook.

Nadelen zijn idd als je erg into high end gaming gewend bent het er misschien minder uitziet in het begin. De servers hebben het inderdaad zwaar en sommige mooie plekken (zoek 'es op Svarga, een botanisch en organisch experiment) al bijvoorbeeld support verliezen door ergens in de verte bijv. Nike of Adidas te zien komen, maar dat evenwicht komt waarschijnlijk wel in orde, do the math. Niet ladende textures enzo kun je helemaal uittweaken naar je lijn en machine. Sexclubs daar hoef je idd niet heen als je niet wil (vrije wereld) en zonder geld kun je een prima avatar in elkaar zetten.

Wat m'n punt precies is weet ik even niet, maar 'k wilde in ieder geval even een *kuch* kort verslag doen van mijn ervaringen met Second Life so far.

:Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 29-09 10:06
Het draaide zelfs op 1024 bij 768 voor geen flikker op mn systeem. En dat met een 512MB GDDR3 ATi X1900XTX.

Nou dan heb je voor mij afgedaan als game; dat kan ik je wel vertellen :r
Alles draai ik op 1600x1200 full AA, AF, soft-shadwos etc etc, maar deze game is niet eens speelbaar op 1024 x 768 en dan ziet het er ook nog eens nogal 1998 uit (en dat is helaas een understatement :{ )

Niet voor mij weggelegd; geef mij maar GTR2, HL2:Ep1, GRAW, Oblivion, Call of Juarez, Dark Messiah etc etc. Dát ziet er tenminste wel gaaf uit!! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 07:29
vosss schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:12:
Het draaide zelfs op 1024 bij 768 voor geen flikker op mn systeem. En dat met een 512MB GDDR3 ATi X1900XTX.
Wat voor SL belangrijker is is de combinatie van je schijf(local cache), netwerkverbinding, en de hoeveelheid ram die je hebt.
Zijn deze allemaal in orde, dan kan ik me niet voorstellen dat het brak draait, want zowel op een Radeon 9100 Radeon 9200/Radeon 9250 en op een een of andere mobile gpu in een laptop heb ik het prima zien draaien.

[ Voor 2% gewijzigd door Joghert op 21-11-2006 15:55 . Reden: niet overdrijven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:49:

Het grootste voordeel vind ik dat je in dit 'spel' 'wint' als je sociaal succesvol bent, in plaats van dat het draait om de meeste headshots.
enough said, dit is geen spel te noemen >:)
vindt dit toch wel echt een beetje voor de freakies, maar het concept kan misschien wel werken. (genoeg freakies in de wereld)

* evilpin0 vondt dat je bij wow al veel te veel sociale skills nodig had om goede gear te bemachtigen

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De mensen in die film zijn echt he-le-maal hooked. Je bent wel een grote debiel als je meer dan 10 uur per dag 7 dagen per week dat spel speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik hem me net aangemeld en op zich vind ik het enorm gaaf... zo'n grote online community..

Maar ik zat me af te vragen.. Hoe verdien je geld? Ik heb namelijk $0,- om uit te geven..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Standeman schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:48:
Ik hem me net aangemeld en op zich vind ik het enorm gaaf... zo'n grote online community..

Maar ik zat me af te vragen.. Hoe verdien je geld? Ik heb namelijk $0,- om uit te geven..
ga naar de casino ;) maybe heb je geluk en win je wat met pokeren ofzo\

edit: mijn fout ik las dat je $30 had om uit te geven

[ Voor 8% gewijzigd door Sinester op 26-11-2006 16:42 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
Ik heb SL geprobeerd en vweer verwijderd. Het speelt voor geen meter alleen de besturing zit als raar in elkaar. Daar komt ook nog eens de meest ingewikkelde interface bij voor dit soort games.

Ik geef de voorkeur aan There wat ik al 2 jaar speel. Het grootste gemis van SL t.o.v. There is het feit dat er geen build-in voip is. Je kan teamspeak gebruiken, maar dan kan je niet zo naar iemand toe lopen een gesprek beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
BootVluchteling schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:46:
ik zit hier op de inholland den haag hoge school, en we hebben hier een beveiliging om programma's te installeren..

is er een andere mogelijkheid om het op deze locatie te spelen? even ervan uitgaande dat de poorten wel open staan..? kan je het vanaf een website spelen..? ik heb een website over, bijvoorbeeld op dezelfde manier alsof je een spel via andermans pc op het netwerk speelt..

of is dit lastig oid..? ik wil namelijk weleens even kijken of dit wat is.. ik speel WoW, maar vrienden willen dit een keer uitproberen. ik loop wel mee, maar weet toch dat het niets voor mij zal zijn...
is mogelijk :)

enige wat ZEI moeten hebben is de display drivers installed (zonder opengl werkt ut niet, dus gebruiken ze de default ms drivers : no go), anders ff op CD zetten, mjah, een usb-stick is beter
(hij probeerd ook dingen op te slaan *cache* nzo

*zei: je school/instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 19:55

Gé Brander

MS SQL Server

Ik krijg het niet draaiend op een Vista machine met een X1600Pro kaart. Zegt dat de kaart niet ondersteund wordt. Vage melding dat ik de Ati drivers moet installeren, heb ik dat gedaan, werkt het nog steeds niet...

Laat maar.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
c70070540 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:49:
Ik krijg het niet draaiend op een Vista machine met een X1600Pro kaart. Zegt dat de kaart niet ondersteund wordt. Vage melding dat ik de Ati drivers moet installeren, heb ik dat gedaan, werkt het nog steeds niet...

Laat maar.
spel werkt ook niet op vista..

omdat vista out-of-the-box maar maximaal openGL 1.1 via directX ondersteund, door een IDC? of was ut ICD?, iig te installeren (zit in driver pakket van je graphics maker), heb je openGL 1.4 & 2.0 support (ati bied dit momenteel NIET aan in hun vista drivers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 19:55

Gé Brander

MS SQL Server

Het jammere vindt ik dan de opmerking op de site:
Komt hier op neer:
Vista wordt niet ondersteund omdat het nog niet uit is...
Ja, begrijpelijk, maar gaat het wel ondersteund worden, zo ja, binnen welke termijn? Dit zie je zo vaak, dat er niet op verwachtingen gemanaged wordt...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• PeYote
  • Laatst online: 17:49
c70070540 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:15:
Het jammere vindt ik dan de opmerking op de site:
Komt hier op neer:
Vista wordt niet ondersteund omdat het nog niet uit is...
Ja, begrijpelijk, maar gaat het wel ondersteund worden, zo ja, binnen welke termijn? Dit zie je zo vaak, dat er niet op verwachtingen gemanaged wordt...
"That said, Second Life should run under Windows Vista, so long as the proper hardware (and most of all, drivers) are present. See below for the most common problem running Second Life under Vista."

Ze zijn er dus gewoon mee bezig maar hebben geen behoefte om veel tijd en moeite aan support te besteden, zolang vista+ de hardware drivers nog niet definitief op de markt zijn. Dat voorkomt dat ze bv 100derden uren bezig zijn met een grafisch probleem terwijl dat met een nieuwe ATI vista driver ook opgelost kan worden.

Verwijderd

Om hier even op in te springen. Je kan makkelijk in andermans huisjes kijken/inbreken als het niet op 'slot' staat. Maar dit staat vaak bekend als 'not done'. Het ligt er met oa name aan of je gebanned wordt van het specifieke stukje sim waar je dat doet.
In het echt is toch not done? Als ik daar een crimineel zou zijn, zou het me niks uitmaken, hoewel anderen me uitkotsen, net als in het echt toch?

Heb je ook politie enzo?

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:23:
In het echt is toch not done? Als ik daar een crimineel zou zijn, zou het me niks uitmaken, hoewel anderen me uitkotsen, net als in het echt toch?

Heb je ook politie enzo?
Parcel-eigenaren, of degene met rechten kunnen je anders zo van het stukje land schoppen. Of bannen. Maar je kan ook altijd hulp inroepen van een van de 'Linden'.
De zogenaamde crew van Second Life dus. Dat is dus de politie als je dat zo wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey ik heb een vraagje over secondlife ik heb me geregistreerd bij secondlife maar ik krijg maar geen confirmation email. (die ik moet activeren)

Weet iemand misschien of ik op een speciaale (bij secondlife) pagina mijn email adres moet invoeren of is dat niet nodig?

En ik kan ook niet inloggen met mijn gegevens dan zegt die tot mijn inlognaam/password verkeerd is of niet bestaat :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
En nu, moeten wij jou je confirmation mail sturen? :+
Misschien even contact opnemen met techsupport van 2ndLive zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel ik zit ook in second life en vraag me dus af of er ergens een goede handleiding bestaat over hoe je dingen kan maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32

Stronkie

Where wind is Trouble

nee die is er niet , Je zult het zelf moeten uitzoeken HAHA. Nee grapje . Der zijn een paar sites die je stap voor stap uitlegt hoe je dingen maakt. Maar dingen maken die niets doen is niet zo leuk. Je moet ze ook kunnen scripten (dus dingen laten doen) , met animaties (poses etc) en geluiden. Pas als je dat SL scripten onder de knie hebt en ook je aardige weet te redden in Photoshop. Dan kun je flink veel geld verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben in het dagelijks leven programmeur dus zal wel redelijk meevallen ... photoshop is geen probleem! kon niet direct iets googlen maar inderdaad op sl scripting blijk ik betrekkelijk meer te vinden. Alvast bedankt!

kan je vector tekeningen of zo importeren ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ja als zogenoemde textures. Deze kun je gebruiken om voorwerpen te bekleden. Het is veel testen en wikken en wegen.

Een object heeft:

Een vorm
Een texture
Een script er achter (wat dus de mogelijkheden voor het object geeft)
En poses (deze worden geanimeerd) en gescript DMV text, beeld en geluid) (deze maak ik in Poser)

Elke basis vorm is al te maken Ingame.
Elke script natuurlijk ook wel ingame , Zowel ook buiten . (copy and paste werkt gewoon).
Elke texture kun je zelf maken en eventueel ook aanpassen in game zelf.

Als je bv naar je avatar kijkt heb je dus :

De basis Build (lengte, vorm handen , ogen haar, borsten , of what ever) Dat is een vast punt.
En de texture van de build wat dus ook aan te passen is. Huidskleur, Makeup en andere geintergreerde dingen op een lichaam (de zogenaamde skin)

De bovenste twee heb je dus een naakte avatar. Met de eerste gedeelte kun je dus volledig ingame veranderen (appearance) . De tweede zul je in een extern programma moeten doen.

Daarna heb je de onderkleding . (de vorm helemaal in game te doen , Texture zelf)
Dan de bovenkleding (geld het zelfde voor)
Dan de schoenen , en andere dingen van of bij het lichaam. Deze zijn op verschillende punten van het lichaam te Attachen. Van linker hand tot rechter oorlel bijwijze van). Deze atachments zijn volledig te scripten.

Ook de body parts zijn ook te scripten . (denk maar aan de Xcite feelings:)) Met dus zogenaamde animations overriders.

Kortom .. Volledig zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:13:
Heey ik heb een vraagje over secondlife ik heb me geregistreerd bij secondlife maar ik krijg maar geen confirmation email. (die ik moet activeren)

Weet iemand misschien of ik op een speciaale (bij secondlife) pagina mijn email adres moet invoeren of is dat niet nodig?

En ik kan ook niet inloggen met mijn gegevens dan zegt die tot mijn inlognaam/password verkeerd is of niet bestaat :?
Een tip, hij staat misschien in je junk box als je die hebt. Anders zou je hunzelf even moeten mailen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joghert schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:45:
[...]

Wat voor SL belangrijker is is de combinatie van je schijf(local cache), netwerkverbinding, en de hoeveelheid ram die je hebt.
Zijn deze allemaal in orde, dan kan ik me niet voorstellen dat het brak draait, want zowel op een Radeon 9100 Radeon 9200/Radeon 9250 en op een een of andere mobile gpu in een laptop heb ik het prima zien draaien.
Kan je die locatie van je locale cache op c ook op een of andere manier naar je d partitie verwijzen??? Mijn c wordt helemaal leeggevreten, en op D heb ik wel meer ruimte over. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
1 woord: Sick!
Dit is echt niet goed. Als ik het zo bedenk is dit zeker niet goed voor je (mits je niet te veel speelt)
En het is inderdaad 1 grote datecommunity!

Dat meisje in de documentaire slaapt 3 uur per nacht, werkt paar uur en voor de rest speelt ze Second Life. En die kerel zit samen met zijn vriendin in de woonkamer uren achter de computer dat spel te spelen en terwijl ze zo naast elkaar zitten in de 'echte' wereld neukt hij zijn 'Second Life' vriendin :/ . Als ik het zo zie zijn het vooral mensen die in de 'echte' niet echt mee komen ofzo. De werkelijkheid willen ontvluchten. En dan te bedenken dan Martin Bril er ook regelmatig rond loopt :X

Niks voor mij. Ik schiet liever wat ventjes overhoop in cs.

[ Voor 5% gewijzigd door Crijnn op 13-12-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:21

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, onlangs geïnstalleerd en geprobeerd. Zit nog op het begin eiland maar het loopt wel allemachtig brak zeg :P

Ga het denk ik gewoon gebruiken als een soort grote chatbox ofzo, want bewegen is nou niet echt fantastisch, soms gaan mijn benen een totaal andere kant op... Maar het vliegen is dan wel weer erg leuk!

IGN: Friday Varayez

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vinnie
  • Niet online
Crijnn schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:15:
Niks voor mij. Ik schiet liever wat ventjes overhoop in cs.
Sja, dan speel je toch niet? Er zijn zat mensen die gewoon wel maar eventjes spelen dan gewoon verder gaan met het dagelijkse RL leven. Extremisten heb je overal wel. Ook in spelletjes als SL of WoW.
TroonStaal schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:51:
Hmm, onlangs geïnstalleerd en geprobeerd. Zit nog op het begin eiland maar het loopt wel allemachtig brak zeg :P

Ga het denk ik gewoon gebruiken als een soort grote chatbox ofzo, want bewegen is nou niet echt fantastisch, soms gaan mijn benen een totaal andere kant op... Maar het vliegen is dan wel weer erg leuk!

IGN: Friday Varayez
Ach, als je nou eens wist hoeveel mensen er op die servers rondlopen.. het is nog net geen Fok! om het zomaar even te noemen (no offence) qua belasting.

Maar je kan het voor vanalles gebruiken. Chatten, roleplayen in de 'character' van je idool, of wat dan ook. Van Amsterdam tot Star Wars :P

Vliegen kan idd leuk zijn (en nee, dat is niet overal toegestaan/enabled).

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
En wat nou als je mensen hun testament laat veranderen door ze te chanteren en ze daarna per ongeluk te vermoorden zodat je hun erfenis krijgt en die laat uit betalen in echt geld?

Verwijderd

ik heb dus mijn oude GForce 4 TI 4600128mb uiteindelijk uit mijn pc gehaald en vervangen door een ATI X1650 Pro. Ik dacht dat dit een enorme vooruitgang zou zijn kwa performance. En ... het gaat wel sneller maar veel sneller zeker niet. Maar goed dat ter zijde ...

ik heb mijn eerste texture gemaakt. De lichamen zien er niet natuurlijk uit dus ik heb een foto genomen en van daar uit de huid gebruikt voor het maken van textures... van een foto gecopieerde lichaamsdelen ;) zien er ook pakken realistischer uit!

heb ze dan als tatoo gebruikt en dat werkt schitterend! Bedankt voor de tot heden ontvangen info ... het scripten ga ik later eens mee beginnen :) Wel dom dat je 10 L$ moet betalen voor het uploaden van textures ... ik moet dus altijd 40 minuten dansen om mijn textures te uploaden :( maar goed het is een spel he ... liever dansen als vloeren schrobben.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Als je mij hulpt nodig hebt . Ik verdien bijna gemiddeld 500 per uur. Als ik werk... Als excort Girl en Dancer

Verwijderd

Meer details graag Stronkie! :9~ >:)

• Vinnie
  • Niet online
Ach, is niet zo heel erg moeilijk om in te denken. Meestal moet je in de trand denken van: in een beetje leuke manier met minder kleren wat rondhuppelen, al dan niet als 'babe'.

Als je het goed doet, kan je idd best wel wat verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
precies, gewoon in het spel zelf ff naar sex club of zo zoeken (of strip club)

zelf maak je 1 of andere char aan (d''r zijn ook clubs waar mannen schijnen te dansen (voor de dames dus)

iig, je maakt je dus een char aan noemt die weet ikveel (mag je zelf invullen :P), zorgt dat je payent info hebt, en klaar :), (een van de drukkere bezochte ruimtes/clubs is "club arsheba" deze staat bijv geregeld in de top10, (en zo heb je er nog wel genoeg van die clubs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Lol inderdaad. Als stripper heb ik dus gisteravond 2200 Lin Dollars verdient. Maar ja toen kwam de Escort gedeelte en dat was 9800 Lin Dollars... Dus 13000 verdient gisteren.

Maar goed ik wil mijn skin dus aanpassen maar krijg dat gedeelte dus niet voorelkaar. Ik wel mijn lichamelijke onderdelen wat aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
d'r zijn verschillende places waar je die kan kopen, kom ff niet op de naam, (d8 cryogenics die maken skins)

oh en voor de luierts

gisteren was 1000L$ ~3.3USD ;)

ffkes ~40 USD, in hoeveel uur?

en in welke club werk je?? of wil je dat liever niet vertellen?

[ Voor 45% gewijzigd door Dutch2007 op 15-12-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Try to find me ik werk in een club die in de top 10 staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn die dance moves dan? Ik kom niet verder dan Shift-f9 tot en met f12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

vosss schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:12:

Nou dan heb je voor mij afgedaan als game; dat kan ik je wel vertellen :r
Alles draai ik op 1600x1200 full AA, AF, soft-shadwos etc etc, maar deze game is niet eens speelbaar op 1024 x 768 en dan ziet het er ook nog eens nogal 1998 uit (en dat is helaas een understatement :{ )

Niet voor mij weggelegd; geef mij maar GTR2, HL2:Ep1, GRAW, Oblivion, Call of Juarez, Dark Messiah etc etc. Dát ziet er tenminste wel gaaf uit!! _O_
Heb geluk, dat er al beeld is. Ik speel met een groep gotters oGame, daar spelen we op een website. De spelmogelijkheid, gameplay, spelers, clans/allianties,... zorgen dat het leuk is. Gameplay en community kunnen een spel maken of breken. De GoT-allianties zorgen in universum II van oGame.nl voor het nodige vermaak, we hadden nogal VoC-neigingen om een echt GoT-imperium uit te bouwen.

Aan mijn CS-jaren, oGame-verslaving (is nu tot het minimum herleid),... te zien, ga ik niet aan een ander spel beginnen. Eerst mijn opleiding afwerken en stage doen.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 16-12-2006 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 21:01
Ik heb nou ook dit spel geinsatalleerd, en het is idd erg zwaar... Je moet een behoorlijke pc hebben om dit goed te kunnen draaien.

Maar het is echt een grote chatbox, met alle real life mogelijkheden, en lekker anoniem.

Nou alleen nog een manier vinden om wat knaken te scoren... Dan kan ik wat meer doen dan alleen rondlopen/vliegen. ;)

Als iemand tips heeft om wat geld te verdienen met een gratis account, dan hoor ik het graag! :P Ik zit atm al op die L$1 per 5 minuten kampvuur stronken.

[ Voor 18% gewijzigd door Richub op 16-12-2006 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Richub schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 06:57:
Ik heb nou ook dit spel geinsatalleerd, en het is idd erg zwaar... Je moet een behoorlijke pc hebben om dit goed te kunnen draaien.

Maar het is echt een grote chatbox, met alle real life mogelijkheden, en lekker anoniem.

Nou alleen nog een manier vinden om wat knaken te scoren... Dan kan ik wat meer doen dan alleen rondlopen/vliegen. ;)

Als iemand tips heeft om wat geld te verdienen met een gratis account, dan hoor ik het graag! :P Ik zit atm al op die L$1 per 5 minuten kampvuur stronken.
maak een female char en wordt stripper :), verdient goed (als je, een BEETJE inlevings vermogen hebt...

en sjah sexy kleren kopen, die je bijv je GF wel uns in zou willen zien fzo (weer beetje fantasie nodig ;)), lijkt me geen probleem :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:57
werkt niet in vista door geen opengl :(

Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Aero misschien uitzetten? :) (gokje)
OpenGL moet afaik gewoon werken in Vista. Maar houdt er rekening mee dat LindenLabs nog geen support geeft op Windows Vista voor Second Life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Vinnie schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:00:
Aero misschien uitzetten? :) (gokje)
OpenGL moet afaik gewoon werken in Vista. Maar houdt er rekening mee dat LindenLabs nog geen support geeft op Windows Vista voor Second Life.
nee :P

spel werkt niet met ati kaartje (als je vista topic had bekeken, had je gezien, dat ati nog geen openGL support in hun VISTA drivers heeft...)

en laat vista nu net Maximaal maar openGL 1.1 dmv een directX wrapper ondersteunen ;-),

en laat dit spel nu minsten OpenGL 1.4 gebruiken :P

[ Voor 23% gewijzigd door Dutch2007 op 16-12-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giant87 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:17:
werkt niet in vista door geen opengl :(

Oplossing?
Werkt hier perfect op vista. Met mijn nvidia Fx5900 en Aero aan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik heb een startpagina opgezet voor Secondlife omdat er niet zoveel over te vinden is. Namelijk http://secondlife.vindjeviahier.nl , neem gerust een kijkje :)
Pagina: 1 2 3 Laatste