Volgende is het probleem:
Telkens als m'n PC een nacht heeft uitgestaan, en ik hem de volgende dag 'koud' aanzet, start hij door tot het Windows opstartscherm. Vervolgens zou het 'welkom' scherm moeten komen, maar zodra hij daar naartoe wilt springen, crasht de pc in één keer. Geen verdere melding of niks, hij schiet gewoon als het ware uit, en boot opnieuw. Dit doet hij zo'n 5x en dan start hij wel gewoon door.
Het vreemde hiervan is, dat er totaal geen meldingen komen. Windows werkt ook gewoon foutloos zodra hij doorgestart is. In de eventviewer zie ik ook niks vreemds staan...
Specs:
AMD AthlonXP 2200+
Asus A7N8X
512 ddr en alle standaard snuffeltjes...
Na lang zoeken kom ik uit bij opties zoals Bios updaten, default settings, memtest etc...
Heb de volgende dingen al geprobeerd:
- bios geupdate naar de laatste versie.
- eventlog bekeken, maar zoals eerder gezegd zie ik hier niets geks staan.
- standaard bios instellingen ingesteld -> blijft probleem voorkomen
- memtest gedraaid -> ok
Vreemde blijft gewoon dat hij na 5x herstarten foutloos werkt, maar het is uiteraard erg irritant als dit steeds gebeurd..
Iemand dit vaker gezien met eventuele oplossing?
Telkens als m'n PC een nacht heeft uitgestaan, en ik hem de volgende dag 'koud' aanzet, start hij door tot het Windows opstartscherm. Vervolgens zou het 'welkom' scherm moeten komen, maar zodra hij daar naartoe wilt springen, crasht de pc in één keer. Geen verdere melding of niks, hij schiet gewoon als het ware uit, en boot opnieuw. Dit doet hij zo'n 5x en dan start hij wel gewoon door.
Het vreemde hiervan is, dat er totaal geen meldingen komen. Windows werkt ook gewoon foutloos zodra hij doorgestart is. In de eventviewer zie ik ook niks vreemds staan...
Specs:
AMD AthlonXP 2200+
Asus A7N8X
512 ddr en alle standaard snuffeltjes...
Na lang zoeken kom ik uit bij opties zoals Bios updaten, default settings, memtest etc...
Heb de volgende dingen al geprobeerd:
- bios geupdate naar de laatste versie.
- eventlog bekeken, maar zoals eerder gezegd zie ik hier niets geks staan.
- standaard bios instellingen ingesteld -> blijft probleem voorkomen
- memtest gedraaid -> ok
Vreemde blijft gewoon dat hij na 5x herstarten foutloos werkt, maar het is uiteraard erg irritant als dit steeds gebeurd..
Iemand dit vaker gezien met eventuele oplossing?