Toon posts:

advies nieuwe videokaart aub

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tijdje terug is mijn ati 9600 xt(?) overleden dus ben toe aan iets nieuws (en beters). Ja ik heb m'n best gedaan om me in de videokaartwereld te verdiepen, maar het is gewoon kansloos. Nauwelijks te volgen en zelfs de meeste reviews zijn voor mij te hoog gegrepen. Dus dan maar een topic op een forum..

Uit de intro kan je al opmaken dat ik niet in de markt zit voor de top of the range spullen. Komt omdat mijn pc niet echt top of the range meer is :+ Wat ik wél wil is fatsoenlijke fps in cs source + mods en san andreas. Ik moest teveel de kwaliteit terugschroeven naar mijn zin omdat ik me aan te lage fps irriteerde. Ik zat eerst aan een 6600GT te denken omdat ik dacht dat dat een goede allround middenmotor is/was. Maar na leeswerk is er wellicht een betere keuze mogelijk (verouderd enzo?) :)
  • Hij moet op een aldi pc: p4 2.6 met 1gb intern
  • Hij moet dus voor AGP zijn en het is mooi meegenomen zijn als hij niet als een stofzuiger klinkt.
  • Prijs, ja het moet niet te gek worden. Het is geen wereldpc met wereldprestaties, dus een top of the range kaart is een beetje overkill lijkt me? Dus 150 euro max (als dat reëel is?)
  • Fatsoenlijke fps in cs source + mods en san andreas
Welke kaart(en) adviseren de experts (dat zijn jullie dus)?

Note:
Ik ben niet thuis in "OCen", maar als blijkt dat een iets goedkopere kaart kopen en die overclocken/ unlocken(?) een goed alternatief is (maar nog wel betrouwbaar) dan verdiep ik mij er graag in. Zie al tools staan in de FAQ en er staan vast ook mooie how-to's ergens.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
als ik jou was zou ik gaan kijken naar een 7600gt
pricewatch: Club3D GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) CGN-G766

€155 en dan heb je best wat ''bang for buck'' lekker snel kaartje voor agp

http://specs.tweak.to/15535

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als het lezen van een review al te hoog gegrepen is kan je je afvragen of je hier op GoT wel op de juiste plek bent. Misschien is het beter om in dat geval eens een kijkje te nemen op www.beginnersweb.nl, www.iksnaphetniet.nl, www.helpmij.nl. Deze sites zijn meer gericht op de beginnende gebruiker :)

Dit topic is gesloten.