[XP MCE] Computer erg traag na reboot

Pagina: 1
Acties:

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Hopenlijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem want ik word er al weer moedeloos van om de hele dag met die PC bezig te zijn op zondag...

Het probleem is als volgt:

Vanmorgen Windows opnieuw geinstalleerd op de PC van mijn schoonouders en daardoor mijn eigen PC even uitgezet aangezien ik de stroomkabel nodig had. Allemaal prima verlopen en nadat alles weer klaar was het stroomkabeltje in mijn eigen PC gedrukt en deze weer aangezet.

Nadat het Windows XP logo in beeld is verschenen (met het lopende balkje eronder) lijkt het wel alsof de PC niks meer doet. Het duurt ongeveer 1/2 minuten voordat hij verder gaat. Dan komt uiteindelijk het scherm met "Windows word opgestart", het opstartmuziekje van windows komt, maar hij blijft nog even hangen op het scherm "Windows word opgestart". Ongeveer 1 minuut later krijg ik de achtergrond van mijn bureablad te zien en ongeveer nog 1/2 minuten later komen de icoontjes in beeld en verschijnt de taakbalk.

De eerste keer dat hij het volledige bureablad had opgebouwd kreeg ik een foutmelding van Ultramon --> Failed to set systray icon.
De 2e foutmelding kwam van mijn muis (Ook dat het icoontje niet onderin de systray geplaatst kon worden).

Als ik met windows verkenner ga browsen lijkt er niks aan de hand en reageert de PC normaal en vlot maar zodra ik het Start-menu wil opstarten duurt het effe voordat ik iets te zien krijg.

Wat heb ik geprobeerd:

- Hitman Pro geinstalleerd om te scannen maar deze loopt na opstarten gewoon vast.
- MSconfig aangepast dat hij de 2 programma's die de foutmelding geven niet meer opstart met als resultaat dat ik de foutmelding over systray niet meer krijg en de icoontjes inmiddels wel weer rechts onder beeld verschijnen, maar PC blijft eeeeerg langzaam.
- Systeemherstel (dit lukt niet, hij start hem simpelweg niet op)
- Conguratiescherm --> Software: Ook die lijst komt niet te voorschijn hoe lang ik ook wacht.
- Windows Taakbeheer: gekeken of er rare dingen lopen maar dat is ook niet zo. CPU gebruik schommelt tussen 0-2%

Nu las ik dat er een update is van Ultramon ivm de foutmelding "Failed to set systray icon" dus eigenlijk wil ik die software eraf hebben maar aangezien er niks in beeld komt in Configuratiescherm --> Software vraag ik me af of het dan maar gewoon moet door het mapje uit Program Files te dellen.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik kom er effe niet meer uit en een nieuwe install is niet iets waar ik op zit te wachten.....

** EDIT **

Hijackthis geeft geen vreemde processen weer.... :(

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 00:12

Emiel1984

Made in NL

Was de pc niet toevallig bezig met een update toen je de pc uitzette ? Heb je de pc normaal via 'start->Computer uitschakelen' uitgeschakelt of gewoon een paar seconden de aan\uit knop ingedrukt ?

Heb je niks geinstalleerd voordat je de pc had uitgezet ? Zijn de biosinstellingen bewaard gebleven. Gezien je ineens een aantal foutmeldingen krijgt kan het namelijk best een hardwareconflict zijn die in een sneeuwbaleffect meerdere foutmeldingen bezorgt.

[LTS][MTS][HTS]

• -Leon-
PC werkte vanmorgen prima en was inderdaad niet bezig met een update. Het enige wat hij gedaan heeft is een update van Skype binnen gehaald.

Of de biosinstellingen bewaard zijn weet ik niet... Hoe kom ik hier achter?

Daarnaast lijkt het er sterk op dat de taakbalk niet goed functioneert aangezien alle programma's die onderin komen te staan (zoals taakbeheer) na het afsluiten nog een tijdje op de taakbalk blijven staan.

'k heb eindelijk Hitman Pro aan de gang, dus hopenlijk komt daar wat uit....

Verwijderd

Lijkt een driver conflict, of de pc heeft een tik gehad van de netstroomkabel verwijderen/terugplaatsen.

Gewoon proberen en hoop dingen uit te sluiten, harde schijf even testen met een tool van de fabrikant en even een memtest laten lopen. Ook even in de BIOS kijken van je MoBo of je batterij nog wel goed werkt, of de tijd wel word vastgehouden en kijken of je BIOS settings weer niet naar fabrieksinstelling terug staan, komt ook wel eens voor.

Je kan ook een re-install overwegen, doet hij het daarna weer goed dan had je een driver conflict, of meerdere. Blijft het hetzelfde dan is het waarschijnlijk hardware matig.

• -Leon-
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:01:
Lijkt een driver conflict, of de pc heeft een tik gehad van de netstroomkabel verwijderen/terugplaatsen.
Hij kan geen tik gehad hebben aangezien ik de PC uit gezet heb via Start. Na het uitzetten eerst de voeding uitgezet en daarna pas de stroomkabel eruit gehaald.

Als het een driver conflict is vraag ik me echt af waar dit zo ineens vandaan komt :(

Wat betreft Re-install: Heeft het negatieve gevolgen als ik Windows herstel via de CD? Dan hoef ik tenminste niet al mijn geinstalleerde programma's opnieuw te installen.... :( Als dit vaker gebeurd moet ik maar eens een ghost maken want hier word je niet vrolijk van :'(

[ Voor 22% gewijzigd door -Leon- op 05-11-2006 16:04 ]

• -Leon-
Na een paar uur zwijgen en proberen in veilige modus nog wat dingen te doen schiet het nog steeds niet op.....

Format C: is een feit en nieuwe install loopt op dit moment. Als dat het probleem niet oplost moet het haast wel een hardware probleem zijn, wat niet te hopen is :(

** EDIT **

Na de nieuwe installatie dus nog steeds het probleem :( Nu word het echt minder leuk :(

[ Voor 15% gewijzigd door -Leon- op 05-11-2006 21:28 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 00:12

Emiel1984

Made in NL

-Leon- schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:01:
Na een paar uur zwijgen en proberen in veilige modus nog wat dingen te doen schiet het nog steeds niet op.....

Format C: is een feit en nieuwe install loopt op dit moment. Als dat het probleem niet oplost moet het haast wel een hardware probleem zijn, wat niet te hopen is :(

** EDIT **

Na de nieuwe installatie dus nog steeds het probleem :( Nu word het echt minder leuk :(
Reset je bios instellingen is een keer ;) .

[LTS][MTS][HTS]

• -Leon-
Probleem is inmiddels opgelost. Blijkbaar de 2e keer dat mijn RAID0 config aan de EZ-RAID controller het spoor bijster raakt. 'k ga proberen nog wat data te backuppen en dan gaat elke schijf weer lekker aan z'n eigen snoertje....

'k zit alleen nog met 1 probleempje waar ik net een topic voor geopend heb aangezien ik nergens een duidelijk antwoord op het forum kon vinden....

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 06-11-2006 02:50 ]

Pagina: 1