Toon posts:

Groot Game Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb net een nieuw systeem alles lijkt redelijk goed te werken, alleen als ik de computer opstart krijg ik heel eventjes een heel raar scherm; helemaal wit met paars blauw en groene puntjes erop.
Eenmaal in windows doet alles het goed, totdat ik begin te gamen ik noem even een voorbeeldje op: bij de demo van need for speed carbon, ik ben gewoon lekker aan het gamen en gewoon op een willekeurig moment als hij bijvoorbeeld de baan laad krijg ik de volgende melding: fout met "nfsc_demo.exe" . Dan druk ik op raportdetails en dan staat er het volgende:
"Dit foutrapport bevat: informatie van de status van nfsc_demo.exe toen het probleem optrad; de versie van het busturingssysteem en de gebruikte computerhardware; de digitale product-Id die kan worden gebruikt die kan worden gebruikt de licentie te identificeren; en het IP-adres [internet protocol] van de computer"

de hardware en software die ik bezit:
Hardware:
intel E6600
p5w dh deluxe
X1900XT
samsung spinpoint 250gig
Scherm: IIyma vision master pro 400 [gewoon dikke blok dus met een native resolutie van 1280x1024

Software:
bijgeleverde drivers van de X1900XT [k geloof catylist 6.4]
"reserve copy" windows xp professional x32
service pack 2 en alle updates uitgevoerd
drivers voor mijn logitech rumble pack 2

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Ik heb nog niet zoveel zelf geprobeerd op te lossen omdat ik niet goed weet wat ik ermee aan moet maar ik heb met de drivers van de X1900XT zitten testen; zonder de drivers geinstaleerd te hebben heb ik geen last van het bovengenoemt opstart probleem, als ik ze intaleer krijg ik weer zo'n vaag wit beeld met de puntjes als ik opstart. Ik heb geprobeerd catylist 6.10 met bij behorende drivers te instaleren; dit is gelukt maar als ik dan opstart dan krijg ik na het "bootscreen" geen beeld meer dan gaat de monitor gewoon weer in stand-by ik hoor dan wel aan de hhd dat hij gewoon verder boot. Als ik dan opstart in vga modus dus 640x480 o.i.d. dan kan kom ik wel in windows. Dan zet ik de resolutie weer in de normale 1280x 1024 en dan gaat hij weer in stand-by :S Ik heb hier over gelezen en dat probleem kan komen door een te hoge refresh rate en resolutie dat het scherm het niet meer aankan. maar als ik de bij geleverde drivers instaleer [krijg ik wel weer last van vaag schermpje bij opstarten] dan kan ik de refesh-rate gewoon op 100HZ ofzo zetten :S dus daar lijkt het niet aan te liggen.

IK hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips enz. :) in iedergeval alvast hartstikke bedankt voor de moeite :)

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Probeer Catalyst 6.10 te installeren nadat je driver cleaner gedraaid hebt. Lees even de (korte) handleiding van driver cleaner voor optimaal resultaat.

Je kunt in het catalyst control center bij "Digital Panel Properties", "Attributes" spelen met de 2 DVI settings. Mss helpt dat je om op de juiste reso (je bedoelt 1280x1024?) te draaien met jouw scherm.

Heb je geen onaangesloten kabel aan je 2nd output?
Als zelf systeem gebouwd: Extra voeding in de videokaart geprikt? (beetje hoge duhh-factor, maar goed)

Heb je ook problemen met andere (3D) spellen?

Verwijderd

Topicstarter
owjah sorry het is een 1280x1024 :P ik ben aan het kijken naar een widescreen [1680x1050] vandaar de verwarring.. maar ik heb de voedings kabel in me videokaart gestoke jah. en de 2 aansluiting zit inderdaad nix aan, ik heb ook zo'n verleng stukje gebruikt zeg maar voor D Sub [dit ouwe scherm heeft geen dvi aansluiting] zou het daar aan kunnen liggen ? maar ik zal eerst ff de driver cleaner en die shit allemaal gaan proberen in iedergeval bedankt voor de hulp :)

en ik heb er ook last van gehad met gta san andreas en [meschien een beetje oldschool maar wel vet :P ] need for speed underground 2

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 14:59 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Begin eens met de algemene stabiliteit onder load te testen, zie:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Voeding, memory, CPU moeten memtest, prime95 en pifast stabiel zijn voor meerdere uren.

Controleer ook eens de koeling en temperatuur van je GPU onder belasting.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal gedaan hij houd prime gewoon zuiver vol, bij grote belasting van gpu is de temp een graad of 65 denk ik. [ dit lees ik bij catylist control center uit ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:42:
heb ik allemaal gedaan hij houd prime gewoon zuiver vol, bij grote belasting van gpu is de temp een graad of 65 denk ik. [ dit lees ik bij catylist control center uit ]
65 is tog vrij hoog volges mij, mijn 7600GT is max 43 stressed (met zalman VF700-CU cooler). Mss kan je proberen om je refreshrate lager dan 100hz te zetten?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:06:
[...]

65 is tog vrij hoog volges mij, mijn 7600GT is max 43 stressed (met zalman VF700-CU cooler). Mss kan je proberen om je refreshrate lager dan 100hz te zetten?
65 graden kan een GPU prima aan. Dat zou het probleem niet moeten zijn.

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik heb ook een X1900XT, en kan je wel vertelen dan 65 graden voor deze kaart in stressed toestand, absoluut niet hoog is!! Ik denk zelfs dat als de stock koeler er nog op zit dit wel iets hoger is.

Ik probeer mijn kaart onder de 80 graden te houden, want anders begin ik arties te krijgen ivm mijn overclok.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Verwijderd

Topicstarter
op mijn X1900XT zit een zalman vf900 cu LED ;) maar het probleem met het rare scherm met opstarte is verholpen :D ik heb een nieuwe lcd aangesloten en nieuwe drivers geinstaleerd en toen was het rare scherm met de witte achtergrond en gekleurde puntjes verdwenen (H) dus het probleem met gamen ligt waarschijnlijk niet aan de vga maar aan iets anders... ik weet alleen niet waar ik het topic nu naar moet verplaatsen? kunnen jullie mij daar even advies over geven? of gewoon hier laten staan en mij helpen met mijn probleem :) Alvast bedankt :)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Je hebt een ander scherm aangesloten en toen kreeg je die rare kleuren bij het booten niet meer? Dan is die conclusie snel getrokken denk ik :)

Wat je gameprobleem betreft, heb je de hierboven al genoemde programma's gedraaid (memtest, prime95 etc)? Deze programma's testen de stabiliteit van je cpu/geheugen enzo.
Pagina: 1