Toon posts:

7600GT FPS probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds kort een 7600GT in mijn systeem zitten, specs: http://www.techzine.nl/specs/4379
Nu is het probleem dat ik onzettend weinig FPS haal in CSS, NFS Carbon en Company of Heroes, gemiddeld rond de 60, en dan speel ik alles op Low met 800x600 :s.
In 3dmark06 haal ik 2959 punten. Ik denk zelf dat het aan mijn voeding ligt.
Ik heb al alle "onnodige onderdelen" van mijn voeding losgekoppeld ( dvd branden enz. ) maar nog steeds geen hogere FPS. Of is mss een onderdeel in mijn pc een bottleneck? Een week geleden heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd maar dat haalde ook niks uit. Andere drivers hielpen ook niet :'( Ook heb ik verschillende instellingen zoals v-sync uitgeschakeld op me graka. Helaas zonder resultaat.
Wie kan mij helpen? Ik ben ten einde raad..

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:48
Inderdaad niet de meest bekende voeding, maar als je alles wat eraf gekoppelt kan worden er al af gedaan hebt en dat dat dan geen resultaat bied licht het probleem dus niet bij je voeding. Ik vind die 3d mark06 niet zo heel slecht ik had voorheen met een 6800GT overclocked ook maar 3000 punten. Maar 30 FPS is wat je hersenen als soepel zien dus 60FPS gemiddeld is niet verkeerd. Ik heb natuurlijk ook het liefst hoge FPS met alles op High maar dan betaal je daar ook echt dik voor. Geen 150 euro voor een 7600GT, maar dan kom je meer in de buurt van de 500 euro. Daarom is het wel logisch zijn dat je niet veel FPS trekt met je huidige setup.

Verwijderd

Waarom zou een voeding de oorzaak zijn van lage FPS? :) Leg me dat eens uit...

Nvidia heeft in z'n control panel zo'n stukje software zitten wat laat weten of je GPU te weinig stroom heeft ofniet. Ook al belast je je systeem hoort je Videokaart nog geen problemen te gaan vertonen. Het is geen motor die langzamer gaat draaien naar mate het voltage zakt, Het stopt in feite gewoon met werken als het te laag is.

Dit klinkt echt als een driverissue waar settings high staan, of V-sync aanstaat. Check ook je andere processen of die niet actief zijn. success :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:33:
Waarom zou een voeding de oorzaak zijn van lage FPS? :) Leg me dat eens uit...

Nvidia heeft in z'n control panel zo'n stukje software zitten wat laat weten of je GPU te weinig stroom heeft ofniet. Ook al belast je je systeem hoort je Videokaart nog geen problemen te gaan vertonen. Het is geen motor die langzamer gaat draaien naar mate het voltage zakt, Het stopt in feite gewoon met werken als het te laag is.

Dit klinkt echt als een driverissue waar settings high staan, of V-sync aanstaat. Check ook je andere processen of die niet actief zijn. success :)
Waar staat dat dan erges? Ik kan et nie vinden..

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-07 15:55

HKS-Skyline

Vroooom ?

het kan aan de voeding liggen, maar FSP is zeker geen onbekend merk, een van de grootste fabrikanten van voedingen, onderandere veel van de Coolermaster, Enermax en Antec voedingen komen uit de FSP fabriek.
de voeding van 350 watt levert ook 350 watt continu vermogen, en geen 350 watt piek vermogen bijvoorbeeld. zoals veel merken dat wel doen als er 350 watt op staat.
dat zou dus voldoende moeten zijn.
maar het zou zomaar zo kunnen zijn dat de voeding kapot is hoor.

staat in je bios je videokaart ook helemaal goed? wat betreft geheugen enz?

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:20

Pinjataaa

Hit me!

Wat ik altijd het makkelijkste vind is de kaart direct in een ander systeem te testen.
Het is namelijk heel goed mogelijk dat je nét een slechte kaart te pakken hebt.

Dus als je hem in een anders systeem test weet je meteen of het aan je kaart ligt en kan je RMA aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja in me BIOS staat alles goed maar ik ken niemand in mijn omgeving die een PCI-E mobo heeft :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:33:

Ik denk dat ik iets heb gevonden maar word er niet veel wijzer uit:
http://download.yousendit.com/51F6C07C3F750DF4

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Heb je stiekem in je control panel anti aliasing aanstaan op heel hoog? Anders zou je 'm op application controlled kunnen zetten, als die dat niet staat

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:17:
Heb je stiekem in je control panel anti aliasing aanstaan op heel hoog? Anders zou je 'm op application controlled kunnen zetten, als die dat niet staat
Nee die had ik al op Application Controlled staan, ingame staat AA ook uit

Me GPU temp is rond de 50 graden dit is niet te hoog neem ik aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 14:36 ]

Verwijderd

HKS-Skyline schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:36:
het kan aan de voeding liggen, maar FSP is zeker geen onbekend merk, een van de grootste fabrikanten van voedingen, onderandere veel van de Coolermaster, Enermax en Antec voedingen komen uit de FSP fabriek.
de voeding van 350 watt levert ook 350 watt continu vermogen, en geen 350 watt piek vermogen bijvoorbeeld. zoals veel merken dat wel doen als er 350 watt op staat.
dat zou dus voldoende moeten zijn.
maar het zou zomaar zo kunnen zijn dat de voeding kapot is hoor.

staat in je bios je videokaart ook helemaal goed? wat betreft geheugen enz?
Ook al levert de voeding 350watt aan "piek" vermogen (effectief 250w oid) dan hoort je kaart nog geen lagere FPS om die redenen te geven. Het is geen motor die langzaam draait naar mate het voltage zakt... Het is een chip met transistoren met een vastgestelde voltage om te werken. Hetzelfde als je je V-core gaat verlagen van je CPU dattie dan chrast of in het ergste geval gewoon niet eens meer start.
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:20:
[...]

Nee die had ik al op Application Controlled staan, ingame staat AA ook uit

Me GPU temp is rond de 50 graden dit is niet te hoog neem ik aan?
50 Graden is normaal. Met een zalman vf700CU haal ik net de 62 graden met m'n x800XT, en das nog zelfs een generatie ervoor :)

Als je nieuwe drivers installeert, gebruik dan de "drivercleaner" die te vinden is op www.guru3d.com , om zeker van te zijn dat je niet de oude settings oid terugpakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 15:34 ]

• Pinjataaa
  • Laatst online: 19:20

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:33:
[...]

Ook al levert de voeding 350watt aan "piek" vermogen (effectief 250w oid) dan hoort je kaart nog geen lagere FPS om die redenen te geven. Het is geen motor die langzaam draait naar mate het voltage zakt... Het is een chip met transistoren met een vastgestelde voltage om te werken. Hetzelfde als je je V-core gaat verlagen van je CPU dattie dan chrast of in het ergste geval gewoon niet eens meer start.
Bij de nvidia drivers zit een speciale tool die kijkt naar het voltage op de gpu.
Ik had bijvoorbeeld de pci-e voedingskabel niet aangesloten.
Maar ik kreeg wel een pop-up die zei: Uw videokaart krijgt onvoldoende stroom. Balbla prestaties worden verlaagd. Iets in die richting ;)

Dus hij gaat niet direct uit ofzo!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

probeer je BIOS van je moederbord is up te daten ik ken gevallen dat de 7600 GT zonder recente geeneens werkte (zal het wel niet zijn maar goed)

Anders bottleneckt je CPU die 7600 GT gewoon zwaar lijkt me logisch want zo laag is 3000 niet! en de games die jij speelt zijn idd retezwaar

[ Voor 51% gewijzigd door A87 op 06-11-2006 16:24 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Pinjataaa schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:21:
[...]

Bij de nvidia drivers zit een speciale tool die kijkt naar het voltage op de gpu.
Maar ik kreeg wel een pop-up die zei: Uw videokaart krijgt onvoldoende stroom. Balbla prestaties worden verlaagd. Iets in die richting ;)

Aangezien dat gaat om een vrij nieuwe driver ja :) En ik denk ook dat de TS wel nieuwe drivers aanboord heeft hoor. Wil iemand trouwens eens voor de grap testen om de PCI-e voedingsstekker eruit te halen en gaan benchen? Ben benieuwd naar het verschil. Ik denk niet dat de kaart op z'n volle speeds werkt maar eerder ondergeklokt op een vaste waarde in de bios ingesteld.
Lias schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:21:
probeer je BIOS van je moederbord is up te daten ik ken gevallen dat de 7600 GT zonder recente geeneens werkte (zal het wel niet zijn maar goed)

Anders bottleneckt je CPU die 7600 GT gewoon zwaar lijkt me logisch want zo laag is 3000 niet! en de games zijn idd retezwaar
Een biosupdate is ook niet nodig hoor :z Z'n kaart werkt toch? 3GHz lijkt me niet aan de lage kant trouwens... Bij games zoals NFS Carbon wordt minimaal 2GHz aangeraden... Ik moet trouwens toegeven dat Carbon zowiezo slecht draait ook op mijn systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 16:25 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
3000 punten bedoel je, niet 3GHz. Carbon draait bij mij ook matig (7900GTO).

Verwijderd

Topicstarter
Pinjataaa schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:21:
[...]

De 7600GT heeft geen pci-e voedingskabel nodig :) en jah ik heb de nieuwste drivers aanboord.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noujah dan maar met weinig FPS spelen :(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.futuremark.com...hp?t=25372&highlight=7600

hij heeft 3650 punten, vrij hoog en een goeie pc en een overgeklokte kaart

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat wil je ermee zeggen .. ?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat je niet zo kansloos moet reageren, en eens die pagina zou bekijken. Dan zou je dus gezien hebben dat jouw score niet eens extreem laag is ofzo. Bovendien, ik weet niet wat voor CPU je hebt, maar in de link gaat het om een E6300, die vrij nieuw is. 3Dmark is nou eenmaal ook vrij gevoellig voor de cpu, dus het hoeft niet aan je videokaart te liggen. Bovendien: je haalt 3k in 3dmark06, wat is daar zo raar aan? :?

Het is nou eenmaal geen top-kaart, en bovendien heb je mischien geen top-CPU.

• Aapiethaaap
  • Laatst online: 27-11-2025
mijn sparkle 7600gt perst met css op verschillende resoluties zoals 1280x1024 met ALLES op hoogst meestal zo een 70-75 fps uit met drops naar 60 fps, maar ik heb dan ook een c2d en 800mhz geheugen.

BUH

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:21:
[...]

Dat je niet zo kansloos moet reageren, en eens die pagina zou bekijken. Dan zou je dus gezien hebben dat jouw score niet eens extreem laag is ofzo. Bovendien, ik weet niet wat voor CPU je hebt, maar in de link gaat het om een E6300, die vrij nieuw is. 3Dmark is nou eenmaal ook vrij gevoellig voor de cpu, dus het hoeft niet aan je videokaart te liggen. Bovendien: je haalt 3k in 3dmark06, wat is daar zo raar aan? :?

Het is nou eenmaal geen top-kaart, en bovendien heb je mischien geen top-CPU.
Ik heb een P4 3.0Ghz ( specs: http://www.techzine.nl/specs/4379 ), maar het is tog raar dat als ik me instellingen in bijv. CSS of CoD2 op ze allerlaagst zet dat me FPS dan nie hoger word? :? Dat terwijl me driverinstellingen ook laag staan, dus v-sync uit enz.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je gpu is blijkbaar niet je bottleneck

ps. Heerlijk hè, je doodstaren op 3dmark tests en de scores

ondertussen had je lekker kunnen gamen

Verwijderd

Topicstarter
Staar ik me dood op die scores? :?

Verwijderd

Vreemd. Hoe is je koeling? P4 @ 3.0GHz kan mischien throttlen als ie te warm wordt, en dus op een lagere Clockspeed draaien.

En wat als je dingen nou op high zet? Is de performance dan nog slechter of is het dan nog gelijk?

• EnigmA-X
  • Laatst online: 28-07 14:22
Al een keer in je hardware manager gekeken of er misschien sprake is van IRQ-sharing?

Ik heb weleens een videokaart/netwerkkaart share gehad. Soms knipperde mijn scherm, daar begon het mee. Als ik hard ging downloaden ( > 6MB/s) dan ging mijn scherm uit :D

[ Voor 10% gewijzigd door EnigmA-X op 07-11-2006 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:47:
Vreemd. Hoe is je koeling? P4 @ 3.0GHz kan mischien throttlen als ie te warm wordt, en dus op een lagere Clockspeed draaien.

En wat als je dingen nou op high zet? Is de performance dan nog slechter of is het dan nog gelijk?
Me cpu cooler is gewoon stock, stressed ongeveer 59 graden, idle rond de 52 graden. En me gpu is ongeever 52 graden stressed en idle 49 graden, ook een stock cooler. Als ik alles op high zet is de performance vrijwel gelijk.. :s
Zou een andere cooler voor me gpu helpen mss?

Verwijderd

Topicstarter
EnigmA-X schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:54:
Al een keer in je hardware manager gekeken of er misschien sprake is van IRQ-sharing?

Ik heb weleens een videokaart/netwerkkaart share gehad. Soms knipperde mijn scherm, daar begon het mee. Als ik hard ging downloaden ( > 6MB/s) dan ging mijn scherm uit :D
Ik heb dit kunnen vinden: http://download.yousendit.com/69E186693EF3257F
Lijkt erop dat er sprak is van IRQ sharing, of zie ik het nou fout? Maar er zijn wel meerdere IRQ's geshared ..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 21:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:50:
[...]

Me cpu cooler is gewoon stock, stressed ongeveer 59 graden, idle rond de 52 graden. En me gpu is ongeever 52 graden stressed en idle 49 graden, ook een stock cooler. Als ik alles op high zet is de performance vrijwel gelijk.. :s
Zou een andere cooler voor me gpu helpen mss?
Zo'n vermoeden had ik al. Het lijkt erop dat de game niet genoeg power tot zich krijgt. Het kunnen verschillende dingen zijn.. Throtteling door slechte koeling (cpu gaat stapje lager), power management die misch verkeerd staat? Zet die eens op maximale prestaties..., IRQ sharing waardoor je videokaart of iets anders niet genoeg tijd krijgt de game fatsoenlijk te renderen, HD die bezig is, Teveel programma's waardoor je geheugen aardig vol begint te lopen ... etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:38:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al. Het lijkt erop dat de game niet genoeg power tot zich krijgt. Het kunnen verschillende dingen zijn.. Throtteling door slechte koeling (cpu gaat stapje lager), power management die misch verkeerd staat? Zet die eens op maximale prestaties..., IRQ sharing waardoor je videokaart of iets anders niet genoeg tijd krijgt de game fatsoenlijk te renderen, HD die bezig is, Teveel programma's waardoor je geheugen aardig vol begint te lopen ... etc.
59 graden stressed is voor een P4 3.0Ghz socket 775 normaal, dus aan de cooler kan het niet liggen lijkt mij. IRQ's kan je niet aanpassen tog? Me HD hoor ik altijd wel als hij aan het werk is.. Ik speel altijd met minimale progs op de achtergrond, dus ik heb geen msn en virusscanner aanstaan bijv.

Hmm Power Management stond op Thuis/Kantoor, ik heb het op Altijd Aan gezet. Ik heb meteen ff CSS getest en me FPS is nu wel iets stabieler maar het houd niet over..

Verwijderd

IRQ's kan je op 2 manieren wijzigen, 1 door de bios en 2 door Windows zelf laten doen :) Kwestie van in de bios zoeken naar "PnP os installed" en die op Ja zetten wil je dat Windows de boel beheert. Met Windows System information zoek je uit welke wat delen. Gaat er voornamelijk om dat je VGA vrij staat van andere resourses (dus dat die een eigen IRQ heeft.) Met hardware beheer wijzig je de IRQ's.
mm Power Management stond op Thuis/Kantoor, ik heb het op Altijd Aan gezet. Ik heb meteen ff CSS getest en me FPS is nu wel iets stabieler maar het houd niet over..
Hoe veel players zitten er in die servers waarin je speelt? Ik weet dat ik met CSS Video stress test ruim 80FPS haal op 1280x1024 met de hele zooi aan + AA. Als ik in een 2x16player ga zitten dropt mijn FPS ook drastisch ja.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:20:

[...]

Hoe veel players zitten er in die servers waarin je speelt? Ik weet dat ik met CSS Video stress test ruim 80FPS haal op 1280x1024 met de hele zooi aan + AA. Als ik in een 2x16player ga zitten dropt mijn FPS ook drastisch ja.
Het waren 2x17 players en niet alles stond op high, bijv. AA

Verwijderd

Ja en mischien is daar je probleem. Volle servers trekt nou eenmaal veel van je PC. Wat haal je in de Stress-test in FPS dan? Het zou toch iig een indicatie moeten geven van of je wel goede performance haalt in CSS....

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist even die Test gedaan en ik kwam op 105.21 uit met alles op High behalve AA en Filtering Mode op 800x600. Ik zag wel met die test dat de grond paars was(artifacts?), heb gelezen dat me Graka dan te warm word..

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 22:48 ]

Verwijderd

Nee dat hoeft niet gelijk de temperatuur te zijn. Kan ook een corruptie vanuit je driver zijn. nieuwe of oude drivers al eens geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah allebei al geprobeerd.

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 19:17

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik weet het wel.

punt 1: score is normaal
maar buiten is je p4 3.0 een bottleneck.

Laatst een langzamere 7600gs van een p4 2.8 naar conroe 6300 gebracht.
FPS schoot omhoog.

Ligt ook aan de game, ene game heeft veel andere weinig cpu power nodig.

Verwijderd

Topicstarter
En hoeveel sneller is die Conroe 6300?

Verwijderd

Ik wordt idd ook een beetje moe van al die merken / ratings van bepaalde CPU's. P4 3.0GHz zou je vanuit gaan dat het een redelijk nieuw model is (of was) en er behoorlijk wat power achter moet zitten toch?

Conroe, spreek je wel over een cpu die net uit is en ook de AMD eruit rekent ja. Probeer je videokaart eens in een snellere variant (vriend / vriendin, of vraag de PC boer om te testen etc) en vergelijk die scores met jou systeem om ongeveer een beeld te krijgen van hoe & wat :)

Ik draai zelf ook met een A64 3000+ @ 2.4GHz maar merk alleen op hele drukke punten dat m'n fps naar 40 < zakt (in CSS), maar dat is ook niet zogek aangezien het beeld ook lekker veel actie van te lezen valt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:55:
Ik wordt idd ook een beetje moe van al die merken / ratings van bepaalde CPU's. P4 3.0GHz zou je vanuit gaan dat het een redelijk nieuw model is (of was) en er behoorlijk wat power achter moet zitten toch?
Idd dat leek mij dus ook ..
Ik draai zelf ook met een A64 3000+ @ 2.4GHz maar merk alleen op hele drukke punten dat m'n fps naar 40 < zakt (in CSS), maar dat is ook niet zogek aangezien het beeld ook lekker veel actie van te lezen valt.
Maar welke kaart had jij ook al weer?

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Zoals eerder gemeld kan ik je bijna zeker zeggen dat je CPU gewoon een bottleneck is. Je geeft zelf aan dat verschillende resoluties en detailinstellingen geen verschil maken in de FPS (bijna niet) Dat komt gewoon omdat je cpu de boel tegenhoud. En voor hogere resolutie hoeft de cpu (nauwlijks) meer te doen, dat is puur je videokaart die dat moet doen. Volgens mij is er niks met je videokaart aan de hand. En als je aangeeft dat deze ook op hogere resoluties en met meer details ong 60 fps haalt, wat is je probleem dan? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:51:
[...]

Idd dat leek mij dus ook ..

[...]

Maar welke kaart had jij ook al weer?
X800XT. Die gaat eruit voor een x1950Pro. Beste is om hier even met een clean install te beginnen, en de nieuwe drivers van internet halen. Het is echt onduidelijk waarom je lage fps hebt. 3GHz p4 CPU zou opzich nog voldoende moeten zijn.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Forceer V-Sync naar 'off' in je nvidia panel, met V-Sync aan zit er een framelock van 60 in HL-Based games zoals CS.

Hoe is die 60FPS trouwens, zit die altijd op 58-60 fps, of dropt die fps ook wel eens naar 20-30? als de fps echt op 60 blijft hangen dan zit er een software matige block op en doet je videokaart het prima. Probeer daarna dan langzaam de settings te verhogen, als je op 800x600 met alles low 60Fps steady hebt, en met 1024x768 met alles op medium/high (wat je ongeveer met een 7600GT zou moeten kunnen halen in CS-S) nog steeds 60FPS steady, dan zit er gewoon ergens een blokade en moet je het in de software zoeken, anders zou je naar de hardware moeten gaan kijken :) (pci-e-speeds)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Je kan ook de minimale FPS van Vsync verhogen trouwens.

Start, uitvoeren, "dxdiag" enter (ram ja of nee, het maakt niet echt uit)
ga naar meer help / VernieuwingsFrequentie van directDraw wijzigen en klik op andere waarde / vul 85 in.

Het verhoogt niet je FPS, maar het verhoogt de limiet van V-sync mocht je besluiten met V-sync te willen werken. Vsync was gemaakt voor oudere monitoren nog waarbij "Ghosting"optrad als de framerate hoger was dan de monitor z'n aantal HZ.

Verwijderd

Topicstarter
therat10430 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:10:
Forceer V-Sync naar 'off' in je nvidia panel, met V-Sync aan zit er een framelock van 60 in HL-Based games zoals CS.

Hoe is die 60FPS trouwens, zit die altijd op 58-60 fps, of dropt die fps ook wel eens naar 20-30? als de fps echt op 60 blijft hangen dan zit er een software matige block op en doet je videokaart het prima. Probeer daarna dan langzaam de settings te verhogen, als je op 800x600 met alles low 60Fps steady hebt, en met 1024x768 met alles op medium/high (wat je ongeveer met een 7600GT zou moeten kunnen halen in CS-S) nog steeds 60FPS steady, dan zit er gewoon ergens een blokade en moet je het in de software zoeken, anders zou je naar de hardware moeten gaan kijken :) (pci-e-speeds)
Ik had V-Sync al uitstaan, hij dropt ook wel es naar 20-30 fps jah.Ik zal es kijken als ik langzaam alle settings verhoog :) I'll let u know

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:19:
[...]

Ik had V-Sync al uitstaan, hij dropt ook wel es naar 20-30 fps jah.Ik zal es kijken als ik langzaam alle settings verhoog :) I'll let u know
Ik heb met de allerlaagste settings 50-60 fps met 640x480, evenals ik alles op High instel met 1024x768 :? ..

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:57:
[...]

Ik heb met de allerlaagste settings 50-60 fps met 640x480, evenals ik alles op High instel met 1024x768 :? ..
Dat betekend dat je videokaart niet de beperkende factor is, en dat het dus iets anders is :( als ik zo je specs lees denk ik niet dat het snel een andere stukje hardware is, er loopt dus een stukje software met je te klooien.

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
therat10430 schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:29:
[...]

Dat betekend dat je videokaart niet de beperkende factor is, en dat het dus iets anders is :( als ik zo je specs lees denk ik niet dat het snel een andere stukje hardware is, er loopt dus een stukje software met je te klooien.
Dat word dus zoeken geblazen ..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:35:
[...]

Dat word dus zoeken geblazen ..
De meeste veroorzakers zijn Download programma's, Msn niet zozeer (als je 'm op bezet hebt niet iig), Softwarematige firewalls of een process wat z'n taak op de achtergrond doet...

Mja formateren is ook weer gelijk de makkelijkste keus, maar beginnen met een kale install + frisse drivers en dan je game proberen, is mischien geen gek idee nee :)

Verwijderd

heel simpel... clock je cpu fftjes wat over kijk of de frames naar boven schieten en je weet genoeg ;)

PS: tip van lism is ook goed jah, gewoon ff met een lekker frisse instalatie gaan teste ;)

PS:PS: kijk ook meteen eventjes naar mijn probleem manne want ik kom er niet uit :S
Groot Game Probleem

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:48:
heel simpel... clock je cpu fftjes wat over kijk of de frames naar boven schieten en je weet genoeg ;)

PS: tip van lism is ook goed jah, gewoon ff met een lekker frisse instalatie gaan teste ;)

PS:PS: kijk ook meteen eventjes naar mijn probleem manne want ik kom er niet uit :S
Groot Game Probleem
Ik heb zo'n medion mobo ( MS-7046 ) die zijn lastig te overclocken las ik. Welk tooltje kan ik hiervoor gebruiken? cpuidle o.i.d. ondersteunt mijn mobo niet, alleen de MS-7056:s en hoeveel mhz zou ik overclocken voor ik verschil merk denk je?
Denk dat ik binnekort dan maar even een clean install ga doen.
PS. ik zal je topic eens bekijken

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-07 23:22
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:31:
[...]

Ik heb een P4 3.0Ghz ( specs: http://www.techzine.nl/specs/4379 ), maar het is tog raar dat als ik me instellingen in bijv. CSS of CoD2 op ze allerlaagst zet dat me FPS dan nie hoger word? :? Dat terwijl me driverinstellingen ook laag staan, dus v-sync uit enz.
Ik heb zelf een Core 2 Duo E6600 met GeForce 7600GT (passive, van Gigabyte, dus iets langzamer dan die van jou als ik het goed begrepen heb... maar mijn cpu is wel een stuk sneller). Ik speel zelf ook veel CSS en het draait hier prima. 1600x1200 met alle settings op High (behalve Filtering en vsync, die staan uit) draait op ongeveer 75fps. Heel af en toe valt hij terug naar iets onder de 50 fps, maar gemiddeld haal ik de 70 makkelijk.

Verder werkte CSS op mijn oude pc ook wel redelijk (ik weet de fps niet, maar het was prima te spelen op 1024x768 met alles op medium en Anti Aliasing en Filtering uit), dat was een P4 2.53GHz met een GeForce4 Ti4400. Jou pc zou zeker meer aan moeten kunnen.

ah ik had de 2e pagina gemist, misschien is dit dus niet meer van toepassing

[ Voor 4% gewijzigd door BRAINLESS01 op 12-11-2006 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel gemerkt dat als ik in kleine ruimtes kom in CSS dat mijn FPS dan omhoog schiet, dan haal ik makkelijk 90FPS.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:54:
Ik heb wel gemerkt dat als ik in kleine ruimtes kom in CSS dat mijn FPS dan omhoog schiet, dan haal ik makkelijk 90FPS.
Dat is normaal, want je videokaart hoeft dan weinig op het beeld te tekenen :)

Mijn FPS schiet ook naar 30 tot zelfs 15 met (veel) actie in beeld. teken dat ik toch m'n grafische instellingen wat lager moet zetten :)

Verwijderd

Ik hoop dat iemand dit nog leest.
Maar ik heb ook een Geforce 7600 GT en heb ook problemen.
Nu moet ik zeggen ik heb de XxX editie van XFX die een beetje overgeclocked is.
Nu heb ik zelf geprobeerd de kaart nog wat verder over te klokken iets van op z'n meest 10mhz niet veel dus maar 600 mhz leek me een mooi rond getal (Hij draait standaard op 590 en een normale 7600 GT nog lager geloof ik)
Ik heb deze instellingen echter niet lang aangehouden.
Toen ik Farcry ging spelen, merkte ik dat soms ik geen kogels schoot maar dat er grote witte vierkanten uit mijn geweer kwamen.
In cs 1.6 verschenen er op sommige punten zwarte blokjes waar kogels insloegen. Dit hield echter op toen ik oude 84.nogwat drivers installeerde.
In de Fear EP Demo was het een grote grafische warboel, lijnen en strepen wat steeds erger werd tot dat alles samenging in 1 grote kliederboel.
In Cs:S had ik ook tegenvallende prestaties, op een 8vs8 assault server kon mijn fps in sommige gevallen zakken tot rond de 30 en zelfs zo laag als 28.
Als ik een Cs:S video stresstest doe, loopt ie zo vast als een baksteen en valt de pc uit, om vervolgens weer opnieuw op te starten. In 3dmark 03 en 05 gebeurd hetzelfde.
In games echter loopt de Pc niet vast en valt ook niet uit.
In Battlefield 2142 heb ik helemaal geen probelemen. Wel zakt mijn Fps aanzienlijk als ik op een 48 speler server speel en de 2 titans zijn erg dicht bij elkaar maar dat is normaal lijkt me.
Ik heb nu mijn Oude Ati X700 er weer ingezet en er is niets meer aan de hand, ook presteert deze kaart beter in Cs:S.

Specs
Cpu: 3.0 ghz 775 prescott
Video: XfX Pci-E GeForce 7600 GT 256Mb TripleX
Ram: 4x 512 Corsair Cmx512-3200c2 (Dual channel mode)
Mobo: Asus p5gd1 Pro
HD's : 1x Sata 7200 Rpm 80GB
1x Sata 7200 Rpm 120GB
Drives: 1x Asus CRW 52x
1x Asus Dvd

Nu vraag ik me af of A: Is de kaart beschadigd omdat ik hem nog verder heb overgeclocked dan al gedaan was door XfX?
of B: Zijn dit symptonen die te verklaren zijn door een te zwakke voeding want ik heb een 350W voeding..geloof ik, het kan ook best een 300w zijn

En wat ik ook nog wil weten? Hoe houd ik de temp en snelheid van mijn Cpu in de gaten wanneer deze op 100% load zit?
Als ik Alt-tab om de Temp te bekijken met bijv Everest zie ik dat deze alweer aan het zakken is en kan ik de hoogste temp dus niet zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 18:55 ]

Verwijderd

Die artifacts in beeld zouden best je drivers kunnen zijn. Ik weet dat nvidia per maand gemiddeld meer dan 5 beta's released (al is het niet meer), en al die beta's kunnen problemen geven met (oudere) games. FarCry waar je de kogels niet bij ziet is duidelijk een driver-issue, lijkt me sterk dat (oh jee , gaan we weer) dat een PSU probleem is.

Als je te ver overclocked dan krijg je artifacts , beeldfouten of gewoon keiharde vastlopers. Zet de speeds van de kaart een terug op 550/1100 als dat het geval is, desnoods een fannetje bij de GPU om er zeker van uit te sluiten dat het geen temperatuurprobleem is.

Welke settings speel je als je met CSS speelt? Als ik in Office speel met een long-range geweer en zoom in, dan zakt m'n fps gigantisch in. heeft gewoon te maken met dat het ontzettend veel op het beeld moet tekenen.

Maak es wat lagere resoluties en verander ook van driver. Elke beta installeren die per maand uitgebracht wordt is mischien wel helemaal geen performance verbeterende driver, kan zelfs alleen maar ellende geven. Blijf daarom ook bij een WHQL driver die het goed voor jou systeem doet, en update pas wanneer je dat nodig vind (bijv issues gefixed met Farcry ofzo), performance is echt miniem.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Nvidia 7600GT loopt op 560/1400, mss handig om te weten.

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
laat source is draaien op dx 8.1

zet "-dxlevel 81" in je launch options bij css (in steam)

Verwijderd

Topicstarter
Het word er helaas niet beter op :'(

Verwijderd

Je kan 2 dingen doen.

Of je start "msconfig" uit uitvoeren op, en deselecteer je de meeste programma's om niet mee te starten, en je probeert het dan (inclusief het laag zetten van de graphics instellingen in je panel)

of je formateert het systeem en begint met een schole lei / WHQL driver... Ik geloof dat het meeste al voorgelegd is in dit topic en zo komen we natuurlijk nergens meer uit.

Success :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:27:
Je kan 2 dingen doen.

Of je start "msconfig" uit uitvoeren op, en deselecteer je de meeste programma's om niet mee te starten, en je probeert het dan (inclusief het laag zetten van de graphics instellingen in je panel)

of je formateert het systeem en begint met een schole lei / WHQL driver... Ik geloof dat het meeste al voorgelegd is in dit topic en zo komen we natuurlijk nergens meer uit.

Success :)
Jah, ik ga binnekort ff format c doen, moet eerst nog wat torrentjes uploaden ( anders krijg k straks een ban ) >:) ;) :X
Bij msconfig heb ik standaard alle onnodige programma's al uitgeschakeld ivm opstart snelheid :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus ff Windows opnieuw geïnstalleerd en alleen CSS. Het ligt blijkbaar dus niet aan een stukje software want me FPS blijft nog steeds 60-65 met alles op low. Me CPU is dus tog de bottleneck.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 12:55 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Welke drivers heb je geinstalleerd? en welke sp, en in welke volgorde heb je ze geinstalleerd?

En draai eens wat benchmarks zoals pcmark 2002 en pcmark 2004, en je geheugen instelling en post dit dan ff.

Want je moet toch wel iets hogere fps kunnen halen is CS:S.

Met één van mijn oude systemen haald ik rond 125 fps op 1024x768 op alles op med.

was een:

Athlon64 3000 S754
en een 9800pro
1024 ram.

[ Voor 62% gewijzigd door mad_max234 op 19-11-2006 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:53:
Welke drivers heb je geinstalleerd? en welke sp, en in welke volgorde heb je ze geinstalleerd?

En draai eens wat benchmarks zoals pcmark 2002 en pcmark 2004, en je geheugen instelling en post dit dan ff.

Want je moet toch wel iets hogere fps kunnen halen is CS:S.

Met één van mijn oude systemen haald ik rond 125 fps op 1024x768 op alles op med.

was een:

Athlon64 3000 S754
en een 9800pro
1024 ram.
Ik heb na die Windows installatie ( xp home incl sp2 ) de nieuwste drivers geïnstalleerd met alle settings op Low ( ook in CS:S ).

Heeft je geheugen een instelling dan.. ?

Toenet even PCMark 2004 gedraaid: 4395 punten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 12:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:49:
[...]

Ik heb na die Windows installatie ( xp home incl sp2 ) de nieuwste drivers geïnstalleerd met alle settings op Low ( ook in CS:S ).

Heeft je geheugen een instelling dan.. ?

Toenet even PCMark 2004 gedraaid: 4395 punten
Ja je geheugen heeft natuurlijk ook instellingen. :+ zoals timming en kloksnelheid.

Je pcmark is oké

Maar welke drivers gebruik je? waar download je ze? Wel ff goed antwoord geven op de vragen aub anders komen we niet echt verder. Want ik denk dat het welles aan je drivers kan liggen of de manier van instal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:55:
[...]
Ja je geheugen heeft natuurlijk ook instellingen. :+ zoals timming en kloksnelheid.

Je pcmark is oké

Maar welke drivers gebruik je? waar download je ze? Wel ff goed antwoord geven op de vragen aub anders komen we niet echt verder. Want ik denk dat het welles aan je drivers kan liggen of de manier van instal.
K heb twee Samsung reepjes 512 MB Unbuffered DDR SDRAM geheugen, elk PC3200 ( 200MHZ) Timing: 3.0-3-3-8

Ik download ze van de NVidia website, driverversie: 93.71 (WHQL). Zoals je ook al in dit topic kan lezen heb ik ook al verschillende drivers geprobeerd.

Verwijderd

Van CL3 naar 2.5 of 2 is in de praktijk echt weinig snelheidswinst :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb jij et over ineens? :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 20:48 ]

Verwijderd

Ik zag in een snelle leesbeurt iets over memory timings B)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kijk ook eens of je wat kunt met Rivatuner (www.guru3d.com) -> shader force override en op 2.0 zetten. Afhankelijk van het spel kan dit veel voordeel opleveren (het ziet er dan eventueel wel iets minder uit). Wat voor kaart had je hiervoor? Vergeet niet dat je oude kaart mogelijk geen shader model 3.0 ondersteunde en dus met mindere beeldkwaliteit werkte, daardoor valt het aantal fps ook vaak tegen.

Verwijderd

Ik zou me persoonlijk niet zo stuk staren op de 3Dmark06 scores. Ik heb zelf een P4 3.0GHz (Northwood), 1GB en een Bliss 7800GS+ en ik kom niet veel verder dan een score van 3500 (moet 3900 kunnen halen), maar m'n processor score is maar iets van 600, dus die houdt het gewoon tegen. Zelfs als ik the graka flink overklok heb ik maar minieme winst.

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:36:
Kijk ook eens of je wat kunt met Rivatuner (www.guru3d.com) -> shader force override en op 2.0 zetten. Afhankelijk van het spel kan dit veel voordeel opleveren (het ziet er dan eventueel wel iets minder uit). Wat voor kaart had je hiervoor? Vergeet niet dat je oude kaart mogelijk geen shader model 3.0 ondersteunde en dus met mindere beeldkwaliteit werkte, daardoor valt het aantal fps ook vaak tegen.
Ik zal es kijken met RivaTuner of het wat opleverd.
Hiervoor had ik een 6200(GT?), zo één met Turbo Cache :P. Ik haalde daar meestal wel hogere FPS mee in CSS bijv.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 17:56 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Volgens mij is het toch niet zo'n lage sore als jij denkt, ik haal ongeveer 2600 3dmark's 06 met mij 7600GS, maar ik heb weer een C2D en mijn 7600GS is flink overgeklockt, dus mij lijkt 2900 voor een 7600GT geen overdreven slechte score

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat ook niet om de score het gaat om de FPS.

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:33
60-65 FPS is toch prima?
Zelf heb ik ook een 7600GT en een 7900GT 512 MB. In mijn spelletje (AAO) kom ik ook niet hoger dan 60 FPS.
Sterker nog .... met de 7900GT 512MB blijft ie ook op 60FPS. Terwijl je zou verwachten hier minimaal 100 + FPS te halen.

Ik verwacht dat het iets te maken heeft met de schermvernieuwingsfrequentie en het gebruik van een TFT i.p.v een CRT scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Zatara op 21-11-2006 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zatara schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:23:
60-65 FPS is toch prima?
Zelf heb ik ook een 7600GT en een 7900GT 512 MB. In mijn spelletje (AAO) kom ik ook niet hoger dan 60 FPS.
Sterker nog .... met de 7900GT 512MB blijft ie ook op 60FPS. Terwijl je zou verwachten hier minimaal 100 + FPS te halen.

Ik verwacht dat het iets te maken heeft met de schermvernieuwingsfrequentie en het gebruik van een TFT i.p.v een CRT scherm.
Nou jah met mijn 6200 werd mijn FPS echter wel hoger naarmate ik de instellingen lager zette..
Pagina: 1